Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

Effektivt og ganske grønt ..

Syns du virkelig det er for mye forlangt at de vasker selv og lager sin egen mat?

Har jeg skrevet det?

 

Tror du vet godt hvilke holdninger jeg har

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter noen år på nett har jeg erfart at en hel del av de som skriver slike ting faktisk er venstreradikale og øvrige som er undercover, og som faktisk prøver å skape et hat mot høyresiden. Noen er rene parodier, mens andre gjør det ganske overbevisende. Jeg nekter ikke for at det finnes ekte slike også, men her som navn er sensurert så er det umulig å sjekke om vedkommende er en ekte person i hvert fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

PÅ større anlegg bør naturligvis alt som har med hygiene og matstell, være styrt av kompetente folk, men det betyr ikke at ikke asylantene kan bidra. Må huske på at det er endel ekstra fokus rundt sykdom/smitte, samt forståelsen for hygiene

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Ja.

 

Geir :)

 

Men føler du ikke noe ansvar? Norge er et ufattelig lite land, det er folk som står på dag og natt for å beholde det vi har her. Den eneste grunnen til at du i det hele tatt har velferd og trygghet er at en hel del folk går rundt og bekymrer seg konstant og handler der etter. Det plager meg egentlig litt at folk tar det feigeste standpunktet og overlater det å måtte stå i drittstormen til alle andre.

 

Det sterkeste treet vokser ikke der det aldri blåser.

 

Nordmenn er blitt så vant med å få alt servert på sølvfat at vi ikke kan forestille oss noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men føler du ikke noe ansvar? 

 

Jo.

 

Norge er et ufattelig lite land, det er folk som står på dag og natt for å beholde det vi har her. 

 

 

Hva slags folk? Og hva er de står på med "dag og natt"?

 

Den eneste grunnen til at du i det hele tatt har velferd og trygghet er at en hel del folk går rundt og bekymrer seg konstant og handler der etter. 

 

Grunnen til at jeg og andre har velferd er vel strengt tatt at jeg jobbet og betalte skatt i 40 år. Men det var kanskje ikke det du mente med "står på". Tryggheten takker jeg folk som min onkel som kjempet i de allierte styrkene ved Arnhem for. Han var mye reddere for sovjetrusserne enn for fremmedarbeidere. Og min far som var i FN-troppene i Gaza, og lærte meg at det er mennesker på begge sider av de fleste konflikter.

 

At de som bekymrer seg konstant er de som handler får være din påstand. Jeg treffer dem helst på internett, ikke der det handles på ordentlig. Men kanskje er det jeg som ikke vanker på de riktige steder. Hvor er det?

 

Det plager meg egentlig litt at folk tar det feigeste standpunktet og overlater det å måtte stå i drittstormen til alle andre.

 

 

Noen vil kanskje mene at det å lukke øynene og grensene er det feigeste standpunktet. Med mindre man synes det er spesielt modig å være "politisk ukorrekt".

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Som en i Nrk DR sa: "Folk må innse at det koster å være snill"

På lang sikt må skatter økes og utgifter til helksevesen etc kuttes.

Det kommer minimum 127 000 innen 3 år. Minimum.

 

Hørte kongeparet også, er det mulig? Har de så liten realitetssans?

Hvorfor snakkes det så lite om hvor lite flyktninger de egentlig er? De fleste av dem?

80 % er unge menn ble såvidt nevnt igjen. De aller fleste slått seg på en bølge, en trend for

å komme hit - og får et bedre (mer sexy) "liv".
Da skal de sitte sammen med Sv flokser o.l på cafér osv i Oslo, gestikulere og jabbe om hvordan de fikk det til

og hvor fint det er med "fargerikt felleskap", og ned med hvite norske trauste menn, frpere og denslags.

Facepalm rett og slett. Det er som en stor vits hele greia, ja det er det.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ingenting galt med å være optimistisk - når det er grunn til det. Problemet er at din optimisme er betinget på at andre gjør drittjobben med å være realister og å være "kjipe" og gjøre seg upopulære. Å være optimistisk med tanke på den store migrasjonen som har begynt er som sinnstilstand å regne antagelig noe nærmere en eller annen form for psykose...

Det koster altså Norge 750 milliarder over fire år å ta imot 18500 flyktninger i året. For den prisen kan vi LEIE et helt land og matche deres BNP. F.eks et land i Eurasia eller Nord-Afrika.

Endret av misanthrope
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som en i Nrk DR sa: "Folk må innse at det koster å være snill"

På lang sikt må skatter økes og utgifter til helksevesen etc kuttes.

 

Det kommer minimum 127 000 innen 3 år. Minimum.

 

Hørte kongeparet også, er det mulig? Har de så liten realitetssans?

Hvorfor snakkes det så lite om hvor lite flyktninger de egentlig er? De fleste av dem?

 

80 % er unge menn ble såvidt nevnt igjen. De aller fleste slått seg på en bølge, en trend for

å komme hit - og får et bedre (mer sexy) "liv".

Da skal de sitte sammen med Sv flokser o.l på cafér osv i Oslo, gestikulere og jabbe om hvordan de fikk det til

og hvor fint det er med "fargerikt felleskap", og ned med hvite norske trauste menn, frpere og denslags.

 

Facepalm rett og slett. Det er som en stor vits hele greia, ja det er det.

Det var et anslag, ikke et faktum.

 

Kongeparet er inkluderende, syns det er flott jeg. Er ikke monarkiet ganske sentralt i "den norske kulturen" dere er så desperate til å forsvare?

 

Og det er en selvfølge, også for de som støtter folks rett til å søke asyl, at mennesker som ikke har behov for beskyttelse skal sendes tilbake.

Lenke til kommentar

Kongen sier vi må åpne hjertene våre og vise hva slags folk vi er... det er lett å si for ham som er den største sosialklienten i hele landet.

 

Det er en liten tendens til at det er sosialklienter som er mest åpne for å dele ut mer av andre folk sine penger ja.

De har vel ikke noe forhold til at penger må skapes og vokser ikke på trær, selv om det så klart virker slik etter å bare ha fått og fått.

 

Jeg har noen slike på facebook som har oppgitt yrke som "hjemmeværende husmor", eller enkelt og greit bare "NAV", og som aldri har hatt en jobb. Fellestrekket er at de som regel har 3-4 unger og ofte er positive til at vi skal hjelpe så mange som mulig i hele verden. Med andre folk sine penger så klart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ingenting galt med å være optimistisk - når det er grunn til det. Problemet er at din optimisme er betinget på at andre gjør drittjobben med å være realister og å være "kjipe" og gjøre seg upopulære. Å være optimistisk med tanke på den store migrasjonen som har begynt er som sinnstilstand å regne antagelig noe nærmere en eller annen form for psykose...

 

Det koster altså Norge 750 milliarder over fire år å ta imot 18500 flyktninger. For den prisen kan vi LEIE et helt land og matche deres BNP. F.eks et land i Eurasia eller Nord-Afrika.

Takk for at du tar på deg drittjobben, men skulle ønske du lot være.

 

Det går an å være forsiktig optimist/realist hvor man løser utfordringer konstruktivt og samtidig prioritere medmenneskelighet.

 

Regnestykket til NRK/SSB er ikke 750mrd på 4 år, men 750mrd i løpet av livet til de som nå kommer. Så du bommer med tjuegangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...