Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.

Anbefalte innlegg

Det morsomme sånn i ettertid sett er at mange av akkurat de samme argumentene ble brukt i stortingsdebatten den gangen: De var så anderledes, og det var kommet så mange av dem, og vi måtte integrere de som var kommet. Og "mannen i gata" (vi hadde ikke internett den gangen) sa "Jeg er ikke rasist, men hvis de lukter slik på trikken kan de reise hjem."

Da var det 5 000 pakistanere i Norge.

Og de hadde rett, østkanten ville ha vært en langt bedre bydel uten ikke-vestlig innvandring.

I Norge er det ikke noen. Våre "islamiserings"-historier dreier som tegninger av griser og delt svømmeundervisning. Det er rart det der, så mye lettere vi tror på slike skremselshistorier når de kommer utenlands fra. Om enn bare rett over svenskegrensen.

Norge har tatt imot langt færre innvandre enn Frankrike og Sverige. Det finnes ikke no-go steder i Danmark, eller Finland heller. Hadde vi fulgt samme politikk som Sverige, så hadde vi trolig hatt no-go steder i Norge også. 

Og det finnes egentlig ikke 55 no-go steder i Sverige. Trolig ligger antallet på ca 10. 

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lov å stille helt enkle krav til flyktninger.

"Du er hjertelig velkommen til å bo her, dersom du lærer deg språket og norsk kultur."

"Det er gått 5 år og du har aldri møtt opp på en eneste gratis norskundervisningstime. Du er blitt tatt for forbrytelser flere ganger. Ingen deltagelse på aktiviteter i regi av Nav. Pakk sakene dine, du skal hjem til ditt eget land."

Som et minimum, så bør de krav som gjelder for nordmenn også gjelde for innvandrere.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tviler på at de hadde gått ut med dette om kilden ikke var troverdig, selv om jeg nettopp har vist at minst én av kildene ikke var troverdig. Dette er en moderne krig, og internett er hovedscenen for propaganda. Sosiale media gjør at rykter sprer seg som ild i tørt gress. Jeg kan linke deg hundrevis av bilder av døde kvinner og barn, der det er påstått at dette nylig har skjedd - for senere å ha blitt avdekket som løgn. Jeg kan vise til prominente ledere som har blitt rapportert død både to, tre og fire ganger. Hvis du faktisk følger med på denne konflikten, heller enn å ta til deg alt av det som kan tjene din sak, så vet du dette.

Du kunne linket til at guttungen fikk møte sitt store idol Cristiano Ronaldo, eller du kunne vist til at faren har fått tilbud om ny jobb. Det gjorde du ikke. Akkurat som det ville forandret noe om denne mannen faktisk har sloss med al-Nusra? Skal jeg fylle tråden med positive historier om enkeltmennesker bare fordi jeg er på andre siden av debatten enn deg?

Russia Today skriver om dette. At du linker til en facebook-side som liksom skal bevise at de tar feil stiller jeg meg nøytral til.

Lenke til kommentar

Ser ikke sammenhengen mellom arbeidsinnvandring og flyktningehjelp som du setter som premiss her for å "bevise" at alle parter er like kyniske...

Om du ikke ser at alle hindringer som er lagt iveien for at folk som vil til Norge ikke skal kunne klare det har blitt innført av tidligere regjeringer, hovedsaklig AP, og at FrP kun vil fortsette på samme kurs som AP har staket ut er det ikke stort man kan gjøre for å hjelpe deg.

hearseespeakpost_no_evil.jpg

Lenke til kommentar

Russia Today skriver om dette. At du linker til en facebook-side som liksom skal bevise at de tar feil stiller jeg meg nøytral til.

Jeg har ikke linket til en Facebook-side som liksom skal bevise at de tar feil. Jeg har linket til en Facebook-side som liksom skal bevise at de har rett. Dette er bildene fra profilen hans, og flagget er det angivelige al-Nusra-flagget. Som ikke er flagget til al-Nusra.

RT skriver om pressemeldingen. Hva skal liksom det bevise? Det er ingen som sier at pressemeldingen er falsk. Men, la oss si at informasjonen stemmer. For all del, det er ikke umulig. Hva så?

Edit: Apropos rykter basert på flagg. Noen uker tilbake så lanserte YPG, i samarbeid med koalisjonen og lokale opprørere, en stor offensiv som resulterte i at kantonene Kobani og Cizere ble forent. En av byene de tok kontroll over var Ayn Issa. Dette er en relativt viktig by nært fronten mot Raqqa. Det var derfor veldig dårlig stemning noen dager/uker etterpå da IS visstnok hadde tatt tilbake byen. Panikklignende tilstander på sosiale medier, og det var sentralt i mediedekningen en stund. Kilden: et IS-flagg var heist i byen. Problem: Det var flagget til Real Madrid, ikke IS.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Jeg har ikke linket til en Facebook-side som liksom skal bevise at de tar feil. Jeg har linket til en Facebook-side som liksom skal bevise at de har rett. Dette er bildene fra profilen hans, og flagget er det angivelige al-Nusra-flagget. Som ikke er flagget til al-Nusra.

RT skriver om pressemeldingen. Hva skal liksom det bevise? Det er ingen som sier at pressemeldingen er falsk. Men, la oss si at informasjonen stemmer. For all del, det er ikke umulig. Hva så?

War crimes against civilians er vel relativt ugreit. Men man skal jo ikke spenne bein på folk uansett selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Ser ikke sammenhengen mellom arbeidsinnvandring og flyktningehjelp som du setter som premiss her for å "bevise" at alle parter er like kyniske...

Om du ikke ser at alle hindringer som er lagt iveien for at folk som vil til Norge ikke skal kunne klare det har blitt innført av tidligere regjeringer, hovedsaklig AP, og at FrP kun vil fortsette på samme kurs som AP har staket ut er det ikke stort man kan gjøre for å hjelpe deg.

Det er ikke det det går på. Problemet er at du som politisk engasjert ikke evner å se de ideologiske forskjellene i de forskjellige partiene. Ingen steder har jeg skrevet at AP er noen engler, men dette forandrer ikke saken som idag er en tautrekking mellom venstresidens medmenneskelighet (om du vil) og høyresidens fornuft (om du vil).

Alle blir ikke like så fort de tar på politikerhatten. Dette er komplekse problemer som ikke kan løses ved en håndvending av noe eller noen, men som du likevel bare avskriver som skjult kynisme blant politikerpampene og det system de har konstruert seg uansett fløy eller ideologi. Det blir for dumt. Illuminati neste.

Lenke til kommentar

War crimes against civilians er vel relativt ugreit. Men man skal jo ikke spenne bein på folk uansett selvfølgelig.

Selvfølgelig er det ikke greit. Jeg spør hva du prøver å kommunisere ved å linke slike saker? I en slik krig vil det skje forferdelige ting, og forferdelige mennesker vil gjøre forferdelige ting. Det er klart at det vil finnes krigsforbrytere og folk som har sloss for terroristorganisasjoner blant alle de som flykter. Det er uunngåelig. Så, hvis Osama Abdul Mohsen er en av disse, hva så? Det er klart det er relevant i en eventuell rettssak, eller i en diskusjon om Osama Abdul Mohsen, men jeg ser ikke koblingen til denne tråden.

Jeg vet ikke om du fikk med deg funfacten om flaggtrøbbel jeg redigerte inn i innlegget over, men jeg kom på et nytt morsomt eksempel da du presiserte at RT trykket saken. Dildoflagget er så langt et av høydepunktene av tilfellene hvor feilinformasjon har nådd media.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Det er ikke det det går på. Problemet er at du som politisk engasjert ikke evner å se de ideologiske forskjellene i de forskjellige partiene. Ingen steder har jeg skrevet at AP er noen engler, men dette forandrer ikke saken som idag er en tautrekking mellom venstresidens medmenneskelighet (om du vil) og høyresidens fornuft (om du vil).

Det jeg påpeker er vel mangelen på medmenneskelighet på venstresiden og mangelen på fornuft på høyresiden.

Klart man blir ikke så populær på noen av sidene av å påpeke slikt.

Alle blir ikke like så fort de tar på politikerhatten. Dette er komplekse problemer som ikke kan løses ved en håndvending av noe eller noen, men som du likevel bare avskriver som skjult kynisme blant politikerpampene og det system de har konstruert seg uansett fløy eller ideologi. Det blir for dumt. Illuminati neste.

Nei, men når de tar på politikerhatten har de en fryktelig tendens til å overdrive forskjellene mellom partiene i kampen om velgernes gunst, noe som er forsåvidt naturlig. Spørsmålet er om man bør la seg lure av retorikken, eller ikke.
Lenke til kommentar

Det jeg påpeker er vel mangelen på medmenneskelighet på venstresiden og mangelen på fornuft på høyresiden.

Klart man blir ikke så populær på noen av sidene av å påpeke slikt.

Nei, men når de tar på politikerhatten har de en fryktelig tendens til å overdrive forskjellene mellom partiene i kampen om velgernes gunst, noe som er forsåvidt naturlig. Spørsmålet er om man bør la seg lure av retorikken, eller ikke.

Har full forståelse for at du ved å kritisere alle politiske fløyer på lik linje får det vanskjelig med å finner "venner" innen politikken :)

Enig i det siste du skriver der, forskjellene mellom de store partiene er nok mindre enn man skulle late til å tro etter en god tv-sendt debatt. Men det forandrer ikke hva som er tilfellet i akkurat denne saken hvor sosialister ønsker flyktningene velkomne mens konservative gjør det ikke i like stor grad (en anelse forenklet).

Lenke til kommentar

Men det forandrer ikke hva som er tilfellet i akkurat denne saken hvor sosialister ønsker flyktningene velkomne mens konservative gjør det ikke i like stor grad (en anelse forenklet).

Det stemmer forsåvidt, og i så hendseende syns jeg sosialistene [eller skal man kalle dem progressive nå som de har droppet sosialismen?] er hakket bedre enn de konservative [har ikke mye til overs for den merkelappen heller, men, men] i denne saken.

Men dog, det er litt som å velge mellom kolera og pest, ettersom de begge er tilhengere av generelt stengte grenser. Det er som en diskusjon om murene rundt Norge bør være 4m eller 6 m høye, når man ikke syns det burde være noen murer rundt Norge.

Klart det er da hakket bedre med 4m høye murer, enn med 6m høye murer.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

-

Du sier at problemet er langt større enn hva vi blir forespeilet. Syntes du at vi bare skal gape opp og ta inn millioner for å gjøre en forskjell med en eneste gang? Burde vi ikke heller begynne i det små med disse 10 - 20 000 menneskene som er i akutt nød og få dem på stell for så evnt se fremover hva mer som bør gjøres?

Nei riktig, du var egentlig ikke interressert i å hjelpe noen, uansett hvor mange eller få som måtte trenge det. Da skjønner jeg ikke poenget med å dra inn tall på hvor mange mennesker som er i nød i verden heller.

Useriøst

Ser ikke hva som er useriøst i slå sprekker på bobla mange som skal redde verden i disse dager lever i. Men du ser ut til å ha for vane å stemple dine meningsmotstandere. Dette er problemet med norsk innvandringsdebatt, at polariserende figurer som deg strør om deg med merkelapper. Å stille krav til innvandrere er vel rasisme for deg? Greit å hjelpe med å ta inn noen men ikke tro at det løser problemene i disse områdene.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Du er hjertelig velkommen til å bo her, dersom du lærer deg språket og norsk kultur."

"Det er gått 5 år og du har aldri møtt opp på en eneste gratis norskundervisningstime. Du er blitt tatt for forbrytelser flere ganger. Ingen deltagelse på aktiviteter i regi av Nav. Pakk sakene dine, du skal hjem til ditt eget land."

Som et minimum, så bør de krav som gjelder for nordmenn også gjelde for innvandrere.

Ja, mennesker man respekteter stiller man også krav til. En del velmenende følere i dette samfunnet behandler folk med en annen bakgrunn som hjelpesløse barn.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det å bevilge én ekstra milliard til eldreomsorgen er liksom så oppsiktsvekkende at det ved flere tilfeller har fått et eget navn - "eldremilliarden". Og den har det vært stor oppstandelse rundt.

Men mange titalls ekstra milliarder ut av landet og hundretalls milliarder ekstra i fremtidige forpliktelser er noe som gjøres i en håndvending... nærmest uten at vi engang hører om det.  "Oi pytt sann, det kommer ikke 16.000 i år det kommer 25.000".
Altså fort 5-9 milliarder ekstra bare i år, avhengig av regnemåten.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Ja, mennesker man respekteter stiller man også krav til. En del velmenende følere i dette samfunnet behandler folk med en annen bakgrunn som hjelpesløse barn.

Mange er nettopp hjelpeløse barn, det er derfor folk reagerer når andre folk viser så liten vilje til å hjelpe dem.

Lenke til kommentar

Jeg blir oppgitt og utolmodig når jeg leser at det er myndigheters ansvar å integrere asylsøkere. Det er det norske folk som må på banen og ønske innvandrere velkommen inn i lokalsamfunnet hvis noen form for innvandringspolitikk skal ha noe for seg. Man kommer lengst med medmenneskelighet... også når det gjelder innvandrere.

Men jeg ønsker dem ikke velkommen, verken i lokalsamfunnet eller annen plass i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...