Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Tommelopp Pycnopodia :)

Ser ut som du har litt konstruktivt å komme med :)

Hjelp til selvhjelp men samtidig ikke glemme de som allerede er her (etnisk norske eller tidligere flyktninger/innvandrere)

Luke ut de som ikke skal være her (spesielt kriminelle etc)

+ skal en ta inn alle folk som er fattige i verden så blir Norge kjapt overbefolket. Hvorfor skal ellers folk gidde å jobbe for 2500 i månedet i india/tyrkia når en kan få 14 000 + for å gå på sosial i Norge?

Litt kontroll må en faktisk ha og ikke minst må det stilles strenge krav.

Jeg sier ikke at en ikke skal ta inn folk på asyl grunnlag eller utenlands arbeidskraft (midlertidig eller fast statsborgerskap/arbeidstillatelse)

, men litt kontroll/grenser må en faktisk ha.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Off... Det blir mange terrorangrep i europa fremover frykter jeg. Det eneste spårket IS snakker og forstår er vold, så da burde vesten svare med vold tilbake. Problemet er at det vil koste mange sivile og uskyldige liv , men kanskje det må gå tapt sivile liv nå for å forhindre at flere går tapt i fremtiden hvis IS får fortsette og eskalere..

Endret av boundishh
Lenke til kommentar

Asked if Islamic State was sending its members into Europe under cover, the minister said: 

"My gut feeling is yes they are facilitating such an operation."

"Yes of course to go to Europe and other places. You may have let’s say two per cent [of refugees] that could be radicals.’

Ren synsing ifra Libanons minister her altså.

Lenke til kommentar

Det er et anslag av en som bor dere nede og sikkert har noe mer kompetanse til å foreta kvalifiserte estimater sammenliknet med den jevne nordmann. Med mindre du har noe bedre så bør du nok anta at dette stemmer. En stor del av oss har i alle fall gjort det vi kan, ved å være kritiske. Dersom det skulle skje noe kommer jeg (og sikkert flere med meg) til å anse de som har hilst dette velkommen som medskyldige. Endret av coffeee
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er et anslag av en som bor dere nede og sikkert har noe mer kompetanse til å foreta kvalifiserte estimater sammenliknet med den jevne nordmann. Med mindre du har noe bedre så bør du nok anta at dette stemmer. En stor del av oss har i alle fall gjort det vi kan, ved å være kritiske. Dersom det skulle skje noe kommer jeg (og sikkert flere med meg) til å anse de som har hilst dette velkommen som medskyldige.

Sist gang noen brukte sin "gut feeling" for å ta en utenrikspolitisk avgjøresle var Bush Jr som da endte med å invadere ett land på feil premisser.. Så blir ikke veldig imponert av politikere som bruker magafølelsen framfor fakta, det pleier å tilsi at de setter igang en prosess det egentlig ikke er hold i men som de alikevel ønsker å gjennomføre enten av ideologiske eller av religiøse grunner.

Det siste du skriver der kan du bare ta deg en bolle på. Det er selvfølgelig ikke norges befolkning sin skyld på noen måte om vi blir angrepet av religiøse sadister så den masochismen der, forøvrig som regel forebeholdt apolegeter på ytre venstre, kan du jo gjerne spare både deg og oss andre for.

Lenke til kommentar

Jeg trodde du var for å ta inn så mange flyktninger som mulig bare du slapp å betale, coffeee?

Absolutt, eller sagt på en annen måte så skal de som ønsker å bo i Norge få gjør det så fremt de kan forsørge seg selv. Men, for det første så må vi gjeninnføre avtalefriheten i arbeidslivet her i landet. Et av de største hinderne for lav ledighet er strenge regler for lønnsvilkår med mer, som gjelder i Norge. Videre mener jeg vi bør skifte ut det norske språket med engelsk. Engelsk blir bare viktigere og viktiger, og det å ha norsk som hovdspråk er ganske meningsløst.

Når det gjelder å verne seg mot terror så bør man naturligvis i alle tilfelle sjekke bakgrunnen grundig til de som ønsker å bli arbeidstakere i Norge.

Lenke til kommentar

Absolutt, eller sagt på en annen måte så skal de som ønsker å bo i Norge få gjør det så fremt de kan forsørge seg selv. Men, for det første så må vi gjeninnføre avtalefriheten i arbeidslivet her i landet. Et av de største hinderne for lav ledighet er strenge regler for lønnsvilkår med mer, som gjelder i Norge. Videre mener jeg vi bør skifte ut det norske språket med engelsk. Engelsk blir bare viktigere og viktiger, og det å ha norsk som hovdspråk er ganske meningsløst.

Når det gjelder å verne seg mot terror så bør man naturligvis i alle tilfelle sjekke bakgrunnen grundig til de som ønsker å bli arbeidstakere i Norge.

Bakgrunnssjekker er allerede en del av søknadsprosessen. Så, det eneste som skiller deg fra de som "har ønsket dette velkommen" er at du ikke vil betale. Jeg kan ikke skjønne annet enn at du er like medskyldig som resten.

Lenke til kommentar

Jeg trodde du var for å ta inn så mange flyktninger som mulig bare du slapp å betale, coffeee?

Og jeg som trodde religiøse Islamister var en stor trussel for vår Norske kultur.... 

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

http://stavrum.blogg.no/1444217385_hjelp_flyktningene_i_.html

post-47543-0-36227400-1444238375_thumb.png

Samme med David Cameron sitt utsagn at så mye som 2% av flykningene i flykningstrømmen kan være radikale/Isis + det er mange som ikke er fra Syra som benytter muligheten av flykningstrømmen til å komme seg inn i Europa, er det så feil å faktisk være litt kritisk/mene at en bør ikke slippe alt og alle innover grensen? En skal selvsagt hjelpe, og det er mange som faktisk trenger/har krav på hjelp, men en må ikke bli naiv i prossessen.

Nå vet ikke jeg hvor sikre antagelsene til cameron er , men en er naiv om en tror det ikke er både lykkejegere/isis/terrorister/kriminelle som vil prøve å dra nytte av flykningstrømmen.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...