Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.

Anbefalte innlegg

Kan vi slutte å kalle dem rumenere. De er romfolk (sigøynere). De fleste etniske rumenere i Norge jobber og driver med veldig lite kriminalitet. Er akkurat som om samene fant på at de skulle finne på å gjøre faenskap nedover europa også hadde det stått i avisene " Nordmenn gjør faenskap i Europa"

Nå har politisk korekthet gått så langt at det har blitt politisk galt.

kall dem hva du vill .

poenget var at de nektet å jobbe små jobber når de ble tilbud det.

Nå vet jeg ikke om det finnes flere grupperinger av romerfolket

det ble ihvertfall avslørt en gang den gruppen som hold lag i Oslo ikke var av den samme gruppen som alle trodde , de var en hal egen gruppe

som dro rundt og tigget , samtidig som bodde som om de drev med villmarks-camping

( da bodde i telt og gikk på toalettet der det passet dem )

Dette begynner nå bil noen år siden

Jeg kaller de rom-folk (sigøynere) fordi det er det de er. Rumenere og Rom-folk er 2 helt forskjellige folkegrupper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nesten ikke til å tro. Nå kryper også en av samfunnets mest prominente FRP hatere gjennom 

mange år til korset, og takker partiet for deres klarsyn og framsyn. Du gode min

wdtaelK.jpg

Ja det er fint at folk endelig får åpnet øynene.

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nesten ikke til å tro. Nå kryper også en av samfunnets mest prominente FRP hatere gjennom

mange år til korset, og takker partiet for deres klarsyn og framsyn. Du gode min

wdtaelK.jpg

Synd at oppvåkningen skulle skjedd for 15år siden

Lenke til kommentar

Og hukommelsen din er ikke noe å skryte av .. husker du de romfolkene som ble vervet av norsk mafia, og som jobbet svart med steinlegging av diverse oppkjørsler/eiendommer for de mest bemidlede her til lands, og at de fikk "slavelønn"?

Har du unngått å få med deg diverse bladselgere av samme herkomst, som forsøkte å livnære seg på den måten?

Har du unngått å få med deg at atter noen andre av samme herkomst drar land og strand rundt og tilbyr seg å utføre mange forskjellige praktiske småjobber?

Nei, du behøver ikke svare, jeg vet allerede hva det ender med

du vektlegger det annerledes en det ekg gjør

For å oppdatere deg så kryr det av personer som gjør de samme jobbene som vanlige handverkere gjør , men til en lang billigere pris

Det har vær en liten krig mellom narkomane som selger blader og tiggerer som forsøker på det samme

Så det er mye å ta opp her

jeg refererte bare til et enkelt tilfelle av mange , mens du var opptatt av alle de andre

Lenke til kommentar

Jo det er sant nok. Det er forståelig at de vil ha mest mulig velferd.

Sånn sett er det et omfattende tema. Verden må endres. Det må bli velferd overalt, men det er ikke lett.

Det ver store oppgaver vi har foran oss, og jeg blir litt stresset av det. beklager dårlig sammenligning.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men så er det nå en gang slik at hvert land har begrensede muligheter til å redde folk i nød og elendighet

at det også kommer lykkejegerer gjør ikke at saken blir enklere

Her blir det krig mellom de som vil ha alle hit og de som ser at man har begrensninger

Hva er forskjellen på deg og en "lykkejeger"?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

wdtaelK.jpg

Hva tror du det menes, når man sier at " ..... skal ha "en slags" takk"? Tror du det er full aksept av all redneckutspill fra frp kanten hva angår deres syn på "de andre", eller tror du det betyr noe mer?

Lenke til kommentar

Men så er det nå en gang slik at hvert land har begrensede muligheter til å redde folk i nød og elendighet

at det også kommer lykkejegerer gjør ikke at saken blir enklere

Her blir det krig mellom de som vil ha alle hit og de som ser at man har begrensninger

Hvem er det som vil ha "alle" hit egentlig?

• Liker 1
Lenke til kommentar

wdtaelK.jpg

Hva tror du det menes, når man sier at " ..... skal ha "en slags" takk"? Tror du det er full aksept av all redneckutspill fra frp kanten hva angår deres syn på "de andre", eller tror du det betyr noe mer?

Må nesten spørre han om. Men takk er iallefall takk. Og så må du skille mellom partiets offiselle standpunkter, og det et og annet utskudd kommer med av oppgulp på FB og lign. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

wdtaelK.jpg

Må nesten spørre han om. Men takk er iallefall takk. Og så må du skille mellom partiets offiselle standpunkter, og det et og annet utskudd kommer med av oppgulp på FB og lign.

Takk er ikke bare "takk", hvis du virkelig tror det er sånn, betyr det at du ser tingene sort eller hvitt, og misser eventuelle gråtoner.

Det er forøvrig ett nokså "ladet" uttrykk i min dialekt. Partiets offisielle standpunkter blir til etter hvert som "folkemeningen" endres, det er I hvert fall sikkert nok.

Lenke til kommentar

Det er et bra tegn at det går i hop med folkemeningen. Hva er galt med folkemeningen?

Ja og som sagt de "gråtoner" som ligger i Fugellis uttalelse må du spørre han om. Eventuelt abonere på dagbladet pluss og se hva mer som står der. Jeg er ikke tankeleser.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er et bra tegn at det går i hop med folkemeningen. Hva er galt med folkemeningen?

Ja og som sagt de "gråtoner" som ligger i Fugellis uttalelse må du spørre han om. Eventuelt abonere på dagbladet pluss og se hva mer som står der. Jeg er ikke tankeleser.

Jeg kunne sagt ganske mye om hvordan vi egentlig er når det kommer til stykket, men skal vente litt til, fordi jeg erfarer direkte hvordan flyktningene behandles av oss, og hvordan den generelle "meningen" blir seende ut under press, og ikke når vi slår oss på vårt oppblåste nasjonale bryst I behagelig avstand til direkte kontakt. Så, vi venter litt til

Lenke til kommentar

jeg er fød , og oppvokst her

en lykkejeger er en som vil ha det bedre på et annet sted en hjemme , selv om det er ok hjemme

Hvem er det som vil ha "alle" hit egentlig?

De politiske partiene 

MDG,SV V og KRF har snakke veldig mye om at de Må komme hit for få hjelp 

MDG OG V var veldig opptatt å få dem hit

Så det er en del sosialistiske grupperinger så vil ha dem hit nesten for enhver pris fordi de er arbeidskraft for Europa

en lit merkelig argumentasjon egentlig da det er mye arbeidsledighet her  

Lenke til kommentar

1. Du er kanskje født i norge men behersker ikke det norske språket.

2. Jeg er overbevist om at du ikke ville ha omtalt noen av stedene flyktningene kommer fra som "ok", dersom du måtte bo der selv.

3. Ingen av de du nevner ønsker "alle" hit. Det er løgn.

4. Sosialister flest ønsker å løfte mennesker ut av nød og fattigdom. Arbeidskraft er kun nevnt som en positiv konsekvens av innvandring.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

jeg er fød , og oppvokst her

en lykkejeger er en som vil ha det bedre på et annet sted en hjemme , selv om det er ok hjemme

Så hvis det var du som var syrer, ville du altså ikke søkt lykken eks her?

Og dette er noe du vet på forhånd ...

Kom gjerne med ett logisk svar!

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Sikkert mange som hadde gjort det tilsvarende hvis vi var dem og omvendt. Og så? Hva endrer det?

Ingen som har sagt at vi ikke skjønner de vil hit, veldig godt å skjønne. Er det dermed sagt at vi skal akseptere det mer enn vi gjør av den grunn?

Kom gjerne med et logisk svar!

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...