IntelAmdAti Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Enten stopper vi utviklingen eller så stopper utviklingen oss? Du vil ikke kanskje prøve å være med på utviklingen og forme framtiden altså, isåfall er det kun du/oss som taper på det må du vel se. Tror vi trenger litt positivitet jeg, det smitter nemlig og gjør ofte tilsynelatende håpløse situasjoner overkommelig. Det er ingen selvfølge at nordmenn eksisterer i fremtiden.Vi kan godt ende opp som samene, flertallet i verden vil ikke ha noe imot det. Spørsmålet nordmenn må stille seg er om de kan ha en fremtid, eller om fremtiden hører til et sterkere folkeslag med bærekraftig fruktbarhetsrate. Nordmenn er utdøende helt uavhengig av innvandring, men det er enklere å skylde på andre. Problemet er at din definisjon av en nordmann ikke er kompatibel med tiden vi lever i. Jeg mener en nordmann er ett menneske med norsk statsborgerskap uansett holdning, opphav eller utseende, det kan virke som at du har andre kriterier for hvem som er hva. Hva er det som er unikt for Norge? Det er språket, og lovene våre. For å kunne få norsk statsborgerskap håper jeg det stilles krav til å snakke språket og respektere lovene. Hvis noen ønsker å steine voldtektsofre til døde, foreslår jeg at disse ikke blir innvilget norsk statsborgerskap. Siden det ikke er en norm i vår kultur enda. 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Det er da krav om at skal respektere og følge de norske lovene, samt at de skal gjennomføre norsk språkkurs. Om noen ønsker å steine noen eller ei har veldig liten betydning, vi følger norsk lov og etter norsk lov så er det greit å ønske seg ting, så lenge ikke ønskene blir til handling. Jeg har ikke sett så mye til at noen av syrerne har stenet voldtektsoffere i Norge, har jeg bommet noe eller sprer du bare oksemøkk Pyc? Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Maten er for dårlig: http://www.tvvestfold.no/asylsokere-ikke-fornoyd-med-maten-pa Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Sjeldent har arrangøren hatt en så stor gruppe mennesker som representerer: Beskjedenhet, hjelpsomhet, høflighet og takknemlighet. De fire ordene beskriver de som bor der på en veldig god måte. http://www.tvvestfol...yd-med-maten-pa 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Maten er for dårlig: http://www.tvvestfold.no/asylsokere-ikke-fornoyd-med-maten-pa Fikk med meg at det står "for lite mat", og det tyder enten på at maten er for god, eller at de faktisk får for små mengder mat. Jeg vet at enkelte asylmottak ikke gir beboerne nok mat, og når de så blir urolige av den grunn, blir de stemplet som "bråkmakere" av de ansatte. Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Maten er for dårlig: http://www.tvvestfold.no/asylsokere-ikke-fornoyd-med-maten-pa Fikk med meg at det står "for lite mat", og det tyder enten på at maten er for god, eller at de faktisk får for små mengder mat. Jeg vet at enkelte asylmottak ikke gir beboerne nok mat, og når de så blir urolige av den grunn, blir de stemplet som "bråkmakere" av de ansatte.Du får se videoen så slipper du å gjette på hva det betyr. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Maten er for dårlig:http://www.tvvestfold.no/asylsokere-ikke-fornoyd-med-maten-paFikk med meg at det står "for lite mat", og det tyder enten på at maten er for god, eller at de faktisk får for små mengder mat. Jeg vet at enkelte asylmottak ikke gir beboerne nok mat, og når de så blir urolige av den grunn, blir de stemplet som "bråkmakere" av de ansatte.Du får se videoen så slipper du å gjette på hva det betyr.Så har jeg sett videoen, og spørsmålet og erfaringene mine står ved lag. Er forøvrig fagutdannet innenfor matfaget, og hører at forklaringene er bortforklaringer Endret 19. oktober 2015 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Virker som at de får servert kun ris og kjøttboller, billig profitabel mat for eierne. Skjønner godt at de klager. Uansett så er det en fin tanke å ha et land hvor alle er velkommen. Det er mulig å gjennomføre, men vil ende med at terroraksjoner blir normalt siden alle ikke blir venner. Israel og gaza-stripen er et eksempel. Hvorfor blir ikke Israel bare flerkulturelt og inviterer palestinere inn til seg? Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 For det er knutepunktet i det religiøse Abraham- maktspillet. Det kriges og folk stenges ute grunnet religion, ære, kulturarv og lignende selvpåførte fantasier. Det er galskap i enorm skala. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Fyller vi en landsby med halvparten fra Gaza og andre halvparten fra Israel så går det ikke bra, uansett hvor gode intensjonene er. Dess færre som samles dess bedre går det. Hadde bare idealistene hatt en eneste samtale med noen som har opplevd krig, så ville de endret syn på stedet. Men det er for mye å be om. Endret 19. oktober 2015 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Det virker som du har et veldig idealistisk syn på denne hypotetiske samtalen. Jeg har hatt flere samtaler med folk som har opplevd krig, uten at jeg mener innvandringsstopp er nødvendig. Jeg vet også om flere som har opplevd krig som ikke vil ha et innvandringsfritt samfunn. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Hadde bare idealistene hatt en eneste samtale med noen som har opplevd krig, så ville de endret syn på stedet. Ganske ironisk når det er ideologier som er årsaken til grupperingene, piggtrådgjerdene, fordommene og fremmedfrykten De overtaler seg selv og andre til å ha en årsak til å hate en gruppe mennesker. Det påminner mye om æren, selvrespekten og kulturarven som fremmes som en sak mot innvandrerne her på forumet. Om man liker krig og grupperinger så er det slik man lager krig og grupperinger. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Det virker som du har et veldig idealistisk syn på denne hypotetiske samtalen. Jeg har hatt flere samtaler med folk som har opplevd krig, uten at jeg mener innvandringsstopp er nødvendig. Jeg vet også om flere som har opplevd krig som ikke vil ha et innvandringsfritt samfunn. Som hvem da? Tenker du på norske soldater? Jeg har ikke snakket med noen flyktninger som er positiv til at den invaderende fiendlige hæren også skal innvilges asyl og gjøre dem til naboer. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Det virker som du har et veldig idealistisk syn på denne hypotetiske samtalen. Jeg har hatt flere samtaler med folk som har opplevd krig, uten at jeg mener innvandringsstopp er nødvendig. Jeg vet også om flere som har opplevd krig som ikke vil ha et innvandringsfritt samfunn. Som hvem da? Tenker du på norske soldater? Jeg har ikke snakket med noen flyktninger som er positiv til at den invaderende fiendlige hæren også skal innvilges asyl og gjøre dem til naboer. Du har vel strengt tatt aldri pratet med en flyktning overhodet? Isåfall hadde du jo aldri hatt de meningene du faktisk sitter inne med, som typisk er snytt ut av en norsk nissenese. Alt som blir sagt blir alt for enkelt i forhold til den komplekse situasjonen de står oppe i og som vi må prøve å løse. Vedr det over så tok jeg en sjapp oppsumering av kriteriene som ligger til grunn for å bli norsk statsborger på forrige side. Du må både bestå prøver i norsk og samfunnsfag, ikke være straffedømt/under etterforskning, samt boende i Norge syv av de ti siste år. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Som hvem da? Tenker du på norske soldater? Jeg har ikke snakket med noen flyktninger som er positiv til at den invaderende fiendlige hæren også skal innvilges asyl og gjøre dem til naboer. Det skulle i følge deg bare ta en eneste samtale med noen som har opplevd krig, skal du begynne å snevre inn nå? Jeg snakker blant annet om norske soldater, ja. Fra WWII, fra diverse NATO- og FN-oppdrag, etc. Jeg snakker om folk som har opplevd og flyktet fra krig i Irak, Bosnia, Kosovo, Afghanistan etc. Endret 19. oktober 2015 av Sheasy Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg kan skjønne at de er positive til egen innvandring. Spør de om de er positive til at fienden også kommer til landet. Da får du et kontant nei tilbake. Mennesker har store utfordringer med å tilgi de som sprengte vekk lemmer og familiemedlemmer, og kan finne det problematisk å bli nabo med dem. Plasserer du to slike folkegrupper sammen da blir det konflikt og hevnaksjoner. Det vi gjør nå er destruktivt og egoistisk. Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Polititopp i Tyskland ber nå om at det "dras i nødbremsen" – Det er tidsspørsmål før dette kommer ut av kontroll, sier han til AFP. Dette melder TV2 Nå har for øvrig UDI atter oppjustert sine anslag. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 I Sverige blir asylmottak satt fyr på og brent ned. Myndighetene vil fortsette med innvandringen og skal ha vakthold på asylmottak for å hindre dette. Konflikten der er ung men vil eskalere. Innvandringen i Norge er ikke bærekraftig og kan derfor ikke opprettholdes over lengre tid. Bor du nærme et asylmottak eller potensielt fremtidig mottak som gamle skoler/hoteller bør du flytte, da disse er å anse som risikoområder med forhøyet kriminalitet. Politiet er ikke forberedt på å håndtere milits og terrorister fra krigsområder. De vil aldri få kontroll over situasjonen som skapes av politikere uten virkelighetssans. I forsøket på å redde verdens 1,3 milliarder fattige, sager vi av grenen vi står på. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Nå har for øvrig UDI atter oppjustert sine anslag. Bare husk at antall som kommer ikke er synonymt med antall som får bli værende her. Bortimot halvparten sendes ut igjen. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 I Sverige blir asylmottak satt fyr på og brent ned. Myndighetene vil fortsette med innvandringen og skal ha vakthold på asylmottak for å hindre dette. Konflikten der er ung men vil eskalere. Det er nå omtrent 20 år siden Arne Myrdal & FMI løp rundt med balltre og kastet dynamitt på asylmottak etc. mens det var forholdsvis få innvandrere her i landet. Så nei, denslags som skjer i Sverige er i utgangspunktet ikke symptom på "antall" eller "for mange" men er først og fremst klassisk rasisme og fremmedfiendtlighet som man har sett mange ganger før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå