Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.

Anbefalte innlegg

Det er ingen som "liker å misforstå". Og jeg er helt enig i dette jeg, men å bruke det som ett argument for eller imot hvordan Norge skal stille seg til den pågående flyktningestrømmen, tror jeg ikke er hensiktsmessig.

Denne pågående strømmen startet for ca 15 år siden, og først nå våkner vi fordi de står helt inn på trappen vår. Hellas forsøkte å rope om hjelp for snart 4 år siden, men da var den ubrukelige "unionen" mest opptatt med hvem som skulle eller ikke skulle bli sittende med "Svarte Per". Her på berget ynket noen seg fordi en eller annen forsker lanserte ett regnestykke på nesten 800 000 000 kr de neste 40 årene, hvis vi skulle ta vare på de som står på trappa. Og samtidig skal vi bruke omtrent 400 000 000 på nye fjonge langtrekkende bombefly, og disse er så klart kjøpt både for å lage enda mer helvete I de samme vepsebolene, som vi var med å ruske opp I sammen med produsent og selger av den typen skrapjern.

Vi ber om bråk, og er villig til å betale dyrt for fyrverkeriet, men kom faen ikke her og her, og si at vi har noe spesielt ansvar. Vi forsvare bare våre ytre grenser, som våre venner utvider etter eget behag og psykotisk verdisystem.

Jeg er ellers rystet over hvor evneveike vi opptrer for å avhjelpe den umiddelbare nøden. Det er til å bli kvalm av, og imens har vi våre egne psykopater som leier ut en liten privat tue, kaller det "asyl", og behandler folk som skitt under støvlene.

Nå er det åpenbart, og har vært det altfor lenge, at det eneste løsningen er å aktivt gå inn å fjerne terroren som herjer i hjemlandet til de vi ser i alle andre land enn i sitt eget akkurat nå. Diplomati har feilet og uansett hva vesten har gjort og ikke gjort tidligere, så må ikke det kunne legge hinder for denne gangen hvor dette utvilsomt er riktig. Vi må klare å legge til rette for en retur for det flyktende folket, ett stabilt fundament det er verdt å dra tilbake til og noe man kan bygge en framtiden ut av.

Jo lengre dette trekker ut, jo flere flyktninger til Europa, jo mer høyrevridd blir politikken som igjen fører til en destruktiv polarisering og voksende økonomiske og sosiologiske utfordringer. Det best tenkelige som kunne ha skjedd i Islamistenes sørgelige hoder sørger vi altså for at nettopp skjer.. Alt på grunn av en passivitet som bunner i en politisk korrekthet som er en naturlig følge av de foregående mislykkede kriger, men som virker mot sin hensikt i denne enkeltstående situasjonen. En bra kronikk av unge Høyre ledern idag sier: Vi bekjemper ikke IS ved å gå på cafe. Vi bekjemper dem med våpen.

Vi må selvfølgelig samtidig ta vare på alle som flykter som følge av fascislamistenes uakseptable herjinger og den forestående krigen de tvinger oss inn i. Man må klare å se på dem som allierte like mye som flyktninger.

De asylsøkende ifra andre land med bakgrunn i andre konflikter, eller "lykkejegerne" med bakgrunn i ønske om ett bedre økonomisk liv, er irrelevante for denne debatten selv om mange allikevel liker å dra dem inn i den.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Realitetene ja..

1000 stk til Norge denne uken, en halvering ifra forrige uke og ingenting som tyder på at tallet vil øke framover.

Så om vi lager oss litt vel gode marginer og setter 50 000 til neste år og tilsvarende året etter, så vil en spådom om 1,5 millioner mennesker over norskegrensa ansees som bortimot tidenes skivebom. 

Sånn bare for å ha poengtert akkurat det.

Mitt anslag var nok basert på en langt dypere analyse av verdensbildet enn av antallet asylsøkere i uka ganget med 52.
Lenke til kommentar

Realitetene ja..

1000 stk til Norge denne uken, en halvering ifra forrige uke og ingenting som tyder på at tallet vil øke framover.

Så om vi lager oss litt vel gode marginer og setter 50 000 til neste år og tilsvarende året etter, så vil en spådom om 1,5 millioner mennesker over norskegrensa ansees som bortimot tidenes skivebom. 

Sånn bare for å ha poengtert akkurat det.

Mitt anslag var nok basert på en langt dypere analyse av verdensbildet enn av antallet asylsøkere i uka ganget med 52.

Narr meg til å le

• Liker 1
Lenke til kommentar

1 av 5, altså ca %-vis like mange som stemmer på frp her til lands. De andre 4 av 5 vil altså være hjelpsomme.

Er det ikke litt vondt å skyte seg selv I foten?

Er bare du som skyter deg i foten nå.

Når 1 av 5 er åpent IMOT så betyr det ikke at resten av hjelpearbeiderne automatisk er FOR.

Noen kan være litt negative og andre litt positive til innvandring, problemet er at når så mange åpent er imot er det noe galt med dem som kommer hit nå.

Så det bør begynne å ringe en bjelle når 1 av 5 hjelpearbeidere åpent er imot innvandring fordi dem ser hva som skjer på bakkenivå. 

‘I’d rather see our borders closed’ to ‘there is nothing for them here’, while others said most refugees are after an easy life.

Vet ikke hvor mer åpenlyst det kan bli.

Endret av geita_
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

1 av 5, altså ca %-vis like mange som stemmer på frp her til lands. De andre 4 av 5 vil altså være hjelpsomme.

Når 1 av 5 er åpent IMOT så betyr det ikke at resten av hjelpearbeiderne automatisk er FOR.

Noen kan være litt negative og andre litt positive til innvandring, problemet er at når så mange åpent er imot er det noe galt med dem som kommer hit nå.

Så det bør begynne å ringe en bjelle når 1 av 5 hjelpearbeidere åpent er imot innvandring fordi dem ser hva som skjer på bakkenivå bør man begyn ‘I’d rather see our borders closed’ to ‘there is nothing for them here’, while others said most refugees are after an easy life

Jeg for min del er helt imot innvandring, men det har ikke noe med innvandrerne å gjøre, men med den elendige måten vi tar i mot dem på, og tar vare på de som trenger ekstra hjelp. Og jeg har jobbet på bakkenivåene. Først må man ta ordentlig vare på folk, så viser de hva som bor i dem, deretter kan den som vil bare dømme i vei. Å dømme dem fordi de reagerer negativt på dårlig behandling blir feil i min verden, og langt fra en fornuftig måte å finne ut av hva som eventuelt er fakta

Lenke til kommentar

Jeg for min del er helt imot innvandring, men det har ikke noe med innvandrerne å gjøre, men med den elendige måten vi tar i mot dem på, og tar vare på de som trenger ekstra hjelp. Og jeg har jobbet på bakkenivåene. Først må man ta ordentlig vare på folk, så viser de hva som bor i dem, deretter kan den som vil bare dømme i vei. Å dømme dem fordi de reagerer negativt på dårlig behandling blir feil i min verden, og langt fra en fornuftig måte å finne ut av hva som eventuelt er fakta

Nei takk.

Vi er ikke problemet, vi kan ikke løse problemene deres for dem.

Dem gnåler om for lite av ditt og datt som skattebetalere skal ta regningen for, dem skal ha og ha.

Helst ha litt ekstra som dem kan sende hjem, også betalt av våre skatter.

Hele denne "krisen" hadde blitt løst med gjerder og utkastelser.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har som sagt jobbet på bakkenivået, og vi hadde det for travelt med å få tingene til å fungere, så jeg er ikke særlig oppdatert på siste skrik på youtube. Hva har du bidratt med?

Lenke til kommentar

De kommer hit og lever på statens (folkets) regning. Når de får alt grattis, skal ikke de klage på en dritt. Det er ingen som tvinger de til å komme til Noreg. Finst mange andre land. Tyrkia, Hellas, Ungarn og ein rekke andre, som de passerer på vei hit.

Når er det slik, at de MÅ søke asyl i første ankomstland. At de reiser gjennom 10 land uten å gjøre det, før de kommer til Noreg - ulovlig handling. 

Så når de kommer hit og får leve her på statens rekning, er det ikke en dritt de skulle si. Det er berre å holde kjeft og være taknemmelig. 

Husker artikkel fra vg/db for par uker siden. Med bilder av "utrulig dårleg kår". Då var det bilder av flyktninger og skittent do. Fulle søppelbøtter på do og kjøkkenet. Men si meg ein ting. Kven som skitna til doene der? Greier ikke de vaske de selv? Det må en nordmenn til for å vaske dritt etter flyktninger? De greier ikke å tømme søppelbøtta selv?

Var det opp til meg, vil eg sende de rett tilbake te krigen, når de begynner å klage på sånt, istedenfor å vaske dritten etter seg selv!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Var det opp til meg, vil eg sende de rett tilbake te krigen, når de begynner å klage på sånt, istedenfor å vaske dritten etter seg selv!

Har du egen erfaring fra bakkenivå, eller baserer du deg på det du har hørt og lest?

Jobbet med noen afghanske ema-barn for 5 år siden, i en vanlig norsk barnevernsinstitusjon. De lærte oss noen gode rutiner for å holde enda bedre standard på personllig og ordinær hygiene, og vi endret dermed rutinene våre.

Det er fakta, så hva har du å fare med annet enn at du later til å være sint for ett eller annet ...?!

Jeg tror folk som mangler direkte erfaring lar seg lure av propaganda og useriøs og falsk info

Lenke til kommentar

De kommer hit og lever på statens (folkets) regning. Når de får alt grattis, skal ikke de klage på en dritt. Det er ingen som tvinger de til å komme til Noreg. Finst mange andre land. Tyrkia, Hellas, Ungarn og ein rekke andre, som de passerer på vei hit.

Når er det slik, at de MÅ søke asyl i første ankomstland. At de reiser gjennom 10 land uten å gjøre det, før de kommer til Noreg - ulovlig handling. 

Så når de kommer hit og får leve her på statens rekning, er det ikke en dritt de skulle si. Det er berre å holde kjeft og være taknemmelig. 

Husker artikkel fra vg/db for par uker siden. Med bilder av "utrulig dårleg kår". Då var det bilder av flyktninger og skittent do. Fulle søppelbøtter på do og kjøkkenet. Men si meg ein ting. Kven som skitna til doene der? Greier ikke de vaske de selv? Det må en nordmenn til for å vaske dritt etter flyktninger? De greier ikke å tømme søppelbøtta selv?

http://www.nrk.no/norge/_-asylleiren-var-ikke-egnet-for-mennesker-1.12673804

Ja, det kan virke som det hadde lønnet seg med en informasjonskampanje imot flyktningsmafian som klarer å lure folk til å bruke hele 100.000kr for å komme til Norge.

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har som sagt jobbet på bakkenivået, og vi hadde det for travelt med å få tingene til å fungere, så jeg er ikke særlig oppdatert på siste skrik på youtube. Hva har du bidratt med?

Det kan ikke fungere, til slutt er det oss eller dem.

Det samme sier ekstremistene, så det du bidrar med er å bli likeverdig med dem, og da er jo du like jævlig som det du vil fjerne

Lenke til kommentar

Så det bør begynne å ringe en bjelle når 1 av 5 hjelpearbeidere åpent er imot innvandring fordi dem ser hva som skjer på bakkenivå bør man begyn ‘I’d rather see our borders closed’ to ‘there is nothing for them here’, while others said most refugees are after an easy life

Jeg er enig med dette. 

Har vært på asylmottak før krisen og jeg tviler på forholdene er blitt bedre.

Asylmottakene var overfylte før, nå trenger Norge å opprette og drifte et nytt overfylt asylmottak hver eneste dag.

Når vi ikke kan ta imot de som kommer på en verdig måte, da er det faktisk bedre å ikke ta imot de.

Det er ikke nok med bare vilje til å hjelpe andre, evnen til å hjelpe er minst like viktig og uten den så strør vi bare salt i sårene mens asylbaronene tjener seg rike på skattebetalere og asylsøkere sin regning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...