Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.

Anbefalte innlegg

Nå er det vel ingen som steng tatt ønsker å få konkurrenter til det vi har her i landet.

det de sier ja til er å hjelpe dem når  de kommer hit

hvis vi skal demontere så er det ikke alt de nytter å demontere mot

er det noen poeng å protestere mot AP og LO som ønsker alle disse flyktningene ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det mulig han har flytta til England, men det er ikke uten grunn at folk venter med å flagge ut til skatteparadiser til de har så mye penger at de slipper å tenke på helseforsikring og slike ting. Samme for meg egentlig. Personlig savner jeg ingen av dem.

Om jeg ikke hadde "flagget ut" hadde jeg neppe hatt stort mer en nåla i veggen.

Lenke til kommentar

18% av Norges befolkning ønsker mer innvandring til Norge. Klingende, ja, ja...

Hvis folket virkelig er imot innvandring. Hvor er demonstrasjonene??? Hvorfor er det så mange nordmenn som ser negativt på pegida? Hvorfor var det så mange nordmenn som demonstrerte mot pegida i motdemonstrasjonene som var arrangert av muslimer??? Hvis folket var imot innvandring. Så burde Pegida ha vokst seg veldig stort i Norge.

Pegida i Tyskland demonstrerer mot innvandring hver uke. Pegida i Norge er nesten dødt.

Dette er tall fra SSB.

Å være innvandringskritisk behøver ikke å bety å støtte Pegida. Akkurat som det å være sosialist ikke betyr at man har veggene hjemme fulle av bilder av Mao eller Stalin..

Lenke til kommentar

Nå er det vel ingen som steng tatt ønsker å få konkurrenter til det vi har her i landet.

er det noen poeng å protestere mot AP og LO som ønsker alle disse flyktningene ?

Feministene demonstrerte for abort i 2014. Feministene demonstrerte for at leger ikke lenger skulle lov til å reservere seg mot abort. Politikerne lot feministene få viljen sin. Min kropp og mine valg. Så leger må nå bli tvunget til å abortere barn. Feministene vant over politikerne.  http://www.legelisten.no/blogg/92-ikke-lenger-mulig-for-fastleger-a-reservere-seg

Slik jeg ser det i Norge. Våre politikere er feig og svak. Hvis vi demonstrere og er det mange mennesker som deltar. Så vil politikerne gi etter og oppfylle våre krav. Norske politikere er feig og svak. Politikerne vil gi etter.

Men slik jeg tolker det. Majoriteten av etniske nordmenn er for innvandring. Ellers ville det vært en veldig stor demonstrasjon ute i gatene.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Feministene demonstrerte for abort i 2014. Feministene demonstrerte for at leger ikke lenger skulle lov til å reservere seg mot abort. Politikerne lot feministene få viljen sin. Min kropp og mine valg. Så leger må nå bli tvunget til å abortere barn. Feministene vant over politikerne.  http://www.legelisten.no/blogg/92-ikke-lenger-mulig-for-fastleger-a-reservere-seg

Slik jeg ser det i Norge. Våre politikere er feig og svak. Hvis vi demonstrere og er det mange mennesker som deltar. Så vil politikerne gi etter og oppfylle våre krav. Norske politikere er feig og svak. Politikerne vil gi etter.

Men slik jeg tolker det. Majoriteten av etniske nordmenn er for innvandring. Ellers ville det vært en veldig stor demonstrasjon ute i gatene.

Er løgn et godt virkemiddel for saken din?

Feige politikere som har knelt for kirken i århundrer har endelig blitt sterke nok til å høre på folket og kvinnene. Det har aldri vært en eneste lege i Norge som noen gang har blitt tvunget til å abortere barn. Det er ren løgn og propaganda fra din side. Du snakker på en så ekstrem måte at du ligner på et troll eller tenåring. Eller begge deler. Verden er ikke slik du beskriver den.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er løgn et godt virkemiddel for saken din?

Hva slags løgn? Jeg tok opp reservasjonsretten av abort opp som et eksempel. Jeg inkluderte også en link av at feministene vant denne kampen. Dette beviser jo bare hvor svak lederskap vi har i Norge. Det er mange leger som ikke ønsker å drepe befruktede egg i kvinnens mage. Nå blir legene tvunget til å drepe befruktede egg i magen til en kvinne. Løgn hvor?? Leger skal redde liv. Leger skal ikke drepe liv.

Når en sperm befrukter et egg i kvinnen så har dette nå blitt en levende skapning. Du er veldig flinke på anklagelser, men har ingen bevis for jeg lyver.

Sperm = levende celle

Egg = Oppbevarings plass for spermen

Sperm + Egg = levende skapning

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/solberg-regjeringen/norske-leger-derfor-vil-vi-ikke-henvise-til-abort/a/10121425/

Når du onanerer så dreper du ikke et levende invidid eller skapning. Du dreper kun sædceller.

Når en sædcelle befrukter et egg så blir dette et levende individ og levende skapning som kan føle smerte, kulde, varme og alt det et menneske føler. Det er forskjell på sædceller og befruktede egg som blir et levende skapning med følelser. Sædceller føler ingenting og er kun celler for en befruktnings prosess.

Under samleie så vil kun 1 sædcelle befrukte egget og bli et levende skapning. Resten av de millioner andre sædcellene vil bare rett og slett dø ut. Har man flaks så blir det 2 sædceller som befrukter egget slik at man får tvillinger. Resten av de andre millioner konkurrerende sædceller vil selvfølgelig dø ut uten smerte.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Du sa ikke at leger blir tvunget til å abortere levende skapninger, du sa barn.

Ingen leger i Norge aborterer barn. Og ingen leger i Norge blir tvunget til å abortere. Er definisjonen av å være sterk å stå imot kvinners rettigheter over egen kropp? Er svakhet å innfri kvinners rettigheter? Igjen ser jeg løgn og propaganda fra deg, da ingen leger tvinges til noe som helst, likevel gjentar du løgnen om og om igjen.

Hvaslags absurd virkelighet lever du egentlig i? En sædcelle føler akkurat like mye kulde, varme, smerte og alt det en zygote føler. Altså ingenting. Det er forskjell på zygote og barn. Zygoter føler ingenting og er kun sammensmelting av kjønnsceller. Hver dag dør enormt antall zygoter uten smerte.

Neste gang du svare meg, kan du ikke gjenta at leger blir tvunget til å drepe barn eller noe lignende? Om du sier det nok ganger, kanskje det blir sant til slutt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Du sa ikke at leger blir tvunget til å abortere levende skapninger, du sa barn.

Ingen leger i Norge aborterer barn. Og ingen leger i Norge blir tvunget til å abortere. Er definisjonen av å være sterk å stå imot kvinners rettigheter over egen kropp? Er svakhet å innfri kvinners rettigheter? Igjen ser jeg løgn og propaganda fra deg, da ingen leger tvinges til noe som helst, likevel gjentar du løgnen om og om igjen.

Hvaslags absurd virkelighet lever du egentlig i? En sædcelle føler akkurat like mye kulde, varme, smerte og alt det en zygote føler. Altså ingenting. Det er forskjell på zygote og barn. Zygoter føler ingenting og er kun sammensmelting av kjønnsceller. Hver dag dør enormt antall zygoter uten smerte.

Neste gang du svare meg, kan du ikke gjenta at leger blir tvunget til å drepe barn eller noe lignende? Om du sier det nok ganger, kanskje det blir sant til slutt.

Du forstår vel at jeg mente foster i magen. Det var bare en skrivefeil.

Leger blir tvunget til å drepe foster og dette er ikke løgn. Fordi leger ikke lenger har reservasjonsrett mot abort.

Så dagens leger dreper faktisk uskyldige menneskeliv gjennom prosessen som blir kalt abort.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Jeg forstod at du snakket om leger som ble tvunget til å abortere barn. Jeg så ikke på det som en skrivefeil, jeg så på det som et virkemiddel.

Du ønsker at å drepe dette:

130822_Cheap_IVF_2.jpg

Skal være like ille som å drepe dette:

Homepage%20crop.jpg

Hvis du ikke mente barn, da regner jeg med at du ikke mente tvang heller? Eller svake politikere som faktisk tar hensyn til folket og gir kvinner rettigheter? Eller at zygote har følelser?

Kanskje du rett og slett ikke mente noe av det tullet du skrev?

Eller bare fortsette å si at leger blir tvunget til å drepe barn eller noe lignende. Du må nok si det en del flere ganger fordi det er fortsatt ikke sant.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg forstod at du snakket om leger som ble tvunget til å abortere barn. Jeg så ikke på det som en skrivefeil, jeg så på det som et virkemiddel.

Du ønsker at å drepe dette:

130822_Cheap_IVF_2.jpg

Skal være like ille som å drepe dette:

Homepage%20crop.jpg

Hvis du ikke mente barn, da regner jeg med at du ikke mente tvang heller? Eller svake politikere som faktisk tar hensyn til folket og gir kvinner rettigheter? Eller at zygote har følelser?

Kanskje du rett og slett ikke mente noe av det tullet du skrev?

Eller bare fortsette å si at leger blir tvunget til å drepe barn eller noe lignende. Du må nok si det en del flere ganger fordi det er fortsatt ikke sant.

Du er sansynligvis et ensomt, ulykkelig og miserabelt person uten mange venner.

Lenke til kommentar

Hvis folket virkelig er imot innvandring. Hvor er demonstrasjonene??? Hvorfor er det så mange nordmenn som ser negativt på pegida? Hvorfor var det så mange nordmenn som demonstrerte mot pegida i motdemonstrasjonene som var arrangert av muslimer??? Hvis folket var imot innvandring. Så burde Pegida ha vokst seg veldig stort i Norge.

Pegida i Tyskland demonstrerer mot innvandring hver uke. Pegida i Norge er nesten dødt.

Hvorfor Pegida Norge forsvant like fort som det kom var jo fordi Max og brunskjortene skiftet fokus vekk ifra de ekstreme retningene innen religionen Islam og den type middelalder ideologier som lå bak Charliex Hebo massakren, og over til muslimer generelt. Det viste seg at det ikke bare var terroristene og ekstremistene de var ute etter, men helst alle som ikke var etnisk norske, noe heldigvis brorparten av Norges befolkning så ble veldig feil.

Du klarte å visst å lure inn litt ekstrem religiøs propaganda du også ser jeg, og det bekrefter vel poenget til folk flest at det er ikke utseende og nasjonalitet som er avgjørende for religiøs ekstremisme.

Lenke til kommentar

nåja . det er ikke alt det nytter å protestere mot heller.

hvis politikeren var feige så skulle man jo tro at det også gå etter for press fra folket

Tv lisensen og bruken av veisalt er jto eksempler det ikke nytter å protestere mot

så har man de aksjonene bønder har utført .har de hjulpet i noen særlig grad ?

nei, folket ønsker å hjelpe nødstilte men man ønsker ikke at de skal invadere landet

Lenke til kommentar

Pluss de 50% som ønsker dagens innvandringstakt...

Geir :)

Medfører ikke dette at vi strengt tatt burde ta imot noe færre, inntil det er like mange som ønsker fler enn som ønsker færre?

Når det gjelder de 10.000 sier jeg bare "ja, takk" - forutsatt at tilhengerne (ikke meg) skal betale for dette. Ser ingen grunn til at landets rikinger eller motstandere skal cashe ut til dette prosjektet mot egen vilje. Hvis et tosifret antall prosent av skattebetalerne vil ha disse syrerne hit blir det ikke uoverkommelig mye på hver enkelt - litt må de vel kunne ofre for det de beskriver som både ansvarlig og medmenneskelig?

Lenke til kommentar

Ser at flere her inne tror at en folkeavstemning nærmest automatisk ville bety ja til redusert innvandring. Men så enkelt er det ikke. Sveits, som har hatt folkeavstemning om dette issuet i flere runder, endte sist gang (30. november 2014) med å stemme ned et forslag om å redusere antall innvandrere til 16 000 i året

For:   25,9%

Imot: 74,1%

http://www.dagsavisen.no/verden/sa-nei-til-alt-i-folkeavstemningene-1.302353

Almenheten lar seg påvirke av ytre omstendigheter, personlige forhold, media fokus, verdens-hendelser, etc. i en stri strøm, det gir et usikkerhetsmoment å spå utfall på forhånd. Dessuten, hvor ofte skal man drive å stemme over slikt, før man risikerer at det får et uverdig preg over seg, osv.

Lenke til kommentar

Medfører ikke dette at vi strengt tatt burde ta imot noe færre, inntil det er like mange som ønsker fler enn som ønsker færre?

Eh, nei. 68% av befolkningen synes vi bør ha minst dagens innvandring. Bare 28% vil ha det strengere. (Resten er i "vet ikke"-gruppen.) 

Det er desverre sånn demokratiet fungerer, mindretallet taper. 

Når det gjelder de 10.000 sier jeg bare "ja, takk" - forutsatt at tilhengerne (ikke meg) skal betale for dette. Ser ingen grunn til at landets rikinger eller motstandere skal cashe ut til dette prosjektet mot egen vilje. Hvis et tosifret antall prosent av skattebetalerne vil ha disse syrerne hit blir det ikke uoverkommelig mye på hver enkelt - litt må de vel kunne ofre for det de beskriver som både ansvarlig og medmenneskelig?

Selvsagt, dersom de samme "ansvarlige og medmenneskelige" skattebetalerne får velge vekk andre utgifter som staten tar på seg mot deres vilje. Det blir et helt annet samfunn enn dagens, på godt og vondt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt, dersom de samme "ansvarlige og medmenneskelige" skattebetalerne får velge vekk andre utgifter som staten tar på seg mot deres vilje.;

Where do I sign?

Lenke til kommentar

Eh, nei. 68% av befolkningen synes vi bør ha minst dagens innvandring. Bare 28% vil ha det strengere. (Resten er i "vet ikke"-gruppen.) 

Det er desverre sånn demokratiet fungerer, mindretallet taper. 

Selvsagt, dersom de samme "ansvarlige og medmenneskelige" skattebetalerne får velge vekk andre utgifter som staten tar på seg mot deres vilje. Det blir et helt annet samfunn enn dagens, på godt og vondt.

"minst dagens"? Med det mener du at 50+18=68% vil beholde dagens innvandringsnivå evt øke den? Isåfall er jo motsvaret at 50+31=81% vil ha maksimalt dagens nivå. Siden 81 trumfer 68 må vi vel senke antallet noe...? "Dagens nivå" er jo også ikke et spesifikt tall, det er et intervall. Jeg gidder ikke sjekke ut tallene, men si vi tar inn 10.000 i dag må vel innenfor intervallet 9000-11000 være omtrent dagens nivå, så kanskje noe rundt 9000-9200 vil være der det er likevekt mellom "fler" og "færre"-fraksjonene.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke sjekke ut tallene, men si vi tar inn 10.000 i dag

10 000 +/- er rundt omkring totalmengde søknader/år senere år, men antall innvilgede er langt lavere og er jo "det som teller"

2008 - 2014

post-10740-0-23147900-1430587286_thumb.png

Hvilket da betyr i reelt antall personer/år innvilget

2008: 3007

2009: 4548

2010: 5265

2011: 4092

2012: 5263

2013: 5788

2014: 4927

Forøvrig har folk generelt en tendens til å tro at innvandringen hit til landet er langt større enn den egentlig er. Ikke så overraskende kanskje at det inntrykket setter seg, siden en del aktører der ute bruker mye tid på å hause-opp antipatier og male fanden på veggen.

http://www.nrk.no/norge/overvurderer-antall-innvandrere-1.10937729

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...