Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.

Anbefalte innlegg

Betyr det at du er for fri innvandring, så lenge du slipper å betale regninger personlig? Da skiller du deg fra alle de som vil ha full stopp i asylinnvandringen, og endog hive ut de som er her dersom de ikke (i deres øyne) er asyltrengende nok...

Og spørsmålet gjenstår, hva er det med nett-cowboyene som indikerer at de faktisk har empati og sympati? Hvem er det de hjelper, og hvordan? (Sorry: Om svaret er "De hjelper seg selv", så beviser det ikke empati.)

Geir :)

Hele poenget med beskyttelse er at det (forhåpentligvis) er midlertidig. Jeg ønsker selvsagt ikke å returnere folk som allerede er her dersom de fortsatt har behov for beskyttese. Men så fort det blir trygt skal man naturligvis hjem. 

Fri innvandring er idealet, men i dagens verden er det helt virkelighetsfjernt. Først og fremst pga ufattelig store økonomiske og kulturelle forskjeller.

Hverken empati eller sympati bør være veiledende når man utformer politikk. Det fører bare til selvdestruksjon og ikke minst meget urettferdig forskjellsbehandling. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Realiteten er at enkelte sitter her selvgode som faen, en gjeng med skogsnisser som ikke engang evner grunnlegende menneskelige moraltrekk som empati og sympati selv om så godt som alle har fått bleia full av det ifra både familie og stat siden start. Det er nå dags å brette opp erma, gi penger, framsnakk flyktninger, vis solidaritet, prøv hva som helst som er noe i nærheten av konstruktivt! Altså, det stikk motsatte av å sitte her som nett-cowboy og hate på mennesker som ikke var født inn i dette livet med like jævla flaks som oss og som trakk ett strå så kort at de havna innenfor samme landegrenser som tusenvis av syke religiøse kjøtere av noen Islamister!

Nå må dere snart klare å få mata skallen såpass at dere ser at dette økonomiske tapet ikke er NOENTING kontra hvordan alternativet skader Norges renommé! Upatriotiske bortskjemte drittunger som uten engang å forstå det, sverter Norge og den posisjonen i verdensamfunnet vi etterhvert har opparbeidet oss. Og for hva? Spare noen kroner? Rævsleike den inkompetente kyniske regjeringen som nå styrer på lånt tid? Slippe å se folk med ett annet utseende eller religion på gata, samme hvor ålreite de måtte være?

Wake up and smell the coffey, noenting er viktigere enn den slække bortskjemte ræva di (ikke deg personlig, ment til alle skap fascistene i tråden her dette).

For noe fordømt sprøyt. Hvem i alle dager hindrer deg i å hjelpe? Du kan da fø på nøyaktig så mange du ønsker, gi hvem du måtte ønske husly. Eller enda bedre, dra ned dit hvor elendigheten faktisk er og gjør noe! 

Ikke bekymre deg for meg, jeg hjelper med både penger og også rent politisk. Spørsmålet er nok mer hva du gjør utover å være keybord cowboy med menneskefientlige republikanerholdninger på slep som du uten å fornekte deg gjerne smører utover verdensveven. Kanskje på tide å bli voksen å gå i seg selv litt, kontra det å sitte her og bare fortsette grininga?

Lenke til kommentar

Ikke bekymre deg for meg, jeg hjelper med både penger og også rent politisk. Spørsmålet er nok mer hva du gjør utover å være keybord cowboy med menneskefientlige republikanerholdninger på slep som du uten å fornekte deg gjerne smører utover verdensveven. Kanskje på tide å bli voksen å gå i seg selv litt, kontra det å sitte her og bare fortsette grininga?

Du hjelper rent politisk skriver du - kan du forklare litt nærmere hva dette går ut på?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du hjelper rent politisk skriver du - kan du forklare litt nærmere hva dette går ut på?

Lyve om innvandrere og deres katastrofale effekt på økonomi og samfunn.

Samt promotere en kvinnediskriminerende voldtekts-kultur/religion.

Helt vanlige ting som blinde migrant-vennlige folk gjør.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Utover å stemme på ett parti som stiller med ett minstekrav av solidaritet for våre medmennesker, så bidrar jeg også i debatten både offentlig og privat. Dog med litt mer saklige motdebattanter med litt mer mellom øra enn man finner her da forståss. De fleste pleier nemlig å kunne klare to tanker i hodet på en gang, altså både ha klart for seg hva vår rolle og plikt er som nasjon i slike situasjoner, og hva våre roller og våre plikter burde være som innbyggere i verdens rikeste land. Til og med hvor smertegrensen går  for antall flyktninger og asylsøkere vi har mulighet til å hjelpe kan man vanligvis diskutere uten å bli avbrutt av forstyrrende bilder og stygge filmer klint utover debatten av triste mennesker med en destruktiv agenda. Hyklere som ikke sier det rett ut at de er rasehatere eller nasjonalister, men som pakker det inn så godt de kan med en setningsoppbygning verdig barneskole barn...

Lenke til kommentar

Lyve om innvandrere og deres katastrofale effekt på økonomi og samfunn.

Samt promotere en kvinnediskriminerende voldtekts-kultur/religion.

Helt vanlige ting som blinde migrant-vennlige folk gjør.

Er ikke spannet ditt tomt for svartmaling snart nå? Kanskje snart prøve noe helt nytt og vise litt respekt for folk på flukt ifra vår felles fiende i midtøsten istedenfor?

Lenke til kommentar

Da har dagen kommet der noen påstår at Thoto promoterer islam.

HAHAHA 

Islam in Syria is followed by 90% of the country's total population:[1]Sunnis make up 74%[1] of the total, mostly of Arab, Kurdish and Turkoman ethnicities. Shia's make up the remaining 13%:

hehe ;)

Den sure brisen av folk som ikke klarer å skille mellom muslimer og islamister, men som alikevel tror de har noe å bidra med i debatten... slutter ikke å imponere

• Liker 1
Lenke til kommentar

HAHAHA 

Islam in Syria is followed by 90% of the country's total population:[1]Sunnis make up 74%[1] of the total, mostly of Arab, Kurdish and Turkoman ethnicities. Shia's make up the remaining 13%:

hehe ;)

Den sure brisen av folk som ikke klarer å skille mellom muslimer og islamister, men som alikevel tror de har noe å bidra med i debatten... slutter ikke å imponere

Ingen som sa noe om "islamister" ;)

Tror du må ta deg et kurs selv.

Muslim Derived from Arabic, its literal meaning is “the one who surrenders.” A Muslim is a person believing in and consciously following Islam.
Lenke til kommentar

HAHAHA 

hehe ;)

Muslim Derived from Arabic, its literal meaning is “the one who surrenders.” A Muslim is a person believing in and consciously following Islam.

Før du klipper og limer mer ifra nettets mørke sider nå, så kan jeg si med en gang at du har fint lite å tilføre meg av matnyttig informasjon om muslimer, Islam, wahhabisme eller islamister.

Det du derimot kan prøve er å ta ut ovenstående ingredienser en og en og ikke bare stappe alt oppi samme gryte for så å sluke det hele rått. Da unngår du å måtte kaste opp alt dette mørkebrune slagget utover forumet her dag ut og dag inn, samt at du vil få en mye bedre magefølelse i tillegg! 

Lenke til kommentar

Dere som er så for denne hjelpen som vi utfører har eg noen spm til.

1. Er dere bekymret for barna, barnebarna deres med tanke på den økonomiske fremtiden i dette landet?

2. Har dere barn/barnebarn, eventuelt er onkel/tante?

3. Har dere troen på at om myndighetene sier 10 000 så ender det her eller er dere klar over at de har rett til familiegjenforening?

4. Er dere bekymret for utvanning av verdiene de fleste her til lands deler?

5. Hva med de som allerede sitter på mottak, skal disse bli mindre prioritert enn de nyankomne? Ser jo nesten sånn ut.

6. Hva skjedde med de fattige i afrika som vi har hjulpet i årevis, er de glemt?

• Liker 1
Lenke til kommentar

1. Er dere bekymret for barna, barnebarna deres med tanke på den økonomiske fremtiden i dette landet?

3. Har dere troen på at om myndighetene sier 10 000 så ender det her eller er dere klar over at de har rett til familiegjenforening?

5. Hva med de som allerede sitter på mottak, skal disse bli mindre prioritert enn de nyankomne? Ser jo nesten sånn ut.

6. Hva skjedde med de fattige i afrika som vi har hjulpet i årevis, er de glemt?

Til de som er så imot å hjelpe;

Tråden begynner etterhvert å bli laang, men fortsatt ikke sett ett eneste gjennomførbart alternativ fra de som kaller seg "innvandringskritiske" til hva EU kan gjøre annerledes enn det de gjør nå. ?

Venter i spenning.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Før du klipper og limer mer ifra nettets mørke sider nå, så kan jeg si med en gang at du har fint lite å tilføre meg av matnyttig informasjon om muslimer, Islam, wahhabisme eller islamister.

Det du derimot kan prøve er å ta ut ovenstående ingredienser en og en og ikke bare stappe alt oppi samme gryte for så å sluke det hele rått. Da unngår du å måtte kaste opp alt dette mørkebrune slagget utover forumet her dag ut og dag inn, samt at du vil få en mye bedre magefølelse i tillegg! 

Siste utvei når migrant-vennlige taper diskusjonen er at dem spinner ut av kontroll slik som du gjør nå.

Kansje like greit å innrømme at folk ser igjennom dine svake forsøk på å ødelegge europa og framtiden for neste generasjon som må ta over dette sirkuset dere skal tvinge på andre.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Til de som er så imot å hjelpe;

Tråden begynner etterhvert å bli laang, men fortsatt ikke sett ett eneste gjennomførbart alternativ fra de som kaller seg "innvandringskritiske" til hva EU kan gjøre annerledes enn det de gjør nå. ?

Venter i spenning.

Gjerne greit å svare på spm før du går i forsvarsposisjon?

Edit: svarer du svarer eg

Endret av Villfaren
Lenke til kommentar

Siste utvei når migrant-vennlige taper diskusjonen er at dem spinner ut av kontroll slik som du gjør nå.

Kansje like greit å innrømme at folk ser igjennom dine svake forsøk på å ødelegge europa og framtiden for neste generasjon som må ta over dette sirkuset dere så absolutt skal tvinge på andre.

Du kan ikke bare konsekvent sitte på ræva å kritisere & svartmale absolutt alt, uten å komme med gangbare alternativer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...