Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.

Anbefalte innlegg

Spent på om svenskene snart våkner opp fra denne innvandring-psykosen så mange blindt lider av og sier nok er nok.

Ingen svenske politikere, ei heller Sverigedemokraterna, er imot å ta imot asylsøkere. Og de kommer heller ikke til å bli imot det, av slike episoder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spent på om svenskene snart våkner opp fra denne innvandring-psykosen så mange blindt lider av og sier nok er nok.

Ingen svenske politikere, ei heller Sverigedemokraterna, er imot å ta imot asylsøkere. Og de kommer heller ikke til å bli imot det, av slike episoder.

Enn så lenge, kansje man får nye partier i fremtiden som ikke er like redde for å stenge grensene.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Spent på å høre hva som er "feil" i denne videoen :)

Videoen har forsåvidt mye riktig i seg, men også mye propaganda.

Det helt første jeg vil kommentere er at europas stadig økende befolkning blir brukt som argument. Betyr dette at vi er avhengig av at andre land er så dårlig funksjonerende at de stadig må komme hit?

Dessuten nevner videoen at Europa har industri hvor disse kan jobbe. Er det ikke litt rart da synes du at land som Hellas, Spania, Portugal, Frankrike og Italia har skyhøy arbeidsledighet? Det er fri flyt av arbeidskraft i EU, allikevel er dette et enormt problem. Advokater og ingeniører kommer til Norge for å vaske toaletter. Men EU har industri til å gi arbeid til mange millioner flyktninger? Selvsagt er det ikke slik.

Hvorfor gjør politikerne så lite? Faktum er at politikerne har ansvar for at regnskapet går opp. Alle seriøse rapporter viser at innvandring koster enormt mye penger, særlig i høykostland som Norge. Det er bare syke mennesker som helle vl hjelpe 1 her enn 100 der, og det mener jeg bokstavelig. Man er da syk etter alle solemerker.

Den videoen forandrer selvsagt ingenting, og tilfører da ikke noe som ikke er kjent fra før. Det er flere ting som kunne vært nevnt men noen andre får ta det.

Endret av coffeee
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enn så lenge, kansje man får nye partier i fremtiden som ikke er like redde for å stenge grensene.

Det er utopi.

Du tror åpenbart at folk flest, inkl. politikere, ikke er i stand til å ha to tanker i hodet samtidig.

Lenke til kommentar

Til syvende og sist hjelper det ikke hva våre politikerne tenker, siden det egentlig er jødene som pusher multikulturalismen inn i Norden og Europa (hvis jeg skal presentere i like generaliserende i form, som endel andre gjør)

https://www.youtube.com/watch?v=1_LjvSIBKVc

Det er ønske om hevn over europere som er grunn til at jødene vil drukne oss i islam, ifølge israelsk media

http://davidduke.com/the-unending-hatred-israeli-settler-rabbi-praises-islamic-takeover-of-europe/

Jøder/zionister kan man ikke gjøre stort med, siden de har balletak på alle nivåer, så sånn sett er vi vel sjanseløse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Apox, om du var født i Syria, fått hjemmet ditt bombet i stykker. De fleste du kjenner har blitt drept og du får høre at det er en mulighet å få familien din i sikkerhet om dere drar fra alt dere kjenner på en 600 mils reise til lender der de kan oppleve fred.

Etter måneder med mat og drikke mangel så kommer det folk som har alt, hjem, mat og vann som setter opp en stål mur og sier nei, her slipper ingen forbi. Her har vi det så bra at vi ikke ønsker huleboere som dere.

Er dere foruten evne til å sette seg inn i andre menneskers situasjon? Eller er det en personlig beef som ruger?

Problemet er bare at situasjonen ikke er slik som du beskriver og det er jo derfor folk her protesterer - er mitt inntrykk kort fortalt. Problemet er lykkejegerne, menneskesmuglerne og profitten osv. Det er bevist gang på gang at det er ekstremt mye grums her. Må ikke tro at folk ikke vil hjelpe kvinner og barn som har fått opplevd borgerkrigen på nært hold og mistet alt. Jeg forstår ikke hvorfor dette er vanskelig å forstå.

Lenke til kommentar

Apox, om du var født i Syria, fått hjemmet ditt bombet i stykker. De fleste du kjenner har blitt drept og du får høre at det er en mulighet å få familien din i sikkerhet om dere drar fra alt dere kjenner på en 600 mils reise til lender der de kan oppleve fred.

Etter måneder med mat og drikke mangel så kommer det folk som har alt, hjem, mat og vann som setter opp en stål mur og sier nei, her slipper ingen forbi. Her har vi det så bra at vi ikke ønsker huleboere som dere.

Er dere foruten evne til å sette seg inn i andre menneskers situasjon? Eller er det en personlig beef som ruger?

Denne hypotetiske familien din ville ha sultet i Syria, eller i nabolandet. De ville ikke hatt råd til å betale store summer til en menneskesmugler.

Hadde vi istedenfor hjulpet i nærområdene, så kunne denne familien få mat på bordet hver dag.

Lenke til kommentar

Det er akkurat det jeg mener er faren her, og en reell fare. Man har funnet ut at der er innfallsporter til "himmelen", og alle tas hånd om og får muligheten.

Det vil spre seg som et rykte nedover/utover den 3 verden vær sikker. Demningene vil briste overalt, og hundretusener ja kanskje millioner i flokker vil etterhvert komme flommende i strømmer.  Da får vi et problem i Europa. 
Det vil bli økende kulturelle og religiøse konflikter. Økende grad av terror, og i det hele tatt en belastning som vil redusere utvikling og framskritt i verden betydelig.

Lenke til kommentar

Vil gjerne høre fra multikulturalistene her hvordan de har tenkt å hjelpe flyktninger som kommer hit.

Nei det må noen andre ta seg av, sier de. De mangler ikke bare vilje men også evnen til å hjelpe.

Vi hjelper da gjerne, både økonomisk og på annet vis. I flere byer er det innsamling av klær og leker og annet til nyankomne asylsøkere, mange har åpnet sine hjem for å la dem bo der. En slik aksjon har på halvannen uke samlet 1500 frivillige over hele landet som vil stille sengeplasser i sitt eget hus til disposisjon for ankomne flyktninger.

Folk aksjonerer for å få sin egen kommune til å åpne dørene. Empatien og givergleden er stor, og mange lar handling følge ord.

Arbeidsgivere som Stormberg og Choice tilbyr stillinger, og så videre. Både private og bedrifter viser både vilje og evne...

Geir :)

Å stille sengeplasser disponible til flyktninger er virkelig ideelt og snilt, og det hjelper faktisk. Er det dumsnilt å ta haikere inn i bilen og invitere fremmede hjem til sine hus? Kanskje.

Poenget mitt er at å samle inn penger, leker og klær ikke hjelper for integrering.

Vær ærlig, hvor mange i denne tråden tror du stiller sine hjem disponible for flyktninger?

Og hvor mange i denne tråden kommer til å ha venner som er flyktninger, og hjelpe de med integrering og å lære språket?

Ikke mange, fordi de fleste som er innvandringsukritiske mangler vilje og evne til å hjelpe innvandrere. Det virker mer som at det er sin egen samvittighet de ønsker å tilfredsstille.

Lenke til kommentar

ito8h6Q.jpg

Fantastisk.

Åpne grensene så skal vi redde verden.

Det stemmer, om du går til kilden til din kilde, Eurostat, finner du at det meste er fra andre Europeiske land. Uff så farlige disse svenskene er!!

A total of 3.4 million people immigrated to one of the EU-28 Member States during 2013, while at least 2.8 million emigrants were reported to have left an EU Member State. These total figures do not represent the migration flows to/from the EU as a whole, since they also include flows between different EU Member States.

Among these 3.4 million immigrants during 2013 there were an estimated 1.4 million citizens of non-member countries, 1.2 million people with citizenship of a different EU Member State from the one to which they immigrated, around 830 thousand people who migrated to an EU Member State of which they had the citizenship (for example returning nationals or nationals born abroad), and around 6.1 thousand stateless people.

http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Migration_and_migrant_population_statistics
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å stille sengeplasser disponible til flyktninger er virkelig ideelt og snilt, og det hjelper faktisk. Er det dumsnilt å ta haikere inn i bilen og invitere fremmede hjem til sine hus? Kanskje.

Det får den enkelte vurdere.

Poenget mitt er at å samle inn penger, leker og klær ikke hjelper for integrering.

Ja og nei. Det hjelper først og fremst de som står ved døren med ingenting. Har du reist fra Syria helt til Norge som 5-åring, kan en teddybjørn bety mye. Og så hjelper det faktisk med integreringen også, fordi det viser at vi ønsker dem velkommen.  Føler man seg velkommen er sjansen større for at man oppfører seg deretter.

Vær ærlig, hvor mange i denne tråden tror du stiller sine hjem disponible for flyktninger?

Jeg kjenner ingen i denne tråden, vet ikke hvor og hvordan de bor. Jeg har vel et visst belegg for at de fleste er unge mennesker, og neppe sitter på så mange ekstra rom. Men det er ikke så relevant om folk på forumet gjør det, så lenge det er folk i samfunnet som helhet som gjør det.

Og hvor mange i denne tråden kommer til å ha venner som er flyktninger, og hjelpe de med integrering og å lære språket?

Ditto. Bor man et sted med flyktninger, så kan man yte sitt. Hvis ikke betyr det ikke at man ikke kan være positiv til det.

Ikke mange, fordi de fleste som er innvandringsukritiske mangler vilje og evne til å hjelpe innvandrere. Det virker mer som at det er sin egen samvittighet de ønsker å tilfredsstille.

Der er vi altså uenige. Jeg har en sterk følelse av at både viljen og evnen finnes. At du gjentar din skepsis tar jeg til etterretning.

Ellers kan den kritikken brukes i alle retninger, fordi vi ikke vet noe om de vi diskuterer med, annet enn deres meninger. Vi kan si at de som sier vi må hjelpe i nærområdene oftest ikke gir til Redd Barna, at mange av de som sier vi må hjelpe våre egne først neppe har gitt en krone til Kirkens Bymisjon eller inviterer en alkoholiker eller narkoman på julemiddag. Vi kan ta for oss de som klager over at staten gir penger til flyktninger og ikke til eldreomsorgen, og spørre dem når de sist besøkte en enslig pensjonist på det lokale sykehjemmet.

Vi vet ikke, så det er lett å så tvil om både motiver, evner og vilje.

På begge sider finner vi nok folk som gjemmer seg bak tanken om at "Jeg betaler min skatt, (selv de som ikke betaler skatt ennå, men lever på sine foreldre og studielån), og det er staten som må ta seg av både flyktninger og narkomane." Hvilket for så vidt er ærlig nok, betaler man skatt skal man selvsagt også ha innflytelse på hva skattepengene brukes til...

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

ito8h6Q.jpg

Fantastisk.

Åpne grensene så skal vi redde verden.

Det stemmer, om du går til kilden til din kilde, Eurostat, finner du at det meste er fra andre Europeiske land. Uff så farlige disse svenskene er!!

A total of 3.4 million people immigrated to one of the EU-28 Member States during 2013, while at least 2.8 million emigrants were reported to have left an EU Member State. These total figures do not represent the migration flows to/from the EU as a whole, since they also include flows between different EU Member States.

Among these 3.4 million immigrants during 2013 there were an estimated 1.4 million citizens of non-member countries, 1.2 million people with citizenship of a different EU Member State from the one to which they immigrated, around 830 thousand people who migrated to an EU Member State of which they had the citizenship (for example returning nationals or nationals born abroad), and around 6.1 thousand stateless people.

http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Migration_and_migrant_population_statistics

Du bruker tall fra 2013 som er irrelevant med den strømmen med snyltere som gjør alt dem kan for å komme til land i vesten for å utnytte et system som gir dem penger om de sier de er fra syria.

"

TO listen to the BBC, you might believe that every one of the hundreds of thousands of migrants clamouring to get into the EU was a Syrian refugee fleeing the horror of Islamic State or tyrannical president Bashar al-Assad.

But new Eurostat figures show the truth: 80 per cent are economic migrants from as far afield as Pakistan, Nigeria and Albania"

Dette er ikke folk som flykter for livet, de "flykter" til et generøst trygdesystem som dem vet kan utnyttes.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Videoen har forsåvidt mye riktig i seg, men også mye propaganda.

Det helt første jeg vil kommentere er at europas stadig økende befolkning blir brukt som argument. Betyr dette at vi er avhengig av at andre land er så dårlig funksjonerende at de stadig må komme hit?

Dessuten nevner videoen at Europa har industri hvor disse kan jobbe. Er det ikke litt rart da synes du at land som Hellas, Spania, Portugal, Frankrike og Italia har skyhøy arbeidsledighet? Det er fri flyt av arbeidskraft i EU, allikevel er dette et enormt problem. Advokater og ingeniører kommer til Norge for å vaske toaletter. Men EU har industri til å gi arbeid til mange millioner flyktninger? Selvsagt er det ikke slik.

Hvorfor gjør politikerne så lite? Faktum er at politikerne har ansvar for at regnskapet går opp. Alle seriøse rapporter viser at innvandring koster enormt mye penger, særlig i høykostland som Norge. Det er bare syke mennesker som helle vl hjelpe 1 her enn 100 der, og det mener jeg bokstavelig. Man er da syk etter alle solemerker.

Den videoen forandrer selvsagt ingenting, og tilfører da ikke noe som ikke er kjent fra før. Det er flere ting som kunne vært nevnt men noen andre får ta det.

Politiet i Norge har mye å gjøre. Så mye at en god del saker må henlegges på grunn av manglende kapasitet. Å løse småsaker er relativt billig, å løse mordsaker er relativt dyrt. Dette betyr at politiet kan hjelpe langt flere ved å ikke etterforske mord. Bør de slutte med det, synes du?

Lenke til kommentar

Denne hypotetiske familien din ville ha sultet i Syria, eller i nabolandet. De ville ikke hatt råd til å betale store summer til en menneskesmugler.

Hadde vi istedenfor hjulpet i nærområdene, så kunne denne familien få mat på bordet hver dag.

Hvorfor skulle de ikke ha råd til det?

Lenke til kommentar

Du bruker tall fra 2013 som er irrelevant med den strømmen med snyltere som gjør alt dem kan for å komme til land i vesten for å utnytte et system som gir dem penger om de sier de er fra syria.

Jeg bruker tall fra den opprinnelige kilden som din kilde har brukt. Om du har problemer med de tallene medfører det at din kilde har samme problemer. ;)
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg bruker tall fra den opprinnelige kilden som din kilde har brukt. Om du har problemer med de tallene medfører det at din kilde har samme problemer. ;)

Noen som burde lese det som står ;)

"The figures from Eurostat, the EU's official statistical agency, show that migration from April to June was running at double the level of the same period in 2014."

Hvordan du har fått for deg at tall fra 2013 er relevante med det som står der er jo virkelighetsfjernt til de grader ;)

Men det er vell kansje jobben til enkelte her, lyve så mye dem kan om konsekvensene dette medfører, hvem vet.

Endret av geita_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Geir, Du er en av de innvandringspositive i denne tråden, men hvor mange kommer du egentlig personlig til å stille opp for og hjelpe?

Jeg VET at det tallet er 0 eller veldig nært 0.

Jeg sier ikke du er et dårlig menneske, men jeg vet du umulig kan ha tenkt deg om eller forstå hva du egentlig stiller deg positiv til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...