Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er klart at man må gjøre noe med IS. Det er jo ikke bare det de steller i stand her som er problemet, men hvordan de holder frem i Irak og i Syria. Så får det bare være at de slår tilbake på oss. Det understreker bare hvor syke i hodet de egentlig er og hvor viktig det er at vi får stoppet dem. Vi har et ansvar for å stille opp overfor de som lider under dem og kan ikke bare sitte og se på.

Lenke til kommentar

Jeg også ønsker å begrense antallet som kommer til europa, men å slutte å kjempe mot IS endrer jo ingenting med den saken. Da blir det jo kanskje fler flyktninger til og med, jo større områder IS overtar.

 

Det kan du si, men hvordan kjemper du mot IS? Hadde hver eneste IS-kriger blitt drept i natt, ville det oppstått et nytt IS i morgen.

Det er så mange unge mennesker som allerede har mistet alt, og derfor blir radikalisert.

 

De var ikke syke mennesker, det ble gjort syke ting mot de som er nok til å gjøre hvem som helst til en terrorist. Det er hva jeg tror.

Lenke til kommentar

 

Jeg også ønsker å begrense antallet som kommer til europa, men å slutte å kjempe mot IS endrer jo ingenting med den saken. Da blir det jo kanskje fler flyktninger til og med, jo større områder IS overtar.

 

Det kan du si, men hvordan kjemper du mot IS? Hadde hver eneste IS-kriger blitt drept i natt, ville det oppstått et nytt IS i morgen.

Det er så mange unge mennesker som allerede har mistet alt, og derfor blir radikalisert.

 

De var ikke syke mennesker, det ble gjort syke ting mot de som er nok til å gjøre hvem som helst til en terrorist. Det er hva jeg tror.

 

 

Siden jeg ikke er yrkesmilitær så kjemper jeg mot IS på den eneste måten jeg kan, nemlig ved å spre informasjon om hvor grusom ideologi islam egentlig er.

 

Selvfølgelig blir man bare møtt med rasismeanklager og skjellsord, men det får man bare leve med.

Endret av Apox
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Jeg også ønsker å begrense antallet som kommer til europa, men å slutte å kjempe mot IS endrer jo ingenting med den saken. Da blir det jo kanskje fler flyktninger til og med, jo større områder IS overtar.

 

Det kan du si, men hvordan kjemper du mot IS? Hadde hver eneste IS-kriger blitt drept i natt, ville det oppstått et nytt IS i morgen.

Det er så mange unge mennesker som allerede har mistet alt, og derfor blir radikalisert.

De var ikke syke mennesker, det ble gjort syke ting mot de som er nok til å gjøre hvem som helst til en terrorist. Det er hva jeg tror.

Siden jeg ikke er yrkesmilitær så kjemper jeg mot IS på den eneste måten jeg kan, nemlig ved å spre informasjon om hvor grusom ideologi "jeg personlig synes" islam egentlig er.

 

Selvfølgelig blir man bare møtt med rasismeanklager og skjellsord, men det får man bare leve med.

Feilretting Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Fremmedfrykt ... som det så pent heter

 

 

A 13-year-old Yemeni girl died of internal injuries four days after a family-arranged marriage to a man almost twice her age, a human rights group said.

 

More than a quarter of Yemen's females marry before age 15, according to a report last year by the Social Affairs Ministry.

Tribal custom also plays a role, including the belief that a young bride can be shaped into an obedient wife, bear more children and be kept away from temptation.

Last month, a group of the country's highest Islamic authorities declared those supporting a ban on child marriages to be apostates.

A February 2009 law set the minimum age for marriage at 17, but it was repealed and sent back to parliament's constitutional committee for review after some politicians called it un-Islamic. The committee is expected to make a final decision on the legislation this month.

 

In September, a 12-year-old Yemeni child-bride died after struggling for three days in labour to give birth, a local human rights organisation said.

Yemen once set 15 as the minimum age for marriage, but parliament annulled that law in the 1990s, saying parents should decide when a daughter marries.

 

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1264729/Child-bride-13-dies-internal-injuries-days-arranged-marriage-Yemen.html#ixzz3rljLljo1

 

 

Er det fremmedfrykt å være mot barneekteskap?

 

Eller klarer du ikke å begripe at noen kan gjøre noe slikt, og at det er så utbredt?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Hva har islam gjort for verden som fortjener toleranse og respekt?

 

I aller beste fall blir jo en muslim bare et normalt menneske. Ikke på grunn av islam, men på tross av.

 

Vel, hva har kristendommen gjort?

 

Sharia isn't the only kind of religious law that permits child brides. Until 1929 Church of England ministers could marry 12-year-olds in Britain. And until 1983 a quiet loophole in Catholic canon law permitted priests to marry off brides of 12, as well. Now the minimum age allowed by the Vatican for young girls to marry is 14.

http://www.concordatwatch.eu/topic-48964.834

 

Jeg hadde vært meget skeptisk til å la en kristen prest fra Vatikanet passe mine barn, for å si det slik. Og det hjelper ikke om hans 14 år gamle kone er resultat av lovlig bryllup.

 

Det blir kulturkrasj, og det er en utfordring. Hvem har rett? Hvem skal gi seg?

 

For meg virker det som at dess mindre kunnskap noen har om andre kulturer, dess mindre fremmedfrykt har de. 

Jeg møter alle med et åpent sinn, men selv min toleranse når grenser. Jeg kunne for eksempel ikke blitt venn med noen med en 12 år gammel kone, kulturforskjellen blir for stor.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det blir kulturkrasj, og det er en utfordring. Hvem har rett? Hvem skal gi seg?

 

Så lenge dette ikke foregår i Norge, skjønner jeg ikke hvorfor du omtaler det som kulturkrasj?

 

Barneekteskap er lite utbredt, og der det foregår er hovedbegrunnelsen "bli tatt hånd om, å bli forsørget"

 

Jo mer sekularisert et samfunn blir, jo mindre blir det av slike stammer-skikker, som ikke nødvendigvis har med religion å gjøre.

Lenke til kommentar

 

 

Det blir kulturkrasj, og det er en utfordring. Hvem har rett? Hvem skal gi seg?

 

Så lenge dette ikke foregår i Norge, skjønner jeg ikke hvorfor du omtaler det som kulturkrasj?

 

Barneekteskap er lite utbredt, og der det foregår er hovedbegrunnelsen "bli tatt hånd om, å bli forsørget"

 

Jo mer sekularisert et samfunn blir, jo mindre blir det av slike stammer-skikker, som ikke nødvendigvis har med religion å gjøre.

 

Det er svært utbredt, i artikkelen skriver de at rundt 25% av ekteskap i Yemen er barneekteskap.

 

Når du tar hånd om noen adopterer du de, du gifter deg ikke med de.

 

Disse barna blir solgt av foreldrene, det er legalisert prostitusjon.

 

Her i Norge er det ikke lovlig å gifte bort barn, derfor sendes barna hjem til hjemlandet og giftes bort der.

 

 

Det er irrelevant hvilket GPS-koordinat du gifter deg på, barneekteskap er like kvalmt uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å gi deg en forklaring, men du bare ranter videre, ergo avslutter jeg den debatten med deg.

 

Du sier det ikke er utbredt, kanskje like greit å avslutte debatten før noen skriver hvor utbredt det faktisk er.

For ikke å snakke om politisk debatt i land over om de skal ha aldersgrense i det hele tatt.

 

http://www.icrw.org/child-marriage-facts-and-figures

CHILD MARRIAGE AROUND THE WORLD

  • One third of girls in the developing world are married before the age of 18 and 1 in 9 are married before the age of 15.
  • In 2012, 70 million women 20-24 around the world had been married before the age of 18.
  • If present trends continue, 150 million girls will be married before their 18th birthday over the next decade. That’s an average of 15 million girls each year.
  • While countries with the highest prevalence of child marriage are concentrated in Western and Sub-Saharan Africa, due to population size, the
  • largest number of child brides reside in South Asia

post-16776-0-91211300-1447782634_thumb.jpg

 

http://www.icrw.org/child-marriage-facts-and-figures

 

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det blir kulturkrasj, og det er en utfordring. Hvem har rett? Hvem skal gi seg?

 

Så lenge dette ikke foregår i Norge, skjønner jeg ikke hvorfor du omtaler det som kulturkrasj?

 

Barneekteskap er lite utbredt, og der det foregår er hovedbegrunnelsen "bli tatt hånd om, å bli forsørget"

 

Jo mer sekularisert et samfunn blir, jo mindre blir det av slike stammer-skikker, som ikke nødvendigvis har med religion å gjøre.

 

Er du seriøst så opptatt av å beskytte islam, at du tilogmed prøver å bagatellisere bort barneekteskap, som det å "ta hånd om noen"?

 

Gå heller tilbake til Krekar-tråden din.

Endret av Trollface
Lenke til kommentar

 

hvor mange av dere ønsker å ta juleferie ?

 

hvis man ikke gjør noe , som stenge grensen så får man heller ikke fred i julen

http://www.tv2.no/a/7635469

 

her er det jo egentlig snakk om å akseptere den kristne høytiden

Håper du er klar over at det også er folk på jobb i jula. Snakk om å gripe etter halmstrå i et forsøk på å svartmale situasjonen mest mulig.

 

JA,

Nå er det forskjell på at noen er der på jobb ( det er vanlig at man fordeler arbeidstiden slik at alle jobber litt til forskjellige tider)  og at alle må  stå på for fult 

 

i dette tilfelle er at slik at de som i utgangspunktet hadde ferie dager må jobbe overtid

f.eks

i stedet for jobbe 2 dager hver i hele romjulen så de sikkert jobbe alle dager doble skift

Da føles det ikke som om det er jul , men som det er jordarbeid ut over normal arbeidstid 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...