Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det står ikke det, så slutt å lyve, lage stråmann, være ufin - det er andre gangen du roter og påstår ting som ikke stemmer. På tide å legge inn åren med kveruleringen din hvis du ikke engang kan forholde deg til hva som blir skrevet

Jo, det gjør det.

Du skriver at vi vet at unge jenter blir antastet og voldtatt. Du skriver at det er en pris vi er villig til å betale. Du skriver at det ikke er så farlig, så lenge vi kan redde utlendinger. Du kan ikke vri deg unna dette, det står svart på hvitt. Innrøm det, ta avstand fra det. Jeg bryr meg ikke. Men, du skrev det, så ikke beskyld meg for løgn.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Det blir ikke den nye hverdagen, det er allerede den nye hverdagen.

Den nye normalen.

Om en stund vil det ikke være vanskelig å forstå hvorfor grensene må stenges, da vil det bli så åpenbart at selv et barn forstår at det ikke er bra å importere krig.

Og det er uavhengig av om det skulle være en breivik eller is-kriger som står bak, konflikten skapes uansett.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Nei, det står ikke det, så slutt å lyve, lage stråmann, være ufin - det er andre gangen du roter og påstår ting som ikke stemmer. På tide å legge inn åren med kveruleringen din hvis du ikke engang kan forholde deg til hva som blir skrevet

Jo, det gjør det.

Du skriver at vi vet at unge jenter blir antastet og voldtatt. Du skriver at det er en pris vi er villig til å betale. Du skriver at det ikke er så farlig, så lenge vi kan redde utlendinger. Du kan ikke vri deg unna dette, det står svart på hvitt. Innrøm det, ta avstand fra det. Jeg bryr meg ikke. Men, du skrev det, så ikke beskyld meg for løgn.

Man bruker lett "vi" i sånne beskrivelser. Men han mente det selvsagt som kritikk av at det er sånn samfunnet avveier det forholdet. Altså at det ses på som viktigere å bruke ressurser på utlendinger, enn på beskyttelse av unge piker.

Sånn tolket hvertfall jeg det, uten at jeg skal formene noe om akkurat den problemstillingen. 

Lenke til kommentar

Jo, det gjør det.

Nei. Les hva jeg skriver og les din egen påstand. Bare i teksten finner du feilen din, så man trenger ikke tenke på hva man legger i det engang.  (du bør jo egentlig vite hva du selv skriver)

Litt morsomt at du prøver å ta andre på hva de skriver og så møter du deg selv i døra gang på gang. Taper gang etter gang - har vel ikke hatt rett en eneste gang i disputten med meg.

Edit: Greit nok hvordan du diskuterer med meg, men vennligst slutt å lyv til andre om hva jeg har sagt. Det er utrolig ufint.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Kanskje du kan forklare oss som er "tilskuere" til krangelen hva som er feil da, og få saken ut av verden på den måten. Vi vet hva du sa, her er sitatet fra det opprinnelige innlegget:

Barn og unge jenter antastet av asylsøkere

Dette vet vi skjer og det er et kalkulert inn, vi tåler at endel jenter/damer blir antastet, voldtatt osv - det er en pris man er villig til å betale. Så lenge man kan redde utlendinger, så er det ikke så farlig med norske

Så hvor er feilen i Sheasys påstand? Og hvilken påstand? (Nå har jeg og sikkert de fleste andre mistet oversikten over hvilken påstand du bestrider.)

Geir :)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jo, det gjør det.

Uten å blande meg inn i deres krangel om hvem som sa hva, er det ikke en riktig påstand at vi fra før har anslag over de menneskelige kostnadene og dermed aksepterer at politikken vi fører på dette feltet vil få konsekvenser, uten at det er noe noen ønsker selvfølgelig. 

Lenke til kommentar

Kanskje du kan forklare oss som er "tilskuere" til krangelen hva som er feil da, og få saken ut av verden på den måten. Vi vet hva du sa, her er sitatet fra det opprinnelige innlegget:

Hva jeg sa er ikke det tvil om, hva han påstår jeg sa er noe annet - som jeg sa, han må slutte å lyve.

*Delvis*, ja, 'vi' er essensielt i det jeg har uttalt. 'Vi' samfunnet(Norge), men spesielt stortinget.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Han mente vel at han selv ikke var en av inkluderte i "vi"(samfunnet), men feilen/løgnen var vel at han ikke hadde sagt noe om de "for innvandring" (Sheassy's påstand)

Dette begynner å bli smått comisk nå, men det er nok Sheassy som har rotet. Antagelig med hensikt. Vi er vant med det..  

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

[xximg=https://i.imgur.com/yvG3PwT.jpg]

Ahahhahhahhhahhhhahhh.

Hvorfor finner jeg ikke den artikkelen hos Salon...?

Edit: Her er link til Devegas artikler, og den han skrev i natt heter "And so the hate speech begins: Let Paris be the end of the right’s violent language toward activists". 

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Hvorfor finner jeg ikke den artikkelen hos Salon...?

Edit: Her er link til Devegas artikler, og den han skrev i natt heter "And so the hate speech begins: Let Paris be the end of the right’s violent language toward activists". 

Slapp av, bildet er ment som en spøk rundt det han "journalisten" skrev om angrepet.

For det er alltid like morsomt å se hvordan "høyre-ekstreme" og anti-migranter skal få pes uansett hvor ille det er rundt i verden, for islam er jo en fredelig religion vet man jo.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...