Villfaren Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 http://www.osloby.no/nyheter/-Det-er-vanskelig--a-vare-etnisk-norsk-her-5114671.html Så gøy lesning Snarere trist. Men det er en fire år gammel anekdote som har vært postet her på forumet noen ganger før. Det virker som det ikke er så mange slike å ta av, siden de som postes er gjengangere...? Geir Såklart dette er trist! Vitner bare om en total mislykket integrering allerede for 4 år siden. Men samtidig som du påpeker at den ee 4 år gammel så ser du også at saken er blitt oppdatert i 2014. Vi failer idag, og vi failer totalt no som vi får ett høyt inntat nye landsmenn altfor fort. 2 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Det er ikke grenser for hvor lettlurte folk er, bare løgnen kommer fra TVen. Det er ikke farlig å tenke selv. 4 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 http://www.osloby.no/nyheter/-Det-er-vanskelig--a-vare-etnisk-norsk-her-5114671.html Så gøy lesning Snarere trist. Men det er en fire år gammel anekdote som har vært postet her på forumet noen ganger før. Det virker som det ikke er så mange slike å ta av, siden de som postes er gjengangere...? Geir Såklart dette er trist! Vitner bare om en total mislykket integrering allerede for 4 år siden. Men samtidig som du påpeker at den ee 4 år gammel så ser du også at saken er blitt oppdatert i 2014. Vi failer idag, og vi failer totalt no som vi får ett høyt inntat nye landsmenn altfor fort. Ta en kikk på denne: http://swedishsurveyor.com/2015/05/30/white-flight-in-sweden/ Samme skjer her i Norge også fordi vi er så tolerante og snille Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 (endret) Skremmende at folk er så lett å manipulere,og at de ikkje engang tør å tenke fremover uten å være redd for å fremstå som rasist eller ett dårlig mennenske. Sist eg var ute å reiste vil eg tro eg ga rundt 50 euro til tiggere, kjøpte flere idiotiske leker fra gateselgerene pga det gjør vondt i hjerteroten når eg ser hvor ille enkelte har det. Men det stopper meg ikkje til å tenke litt rasjonelt! Masse innvandring er IKKJE bra! Går ikkje bra å flytte så mange folk på en gang! Og ett ufattelig godt eksempel på det er sverige! Har flete svensker på jobben, og de er livredde for Sverige, de mener det går til helve.. der borte. Og det er IKKJE snakk om penger! Endret 24. september 2015 av Villfaren Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Det viser jo seg gang på gang at de største rasistene er innvandrere. Men det er ingen som bryr seg om rasisme fra den kanten. 2 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 (endret) https://www.youtube.com/watch?v=1le8KiPqt5I Og derfor burde vi stenge grensene. Helt sykt at folk ikke ser hva som skjer Endret 25. september 2015 av geita_ 1 Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 https://www.youtube.com/watch?v=1le8KiPqt5I Og derfor burde vi stenge grensene. Helt sykt at folk ikke ser hva som skjer Syns vi burde forby fotball i samme slengen. https://m.youtube.com/watch?v=K8mzGzLRRSI https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/248740/Football_Arrest_BO_Statistics_2012-13.pdf Se på England. Flere no-go-soner pga tilhørighet til fotballag. Hørt at om politiet i Liverpool tar på seg Manchester drakter så blir det umulig for dem å gjøre jobben sin. Utrolig hvor farlig fotball er for det norske samfunn. Om det fortsetter slik er vi utryddet innen 2050. P.s. For hver kommentar til dette innlegget skal jeg svare med YouTube-video'r som viser hooligans i aksjon og blindt late som om dette er representativt for den vanlige mannen i gata som nyter fotball på tv i ny og ned. 2 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 (endret) Nei nei geita_. Alle disse er leger og ingeniører. Det kommer til å være så bra for fremtidige Norge. Det må jo selv du forstå https://www.youtube.com/watch?v=1le8KiPqt5IOg derfor burde vi stenge grensene.Helt sykt at folk ikke ser hva som skjer Syns vi burde forby fotball i samme slengen.https://m.youtube.com/watch?v=K8mzGzLRRSIhttps://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/248740/Football_Arrest_BO_Statistics_2012-13.pdfSe på England. Flere no-go-soner pga tilhørighet til fotballag.Hørt at om politiet i Liverpool tar på seg Manchester drakter så blir det umulig for dem å gjøre jobben sin. Utrolig hvor farlig fotball er for det norske samfunn. Om det fortsetter slik er vi utryddet innen 2050.P.s. For hver kommentar til dette innlegget skal jeg svare med YouTube-video'r som viser hooligans i aksjon og blindt late som om dette er representativt for den vanlige mannen i gata som nyter fotball på tv i ny og ned. I den vestlige verden så skal det ikke være no-go soner i det hele tatt, så poenget og sammenligningen din er litt rar. Så du mener at siden fotball har no-go soner, så er det greit at muslimene skal ha det og? Eller prøver du å sammenligne pest eller kolera? Her i Norge har vi ikke no-go soner mtp fotball, så da skal vi heller ikke ha det mtp islam. Og Grønland begynner farlig å nærme seg no-go status. Og det er ikke pga fotball. Men, jeg har sagt det før at fotball har gjort mye vondt det og. Hvorfor skal man sloss når man heier på feil lag er for meg uforståelig. Men, så har ikke jeg et forhold til fotball i det hele tatt. I sporten jeg har et forhold til er alle supporterne venner. Når skal muslimene bli vennene til de kristne? Gleder meg til neste video av hooligans. Endret 25. september 2015 av hfthomas Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Og derfor burde vi stenge grensene. Helt sykt at folk ikke ser hva som skjer Gjenbruk. Tror jeg har sett samme klippet postet her i 4 forskjellige tråder, sansynligvis av samme mann med flere nick men en agenda.. Skjønner ikke hva disse ekstreme religiøse idiotene har med flyktningene å gjøre, det er tross alt slike misforståtte mullaher de flykter ifra. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Eller prøver du å sammenligne pest eller kolera? Kan vi ikke gjøre om det ordtaket til prest eller kohen? :> (skulle helst hatt en muslimsk autoritet i stede for den jødiske som ikke blir mye brukt nå i dag men ingen passer noe særlig godt inn sammenlignet med kohen) Samme hvilke religiøse oldtids normer en benytter så er det et alternativ som alltid vil være dårligere en det nåtidens vitenskap presenterer. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Thoto79, De kommer hit de også. Det er en invasjon, og den er ikke forårsaket av krig. Dette vil bli tydeligere for flere og flere fremover. Flertallet vil oppdage det når det er for sent, noen klarer å se utviklingen i forkant. Jeg har flere ganger etterlyst lærdom av den feilslåtte integreringen i Sverige, men ingen kan svare på om de har lært noe av Sverige sine tabber. Det betyr at dere er dømt til å gjøre samme feil. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Skjønner ikke hva du mener engang med at det ikke tilpasser seg og blir en fullgod borger over tid!?! Altså ikke engang etter 3-4 generasjoner? Sannsynligvis er det ett fåtall av oss som sitter her og kaller oss etnisk norske som har begge tippolderforeldrene sine født og oppvokst i Norge, mener du ærlig talt at det er raseavhengig hvor godt man vil gjøre det i det norske samfunnet mer enn kultur, miljø og oppvekst? Jeg snakker ikke om raser, jeg snakker om kultur. Tar vi inn for mange så får vi segregerte områder, hvor det er ingen etniske nordmenn. Da vil 3-4 generasjon, ha like mye problemer som de tidligere generasjonene. Det er ingenting som tilsier at det alltid vil gå mot det bedre. Både i USA (svarte) og i Frankrike (muslimer) så har de ikke klart å redusere forskjellene. Og som en digresjon for å få satt ting litt i perspektiv. Det er godt over 500 millioner mennesker som bor i Europa, i bare Tyskland er det 80 millioner mennesker. Er det mulig at med littegranne innsats og vilje så kunne det være overkommelig å hjelpe den forventede millionen som innbefatter både flyktninger og asylsøkerne og what not ifra alle land? Er det urimelig og forvente at Europa skulle kunne klare dette? Ett bredt estimat som tar for seg alt og alle over en fire års periode er 8 billioner dollars, forøvrig det samme som Obama tilbudte det Muslimske brorskap for å roe gemyttene i 2013 om vi skal tro ryktene. Det er ca 250 millioner, hvis du bare inkluderer land hvor asylsøkerne ønsker å bo. Tar du med at England vil nekte å være med på en slik avtale, så er det egentlig ca 190 millioner mennesker som kan ta vare på asylsøkerne som kommer. Hvis det kommer 2 millioner asylsøkere per år, så er det 1% av Europas befolkning. Å ta vare på så mange mennesker er ikke billig, og koster langt mer enn ditt anslag på 8 billioner dollar. Sverige alene brukte 5 billioner dollar på 80K per år. 2 millioner per år vil ihvertfall koste 50-100 billioner dollar. Dette er de direkte kostnadene, de indirekte kostnadene vil være enda høyere og stige for hvert år. Eneste måten jeg ser vi ikke skal kunne få til dette på er om de mørke kreftene som har en rasebevisst fascistisk agenda skulle få bli hørt og få skapt motsetninger som ikke finnes og som blir trodd av mannen på gata (og ikke minst politikerne) med falske hypoteser om dommedag og Jihad. Så man kan vel koke det hele ned til holdning. En motsetning som ikke finnes?! Ta en titt på svensk politikk og fortell meg at det finnes ingen motsetning mellom masseinnvandring og god velferd? Grunnen til at "mørke krefter" vokser etter høy innvandring, er fordi den eneste måten du kan overbevise folk, er ved å lyve til dem om konsekvensene av asylinnvandringen. Hadde du vært ærlig, så hadde det aldri blitt godtatt. Det blir ikke bare segregerte områder, dette kan samfunnet styre med tanke på hvor det bygges mottak, boliger etc. Man har flere verktøy, blant annet unngå at alle innvandrerbarn begynner på en og samme skole. Vi trenger ikke bare å la det flyte fritt og falle seg som det vil, vi både kan og må ha regler som kvotering som sørger for spredelse av barn og unge med innvandrerbakgrunn. Vi styrer dette akkurat som vi vil og kan takke oss selv om vi får oss ett Rinkeby i Oslo. Når jeg gikk på skolen i Oslo så hadde vi 5 "utlendinger" i klassen på ca 20, disse ble så grundig integrert at det blir umulig å skille dem ifra oss på annet enn utseende. Jeg kjøper ikke tesen din om at innflyttere aldri blir fullgode nordmenn på alle måter. Og de tallene du kommer trekkende med der blir vel litt urimelige. Plutselig skal vi ikke ta høyde for at Europa har over 500 mill innbyggere men koker det ned til 190 mill? Det er ikke bare å nekte flyktninger og asylsøkere på dørstokken slik situasjonen er idag, det er jo tross alt bare U.K. som ikke er medlem av Schengen. Men folk kommer og må da tas imot åkke som, det er endel andre regler som spiller inn også innen EU og ikke minst FN. Og hvor du fikk at det skal komme 2 millioner asysløkere pr år å banke på døra vår vet jeg ikke. At det i det hele tatt skal ta år før IS er nedkjempet nå som verdenssamfunnet ENDELIG begynner å samle seg rundt Assad skjønne jeg heller ikke. Det hadde jo vært å skyte oss selv i foten. Flyktningestrømmen vil gi seg så fort vi har stabilisert regionen og fjernet sharia svina. Man får ikke asyl om man kommer ifra en fredelig region, dette må vi sørge for og det må selvfølgelig prioriteres foran noe annet. Europa kan også legge ett langt sterkere press på både nord og sør Amerika og ikke minst landene i regionen med tanke på å ta imot flyktninger. Saudi Arabia har å bli boikottet om de fortsetter den kvalme kynismen sin. Når det er sagt klarer ikke det elendige landet å organiserer de famøse mekka vandringene sine uten at det blir katastrofe engang på tross av at de bader i gull og glitter, så spørs vel hvordan det går. Men gjøre en innsats og prøve må de om de skal ha ett håp om å unngå internasjonale sanksjoner og verdenssamfunnets vrede på sikt. Det er også flere andre land i midtøsten som prøver seg på samme, dette må svi og det må ikke bli verdt det for dem. Vi kan ikke ha det sånn at Libanon blir sittende med 4 millioner flyktninger mens landene rundt bare kan velge å være drittsekker, sånn fungerer ikke verden og regler må på plass og håndheves. Som du skjønner så er det meste opp til oss og hvordan vi velger å takle situasjonen. Det som aldri hjelper uansett er å isolere seg og sitte å grine over alle de skumle muslimene som kommer å tar pensjonen vår.. Det hele blir litt virkelighetsfjernt og vil virke mot sin hensikt. Her er det å gå fram som ett godt eksempel å klare og både være streng, sette krav og samtidig være rettferdig. Dette vil blåse over men ikke helt av seg selv dessverre. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Men samtidig som du påpeker at den ee 4 år gammel så ser du også at saken er blitt oppdatert i 2014. Ja, men det er ikke innholdet som er oppdatert. Jeg har sammenlignet med originalen i Internet archive. Geir Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Thoto79, De kommer hit de også. Det er en invasjon, og den er ikke forårsaket av krig. Dette vil bli tydeligere for flere og flere fremover. Flertallet vil oppdage det når det er for sent, noen klarer å se utviklingen i forkant. Jeg har flere ganger etterlyst lærdom av den feilslåtte integreringen i Sverige, men ingen kan svare på om de har lært noe av Sverige sine tabber. Det betyr at dere er dømt til å gjøre samme feil. Du og snåsa dukker ned i glasskulen og spår framtiden for oss andre. Hva skulle vi gjort uten de klarsynte Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 (endret) Thoto79, Det er helt feil. Det er helt umulig å styre hvor de bosetter seg. Det blir segregering uansett. Send de et sted og så flytter de et annet sted - skal du tvinge de til å bo et sted de ikke ønsker å bo? Det er kjekt du syntes fremtiden er noe å spøke med, det er ikke vanskelig å se hvilken vei utviklingen går. Norge fremover kan du se i Sverige i dag. Endret 25. september 2015 av Pycnopodia 1 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Men samtidig som du påpeker at den ee 4 år gammel så ser du også at saken er blitt oppdatert i 2014. Ja, men det er ikke innholdet som er oppdatert. Jeg har sammenlignet med originalen i Internet archive. Geir Det kan se ut til at du har rett i dette, selv om eg ikkje helt vet hva denne archive greien er :-) Men er saken like aktuell eller har artikkelen en mindre verdi av den grunn? Faktisk vil eg påstå at den er mer aktuell idag enn for 4 år siden da problemet allerede var den gang? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Thoto79, De kommer hit de også. Det er en invasjon, og den er ikke forårsaket av krig. Dette vil bli tydeligere for flere og flere fremover. Flertallet vil oppdage det når det er for sent, noen klarer å se utviklingen i forkant. Jeg har flere ganger etterlyst lærdom av den feilslåtte integreringen i Sverige, men ingen kan svare på om de har lært noe av Sverige sine tabber. Det betyr at dere er dømt til å gjøre samme feil. Du og snåsa dukker ned i glasskulen og spår framtiden for oss andre. Hva skulle vi gjort uten de klarsynte Ett typisk svar fra de som ikkje ser poengene til de som er negative til denne trenden. Har en ikkje ett motsvar då starter en heller med sarkasme. Hvis du ikkje ser problemet så er du jo blind! Områder der det nærmest kun er innvandrere, der skolen nesten ikkje snakker norsk, der skolen praktiserer flere innvandrer verdier enn norske eksisterer jo her til lands allerede! Så hvorfor begynne med sarkasmen når hendelsen allerede har skjedd? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Thoto79, De kommer hit de også. Det er en invasjon, og den er ikke forårsaket av krig. Dette vil bli tydeligere for flere og flere fremover. Flertallet vil oppdage det når det er for sent, noen klarer å se utviklingen i forkant. Jeg har flere ganger etterlyst lærdom av den feilslåtte integreringen i Sverige, men ingen kan svare på om de har lært noe av Sverige sine tabber. Det betyr at dere er dømt til å gjøre samme feil. Du og snåsa dukker ned i glasskulen og spår framtiden for oss andre. Hva skulle vi gjort uten de klarsynte Ett typisk svar fra de som ikkje ser poengene til de som er negative til denne trenden. Har en ikkje ett motsvar då starter en heller med sarkasme. Hvis du ikkje ser problemet så er du jo blind! Områder der det nærmest kun er innvandrere, der skolen nesten ikkje snakker norsk, der skolen praktiserer flere innvandrer verdier enn norske eksisterer jo her til lands allerede! Så hvorfor begynne med sarkasmen når hendelsen allerede har skjedd? Riktig, jeg er blind men "Villfaren" har alt lina up og på stell. Si meg, jeg er født og oppvokst i Oslo sentrum innenfor ring 3, får jeg tippe at du har lest mest om hvordan ståa her er i tabloidene? Jeg kommer gjerne med motsvar om du bare hadde klart å stille ett spørsmål. Du kan jo se posten min litt over her som jeg prøver å belyse noen ting for dere dommedagsprofeter. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Det kan se ut til at du har rett i dette, selv om eg ikkje helt vet hva denne archive greien er :-) Den kalles Wayback Machine. Det den gjør er (som Google og andre søkemotorer, det er Amazons Alexa som gjør jobben i dette tilfellet) å gå gjennom sidene på internett, forskjellen er at denne tjenesten lagrer en kopi sidene slik de ser ut i besøkstidspunktet på egne servere. (De har nå 9 millioner gigabyte lagret.) De lagrer bare sider som er åpne for slik crawling, og fjerner sider retroaktivt og på forespørsel fra rettighetshaver. Lagringen skjer i the Internet Archive, et non profit initiativ for å lagre digital informasjon for ettertiden, ikke bare websider, men bøker, musikk og annet. Kilde Wikipedia. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Men er saken like aktuell eller har artikkelen en mindre verdi av den grunn? Faktisk vil eg påstå at den er mer aktuell idag enn for 4 år siden da problemet allerede var den gang? Neida, den anekdotiske verdien er akkurat den samme. (Om vi antar at forholdene ikke ha bedret seg i mens.) Men det er altså en anekdote, en enkeltstående muntlig beskrivelse av problemet. Det er ingen grunn til å tvile på at det er slik intervjuobjektet, og sikkert flere med ham, oppfatter forholdene, men det gjør det i seg selv ikke almengyldig. Det betyr heller ikke at det ikke er det, men: Hvis det var almengyldig, hvorfor er det ikke flere slike oppslag opp gjennom årene? Vi har dette, og TV-innslaget om guttungen på Grønland og et par andre anekdotiske historier. Hvor er historiene til alle de andre som rammes? Noen mener selvsagt at det er venstreorienterte media som aktivt skjuler sannheten, men hvorfor slapp da disse historiene gjennom? Jeg har for ordens skyld ikke lenger noen førstehånds kunnskap om dette, det begynner å bli lenge siden jeg forlot Oslo. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå