Thoto79 Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Du skrev dette Tallene er fortsatt lavere enn for etniske nordmenn, men jeg ser ikke hvorfor trenden ikke skulle fortsette for tredje og fjerde generasjon. Så ikke lyv, du mente at forskjellene vil forsvinne over tid. Men det har ikke skjedd i USA, eller Frankrike og det vil ikke skje i Norge heller hvis vi tar imot masse asylsøkere. Ditt siste argument at å ha en stor underklasse ikke vil gjøre Norge fattigere, er mildt sagt latterlig. Folk som ikke jobber, eller som har veldig lav inntekt betaler mindre i skatt. Men siden de har veldig lav inntekt, så vil de få mer i velferd. Det vil naturligvis føre til enten høyere skatter eller dårlige velferd. Vi kan også se litt rundt oss, land med store underklasser er normalt fattigere. Skjønner ikke hva du mener engang med at det ikke tilpasser seg og blir en fullgod borger over tid!?! Altså ikke engang etter 3-4 generasjoner? Sannsynligvis er det ett fåtall av oss som sitter her og kaller oss etnisk norske som har begge tippolderforeldrene sine født og oppvokst i Norge, mener du ærlig talt at det er raseavhengig hvor godt man vil gjøre det i det norske samfunnet mer enn kultur, miljø og oppvekst? Og som en digresjon for å få satt ting litt i perspektiv. Det er godt over 500 millioner mennesker som bor i Europa, i bare Tyskland er det 80 millioner mennesker. Er det mulig at med littegranne innsats og vilje så kunne det være overkommelig å hjelpe den forventede millionen som innbefatter både flyktninger og asylsøkerne og what not ifra alle land? Er det urimelig og forvente at Europa skulle kunne klare dette? Ett bredt estimat som tar for seg alt og alle over en fire års periode er 8 billioner dollars, forøvrig det samme som Obama tilbudte det Muslimske brorskap for å roe gemyttene i 2013 om vi skal tro ryktene. Eneste måten jeg ser vi ikke skal kunne få til dette på er om de mørke kreftene som har en rasebevisst fascistisk agenda skulle få bli hørt og få skapt motsetninger som ikke finnes og som blir trodd av mannen på gata (og ikke minst politikerne) med falske hypoteser om dommedag og Jihad. Så man kan vel koke det hele ned til holdning. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Året er 1945, andre verdenskrig er snart over men store folkemengder er på flukt. Nøytrale Snilleland tilbyr seg å ta imot flyktninger. De oppretter flyktningleirer hvor russere, tyskere, franskmenn, italienere, japanere og kinesere kan bo sammen i trygge omgivelser. Ville det egentlig vært så lurt? Burde ikke nordmenn ha tatt til seg jødene som var i livsfare? Var det feil av besteforeldrene mine å gjemme en forfulgt jødisk familie på loftet? Eller er det greit at private hjelper, bare staten med skattepenga dine holder seg unna? Skjønner ikke helt hvor grensene deres går for når og hvem vi skal hjelpe, og ikke hjelpe. Hvordan tror du ville gått med russere, tyskere, kinesere, japanere, franskmenn og italienere i samme hus eller nabolag like etter andre verdenskrig? Ser du ikke at det kunne blitt et problem? Annet eksempel: IS-krigere og IS-ofre som må flykte fra landsbyene sine søker asyl og havner på samme mottak. Det er ikke optimalt, men tar Norge hensyn til det? IS krigere får asyl i Norge?? hehe neppe. Ihvertfall ikke om de kommer "ut av skapet" som akkurat det. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 (endret) Du mener det er bedre å la de stikke hverandre med kniv på mottakene? Jeg har jobbet på et, en gang prøvde en beboer å ta livet av alle som bodde der. Han ble sendt videre på et annet mottak, jeg mener han burde gå i fengsel eller dra tilbake hvor han kom ifra. Jeg forstår ikke hvorfor folk tror innvandrere blir hjulpet av å bli plassert sammen med drapsmenn. Vil du bo i samme hus som en drapsmann kanskje? Gjelder ikke lover og regler for drapsmenn med annen hudfarge? Det må da være en svikt i mottaket du jobbet på? Jeg er enig med deg, går* noen berserk med en kniv for å stikke ned andre mennesker så bør ikke de ansvarlige la dette passere. Ed: R tasten begynner å bli dårlig >.< Endret 24. september 2015 av Noxhaven Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 (endret) Thoto79, Ifølge norske myndigheter er rundt 1% av "flyktningene" vi tar inn krigere. De klarer ikke å luke de ut. Dette kommer i tillegg til ABB-ekstremister som kommer til å kjempe imot innvandringen. Noxhaven, Nei, de gjør ikke det. Siden de har psykiske traumer og problemer får de særbehandling. Jeg står fast på at vi må hjelpe mange mennesker der de bor, istedenfor å hjelpe noen få med å flytte til vesten. Spesielt viktig er dette i krigsområder, slik at vi ikke importerer krigen hit. Endret 24. september 2015 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Thoto79, Ifølge norske myndigheter er rundt 1% av "flyktningene" vi tar inn krigere. De klarer ikke å luke de ut. Dette kommer i tillegg til ABB-ekstremister som kommer til å kjempe imot innvandringen. Noxhaven, Nei, de gjør ikke det. Siden de har psykiske traumer og problemer får de særbehandling. Jeg står fast på at vi må hjelpe mange mennesker der de bor, istedenfor å hjelpe noen få med å flytte til vesten. Spesielt viktig er dette i krigsområder, slik at vi ikke importerer krigen hit. Er nok riktig at PST ikke klarer å luke ut alle, det er jo ikke sånn at man ser det på øra deres liksom. Men vi kan ikke la ett så lite mindretall av noen utskudd få farge agendaen og ødelegge for alle de andre redelige folka som virkelig vil det beste for både seg selv og samfunnet de kommer til. Vi får heller øke budsjettene til politi, tollvesen og PST og luke ut svina etter aller beste evne. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Thoto79, Ifølge norske myndigheter er rundt 1% av "flyktningene" vi tar inn krigere. De klarer ikke å luke de ut. Og kilden på dette er? Geir Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 (endret) Thoto79, Ifølge norske myndigheter er rundt 1% av "flyktningene" vi tar inn krigere. De klarer ikke å luke de ut. Og kilden på dette er? Geir PST har sagt at mellom fem og ti av 1000 kvoteflyktninger er terrorister. Det er mellom 0,5% og 1%. Kilde: http://m.nettavisen.no/nyheter/innenriks/flyktninger-pa-vei-til-norge-mistenkt-for-terrorisme/3422793570.html Skal vi fortsette å slippe disse inn? Grensene er åpne og de kan spasere, sykle eller kjøre rett inn i landet. Endret 24. september 2015 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Thoto79, Ifølge norske myndigheter er rundt 1% av "flyktningene" vi tar inn krigere. De klarer ikke å luke de ut.Og kilden på dette er? Geir PST har sagt at mellom fem og ti av 1000 kvoteflyktninger er terrorister. Det er mellom 0,5% og 1%. Kilde: http://m.nettavisen.no/nyheter/innenriks/flyktninger-pa-vei-til-norge-mistenkt-for-terrorisme/3422793570.html Skal vi fortsette å slippe disse inn? Grensene er åpne og de kan spasere, sykle eller kjøre rett inn i landet. Hva med de retsrende 99% - 99.5% lurer jeg mer på. Det blir som at jeg skal bøte for Breiviks ugjerninger og ikke slippe inn i USA eller w/e. Man kan ikke generalisere hele folkegrupper med utgangspunkt i ett så lite mindretall vel? 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Thoto79, Ifølge norske myndigheter er rundt 1% av "flyktningene" vi tar inn krigere. De klarer ikke å luke de ut.Og kilden på dette er? Geir PST har sagt at mellom fem og ti av 1000 kvoteflyktninger er terrorister. Det er mellom 0,5% og 1%. Kilde: http://m.nettavisen.no/nyheter/innenriks/flyktninger-pa-vei-til-norge-mistenkt-for-terrorisme/3422793570.html Takk for kilde. Jeg vil få bemerke at den faktisk sier at PST klarte å luke ut disse før de forlot leirene... Skal vi fortsette å slippe disse inn? Grensene er åpne og de kan spasere, sykle eller kjøre rett inn i landet. Men grensene er jo ikke åpne. At de kan spasere inn i Europa betyr ikke at de får opphold. Jeg er enig med Thoto her. IS-problemet trenger en løsning, men det kan ikke være en som straffer alle de som ikke er IS-medlemmer. Geir 3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Brekker opp debatten litt her med noen velvalgte ord (igjen) ifra Helge Lurås: "For at Syria skal ha en meningsfull mulighet til å bli en stat og et ordnet område, må noen vinne krigen, i den mening at noen etablerer udiskutabel militær kontroll. I dagens situasjon er det bare to kandidater til en slik rolle, og det er Islamsk stat eller det er Assad-regimet. Det er på ingen måte gitt at noen til slutt vil klare å nedkjempe de(n) andre, men i valget mellom de to, er det åpenbart hvem Vesten bør stille sine ressurser bak. Og han heter ikke Abu Bakr al-Baghdadi." http://www.dagbladet.no/2015/09/24/kultur/meninger/debatt/kronikk/syria/41208417/ Kunne ikke vært mer enig, tror vi bare få innse at dette er veien vi må gå nå. Er bare å takke og bukke for disse type kronikker som får ryddet litt i hodet på folk.. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 (endret) Thoto ser ut til være av den tro at om der er to alternativer som man misliker så MÅ man velge å støtte det ene av de to alternativene. Det er vel på linje med å påpeke at religiøst sett har man muslimer på den ene siden, og kristne på den andre, dermed må man følgelig enten bli kristen eller muslim. Og ettersom muslimer er værst så må man følgelig bli kristen. Der er endel ateister som ikke helt er enige i denne tankegangen. Endret 24. september 2015 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 (endret) Men grensene er jo ikke åpne. At de kan spasere inn i Europa betyr ikke at de får opphold. Jeg er enig med Thoto her. IS-problemet trenger en løsning, men det kan ikke være en som straffer alle de som ikke er IS-medlemmer. Geir Hva skal vi gjøre med de som ikke får opphold da? Jeg trodde du ville hjelpe alle? IS handler om penger og narkotika - det samme som gjorde bin laden så rik. Endret 24. september 2015 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 (endret) IS handler om penger og narkotika - det samme som gjorde bin laden så rik.Du blander kortene, det var penger, ikke narkotika, som gjorde bin Laden så rik PS: Narkotikaen gjorde ham bare ruset (og litt surrete). Endret 24. september 2015 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Bin Laden var en narkobaron. Trodde du han vant i lotto? The six wealthy Gulf countries - Qatar, the United Arab Emirates, Saudi Arabia, Kuwait and Bahrain - have offered to receive exactly zero Syrian refugees. It could of course be because these countries are already islamized. Other high-income countries, including Russia, Japan, Singapore and South Korea have also offered to receive exactly zero percent of the Syrian refugees. Saudi-Arabia har tilbydd å bygge 200 moskeer i Tyskland. Tror du de har tenkt å dra tilbake eller bli integrert? Vi burde gjøre som flere andre nasjoner og si neitakk til å importere krigen i midt-østen hit. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 (endret) Thoto ser ut til være av den tro at om der er to alternativer som man misliker så MÅ man velge å støtte det ene av de to alternativene. Det er vel på linje med å påpeke at religiøst sett har man muslimer på den ene siden, og kristne på den andre, dermed må man følgelig enten bli kristen eller muslim. Og ettersom muslimer er værst så må man følgelig bli kristen. Der er endel ateister som ikke helt er enige i denne tankegangen. Man prøver å finne en løsning på flyktningeproblemet... Mine/våre ideologiske preferanser får vel komme i annen rekke her og etter det jeg har hørt så er ikke de rammede veldige ivrige på at den Islamske Stat skal få ta styringa sånn videre. Så istedenfor en uendelig drakamp som fører til mer død og lidelse (og ikke minst gigantiske økonomisk og potensielle sosiale problemer i Europa) for hver time som går, så tar man en avgjørelse som får slutt på det hele selv om det ikke er optimalt for noen av partene. Det er ikke alltid vi finner oss i en good guy/bad guy situasjon, det er gråsoner hele veien ned til det svarteste mørke som i denne anledning må sies å være sadistiske IS. Endret 24. september 2015 av Thoto79 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Hva skal vi gjøre med de som ikke får opphold da? Jeg trodde du ville hjelpe alle? Hva jeg vil er neppe avgjørende her, siden jeg som kjent ikke har eneveldig makt innenfor eller utenfor landets grenser. Så jeg får nøye meg med å ønske at vi hjelper best mulig under de rådende omstendigheter. Jeg har aldri sagt at oppholdstillatelse i Norge var en forutsetning for å kunne hjelpe. Jeg har derimot sagt at vi må hjelpe både de som kan hjelpes i nærområdet og de som ikke kan, og at vi må finne en fornuftig balanse mellom de to gruppene. Så må vi selvsagt håpe og tro (og jobbe for) at andre land tar sin del av denne byrden. IS handler om penger og narkotika - det samme som gjorde bin laden så rik. Om vi antar at det stemmer: Hvordan løser vi problemet? Geir 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Skjønner ikke hva du mener engang med at det ikke tilpasser seg og blir en fullgod borger over tid!?! Altså ikke engang etter 3-4 generasjoner? Sannsynligvis er det ett fåtall av oss som sitter her og kaller oss etnisk norske som har begge tippolderforeldrene sine født og oppvokst i Norge, mener du ærlig talt at det er raseavhengig hvor godt man vil gjøre det i det norske samfunnet mer enn kultur, miljø og oppvekst? Jeg snakker ikke om raser, jeg snakker om kultur. Tar vi inn for mange så får vi segregerte områder, hvor det er ingen etniske nordmenn. Da vil 3-4 generasjon, ha like mye problemer som de tidligere generasjonene. Det er ingenting som tilsier at det alltid vil gå mot det bedre. Både i USA (svarte) og i Frankrike (muslimer) så har de ikke klart å redusere forskjellene. Og som en digresjon for å få satt ting litt i perspektiv. Det er godt over 500 millioner mennesker som bor i Europa, i bare Tyskland er det 80 millioner mennesker. Er det mulig at med littegranne innsats og vilje så kunne det være overkommelig å hjelpe den forventede millionen som innbefatter både flyktninger og asylsøkerne og what not ifra alle land? Er det urimelig og forvente at Europa skulle kunne klare dette? Ett bredt estimat som tar for seg alt og alle over en fire års periode er 8 billioner dollars, forøvrig det samme som Obama tilbudte det Muslimske brorskap for å roe gemyttene i 2013 om vi skal tro ryktene. Det er ca 250 millioner, hvis du bare inkluderer land hvor asylsøkerne ønsker å bo. Tar du med at England vil nekte å være med på en slik avtale, så er det egentlig ca 190 millioner mennesker som kan ta vare på asylsøkerne som kommer. Hvis det kommer 2 millioner asylsøkere per år, så er det 1% av Europas befolkning. Å ta vare på så mange mennesker er ikke billig, og koster langt mer enn ditt anslag på 8 billioner dollar. Sverige alene brukte 5 billioner dollar på 80K per år. 2 millioner per år vil ihvertfall koste 50-100 billioner dollar. Dette er de direkte kostnadene, de indirekte kostnadene vil være enda høyere og stige for hvert år. Eneste måten jeg ser vi ikke skal kunne få til dette på er om de mørke kreftene som har en rasebevisst fascistisk agenda skulle få bli hørt og få skapt motsetninger som ikke finnes og som blir trodd av mannen på gata (og ikke minst politikerne) med falske hypoteser om dommedag og Jihad. Så man kan vel koke det hele ned til holdning. En motsetning som ikke finnes?! Ta en titt på svensk politikk og fortell meg at det finnes ingen motsetning mellom masseinnvandring og god velferd? Grunnen til at "mørke krefter" vokser etter høy innvandring, er fordi den eneste måten du kan overbevise folk, er ved å lyve til dem om konsekvensene av asylinnvandringen. Hadde du vært ærlig, så hadde det aldri blitt godtatt. 2 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Måtte bare dele denne https://www.youtube.com/watch?v=rSFZktZNySg ( Er ikke enig med Mr.Garison btw) Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 http://www.osloby.no/nyheter/-Det-er-vanskelig--a-vare-etnisk-norsk-her-5114671.html Så gøy lesning 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 http://www.osloby.no/nyheter/-Det-er-vanskelig--a-vare-etnisk-norsk-her-5114671.html Så gøy lesning Snarere trist. Men det er en fire år gammel anekdote som har vært postet her på forumet noen ganger før. Det virker som det ikke er så mange slike å ta av, siden de som postes er gjengangere...? Geir 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå