Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

Ikke la dere lure av Mr.M,  Thoto79, tom waits for alice og traveldag samt andre her inne som vil ha mer Islam i Norge.

 

 

Dette er det dem egentlig vil fram til :)

 

 

 

Så ikke denne jeg og skulle ønske jeg aldri gjorde det heller.

 

Begynner å skønne at du er for tett til at jeg kan bruke tiden min på deg. Lost case

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Når flyktninger kommer hit så samler de seg i samme områder, uavhengig av hvor myndighetene plasserer de ved ankomst.

Når andelen flyktninger når rundt 40%, da begynner norske familier å flytte vekk i økende tempo.

Gi det noen år og andelen flyktninger/innvandrere er blitt 100%.

 

Nei, det er faktisk ikke riktig så enkelt. Innvandrere (dette er ikke særegent for flyktninger) vil naturlig søke sammen med andre av samme etnisitet der en slike gruppe av en viss tyngde alt finnes etablert i samfunnet. Slik oppstod de pakistanske strøkene på Grønland og Tøyen. Arbeidsinnvandrerne fra Pakistan fikk jobber i Oslo, og ble boende i Oslo. Og siden de ikke snakket språket (og ikke lot sine koner lære språket) var det naturlig å velge områder der naboer og kjøpmenn snakket pakistansk.

 

På samme måte kom det mange somaliere på kort tid, og de havnet på Løkka og Sagene. Andre innvandrergrupper nådde ikke et slikt tyngdepunkt, og er godt spredd rundt i landet. De har ingenting å vinne på å forlate lokalmiljøet der de er etablert og flytte til Oslo hvor de har ingenting.

 

Så har innvandrerne også sosial mobilitet, med derav følgende geografisk ditto. De pakistanerne som jobbet hardt og tjente gode penger flyttet ut av de små leilighetene på Grønland og Tøyen og kjøpte seg terrasseleiligheter og rekkehus i Groruddalen og på Holmlia. Nordmennene der tok pengene de fikk og flyttet til bedre bydeler, eller til større boliger utenfor byen. Dette er en helt naturlig utvikling. Du finner ikke mange pakistanere på Vindern eller Holmenkollen, det sosiale spranget er for stort.

 

Idag, 50 år etter at de første pakistanerne kom, er det bare to bydeler som har tippet 50% innvandrerbefolkning, det er Stovner og Søndre Nordstrand. Og da bare hvis vi tar med østeuropeere og vestlige innvandrere. Og det er faktisk ikke en stigende tendens, dette, om vi ser på de ikke-vestlige for seg så er faktisk trenden synkende. Andelen er i ferd med å flate ut. De blir ikke 100% om ikke noe spesielt skjer framover.

 

attachicon.gifInnvOslo.jpg

 

Geir :)

 

 

Det kommer av at økning i antall innvandre har ikke vært enorm, blant grupper som er interessert i å bo på østkanten i Oslo. Det er mulig å unngå segregering, hvis antallet som kommer er lavt.

 

Men om de 11K øker til f.els. 30K per år, så vil Stovner og andre områder bli segregert i høy fart. 

 

asylland.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det blir ikke bare segregerte områder, dette kan samfunnet styre med tanke på hvor det bygges mottak, boliger etc. Man har flere verktøy, blant annet unngå at alle innvandrerbarn begynner på en og samme skole. Vi trenger ikke bare å la det flyte fritt og falle seg som det vil, vi både kan og må ha regler som kvotering som sørger for spredelse av barn og unge med innvandrerbakgrunn. Vi styrer dette akkurat som vi vil og kan takke oss selv om vi får oss ett Rinkeby i Oslo. Når jeg gikk på skolen i Oslo så hadde vi 5 "utlendinger" i klassen på ca 20, disse ble så grundig integrert at det blir umulig å skille dem ifra oss på annet enn utseende. Jeg kjøper ikke tesen din om at innflyttere aldri blir fullgode nordmenn på alle måter.

 

Enten kjenner du ikke til fakta, eller så forstår du ikke.

Når flyktninger kommer hit så samler de seg i samme områder, uavhengig av hvor myndighetene plasserer de ved ankomst.

Når andelen flyktninger når rundt 40%, da begynner norske familier å flytte vekk i økende tempo.

Gi det noen år og andelen flyktninger/innvandrere er blitt 100%.

Dette er et problem uten noen løsning.

Inntil dette problemet blir løst vil innvandring gjøre flere og flere områder ubeboelige for nordmenn og andre vestlige.

Sverige har dette problemet, men ingen klarer å løse det. Hvis vi ikke klarer å løse problemet i Sverige, vil vi heller ikke klare å løse det her.

Ja det er kjørt ja, vi har ingen selvbestemmelsesrett overfor oss selv. Ingen verktøy å bruke, intet håp annet enn at slemmingene samler seg i getthoer og presser ut de norske arierene..

 

Forskjellen på oss er at du har resignert mens jeg enda skjønner at dette kan løses. Men som sagt, det vil ikke gå av seg selv, lar vi det bare skure å gå så ender vi som Sverige. Poenget med det jeg skrev var jo at nettopp dette ikke nødvendigvis trenger å skje i Norge.

 

 

PS. Fin post av Geir over som man burde titte på før man graver seg helt ned.

Staten har ingen virkemidler å bruke når folk er kommet hit, den er nødt til å behandle de som fullverdige borgere, gi de penger, bolig, velferd og alt annet.

Staten har ikke noe valg, for alt annet vil bare være å kaste bensin på bålet.

At du vet dette kan løses er en løgn.

Eneste løgnen her er at du skriver at jeg vet dette kan løses. Det er noe ganske annet enn at jeg ikke bare resignerer..

 

Og at vi ikke kan gjøre noe, at vi ikke har noen virkemidler eller verktøy å bruke, at vi ikke kan sette krav eller få noen til å følge gitte regler vi ønske er jo helt merkelig. Er det ikke vi som bestemmer i Norge? Hva gjør vi da med andre problematiske ting som oppstår i samfunnet? Ingenting fordi vi ikke har bestemmelsesrett i eget land? Skjønner ikke hva du mener med dette engang.

Bestemmer vi i vårt eget land?

Det har vi ikkje gjort på lenge, og dette vet du meget godt.

Både eøs, schengen og div andre avtaler gjør at det er svært lite vi selv bestemmer!

 

Ikkje engang forbud mot vannscootere kunne vi opprettholde pga EU

Endret av Villfaren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke la dere lure av Mr.M,  Thoto79, tom waits for alice og traveldag samt andre her inne...

 

Jo, jeg vil at dere skal la dere lure av meg!  :ninja:  :wee:

 

..., som vil ha mer Islam i Norge.

 

Som i og for seg vil ha mindre av alle religioner i Norge, men ikke vil bruke andre metoder for å bli kvitt islam enn for å bli kvitt kristendom.

 

Dette er det dem egentlig vil fram til :)

 

ac8e1baae8535062e99d1b02ad1d3c82b124ba3a

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Bestemmer vi i vårt eget land?

Det har vi ikkje gjort på lenge, og dette vet du meget godt.

Både eøs, schengen og div andre avtaler gjør at det er svært lite vi selv bestemmer!

 

Ikkje engang forbud mot vannscootere kunne vi opprettholde pga EU

 

 

Syntes du setter det på spissen. Er klar over at vi ikke har vår egen lille planet å styre rundt som vi vil og at vi er pålagt endel ting, spesielt gjennom EØS avtalen. Men at dette styrer hvordan vi velger å integrere nye landsmenn må du nesten vise til isåfall.

Lenke til kommentar

 

Det kommer av at økning i antall innvandre har ikke vært enorm, blant grupper som er interessert i å bo på østkanten i Oslo. Det er mulig å unngå segregering, hvis antallet som kommer er lavt.

 

Jeg er glad dersom vi er enige om at innvandringen til Norge ikke har vært enorm, og ei heller øker enormt.

 

Geir :)

 

 

Hvis du har lagt merke til det, så har jeg ikke fokusert noe spesielt på norsk innvandringspolitikk før nå. Det er nå jeg fokuserer på det, fordi vi går fra å ha et akseptabelt innvandringsnivå til et nivå vi ikke vil klare å håndtere. 

 

Det kom 1240 forrige uke, hvis det hadde vært tempoet for hele året så hadde det kommet 64K asylsøkere. Det kommer trolig ikke 64K, men hvis asylpolitikken forblir det samme, så vil det ihvertfall komme 30K neste år. 

 

Da vil segregeringen i områder som Stovner og Grorud øke i høy fart, og vi vil ende opp med segregerte områder hvor det er umulig å integrere innvandre.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Troll maybe?

Men siden det er en liten sannsynlighet for at dette er seriøst så spør eg deg hvilke verdier du mener vi kan skylle i dass?

- Selvforhøyelse

- Illusjonen om fellesskap

- Kvasikollektivisme

- Fordumming

- Hykleri

 

Gode norske verdier.

 

Jeg er så glad for at du er her og viser hvordan migrant-vennene er bak den masken de bruker til å gjemme intensjonene sine :)

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Hvis du har lagt merke til det, så har jeg ikke fokusert noe spesielt på norsk innvandringspolitikk før nå. Det er nå jeg fokuserer på det, fordi vi går fra å ha et akseptabelt innvandringsnivå til et nivå vi ikke vil klare å håndtere. 

 

Fair nok.

 

Det kom 1240 forrige uke, hvis det hadde vært tempoet for hele året så hadde det kommet 64K asylsøkere. Det kommer trolig ikke 64K, men hvis asylpolitikken forblir det samme, så vil det ihvertfall komme 30K neste år. 

 

Tiden vil vise. Jeg er så dårlig på å spå...

 

Da vil segregeringen i områder som Stovner og Grorud øke i høy fart, og vi vil ende opp med segregerte områder hvor det er umulig å integrere innvandre.

 

Jeg håper vi ikke kommer dit. Men ja, vi har eksempler nok fra andre land.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Hva faen er en migrant-venn? Tror du jeg tilhører en sekt som har kaffeslabberas hver fredag etter jobb? Hvilke intensjoner?

 

En migrantvenn er medlem av en imaginær gruppe (en multikulturell og venstreradikal konspirasjon, ja en "sekt" er vi vel i hans øyne) som geitebukken bruker til å skremme sine likesinnede med. (Er de en sekt også?)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Hva faen er en migrant-venn? Tror du jeg tilhører en sekt som har kaffeslabberas hver fredag etter jobb? Hvilke intensjoner?

 

En migrantvenn er medlem av en imaginær gruppe (en multikulturell og venstreradikal konspirasjon, ja en "sekt" er vi vel i hans øyne) som geitebukken bruker til å skremme sine likesinnede med. (Er de en sekt også?)

 

Geir :)

 

Så du vil ikke ha flere innvandrere og mindre nordmenn i norge da ? :)

Lenke til kommentar

Så du vil ikke ha flere innvandrere og mindre nordmenn i norge da ? :)

 

Nei. Jeg vil ha et sekulært og liberalt samfunn, og derfor vil jeg gjerne ha flere mennesker i Norge, så lenge de bidrar til en slik utvikling. Hvor menneskene der kommer fra er mindre interessant. De må mer enn gjerne være nordmenn, men det er ikke min jobb å tvinge folk til å få barn.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Så du vil ikke ha flere innvandrere og mindre nordmenn i norge da ? :)

 

Nei. Jeg vil ha et sekulært og liberalt samfunn, og derfor vil jeg gjerne ha flere mennesker i Norge, så lenge de bidrar til en slik utvikling. Hvor menneskene der kommer fra er mindre interessant. De må mer enn gjerne være nordmenn, men det er ikke min jobb å tvinge folk til å få barn.

 

Geir :)

 

Ja jeg er sikker på at framtidige etniske nordmenn setter pris på det som skjer den dag i dag.

 

På bare noen få tiår kommer skaden som denne tankegangen fører til være umulig å reparere og vårt folk vil være en minoritet i sitt eget land :)

 

Og vi vil ikke engang se ut som nordmenn lengre.

FiapcHc.jpg

http://mic.com/articles/87359/national-geographic-determined-what-americans-will-look-like-in-2050-and-it-s-beautiful(ja det er i USA men vi er med i samme løp) :)

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...