Marku99 Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Midlertidig opphold til flyktningene hadde nok vært tingen. Vi får håpe at Putin og Obama blir enige om hvordan de skal ta ISIS da. Denne folkevandringen fungerer ikke over tid! 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Det er "flest unge menn" som kommer, og det høres ikke ut som de er innstilt på midlertidig opphold for å dra hjem og hjelpe landet sitt hvis det blir fred.Som disse klysene vi så i Dagrevyen. Tipper vi der har standaren til de fleste som kommer. 3 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Bortsett fra at de ikke vil tilbake til et ødelagt land, hva spesifikt gjør de til klyser? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 (endret) Bortsett fra at de ikke vil tilbake til et ødelagt land, hva spesifikt gjør de til klyser? Den ubehøvlede frekke holdningen de utviser. De kan da for fanden stå og oppføre seg ordentlig og litt ydmykt. Når de blir intervjuet som flyktninger på Norsk TV. Her er det priviligerte ressursterke unge menn som har fått lov å komme inn i Norge, mens deres landsmenn, kvinner og barn kreperer i tusentall der de kom fra Og da stå på den fjollete gestikulerende kaldflirende måten der, og i tillegg skryte av at de aldri vil tilbake og hjelpe. Og slike syns du det er om å gjøre å ta så vel i mot, javel. Deg om det. Endret 20. september 2015 av Delvis 4 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Fordi de ler og smiler? Er du seriøs? 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Fordi de ler og smiler? Er du seriøs? Er du seriøs selv. Hvorfor spille dum? Du vet jo meget godt at det er det helhetlige de utviser i sin oppførsel og det de sier. Som jeg mener er forkastelig. Hvorfor late som du ikke skjønner det? Hvorfor er du interessert i å forsvare slike typer med sånn holdning, er du sånn selv? 5 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 er du sånn selv? Og der kom det. Geir 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 (endret) Ja må si det er ganske fosrtemmende å merke seg, den levity flere av dere har ift dette. Som dere ikke er i stand til å ta innover dere alvoret i den krisen som skjer. Det er notert. Det har faktisk en relevans av betydelighet, hvordan man oppfører seg og hva man uttrykker i sammenheng med disse tingene.Det er ikke dataspill på mobiler man driver med der nede, det er blodig alvor. Virker ikke som disse "stakkars unge menn" av noen flyktninger er nevneverdig preget av det. For å si det forsiktig. Endret 20. september 2015 av Delvis 3 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 (endret) Delvis, jeg ser et bilde av to smilende gutter/unge menn, hvordan skal jeg kunne si noe om de? Men, jeg fant frem på NRK sine sider* takket være klokkeslettet på bildet. Her er oppsummeringen: 21:48-21:52: Velkommen, vinking. 21:53-22:01: Gjengen setter på en sang fra en mobil, en av de smådanser. 22:02-22:04: Klipp av en fyr på sykkel. 22:05-22:16: Samtale med intervjuer. Mannen bak snakker med en annen utenfor bildet, og smiler. Mannen i fokus forteller det som er tekstet, og smiler/ler etterpå. Så, totalt 28 sekunder, der 11 sekunder er relevant dialog. Dette er nok til å dømme de som klyser, frekke og kalde. Fy faen. *https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen Edit: Om jeg er "sånn" selv? Det kommer an på hva du mener. Ung mann? Ja. Flyktning? Nei. Brun? Nei. Kald, klysete og frekk? Jeg har smilt før, så ja. Endret 20. september 2015 av Sheasy 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Hvorfor skulle det ikke være nok? Jo i den grad jeg gjorde det. De visste de var på tv, så hvorfor ikke oppføre seg derretter - alt tatt i betrakning.Og vi må jo gå ut ra at de mener det de sier, som oppleseren sa var gjengs innstillng blant disse fleste unge menn som kommer. Så hva er så fælt med å reagere på det? Syns det er helt på sin plass jeg. 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 De oppførte seg helt fint. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 De oppførte seg helt fint. Nei det gjorde de ikke. De oppførte seg som ansvarsløse fjols med total mangel på empati for sine landsmann i nød. 4 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 (endret) For det første føler ikke du empati med syrere, eller noen arabere i det hele tatt, det har du selv sagt. Hvis du skal bruke dette for å svartmale disse ungdommene bør du seg deg rimelig hardt i speilet. For det andre kan du på ingen måte få ut av dette klippet at de ikke har empati med sine landsmenn. Dette er noe du tolker ut fra løse luften, og det er enkelt å se hvorfor. Endret 20. september 2015 av Sheasy 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 En annen ting, hvis 70% av de som kommer er unge menn og bare 15% er kvinner. Er planen at disse da skal være single for evig? Dette er spørsmål man også må ta stilling til. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 For det første føler ikke du empati med syrere, eller noen arabere i det hele tatt, det har du selv sagt. Hvis du skal bruke dette for å svartmale disse ungdommene bør du seg deg rimelig hardt i speilet. For det andre kan du på ingen måte få ut av dette klippet at de ikke har empati med sine landsmenn. Dette er noe du tolker ut fra løse luften, og det er enkelt å se hvorfor. Mye pga at de veldig ofte framstår som disse, eller verre. Det er slike mennesker som er skyld i det. Derimot har jeg mange en gang presisert, at vi skal hjelpe de som virkelig trenger det. Nei. Når de står med et nærmeste sinnsykt flir og sier "de aldri skal tilbake", så er ikke det noe 'i løse luften'. Du kan se å være mann nok til å innrømme at de oppførte seg tarvelig, men det er du tydeligvis ikke. 3 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 (endret) Dette er et interessant psykologisk fenomen. Vis en tilfeldig gruppe et bilde av en gammel mann, og be de beskrive inntrykket de får av ansiktet hans. Vis en annen gruppe det samme bildet, men legg til at han var fangevokter i Auschwitz. Den andre gruppen vil beskrive ansiktet hans helt annerledes. Kald, ond, skummel etc. Det er ganske tydelig at det er samme fenomen på gang her, bare bytt ut fangevokter i Auschwitz med brun. Dette sinnssyke fliret finnes bare i ditt eget hode. Endret 20. september 2015 av Sheasy 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Holder ikke. De vet hva det handler om, de vet hvor de er, de er klar over alvoret for Syria, og de vet de står på Norsk Tv og skulle være voksne nok til å skjønne alt det der, og hvilket inntrykk det de sier og gjør vil gi. 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 De kan ikke gjøre noe med hvilket inntrykk de gir overfor "sånne som deg" (ser du, jeg kan også leke den leken). 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 De kan ikke gjøre noe med hvilket inntrykk de gir overfor "sånne som deg" (ser du, jeg kan også leke den leken). https://www.youtube.com/watch?v=X9cid-8eW3g Ikke noe å forbedre her, takk og lov for at vi slipper inn slike folk eller hva. 1 Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 For det første føler ikke du empati med syrere, eller noen arabere i det hele tatt, det har du selv sagt. Hvis du skal bruke dette for å svartmale disse ungdommene bør du seg deg rimelig hardt i speilet. For det andre kan du på ingen måte få ut av dette klippet at de ikke har empati med sine landsmenn. Dette er noe du tolker ut fra løse luften, og det er enkelt å se hvorfor. For det første handler det om å utvise respekt og ydmykhet når du kommer til et land/kontinent som flykting. Uansett hvor dissegår er det bråk og faenskap, det søppel og dritt overalt. De sloss med politiet og hverandre, kaster stein, hyler og skriker. I utgangspunktet er jeg uenig at de faktisk er her. Men når krigen er over skal de for pokker dra hjem å bygge opp landet sitt. Tenk hvis alle bare skulle flyktet hver gang de startet en meningsløs krig og ingen returnerte...da hadde verden sett ut. Løsningen på denne konflikten er svært simpel, gi assad den militære støtten han trenger, slik at han kan kan overvinne disse pøblene som kaller seg frihetskjempere. De kjemper for "demokrati" noe de tilsynelatende ikke vet hva er(ref. libya og restn av gjengen) og roper allahu akbar vær jævligegang de foretar seg noe. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå