Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*bilder*

Jeg reagerer på begge bildene. Men ikke noe av det har med moral å gjøre. Bildet til venstre gjør meg kvalm og uvel. Det er min umiddelbare, gut reaction når jeg ser bildet. Det andre bildet vekker mange av de samme følelsene. Barna ser så sykelige ut, at det er liksom ikke til unngå. Men først og fremst synes jeg synd på dem og tenker at noen må hjelpe. De er ikke skyld i sine lidelser, de er bare barn, hvorfor skal de lide?

 

Nå sier jeg ikke at de i det første bildet er skyld i sin egen seksualitet. Men så lider de heller ikke. Jeg kan ikke noe for hvordan jeg reagerer når jeg ser på bildet. Men det har ingenting med moral å gjøre. Jeg ville aldri nektet to homofile menn å være sammen. Men jeg trenger ikke å like det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det jeg ikke skjønner med flyktningene er at om de nå er middelklassemennesker så burde de vite hvilke sosialstønader de har rett på i hjemlandet. Det er neppe vesentlig dårligere enn det de blir tilbudt her.

 

Jo, det er det. F.eks. Latvia som er langt rikere enn Syria/Afghanistan så er sosialhjelpen på ca 500 kroner i måneden. (LINK) Jeg mistenker at Syria og Afghanistan har ingen sosialhjelp i det hele tatt. 

 

I Norge så får asylsøkere alt betalt av staten og 1000 per måned i lommepenger mens de venter på søknadsbehandlingen. Etter den perioden så får enslige 18K og alenemødre med 2 barn ca 35K per måned i 2-3 år.

 

Jeg skrev jo helt feil - jeg mente motsatt. Vesentlig BEDRE enn her skulle det være. Altså, de drar fra et land med sosialstøtte X, og kommer til et land med sosialstøtte Y>X. Er det rimelig å anta at støtten de får herfra selv nå er dårligere enn den de ville fått i hjemlandet i fredstid blir da spørsmålet. Hvis nei har de lite å klage over sånn sett.

 

Lenke til kommentar

Her er et bilde fra Aleppo:

Syria1.jpg

 

Mtp. hvor mye du snakker om skatt, så vet jeg at du er klar over hvor sosiale stønader kommer fra. Staten. Ettersom du snakker om hvor lite opplyste andre folk er, så tar jeg det for gitt at du er opplyst selv. Da vet du selvsagt hva de fleste i Syria flykter fra: Staten. Du ser kanskje et lite problem her?

 

Antar du implisitt at en syrer ikke vet at staten fungerer annerledes i Europa? Hadde de ikke hatt inntrykk av denne forskjellen hadde de ikke dratt så langt, så det er åpenbart riktig at de ikke frykter noe bomberegn eller lignende her.

 

Jeg er fullstendig klar over at staten "ikke er helt god" der nede, og jeg er tilsvarende klar over forholdene her hjemme er av en annen art, så jeg er da tålelig opplyst om temaet. Spørsmålet er om enkelte av disse syrerne har rundt 30 i IQ som lar seg rive med slik uten å tenke seg om en gang eller tre.

Lenke til kommentar

På grunn av alle innvandrerne , tigerne og andre tvilsomme personer som kommer hit ser jeg tiggerne som sitter over alt som masekopper

man vet jo ikke om de er reelle tiggerer eller om de faktisk har bruk for pengen de samler inn

 

uansett så kan det ikke bli så mye penger ut av det

 

I Drammen dro utenlandske tigger inn 17k i døgnet. De er vel delt inn i grupper på 20 ish, er litt penger vil jeg si. Men de blir heldigvis ofte brukt til å hjelpe i hjemland. Så vi ser ikke hjelpen, da de vi hjelper ikke bruker stort selv med sender heim.

 

Veldig sykt å se så mange redde mennesker i denne tråden. Islam er bare en religion, mennesker bytter fort bort denne med økt materialistisk velstand. Det vi trenger i dette landet et mindre klasseforskjell og mer arbeid. Slutt å være så redde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

På grunn av alle innvandrerne , tigerne og andre tvilsomme personer som kommer hit ser jeg tiggerne som sitter over alt som masekopper

man vet jo ikke om de er reelle tiggerer eller om de faktisk har bruk for pengen de samler inn

 

uansett så kan det ikke bli så mye penger ut av det

 

I Drammen dro utenlandske tigger inn 17k i døgnet. De er vel delt inn i grupper på 20 ish, er litt penger vil jeg si. Men de blir heldigvis ofte brukt til å hjelpe i hjemland. Så vi ser ikke hjelpen, da de vi hjelper ikke bruker stort selv med sender heim.

 

Veldig sykt å se så mange redde mennesker i denne tråden. Islam er bare en religion, mennesker bytter fort bort denne med økt materialistisk velstand. Det vi trenger i dette landet et mindre klasseforskjell og mer arbeid. Slutt å være så redde.

 

Det har jo vær påstander om att alle disse som tigger penger ikke gjør det for seg selv ( eller familien)  men for en annen person som styrer det

på lik linje med halliker  ( selv om man strengt tatt ikke kan sameligne ) 

 

hvorfor driver de å tigger i stedet for gjør strøjobber , egentlig  ?

Lenke til kommentar

Det har jo vær påstander om att alle disse som tigger penger ikke gjør det for seg selv ( eller familien)  men for en annen person som styrer det

på lik linje med halliker  ( selv om man strengt tatt ikke kan sameligne ) 

 

hvorfor driver de å tigger i stedet for gjør strøjobber , egentlig  ?

Ville du ansatt en person som inntil dagen får satt på gata og ba om penger? Jeg tenker de tar det de får, jeg. Skulle det dukke opp noe jobbing, så tar de gjerne det. Ingenting er bedre enn å jobbe litt for foret. Sliter nok veldig på psyken å skulle tigge for livets opphold.

Lenke til kommentar

Antar du implisitt at en syrer ikke vet at staten fungerer annerledes i Europa? Hadde de ikke hatt inntrykk av denne forskjellen hadde de ikke dratt så langt, så det er åpenbart riktig at de ikke frykter noe bomberegn eller lignende her.

 

Jeg er fullstendig klar over at staten "ikke er helt god" der nede, og jeg er tilsvarende klar over forholdene her hjemme er av en annen art, så jeg er da tålelig opplyst om temaet. Spørsmålet er om enkelte av disse syrerne har rundt 30 i IQ som lar seg rive med slik uten å tenke seg om en gang eller tre.

Hva snakker du om? Du sier at syrere burde vite hvilke stønader de har krav på i hjemlandet. Vi snakker om syriske flyktninger, så hjemlandet er Syria. Eller, mener du at de burde vite hvilke stønader de har krav på i Norge/Sverige/Tyskland/Tyrkia/Latvia fra Syria?

 

Uavhengig av dette, kan du utdype hvordan du mener dette indikerer en IQ på 30? Hvilke land er det du snakker om da du sier stønader neppe er bedre "her enn der", hvis det ikke er Syria?

Lenke til kommentar

Thoto79, Hvis du studerer livene og oppveksten til terroristene nærmere så vil du se at de ikke har hatt en normal oppdragelse.

 

Altså jeg er enig med deg, det er en kreftsvulst som vokser og må vekk. Tenk om paris-terroristene hadde brukt livet til noe nyttig i hjemlandet istedenfor.

 

Jeg tror vi kan lage en profil på terrorister.

 

Ofte fattig.

Lidd personlig tap / krigsoffer

Misbrukt

Delvis eller helt oppdratt av radikale (voksne med like traumatisk barndom).

 

Her tror jeg det blir viktig å innse at disse folkene er blitt ødelagt av krig, og at det ikke er deres feil. Like mye som det ikke er din fortjeneste at Norge ikke er blitt krigssone siden andre verdenskrig.

 

Men hva gjør vi? Ta livet av alle voksne menn?

Hvordan unngå at barna vokser opp og blir radikale?

 

 

Koranen er ikke voodoo eller svart magi, jeg er sikker på at terroristene er blitt ødelagt av helt andre ting enn en bok.

Vi kunne lest boken begge to uten å bli terrorister.

Men om vi ble tvunget og pisket til å kunne den på en koranskole i årevis som småbarn? Vel da hadde vi gjort hva som helst som "lærerne" ville.

 

Mye mulig man har større sjans for å bli radikalisert om man ikke har eller har hatt det bra, man ser jo dette går igjen blant annet med disse norske forræderske Syria-farerne hvorav de fleste har vært kriminelle/tapere som søker tilhørighet. Svake mennesker som er lette å lede inn i religionen.

 

Du sier du tror det skyldes andre ting enn en bok, jeg tror derimot disse hadde forblitt små-kriminelle vaneforbrytere hadde de ikke blitt presentert for skyggesidene av denne boka. Dette er ikke de som har blitt indoktrinert med faenskapet ifra barn, dette er de ordntlig triste "voksendøpte" som hopper på av egen maskin, evnt som blir sugd inn i ett svakt øyeblikk av en "forståelsesfull" Mullah.

 

Dette er ett valg de som voksne mennesker tar, om det skyldes andre ting enn Islam som de selv hardnakket mener de følger og som krever disse handlingene er mulig, men hvorfor skal vi ikke tro på dem når de sier at det faktisk er religionen dette bunner i? Hvorfor skal vi bortforklare det med andre ting når vi kan speile handlingene deres i Hadith? Det er nok ikke de som misforstår disse sykeste retningene av Islam som gjerne ender i Wahhabisme som i IS sadistenes sitt tilfelle, det er vi som misforstår eller evnt ikke klarer å få oss til å tro hva den faktisk formaner.

 

Jeg tror ikke handlingene deres er så tilfeldige som mange apolegeter skal ha det til, jeg tror derimot vi snart må slutte å bortforklare religionspesten med alle mulige sosiologiske og samfunnsmessige årsaker. Som Bin-Laden og som flyverne under 9/11 og som flere av selvmordsbomberne, så har de til felles at de er velstående og har god utdannelse. Man går ikke fri ifra ekstremisme bare på grunn av velstand eller gode oppvekst og/eller levekår, den rammer svake mennesker overalt uavhengig.

 

Jeg tror det er flere ting som spiller inn for at man havner så tjukt neddi faenskapet som å sloss for sadistiske religiøse grupperinger, men det å ikke ta religionen inn i betraktningen på tross av at handlingene deres kan leses av svart på hvitt i sine respektive religiøse tekster, blir å kaste glør i øya på folk. Det skal ikke være argument nok at noen vil misforstå og tro at dette gjelder muslimer generelt og at vi derfor må skyve det hele under teppe for å skåne de moderate. Det for heller bli en del av fordømmelsen, dette at man gjør det til en vane å poengtere the obvious for de ignorante slik at vi slipper å fordekke den brutale sannheten i frykt for misforståelser. Dette er for alvorlig til å kunne bli avskrevet på ett slikt grunnlag.

Lenke til kommentar

Mye mulig man har større sjans for å bli radikalisert om man ikke har eller har hatt det bra

Tja, det høres jo troverdig ut, men kanskje er det, på linje med påstander om at fattige blir kriminelle, uten spesielt godt fotfeste i virkeligheten?

 

 

man ser jo dette går igjen blant annet med disse norske forræderske Syria-farerne hvorav de fleste har vært kriminelle/tapere som søker tilhørighet. Svake mennesker som er lette å lede inn i religionen.

Hva er foræderisk med å dra til Syria? Og hvor har du det fra at de fleste av disse er kriminelle-tapere?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mye mulig man har større sjans for å bli radikalisert om man ikke har eller har hatt det bra

Tja, det høres jo troverdig ut, men kanskje er det, på linje med påstander om at fattige blir kriminelle, uten spesielt godt fotfeste i virkeligheten?

 

 

man ser jo dette går igjen blant annet med disse norske forræderske Syria-farerne hvorav de fleste har vært kriminelle/tapere som søker tilhørighet. Svake mennesker som er lette å lede inn i religionen.

Hva er foræderisk med å dra til Syria? Og hvor har du det fra at de fleste av disse er kriminelle-tapere?

 

 

Syria-farere som i norske fascislamister som drar ned for å sloss mot allierte styrker. Mange gamle problembarn der, inkludert vårt helt egne rasshøl Arfan Bhatti med sin brokede fortid. Dette at mange av de vi ser som reiser er samfunnstapere har også PST bekreftet.

 

Og jeg vet hvor du vil med dette, begynner å skjønne hvilken planet du befinner deg på nå serru. Du mener garantert at de ikke pr def er forrædere fordi Norge ikke er i krig i Syria.. det må du gjerne mene på tross av at vi har ifra offisielt hold sendt norske styrker ned av innlysende grunner, så kan ikke helt si jeg skjønner hvor du vil med det.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...