Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Jo, asså jeg har lest artikkelen om demostarsjonen og lommepenger. Jeg synes det er ganske uttaknemelige av dem å gå i demsotrasjon og sier "save us from this camp" de ve at de bare kan dra tilbake til Syria ikke sant, og at folk jobber hardt for at de i det hele tatt skal få mat, så jeg synes de skal være mindre uttaknemmelige. Og det med "naving" som du kaller det, ja det mener jeg er irriterende med både etnisk norske og innvandrere.

Jeg sier ikke at jeg har noe imot innvandrere, jeg synes det er helt greit, men det er litt urettferdig av dem som velger å ikke jobbe( og da mener jeg etnisk norske også, og jeg sier ikke at alle gjør det, men noen). Og jo, de fortjener å få hjelp av NAV mens de prøver å finne jobb, så lenge de ikke velger å bli helt avhengig av å få penger fra staten. Du vet de pengene folk jobber døgnet rundt for å samle inn. Endret av Quote
Fjernet unødvendig sitering. Quote, mod.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det går nok hånd i hånd det der. Hadde flyktningene holdt seg der de skulle, ville hjelpen og finansieringen kommet i stort monn.

 

Nei, da gjelder den gamle devisen "Ute av øye, ute av sinn." Vi er oss selv nærmest så lenge problemene ikke banker på vår egen dør. Vi bryr oss når vi ser dem, men helst ikke for mange av gangen

 

Har vel aldri stått på givervilje når vi hører om virkelig krise med folk i nød. Tror faktisk viljen hadde vært større, media formidler jo det som skjer.

 

Og så har vi hørt mye om hvor uendelig mange fler som kunne blitt hjulpet, for hva vær enkelt som kommer hit koster.

Sånt gir negative reaksjoner blant folk, og hjelper ikke på sympatien.

 

Det skinner sånn igjennom at dere tålerer nesten alt mulig fra "flyktningene", men ser kjevt på Nordmenn for  aldri være nok mottagelige. Forstår meg ikke helt på slike holdninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har vel aldri stått på givervilje når vi hører om virkelig krise med folk i nød. Tror faktisk viljen hadde vært større, media formidler jo det som skjer.

 

Når det får oss til å føle oss gode, da gir vi. Det vil si når det får en helaften på TV med kjente artister som gir ut plate og kan lese resultatet av vår giverglede i avisen dagen etter. Eller når det får et ansikt vi kan relatere til. Som når jeg gir til SOS Barnebyer eller skriver støtteerklæring for Amnesty, eller vi gir litt ekstra til Kreftforeningen etter at min svigermor døde av kreft.

 

Men de langvarige triste konfliktene som må sloss om en plass på skatteseddelen, fordi media ikke dekker dem lenger, nei. De bryr oss ikke.

 

Det er derfor FNs høykommisær bare har budsjettert med drøyt 40% av pengene de trenger til leirene rundt Syria i år, og så langt har fått inn enda mindre.

 

Og så har vi hørt mye om hvor uendelig mange fler som kunne blitt hjulpet, for hva vær enkelt som kommer hit koster.

Sånt gir negative reaksjoner blant folk, og hjelper ikke på sympatien.

 

 

Opplagt. Og det er korrekt. Derfor bør vi være nokså sikre på at de som får hjelp her faktisk trenger det. Det var hensikten med de opprinnelige 8-10 000 vi skulle ta imot som kvoteflyktninger, og som nå er kommet i skyggen for asylkrisen. FrPs Siv Jensen ba kommunene om ikke å ta imot disse, og ble straffet for det ved valget, og så går de sterkt frem på meningsmålingene nå i stedet, når resulatet av vår utilstrekkelige politikk for nærområdene viser seg.

 

Det skinner sånn igjennom at dere tålerer nesten alt mulig fra "flyktningene", men ser kjevt på Nordmenn for  aldri være nok mottagelige. Forstår meg ikke helt på slike holdninger.

 

 

Jeg vet ikke hvem "dere" er her. Men antar jeg er en av dem, siden du nevner det i dette innlegget. Det må du gjerne begrunne.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Kulturrelativistene er villige til å la andre betale en hvilken som helst pris. Så lenge det ikke rammer dem selv, så skjer det nemlig ikke i deres øyne.

 

Begrepet "kulturrelativister" er høyresidens svar på venstresidens begrep "rasister", en sekkepost av antatt likesinnede som tillegges motiver som bare unntaksvis er sanne. Er du for innvandring er du kulturrelativist ogønsker at norske jenter skal voldtas, er du mot innvandring er du rasist og ønsker å sprenge asylmottak i lufta med negerbarn inni.

 

Eller kanskje ikke...?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vel aldri stått på givervilje når vi hører om virkelig krise med folk i nød. Tror faktisk viljen hadde vært større, media formidler jo det som skjer.

 

Når det får oss til å føle oss gode, da gir vi. Det vil si når det får en helaften på TV med kjente artister som gir ut plate og kan lese resultatet av vår giverglede i avisen dagen etter. Eller når det får et ansikt vi kan relatere til. Som når jeg gir til SOS Barnebyer eller skriver støtteerklæring for Amnesty, eller vi gir litt ekstra til Kreftforeningen etter at min svigermor døde av kreft.

 

Ja folk gir av ulike inntrykk antar jeg. Men nå handler det om hva myndighetene gir og da, ikke bare privatfolk. Det tilhører også det vi betaler for.

 

Men de langvarige triste konfliktene som må sloss om en plass på skatteseddelen, fordi media ikke dekker dem lenger, nei. De bryr oss ikke.

 

Det er som regel fordi det er feil, og det ikke blir gjort det som burde gjøres. Dessuten må det sluttes å yngles så grasalt i disse deler av verden. Der er for mange mennesker, det er også en del av bildet.

Folk er villig(i stor grad) til å støtte det som synes fornuftig å støtte. Men man får naturligvis aversjoner med å støtte kontinuerlig dyrisk dumskap. I tiår etter tiår. 

 

Det er derfor FNs høykommisær bare har budsjettert med drøyt 40% av pengene de trenger til leirene rundt Syria i år, og så langt har fått inn enda mindre.

 

Og her burde både politikerne og media verden over, være flinkere med å rette focus i riktig retning.

 

Og så har vi hørt mye om hvor uendelig mange fler som kunne blitt hjulpet, for hva vær enkelt som kommer hit koster.

Sånt gir negative reaksjoner blant folk, og hjelper ikke på sympatien.

 

 

Opplagt. Og det er korrekt. Derfor bør vi være nokså sikre på at de som får hjelp her faktisk trenger det. Det var hensikten med de opprinnelige 8-10 000 vi skulle ta imot som kvoteflyktninger, og som nå er kommet i skyggen for asylkrisen. FrPs Siv Jensen ba kommunene om ikke å ta imot disse, og ble straffet for det ved valget, og så går de sterkt frem på meningsmålingene nå i stedet, når resulatet av vår utilstrekkelige politikk for nærområdene viser seg.

Eneste jeg kan si, er at situasjonen har endret seg drastisk etter de uttalelsene. Som jeg ikke var enig i. Det antallet på 8-10 000 er ikke et problem.

Det skinner sånn igjennom at dere tålerer nesten alt mulig fra "flyktningene", men ser kjevt på Nordmenn for  aldri være nok mottagelige. Forstår meg ikke helt på slike holdninger.

 

 

Jeg vet ikke hvem "dere" er her. Men antar jeg er en av dem, siden du nevner det i dette innlegget. Det må du gjerne begrunne.

 

Geir :)

 

Vel, får et inntrykk av at dere mener det er feil/uakseptabelt å ha kritiske bemerkninger til innvandrere av denne kategorien i det hele tatt.

Som sagt, jeg syns mange av dem utviser lite folkeskikk  i måten de(flest unge menn) kommer hit på.

Det virker som de synes vi skal se det som en selvfølge at de kommer hit og tilmed ha internett linjer av topp kvalitet klar for dem. De står tilmed rett i Tv og skryter av at de ikke skal tilbake samme hva. 'Kanskje en ferietur om 30 år' ..blabla

 

Men sånt noe ser det ut til at dere helst syns vi skal tie om. Virker hvertfall slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, får et inntrykk av at dere mener det er feil/uakseptabelt å ha kritiske bemerkninger til innvandrere av denne kategorien i det hele tatt.

 

Jeg mener ikke det. Jeg er for tilnærmet uinnskrenket menings- og ytringsfrihet.  Det betyr ikke at jeg er enig i disse bemerkningene. Og jeg benytter gjerne min ytringsfrihet til å kritisere dem.

 

Og ja, mange unge menn mangler folkeskikk. Også blant flyktninger og velferdsinnvandrere. Det i seg selv betyr ikke at de ikke er reelle flyktninger, men det gir jo folk et dårlig inntrykk av dem...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Ja da var massemord i Paris et faktum.

 

Blir spennende å se hvem som begynte å skyte rundt seg med en kalasjnikov og kaste granater på folk.

 

https://twitter.com/redmor11/status/665274420873809921

 

 

Kan vi denne gangen IKKE trekke noen konklusjoner om hvem som sto bak før noe er bekreftet?  Det var litt for patetisk her på forumet da den svenske svensken fra Sverige gikk til angrep på en skole for litt siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...