Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Det eneste som er positivt med disse flyktningene er jo at hvis Norge blir bombet så risikerer IS å treffe sine egne landsmenn :) !

Stopp grensen .
Faktisk så er det sånn at vi nordmenn blir flyktninger i vårt eget land om noen år :) hvem skal vi skylde på da ?

For å sette det i perspektiv: man slår på vannkranen og lar det renne over , det vil aldri stoppe å renne over helt til alt er druknet i vann ..

 

Moderator : Den skjulte teksten i innlegget kan virke støtende på noen.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

For å si det på en annen måte :) hvor er tyskernes fører når vi trenger han ? :)
Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper at mange av dere hatere blir kjent med våre nye landsmenn. Så skal dere se hvor feil dere tar. La det bære ny kollega, medstudent eller en dere møter på byen. Har møtt, og er venner med alt fra franske til syriske og har ingen dårlige opplevelser(med unntak av litt mas om religion, men det gjelder alle mine venner med religiøs overbevisning. Men uansett en bagatell, da de får høre mitt anti religiøse syn Hehe :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper at mange av dere hatere blir kjent med våre nye landsmenn. Så skal dere se hvor feil dere tar. La det bære ny kollega, medstudent eller en dere møter på byen. Har møtt, og er venner med alt fra franske til syriske og har ingen dårlige opplevelser(med unntak av litt mas om religion, men det gjelder alle mine venner med religiøs overbevisning. Men uansett en bagatell, da de får høre mitt anti religiøse syn Hehe :p

Jeg vet ikke om du vil beskrive meg som en hater, men jeg kjenner noen og har både gode og dårlige erfaringer.

 

Problemet er at de som kommer nå vil de færreste bli kjent med. Norsklæringen vil ta mange år på grunn av lange ventetider og en del vil aldri lære seg ordentlig norsk. Når de har blitt ferdig med norskopplæringen så vil de dra til innvandrerområder, hvor norsk ikke er spesielt nødvendig og de møter aldri nordmenn. Tidligere så ville barna ihvertfall få på skole med mange norske elever og dermed få norske verdier. Dagens asylbarn går på innvandrerskoler hvor de ikke blir kjent med noen nordmenn.

 

De innvandrerne nordmenn blir kjent med idag er de integrerte og de som ikke kom på grunn av asyl. Det er ikke rart med tanke på at man møter dem på universiter og arbeidsplasser. Majoriteten studerer og jobber ikke, og de møter du aldri. Ikke glem at dine venner er trolig lite representativ for den gjennomsnittlige asylinnvandrer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er egentlig et dårlig "argument" å holde dette opp mot hverandre.

 

I 1956 kom det 200. 000 flyktninger som rømte fra Ungarn, til ulke europeiske land i løpet av 2 måneders tid. Heller ikke de så ut som disse Afrika-skjelettene, men så normalt sunne og velkledde ut. Skulle det bety at man derfor skulle stengt dem ute?

Jeg synes ikke det. Ungarere flyktet til nabolandene, fra et land som faktisk var under angrep, og skippet ikke ørten land for å finne en velferdsstat og leve på. De var ikke velferdsmigranter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner med flyktningene er at om de nå er middelklassemennesker så burde de vite hvilke sosialstønader de har rett på i hjemlandet. Det er neppe vesentlig dårligere enn det de blir tilbudt her. I tillegg skulle en tro at de var opplyste nok til å vite at det er svært mange som kommer på kort tid, og at det vil medføre at ting går saktere enn ellers.

Rister på hodet over at folk som burde være opplyste samtidig kan være så ekstremt korttenkte. For min del må de gjerne ta toget til Sverige om de heller vil søke lykken der. Her i landet bør de forventes å jobbe for føden, og det uten at et samlet arbeidsliv skal stille opp for å kvotere dem inn. De får kjempe på samme grunnlag som alle andre om å få seg arbeid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er et bilde fra Aleppo:

Syria1.jpg

 

Mtp. hvor mye du snakker om skatt, så vet jeg at du er klar over hvor sosiale stønader kommer fra. Staten. Ettersom du snakker om hvor lite opplyste andre folk er, så tar jeg det for gitt at du er opplyst selv. Da vet du selvsagt hva de fleste i Syria flykter fra: Staten. Du ser kanskje et lite problem her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

COdmBNyUYAAklvW.jpg

 

Det er egentlig et dårlig "argument" å holde dette opp mot hverandre.

 

I 1956 kom det 200. 000 flyktninger som rømte fra Ungarn, til ulke europeiske land i løpet av 2 måneders tid. Heller ikke de så ut som disse Afrika-skjelettene, men så normalt sunne og velkledde ut. Skulle det bety at man derfor skulle stengt dem ute?

 

Ungarn i 1956 var langt fattigere enn Syria før krigen og folk rømte fordi de risikerte å bli sendt til konsentrasjonsleirer av Soviet. De dro også til kulturelt like land, og klarte seg i stor grad selv.

 

Folk skal naturligvis få rømme idag også, men de har ikke rett til å velge hvilket land de skal få opphold til, og hvis de er krigsflyktninger så må de forvente å returnere når krigen er over. Jeg foreslår at de får opphold i muslimske land, og så hjelper vi de muslimske landene til å ta vare på dem. Det er fordi de passer bedre inn i de landene, og dermed kan lettere bli integrert.

 

 

Av de 200.000 ungarerne som flyktet, var det nok ikke alle som personlig hadde noe å frykte fra Sovjet (pga. politisk aktivitet etc), flyktningstrømmen bestod av alt fra barn til gamle kvinner og menn, mange kan dog også hatt en "generell" frykt og var usikre. 

 

Ungarske flyktninger

 

Hvorvidt Ungarn var fattigere enn Syria er nå, så var ungarerne uansett bedre stilt materielt enn sultende i Afrika på samme tid, hvis vi skal fortsette den (tåpelige uvedkommende) innfallsvinkelen som det legges opp til i billedkollasjen ovenfor (og under)

 

1956

hunger037.jpg

19987244.jpg

 

Jeg er forøvrig enig med deg at vi skal ha restriksjoner, utvise lykkejegere og grunnløse flyktninger, men å fremstille det som at vi har et reelt valg, altså burde "heller velge Afrika", er bare tull. Medmindre man da skyter dagens flyktninger på grensa, og det er vel ikke særlig "aktuelt" ?

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

 

Det er egentlig et dårlig "argument" å holde dette opp mot hverandre.

 

I 1956 kom det 200. 000 flyktninger som rømte fra Ungarn, til ulke europeiske land i løpet av 2 måneders tid. Heller ikke de så ut som disse Afrika-skjelettene, men så normalt sunne og velkledde ut. Skulle det bety at man derfor skulle stengt dem ute?

Jeg synes ikke det. Ungarere flyktet til nabolandene, fra et land som faktisk var under angrep, og skippet ikke ørten land for å finne en velferdsstat og leve på. De var ikke velferdsmigranter.

 

 

Du har ikke fått med deg at også syrerne flykter til nabolandene? Majoriteten flykter først til naboland, det er vel 2-3 millioner i Jordan Tyrkia, Libanon.

 

I enkelte flyktningleire får man ikke lenger får mat, hvilket også fører til at mange forlater området

 

FN i pengekrise: Må kutte matkupongene til 1,7 millioner syriske flyktninger

 

http://www.nrk.no/verden/fn-i-pengekrise_-ma-kutte-matkupongene-til-1_7-millioner-syriske-flyktninger-1.12076007

 

Du tar feil hvis du tror at alle ungarske flyktninger ble værende i første landet de kom til, dvs. Østerrike. Utfordringen var selvsagt så stor, at øvrige europeiske land stilte solidarisk opp og tok sin andel av flyktningene som måtte fordeles. Norge for sin del tok imot 1.500 ungarere, hvilket nok var "mange" tatt i betraktning etterkrigstiden og ikke særlig fett her heller.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner med flyktningene er at om de nå er middelklassemennesker så burde de vite hvilke sosialstønader de har rett på i hjemlandet. Det er neppe vesentlig dårligere enn det de blir tilbudt her.

 

Jo, det er det. F.eks. Latvia som er langt rikere enn Syria/Afghanistan så er sosialhjelpen på ca 500 kroner i måneden. (LINK) Jeg mistenker at Syria og Afghanistan har ingen sosialhjelp i det hele tatt. 

 

I Norge så får asylsøkere alt betalt av staten og 1000 per måned i lommepenger mens de venter på søknadsbehandlingen. Etter den perioden så får enslige 18K og alenemødre med 2 barn ca 35K per måned i 2-3 år.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

Det jeg ikke skjønner med flyktningene er at om de nå er middelklassemennesker så burde de vite hvilke sosialstønader de har rett på i hjemlandet. Det er neppe vesentlig dårligere enn det de blir tilbudt her.

 

Jo, det er det. F.eks. Latvia som er langt rikere enn Syria/Afghanistan så er sosialhjelpen på ca 500 kroner i måneden. (LINK) Jeg mistenker at Syria og Afghanistan har ingen sosialhjelp i det hele tatt.

 

I Norge så får asylsøkere alt betalt av staten og 1000 per måned i lommepenger mens de venter på søknadsbehandlingen. Etter den perioden så får enslige 18K og alenemødre med 2 barn ca 35K per måned i 2-3 år.

Det sier bare litt om hvor dumt regjeringen tenker når de asylsøkerne får 35 k I mnd ?? Og hva gjør de for disse pengene ?? Klager .. mens jeg jobber masse overtid , får ikke engang 30k .. i tillegg må jeg betale masse skatt og masse avgifter. En asylsøker har det lett i Norge , det burde regjeringen gjøre noe med hvis de har en hjerne !!

 

35k jaja.. bra de tar vare på oss nordmenn ;) !jeg blir så kvalm !!!!!!

Endret av ExtremeGo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Obama og Putin samarbeider for å stoppe ISIS sine gjerninger. 

Men er Putin egentlig en bra kar? Har hele verden glemt hvordan han behandler folket sitt plutselig? 

 

At Paris har blitt angrepet er forferdelig, jeg kan ikke fordra ISIS, og hva det står for. Men jeg tror det blir altfor overfladisk og si at ISIS gjør som de gjør fordi Guden deres har sagt det. 

 

Jeg tror det er noe USA prøver å skjule

Lenke til kommentar

 

hvor mange av dere ønsker å ta juleferie ?

 

hvis man ikke gjør noe , som stenge grensen så får man heller ikke fred i julen

http://www.tv2.no/a/7635469

 

her er det jo egentlig snakk om å akseptere den kristne høytiden

 

Sier du at med å holde grensen åpen, så aksepterer man ikke norsk juletradisjon?

 

i overført betydning ja.

 

så lenge "ingen"  for lov til å ta den lovlige ferien sin så holder man ikke tradisjonen

hadde man stengt grensen i den perioden så kunne disse som jobber tatt ferie en som de har krav på

 

slik det er mange steder så må flere lensmannskontor stenge deler av døgnet fordi det er bare an person på jobb

og selv om man driver en omrokering så er det nok ikke nok politifolk slik at de kan fordele ferien sin slik de har krav på

 

Poenget her er altså at man skal ikke ta inn flere en det man har kapasitet til under normal arbeidsforhold

Da skal  man ikke drive rovjakt man de som jobber der

 

Hvis det ikke går så må man ansette nokk personer slik alle for normale arbeidsforhold

en overarbeidet person gjør ikke noen god jobb

Lenke til kommentar

Obama og Putin samarbeider for å stoppe ISIS sine gjerninger. 

Men er Putin egentlig en bra kar? Har hele verden glemt hvordan han behandler folket sitt plutselig? 

 

At Paris har blitt angrepet er forferdelig, jeg kan ikke fordra ISIS, og hva det står for. Men jeg tror det blir altfor overfladisk og si at ISIS gjør som de gjør fordi Guden deres har sagt det. 

 

Jeg tror det er noe USA prøver å skjule

 

Hva skulle det være? Saken er jo den at IS dreper, begår terror og det som verre er. Hva skal man da gjør? Man kan jo ikke bare sitte og se på. Særlig ikke når IS i tillegg til å begå avskyelige handlinger i "eget" territorium også står bak terroraksjoner i andre land.

Lenke til kommentar

 

 

hvor mange av dere ønsker å ta juleferie ?

 

hvis man ikke gjør noe , som stenge grensen så får man heller ikke fred i julen

http://www.tv2.no/a/7635469

 

her er det jo egentlig snakk om å akseptere den kristne høytiden

 

Sier du at med å holde grensen åpen, så aksepterer man ikke norsk juletradisjon?

 

i overført betydning ja.

 

så lenge "ingen"  for lov til å ta den lovlige ferien sin så holder man ikke tradisjonen

hadde man stengt grensen i den perioden så kunne disse som jobber tatt ferie en som de har krav på

 

slik det er mange steder så må flere lensmannskontor stenge deler av døgnet fordi det er bare an person på jobb

og selv om man driver en omrokering så er det nok ikke nok politifolk slik at de kan fordele ferien sin slik de har krav på

 

Poenget her er altså at man skal ikke ta inn flere en det man har kapasitet til under normal arbeidsforhold

Da skal  man ikke drive rovjakt man de som jobber der

 

Hvis det ikke går så må man ansette nokk personer slik alle for normale arbeidsforhold

en overarbeidet person gjør ikke noen god jobb

 

Men det å søke om asyl er vel også noe man har krav på? Så sånn sett så kan man jo snu på det å si at om man stenger grensen av hensyn til norsk kuletradisjon, så aksepterer man ikke asylretten?

Lenke til kommentar

la oss si det slik når man søker asyl så kan man ikke  forvente at  det behandles slike saker døgnet rundt

du søker da ikke etter et eller amet fra kommune døgnet rundt

 

skal man gå i butikken så forventer man ikke at den skal være åpen 24/7

det samme når man skal til kommunen for at eller annet

 

Jeg tror ikke at det er så mange, hverken folk her til lands eller asylsøkere, som forventer at asylsøknadene skal bli behandlet døgnet rundt. Det er det heller ikke noen i Kirkenes som gjør. De behandles så vidt jeg vet i Oslo. Men jeg tror det er mange som forventer at når folk først har lov til å søke om asyl her i landet, så spiller det ikke noen rolle hvilken dag eller når på døgnet man ankommer grensen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...