Tåkefyrste Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Det verste er jo at visse politikere mener sveriges innvandringspolitikk er et prakteksempel på solidaritet og noe vi bør strebe for å følge etter i norge. Galskap sier nå jeg, vi bør heller lære av feilene og passe på at vi ikke gjør de samme. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Når innvandringen skader mennesker nok så gjør de motstand mot dette. Innvandringen skader ingen, det er statens jobb. Endret 22. oktober 2015 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Når innvandringen skader mennesker nok så gjør de motstand mot dette. Innvandringen skader ingen, det er statens jobb. Det er satt fyr på rundt 20 asylmottak i Sverige hittil i år, jeg regner med svensker står bak minst noen av brannene. Tror du brannstifterne er enige med deg? Er ikke hevn et plausibelt motiv? Endret 22. oktober 2015 av Pycnopodia Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Neivel... Så hvorfor er det da «ikke rart» at 50.000 unge svensker har valgt å flykte fra eget land? Svensker er verdens mest konflikyskye folkeslag. Hele landet er bygget opp på nazipenger, og mange der hater seg selv og sin forhistorie så mye at det er vanskelig for oss å fatte. Når de opplever at eget land går til grunne slik det gjør nå så velger de heller å flytte til andre land, fremfor å kjempe slik nordmenn antakeligvis hadde gjort. Samfunnsdebatten i Sverige er også en av verdens aller verste. Endret 22. oktober 2015 av coffeee 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Ikke rart det er 50 000 svenske unge i Oslo som selv har valgt å flykte fra eget land. I denne konteksten er det vanskelig å tolke dette som annet enn en påstand om at svenskene i Oslo har flyktet pga. innvandring. Jeg har veldig vanskelig for å se for meg at du faktisk tror det, så kan du presisere? At det er svensker i Oslo er selvsagt på grunn av høyere lønninger. Lenke til kommentar
Spider Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Svensker er verdens mest konflikyskye folkeslag. Hele landet er bygget opp på nazipenger, og mange der hater seg selv og sin forhistorie så mye at det er vanskelig for oss å fatte. Når de opplever at eget land går til grunne slik det gjør nå så velger de heller å flytte til andre land, fremfor å kjempe slik nordmenn antakeligvis hadde gjort. Samfunnsdebatten i Sverige er også en av verdens aller verste. Hvis mange svensker flykter fordi de opplever at eget land går til grunne, så har du vel også dokumentasjon på det? Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hvis mange svensker flykter fordi de opplever at eget land går til grunne, så har du vel også dokumentasjon på det? Hva slags dokumentasjon ønsker du? Lenke til kommentar
Spider Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hvis mange svensker flykter fordi de opplever at eget land går til grunne, så har du vel også dokumentasjon på det?Hva slags dokumentasjon ønsker du? Dokumentasjon som underbygger påstanden din. 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Dokumentasjon som underbygger påstanden din. Er formålet med at jeg skal fremskaffe dokumentasjon på dette i så fall at du skal kunne ta stilling til hvorvidt du er enig eller uenig i påstandene mine? 2 Lenke til kommentar
Spider Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Dokumentasjon som underbygger påstanden din.Er formålet med at jeg skal fremskaffe dokumentasjon på dette i så fall at du skal kunne ta stilling til hvorvidt du er enig eller uenig i påstandene mine? Formålet er å se legitimiteten i dine påstander. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) http://www.bt.no/meninger/debatt/Egen-inngang-for-kvinner-3450708.html Til dere som ikkje ser problemet til enkelte av oss lurer eg på hva dere mener om dette? Er dette virkelig greit? Trodde dette vsr ett utgående problem her til lands? Endret 23. oktober 2015 av Villfaren Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Hvorfor er separate innganger for kvinner og menn kvinnediskriminering? At noen kulturer har tradisjon for at kvinner og menn f.eks ber i separate rom greier jeg ikke se at skal være noe stort problem. Pick your battles! Snart vil vel disse gærningene ha egne kvinnegarderober i svømmehallen også! Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Hvorfor er separate innganger for kvinner og menn kvinnediskriminering? At noen kulturer har tradisjon for at kvinner og menn f.eks ber i separate rom greier jeg ikke se at skal være noe stort problem. Pick your battles! Snart vil vel disse gærningene ha egne kvinnegarderober i svømmehallen også! Bytt kvinner og menn med hvite og svarte så kansje du forstår hvorfor det du sier blir for dumt. Endret 23. oktober 2015 av geita_ 3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Bytt kvinner og menn med hvite og svarte så kansje du forstår hvorfor det du sier blir for dumt. Kjekt å være enig med deg om noe. De reaksjonære bør ikke få vår støtte. Litt usikker på hvem som skulle satt foten ned i den aktuelle saken, og hvordan. Men noen burde gjort det. Geir Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Syntes denne kronikken fra Kristin Mile (HEF), var fin. Det blir en langt mer forståelig selektering av flyktningene enn den cherry pickingen FRP var inne på som kun hadde fokus på hva vi trengte i menneskene som kom, mens vi her fokuserer både på å prioritere å hjelpe de ekstremt utsatte ikke-troende flyktningene i regionen samt at de vil etter alle solemerker passe bedre inn i vårt sekulære samfunn. Vinn vinn http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Norge-bor-prioritere-frafalne-muslimer-og-ikke-troende-fra-muslimske-land-nar-vi-tar-inn-kvoteflyktninger--Kristin-Mile-8213595.html Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Snart på tide å legge til en 0 i trådtittelen? Alternativt være mer tidsspesifikk ? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Migrantkrisen: Sverige ber EU om hjelp "Sverige vil be om å få sende asylsøkere til andre EU-land under unionens kvoteordning. Landet vil også søke økonomisk hjelp for å håndtere flyktningsituasjonen. Det går fram av avtalen som den svenske regjeringen ble enige med de fleste opposisjonspartiene om fredag. Bare Vänsterpartiet og Sverigedemokraterna står utenfor avtalen, sistnevnte deltok ikke engang i forhandlingene." Ble sistnevnte invitert til å delta i forhandlingene? Såvidt jeg kan se har hverken norske eller svenske aviser utdypet dette. Det vil isåfall ikke være første gang SD har blitt utestengt. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norge-maa-ikke-bli-mer-pakistansk-enn-pakistan/a/558467/ 1 Lenke til kommentar
Epikouros Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Det kalles ambassader. Vi har dem alt, inklusive i Syria, Libanon, Egypt, Tyrkia, og andre land i konfliktområdet. Ingenting behøver opprettes. Ambassaden i Syria ble stengt i 2012. Lenke til kommentar
Epikouros Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Ikke rart det er 50 000 svenske unge i Oslo som selv har valgt å flykte fra eget land. 60 000 arbeidssøkende polakker har gjort det samme. Hva slags konklusjon trekker du av denslags? Begge gruppene er økonomiske migranter, akkurat som mange av dem som kommer fra Midtøsten og andre områder som er fattigere enn dem de flytter til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå