Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Har du sett forholdene i disse leirene? Hadde vært OK i ett år, men det kan ta mange tiår for Midtøsten å bli stabilt, om d blir det pen gang. unner ikke min verste fiende 10 år engang i en slik leir. Vi har uansett massevis av ubrukt kvadratmeter. Utbygging av landet er bra for alle

Med i form av økt sysselsetting og bedre tilbud(bedre veier, bedre kollektiv, mer hus på markede. Skjønner at boligeiere ikke vil miste verdi, men det er sykt egoistisk p bli rik på bolig uansett. Da man i realiteten skor seg på unge utenfor boligmarkedet. Uetisk avkastning bolig må vi nok bli kvitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett forholdene i disse leirene? Hadde vært OK i ett år, men det kan ta mange tiår for Midtøsten å bli stabilt, om d blir det pen gang. unner ikke min verste fiende 10 år engang i en slik leir. Vi har uansett massevis av ubrukt kvadratmeter. Utbygging av landet er bra for alle

Med i form av økt sysselsetting og bedre tilbud(bedre veier, bedre kollektiv, mer hus på markede. Skjønner at boligeiere ikke vil miste verdi, men det er sykt egoistisk p bli rik på bolig uansett. Da man i realiteten skor seg på unge utenfor boligmarkedet. Uetisk avkastning bolig må vi nok bli kvitt.

hvis forholdene er for dårlige i leirene så  kan man endre på det .

ikke at et land skal gjøre det men flere sammen

 

Problemet med at "alle " kommer på en gang er at mottaket kollapser og man finner på dårlige løsninger for de som kommer hit 

da blir det ikke stort bedre en det er der nede ( hvis man ser bort for faren for krigshandlinger )

 

Da blir de bare gående uten å ha noe å gjøre

Når det blir mange av dem så er det ikke god å vite hva de finner på

 

Det har komme en del enrådige sjeler hit til landet som har si egen kultur.

Den kulturen ( spesielt måten de er på )  som er i konflikt med våres måte å være på

 

i utgangspunktet vil slike personer trenge en slags mentor som holder den i ørene , men det vil de aldri få

Lenke til kommentar

 

 

Har du sett forholdene i disse leirene? Hadde vært OK i ett år, men det kan ta mange tiår for Midtøsten å bli stabilt, om d blir det pen gang. unner ikke min verste fiende 10 år engang i en slik leir. Vi har uansett massevis av ubrukt kvadratmeter. Utbygging av landet er bra for alle

Med i form av økt sysselsetting og bedre tilbud(bedre veier, bedre kollektiv, mer hus på markede. Skjønner at boligeiere ikke vil miste verdi, men det er sykt egoistisk p bli rik på bolig uansett. Da man i realiteten skor seg på unge utenfor boligmarkedet. Uetisk avkastning bolig må vi nok bli kvitt.

hvis forholdene er for dårlige i leirene så kan man endre på det .

ikke at et land skal gjøre det men flere sammen

 

Problemet med at "alle " kommer på en gang er at mottaket kollapser og man finner på dårlige løsninger for de som kommer hit

da blir det ikke stort bedre en det er der nede ( hvis man ser bort for faren for krigshandlinger )

 

Da blir de bare gående uten å ha noe å gjøre

Når det blir mange av dem så er det ikke god å vite hva de finner på

 

Det har komme en del enrådige sjeler hit til landet som har si egen kultur.

Den kulturen ( spesielt måten de er på ) som er i konflikt med våres måte å være på

 

i utgangspunktet vil slike personer trenge en slags mentor som holder den i ørene , men det vil de aldri få

 

 

Du vet at vi har religionsfrihet? Fordi den ikke samstemmer med din egen, så betyr det ikke at du skal dømme eller hate. Du kan, med grunnloven i hendene, men hva godt kommer ut av hat? Det kan absolutt være vanskelig mer motpoler, men vi må bare finne ut av det. Jeg er ihvertfall ikke interessert i at vi mennesker sitter på vær vår knaus og ikke deler.

Lenke til kommentar

Du vet at arbeidsledigheten er økende - uten at man regner med alle ny-tilstrømmende?

 

men hva skal de gjøre her , når ikke engang alle nordmenn får den jobben de trenger ?

 

Arbeidsløsheten er økende i dagens marked. Men det fenomenet er forsåvidt uavhengig av antall mennesker i landet. Bortsett fra selvsagt hvis det som nå kommer mange på en gang, med lite kvalifikasjoner. Over tid betyr innvandringen lite for ledigheten.

 

Den prosentvise ledigheten er fortsatt konstant lav, til tross for at vi har blitt mange flere mennesker i landet. Arbeidsstyrken i landet har vokst fra 1,7 til 2,7 millioner på de siste 40 årene, men ledigheten nådde toppen i 93, og har vært lavere siden. Vi har faktisk nesten 10% flere av befolkningen i arbeid i dag enn på 70-tallet, mye fordi flere kvinner jobber.

 

post-52698-0-52134300-1447357267_thumb.png

post-52698-0-05413900-1447357268_thumb.png

 

Edit: Kilde SSB - Arbeidskraftundersøkelsen.

 

Dette vil også forringe køen for alle  de som søker et sted å bo

 

 

Ja, vi må åpenbart trappe opp boligbyggingen. Litt vanskelig akkurat nå, fordi kronekursen skremmer vekk alle de nevenyttige øst-europeerne. 

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Økt boligbygging hadde vært optimalt, men siden en stor majoritet av de over 35 har enorme verdier bundet i hus, så stagnerer viljen til storstilt utbygging. Helt sykt å tillate så enorm verdiskapning på ingenting. De med hus tjener mer og mer. Uten produktivitet eller arbeid. Om litt oppussing og bytte av El, rør skal telle. Det ødelegger økonomien mye mer enn noe annet. Kun pga lett Og tilgjengelig arbeid i olja har dette vært mulig. Poenget er vel at dere må slutte å skyve asylstrømmen frem som roten til alle problemene

Det er vår egoisme som først og fremst er problemet for Norge

Lenke til kommentar

Har du sett forholdene i disse leirene?

Så en av leirene i Frankrike - en av de som har blitt ganske så permanent. Jeg så blant annet at det så ut som ett dass rundt dem. Rask og rot overalt. Så også at det var franske frivillige som gikk rundt og samlet opp noe av dette.

Mye av forholdene er det kanskje vanskelig for de som bor der å gjøre noe med, men det er sannelig en del de kan gjøre noe med, men de gjør det ikke. Når det er greit for de å bare rote og forsøple og bo i det - ja da, velger de det selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har du sett forholdene i disse leirene? Hadde vært OK i ett år, men det kan ta mange tiår for Midtøsten å bli stabilt, om d blir det pen gang. unner ikke min verste fiende 10 år engang i en slik leir. Vi har uansett massevis av ubrukt kvadratmeter. Utbygging av landet er bra for alle

Med i form av økt sysselsetting og bedre tilbud(bedre veier, bedre kollektiv, mer hus på markede. Skjønner at boligeiere ikke vil miste verdi, men det er sykt egoistisk p bli rik på bolig uansett. Da man i realiteten skor seg på unge utenfor boligmarkedet. Uetisk avkastning bolig må vi nok bli kvitt.

hvis forholdene er for dårlige i leirene så kan man endre på det .

ikke at et land skal gjøre det men flere sammen

 

Problemet med at "alle " kommer på en gang er at mottaket kollapser og man finner på dårlige løsninger for de som kommer hit

da blir det ikke stort bedre en det er der nede ( hvis man ser bort for faren for krigshandlinger )

 

Da blir de bare gående uten å ha noe å gjøre

Når det blir mange av dem så er det ikke god å vite hva de finner på

 

Det har komme en del enrådige sjeler hit til landet som har si egen kultur.

Den kulturen ( spesielt måten de er på ) som er i konflikt med våres måte å være på

 

i utgangspunktet vil slike personer trenge en slags mentor som holder den i ørene , men det vil de aldri få

 

 

Du vet at vi har religionsfrihet? Fordi den ikke samstemmer med din egen, så betyr det ikke at du skal dømme eller hate. Du kan, med grunnloven i hendene, men hva godt kommer ut av hat? Det kan absolutt være vanskelig mer motpoler, men vi må bare finne ut av det. Jeg er ihvertfall ikke interessert i at vi mennesker sitter på vær vår knaus og ikke deler.

 

Da har du nok misforstått poenget

 

Man har regler å forholde seg til her i landet

Disse reglene skal være uavhengig av kultur , men det er de ikke .

 

Så kommer det noen fra et fremmed land som oppfører seg de alltid har gjort.

Problemet er at enkelt av de tingen de holder på med bryter med loven her i landet , selv om det er lov i hjemlandet

Da får man lovbryterer selv om det ikke er meningen

 

Enkelte land har andre menneskesyn en det vi har her det kan skape mange konflikter

bl.a. når mange unge men ser på damen ute på byen

 

har en slik person en mentor så burde man unngå de fleste problemene

Lenke til kommentar

Igjen tror du at de er skyld i egen ulykke ved å forsøple sine egne senger. Er du klar over hvor fort det blir sånn om bare en liten promille driter i å rydde? Svartmaling går av

 

Tja, det er samme i Norge - det er endel som bare kaster fra seg.(ja, norske også)

Men det er snedig at man ser slikt overalt - som med leirene til sigøynerne også. Er jo en svinesti

Samtidig er det jo litt morsomt å se at det var kun franskmenn som ryddet i det innslaget. Det tror jeg viser mye av sannheten iom at det var så mye rot - hadde endel av de selv ryddet også, så har promille kastingen nesten ikke vistes

 

Edit: Forøvrig litt likt med når ungdom er på festival. Drikker og har det morro, driter i å rydde etter seg, kaster bare fra seg ... ikke bra det heller.

 

FRP fram igjen

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Så kommer det noen fra et fremmed land som oppfører seg de alltid har gjort.

Problemet er at enkelt av de tingen de holder på med bryter med loven her i landet , selv om det er lov i hjemlandet

Da får man lovbryterer selv om det ikke er meningen

Hvilke norske lovbrudd er det innvandrere i Norge utøver, som de har lov til i opprinnelseslandet? Sjelden jeg hører om problemer med flerkoneri f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så kommer det noen fra et fremmed land som oppfører seg de alltid har gjort.

Problemet er at enkelt av de tingen de holder på med bryter med loven her i landet , selv om det er lov i hjemlandet

Da får man lovbryterer selv om det ikke er meningen

Hvilke norske lovbrudd er det innvandrere i Norge utøver, som de har lov til i opprinnelseslandet? Sjelden jeg hører om problemer med flerkoneri f.eks.

 

nå snakker jeg om hvordan  syn de har på bl,a Damer

for ordens skyld så vet jeg ikke hvordan holdningen i Syria er

 

et annet til felle er runnerne eller tiggerne som kom hit

de kom hit for tjene (tigge om ) penger på flere måter

 

og der de opprettet sine egne leir så det ut som dårlig vedlikehold campingplass ute i villmarken

 

Her i Bodø bruket de en inngang til en gammel svømmehall som om det var et felles toalett

i et annet tilfelle sto en og urinerte og da noen kom forbi snudde han seg som hen vill pisse på personen som gikk forbi

dette skulle også ha foregått rett ved en barnehage

 

Det er mulig det er akseptabelt der de kommer fra , men det er ikke akseptabelt her i  Norge

Disse personene vil naturligvis ikke helt forrå hvorfor og derfor vil de neppe være så nøy med det heller

 

Derfor blir dette og mange andre ting problematisk

 

Germy : du må ikke forveksle religion med kultur , da religionen bare en er en liten del av det

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Men det er ikke ulovlig å tigge i Norge, og vi har til og med så stor frihet ift. kvinnesyn at menn har lov til å være åpent homofile! Noen av rumenerne som er her på besøk bryter nok kanskje noen lover vedr. forsøpling og offentlig urinering, men jeg kan ikke si at noe av dette har skapt problemer av betydning for meg. Likevel er jeg selvfølgelig enig i at innvandrere (som turister, og andre besøkende) må forholde seg til norske lover så lenge de oppholder seg her. Dette tror jeg de selv også er fullstendig klare over.

Lenke til kommentar

 

Nei, det er slett ikke en logisk konsekvens hvis du faktisk får med deg det jeg skriver og ikke bare ignorerer det.

Du hoppet inn i en samtale mellom meg og en annen. Hvem som har ansvar for hvem, og om vi burde eller ikke burde ta inn flyktninger/lykkejegere/muslimer/arabere/innvandrere er ikke relevant for poenget vi diskuterte, likevel gjentar du det. Så, hvem av oss er det som ikke får med seg ting?

 

Samtalen startet ved at noen påpekte at unge jenter ble antastet, og så skrev noen sarkastisk at det må vi tåle for å kunne redde utlendinger. Da spurte du om vedkommende ville kaste ut norske menn, for ellers tolererer han voldtekt. Det jeg skriver er altså direkte relevant.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Skjønnet at mange er imot vandringen når man tror det bare er analfabeter, ressurssterke, lykkejegere og menn som kommer. Har dere blitt kjent med noen av de som har komt? Kan nesten garantere at dere endret syn om dere får møtt og vært sammen med syrere, somalier, afghaner eller hvemsomhelst som søker beskyttelse og ett verdig liv.

Hva var det siste tallet på antall menn? Var ikke det rundt 80%? Og når man tenker på hvor dyr og risikabel turen til Europa er, så sier det seg selv at det stort sett er de ressurssterke (eller kyniske) som klarer reisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere blitt kjent med noen av de som har komt? Kan nesten garantere at dere endret syn om dere får møtt og vært sammen med syrere, somalier, afghaner eller hvemsomhelst som søker beskyttelse og ett verdig liv.

Jeg har en jobb der jeg jobber sammen med mennesker fra alle land, også de du nevner. De fleste jobber bedre enn mange av de norske btw (men de har en utfordring på sikkerhet og ... nettopp orden (men endel av de norske har også utfordringer på orden))

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Men det er ikke ulovlig å tigge i Norge, og vi har til og med så stor frihet ift. kvinnesyn at menn har lov til å være åpent homofile! Noen av rumenerne som er her på besøk bryter nok kanskje noen lover vedr. forsøpling og offentlig urinering, men jeg kan ikke si at noe av dette har skapt problemer av betydning for meg. Likevel er jeg selvfølgelig enig i at innvandrere (som turister, og andre besøkende) må forholde seg til norske lover så lenge de oppholder seg her. Dette tror jeg de selv også er fullstendig klare over.

tja, jeg er ikke så sikker på  at alle er interessert i det når det påståes at det er bedre i fengslet

Lenke til kommentar

Samtalen startet ved at noen påpekte at unge jenter ble antastet, og så skrev noen sarkastisk at det må vi tåle for å kunne redde utlendinger. Da spurte du om vedkommende ville kaste ut norske menn, for ellers tolererer han voldtekt. Det jeg skriver er altså direkte relevant.

Nei, han skrev at de som er for innvandring ikke synes det er så farlig om norske jenter blir voldtatt. Det begrunner han med at vi vet at visse grupper voldtar mer. Det jeg påpeker er at unge, norske menn også er en slik gruppe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...