Noxhaven Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Jeg synes det å ta imot flytkninger er helt greit, så lenge det finnes regler for at de skal jobbe for å få mat, skole, et sted å bo osv. Det ville vært er utrolig irriterende hvis de skal få alt gratis fra kommunen, stortinget. Hva med tiden frem til de har fått seg en jobb? Bør de få stat støtte i denne perioden? Hva om noen blir skadet eller blir syke, skal de få penger av staten til dette? Alle som bor i Norge trenger en type inntekt, hele systemet er lagt opp rundt det. Mottar de ikke lønn fra en arbeidsgiver og ikke i fra nav så må de ty til kriminalitet for å få inn penger til mat og husrom, og det ønsker ingen. Lenke til kommentar
Sarah3009 Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Jeg synes det å ta imot flytkninger er helt greit, så lenge det finnes regler for at de skal jobbe for å få mat, skole, et sted å bo osv. Det ville vært er utrolig irriterende hvis de skal få alt gratis fra kommunen, stortinget. Hva med tiden frem til de har fått seg en jobb? Bør de få stat støtte i denne perioden? Hva om noen blir skadet eller blir syke, skal de få penger av staten til dette? Alle som bor i Norge trenger en type inntekt, hele systemet er lagt opp rundt det. Mottar de ikke lønn fra en arbeidsgiver og ikke i fra nav så må de ty til kriminalitet for å få inn penger til mat og husrom, og det ønsker ingen. Problemet er jo at de mest sannsynlig kommer til å velge å bare få penger av NAV istendenfor å prøve å finne en ny jobb, selvfølgelig gjelder det ikke alle. Det er ganske irriterende siden mange andre jobber hardt og betaler skatt for at de skal være late og kreve penger. Og ikke nok med det, så er noen av dem utakknemelige og går i demostrasjon fordi de synes de ikke får nok lommepenger... dette synes jeg er utrolig irriterende. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 De fleste som kommer hit nå, er ikke fyktninger og har egentlig ikke noe her å gjøre.De kan bruke litt folkeskikk og spørre først iallefall, i stedet for å trå rett inn.Hvem liker at fremmede trår rett inn døra di, og vil være hos deg? 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Jeg synes det å ta imot flytkninger er helt greit, så lenge det finnes regler for at de skal jobbe for å få mat, skole, et sted å bo osv. Det ville vært er utrolig irriterende hvis de skal få alt gratis fra kommunen, stortinget. Hva med tiden frem til de har fått seg en jobb? Bør de få stat støtte i denne perioden? Hva om noen blir skadet eller blir syke, skal de få penger av staten til dette? Alle som bor i Norge trenger en type inntekt, hele systemet er lagt opp rundt det. Mottar de ikke lønn fra en arbeidsgiver og ikke i fra nav så må de ty til kriminalitet for å få inn penger til mat og husrom, og det ønsker ingen. Problemet er jo at de mest sannsynlig kommer til å velge å bare få penger av NAV istendenfor å prøve å finne en ny jobb, selvfølgelig gjelder det ikke alle. Det er ganske irriterende siden mange andre jobber hardt og betaler skatt for at de skal være late og kreve penger. Og ikke nok med det, så er noen av dem utakknemelige og går i demostrasjon fordi de synes de ikke får nok lommepenger... dette synes jeg er utrolig irriterende. Jeg finner også "Naving" veldig irriterende, både hos innvandrere samt hos etnisk norske. Men at vi støtter folk i perioder som f.eks gjennom utviklings kurs for å komme seg i arbeid samt til å komme seg gjennom en periode man ikke kan arbeide som benbrudd eller reel sykdom er en ikke problemfri men en okey løsning. Det med demonstrasjonen du nevner og lommepengene - der syner jeg deg på at du ikke helt vet men bare har hørt noe, f.eks snappet opp noe mumbo jumbo her av noen her av våre kjære høyre ekstremister. De protesterte på at de var plassert i et provisorisk mottak, der de egentlig bare skulle være i en uke før det ble plass på en av landets ordinære mottak, etter 4 uker så satt de fortsatt på det provisoriske mottaket, helt uten lommepenger og uten transport muligheter til å komme seg ut og se litt i byene osv. På mottakene så skal de få lommepenger, 30kr dagen. Men på det provisoriske mottaket var ikke denne ordningen gjeldene. Hursomhapp, Naving og snylting er noe dritt, de ødelegger for de som virkelig har en tøff periode. Blir litt som en light versjon av en falsk voldtekts anmeldelse. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 De fleste som kommer hit nå, er ikke fyktninger og har egentlig ikke noe her å gjøre. De kan bruke litt folkeskikk og spørre først iallefall, i stedet for å trå rett inn. Hvem liker at fremmede trår rett inn døra di, og vil være hos deg? Det stemmer, de fleste som kommer hit er ikke flyktninger, de fleste er polakker med polske alt-mulig-fagbrev som utpriser norske bedrifter. Fra september har over halvparten av asylsøkerne til Norge vært fra Syria.. Samtidig som antallet asylsøkere er økt, har også fordelingen på land forandret seg mye. I årets fem første måneder kom 13 prosent av asylsøkerne fra Syria, i september var andelen passert 50, og holdt seg der også første halvdel av oktober. *(f) er flyktningland. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/flyktninger-i-norge Hvem skal flyktningene spørre? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 (endret) Hvem flyktningene skal spørre? Endret 13. november 2015 av Delvis Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Følg med. Som sagt: De fleste som kommer over grensene nå, er ikke flyktninger i nød. 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Så da snakker du om folk fra Polen, Latvia, Sverige, Tyskland og Danmark osv? Det er de det kommer flest av over grensen ja, ikke flyktninger i nød. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 (endret) Snakker om disse som kommer i hundretall hver dag i disse dager. Feks over Russergrensen. De fra Polen, Latvia, Sverige, Tyskland og Danmark.. kommer ikke på den frekke måten. Dette skjønner du om du vil. Ikke spill teit. Endret 13. november 2015 av Delvis 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Følg med. Som sagt: De fleste som kommer over grensene nå, er ikke flyktninger i nød. Nei, det er feil og er noe du tar ut fra tomme lufta. Tallene som ble påpekt ovenfor ser ut til å stemme ganske så bra , over 50% av de som kommer nå er fra Syria og de nærliggende landene som er involvert i konflikten med ISIS. 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Så det er relle flyktninger i nød som er avhengige av å komme hit, uten å spørre først en gang? Syns de har snakket om at de fleste bare er ute etter bedre liv, og behøvde ikke kommet opp hit. 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Dette skjønner du om du vil. Ikke spill teit. Det jeg skjønner går dessverre ikke ut hva jeg vil. Jeg synes det er ganske teit. Jeg vil skjønne at jesus/allah er ekte, derfor er han ekte. Right? De fra Polen, Latvia, Sverige, Tyskland og Danmark.. kommer ikke på den frekke måten. Riktig, siden de kommer fra land der de har litt bedre muligheter i forhold som de som kommer på den frekke måten, ved å gå eller sykle. Men som jeg skrev tidligere, over 50% av de som kommer på denne frekke måten (dine ord) er fra Syria. Mener du at de ikke har noe å flykte fra? Kom med noen ordentlige kilder er du grei, det du har valg og skjønne er ikke en overtalende kilde i mine øyne. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 (endret) Det er vel tydelig nok dokumentert, at store mengder presser på videre(lenge etter at de er kommet i eventuell sikkerhet) For å komme seg til enda mer velstående deler av verden. Feks hit. Det mener jeg de skal søke(spørre) om på forhånd, ikke bare troppe opp. Det er jo vi som skal velge og plukke ut de som skal komme hit er meningen, ikke de selv.Dette må da være helt tydelig fakta som de fleste er blitt kjent med. At du er uenig, er en annen sak. Endret 13. november 2015 av Delvis 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Det er vel tydelig nok dokumentert, at store mengder presser på videre(lenge etter at de er kommet i eventuell sikkerhet) For å komme seg til enda mer velstående deler av verden. Feks hit. Det mener jeg de skal søke(spørre) om på forhånd, ikke bare troppe opp. Det er jo vi som skal velge og plukke ut de som skal komme hit er meningen, ikke de selv. Dette må da være helt tydelig fakta som de fleste er blitt kjent med. At du er uenig, er en annen sak. Forklar denne teorien din litt mer i detalj, er alle som har passert Tyrkia ikke lenger flyktninger siden de er ute av landet? Eller går grensen i Hellas? Ungarn? Østerrike? Tyskland? Sverige? Når er de ikke lenger en flyktning ifølge din helt tydelige fakta? Igjen, hvem skal de spørre? Hvordan skal de spørre? De er på rømmen med en ryggsekk eller mindre.. Det at noen velger å prøve å starte et nytt liv i Tyskland, Norge eller Sverige gjør de ikke noe mindre flyktning av den grunn, det gjør bare avstanden de må reise ennå lenger. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 De skal forholde seg til hjelpeappratene som er i Tyrkia og deromkring, og så bli informert om hva de skal gjøre, hvor de kan dra. Ja, når de har kommet helt opp hit er de ikke lenger å regne som flyktninger i nød. I såfall er de luxusflyktninger.Det jeg savner, er bare normal ydmykhet og høflighet. Det er ikke fint å invitere seg selv og bare troppe opp. Som vi har hørt mye om, er det stort sett unge menn som gjør dette, mens de som virkelig hadde trengt å komme blir igjen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 De skal forholde seg til hjelpeappratene som er i Tyrkia og deromkring, og så bli informert om hva de skal gjøre, hvor de kan dra. Ideelt sett burde asylsøkere kunne søke fra opphavslandene eller nærområdene, men det kan de ikke. Skal de søke, må de møte på grensen i et eller annet land som er villig til å ta imot dem. Og ideelt sett burde hjelpeapparatet (les FNs høykommisær) kunne ta seg av dem. Men de er kraftig underfinansiert, og klarer ikke opprettholde en anstendig standard i leirene. Og de har heller ingen myndighet tilå fortelle flyktningene hvor de skal dra, de kan bare oppfordre medlemslandene til å ta imot dem. Så flyktningene har ikke noe reelt alternativ til å reise videre, om de ønsker et anstendig liv, å få mat på bordet og skolegang til barna. Man skal være godt bortskjemt selv for å opfattet det som luksus. (Eventuelt veldig fattig, men det er vel ikke mange her på forumet.) Geir 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Det går nok hånd i hånd det der. Hadde flyktningene holdt seg der de skulle, ville hjelpen og finansieringen kommet i stort monn.Men det er nok langt flere enn nøvendig som trakter videre hitover. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 (endret) Det går nok hånd i hånd det der. Hadde flyktningene holdt seg der de skulle, ville hjelpen og finansieringen kommet i stort monn. Nei, da gjelder den gamle devisen "Ute av øye, ute av sinn." Vi er oss selv nærmest så lenge problemene ikke banker på vår egen dør. Vi bryr oss når vi ser dem, men helst ikke for mange av gangen. Men det er nok langt flere enn nøvendig som trakter videre hitover. Selvsagt. Mange er ikke på flukt, men på jakt etter et bedre liv. Det er ikke noe galt i det. (Som jeg pleier å si: Ikke dermed sagt at det er vår jobb å finansiere det for dem.) Geir Endret 13. november 2015 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Sarah3009 Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 (endret) Jeg finner også "Naving" veldig irriterende, både hos innvandrere samt hos etnisk norske. Men at vi støtter folk i perioder som f.eks gjennom utviklings kurs for å komme seg i arbeid samt til å komme seg gjennom en periode man ikke kan arbeide som benbrudd eller reel sykdom er en ikke problemfri men en okey løsning. Det med demonstrasjonen du nevner og lommepengene - der syner jeg deg på at du ikke helt vet men bare har hørt noe, f.eks snappet opp noe mumbo jumbo her av noen her av våre kjære høyre ekstremister. De protesterte på at de var plassert i et provisorisk mottak, der de egentlig bare skulle være i en uke før det ble plass på en av landets ordinære mottak, etter 4 uker så satt de fortsatt på det provisoriske mottaket, helt uten lommepenger og uten transport muligheter til å komme seg ut og se litt i byene osv. På mottakene så skal de få lommepenger, 30kr dagen. Men på det provisoriske mottaket var ikke denne ordningen gjeldene. Hursomhapp, Naving og snylting er noe dritt, de ødelegger for de som virkelig har en tøff periode. Blir litt som en light versjon av en falsk voldtekts anmeldelse. Jo, asså jeg har lest artikkelen om demostarsjonen og lommepenger. Jeg synes det er ganske uttaknemelige av dem å gå i demsotrasjon og sier "save us from this camp" de ve at de bare kan dra tilbake til Syria ikke sant, og at folk jobber hardt for at de i det hele tatt skal få mat, så jeg synes de skal være mindre uttaknemmelige. Og det med "naving" som du kaller det, ja det mener jeg er irriterende med både etnisk norske og innvandrere. Endret 13. november 2015 av Quote Fjernet unødvendig sitering. Quote, mod. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå