Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.

Anbefalte innlegg

Asylsøkere er ikke kjent for deres villighet til å ta drittjobber, svært mange av dem vil heller leve på velferd.

... noe som har en viss sammenheng med faktum at det er forbudt for dem å ta jobb i Norge, men pytt.
De kan ta en jobb etter at de har fått asyl. De er forsatt ikke interessert i å ta drittjobber.
Da er de ikke lenger "Asylsøkere" som din opprinnelige påstand omhandlet.

Videre skal det vel påpekes at de da som oftest har gått på sosialen i årevis pga at de har blitt forhindret fra å jobbe, og har mentalt tilpasset seg sin tildelte rolle som sosialklient. Det kan være vanskelig å komme seg inn i jobb igjen etter noen år som sosialklient ser du.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La dem få søke jobb med en gang de kommer. La det være en foretrukket løsning istedet for som idag, et unntak som du bare kan få innvilget etter søknad. La det være lønnsomt for dem og for kommunene de skal bosettes i. Det vil si, la kommunene beholde tilskuddene selv om asylsøkeren kommer i jobb. La de som ønsker skifte kø til arbeidsinnvandrerkøen om de ønsker det og klarer å få seg jobb, og dermed slippe å ha utkastelsestrusselen hengende over hodet.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Geir, Hvorfor skal de jobbe når de ikke trenger det?

Dette er en ting få nordmenn klarer å forstå.

De har en annen kultur enn oss.

Vi ser på det som viktig å ha en jobb, en karriere.

Det er utrolig sneversynt å tro at dette gjelder alle andre.

Vi drømmer om et stort boliglån dobbel garasje og doble billån osv, og vi inviterer flyktninger hit i den tro de har akkurat samme drømmen.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Du mener det er greit om bare 49,9% dreper noen for å komme i fengsel?

Det du sier har ingen relevans eller sammenheng.

Jeg sier ikke at det er greit eller ikke, jeg sier du har feil."de" altså flyktningene dreper ikke mennesker for å komme i fengsel. Men noen gjør det, en veldig liten promille. Jeg har heller ikke noe tro på at dette gjelder kun for flyktninger, det finnes nok andre som begår alvorlige kriminelle handlinger for å komme vekk i fra noe. 

Det du sier har ingen relevans eller sammenheng i denne saken. 

Lenke til kommentar

.... det går på bevilgninger og vilje til å hjelpe mennesker som tross alt flykter ifra vår felles fiende.

Hvem er den "felles fienden"?

Siden det kommer ifra deg er det sikkert ett lurespørsmål.. :) Men det jeg pekte på i denne sammenhengen er jo IS. Jeg er fullstendig klar over at det trengs mer enn én part for å skape en borgerkrig, men det er altså IS og ikke noen av de andre partene Norge offisielt er i krig med.

Når ærklærte Norge krig mot den Islamske Stat?

http://www.dagsavisen.no/innenriks/regjeringen-vil-trappe-opp-norges-bidrag-i-krigen-mot-is-1.290834

Så lenge vi er medlem av NATO som er i krig med IS så trenger ikke Norge selv å erklære krig i tillegg. At det ifra offisielt hold i Norge ble slått fast at det heller ikke er straffbart å reise ned som uavhengig og krige mot (ikke minst drepe) IS krigere, understreker jo hvordan situasjonen nå er og hvordan vi stiller oss. Foreløpig har vi vel bare sendt en håndfull offiserer og utstyr men dette vil nok etterhvert forandre seg til større bidrag med flere spesialstyrker på bakken som seg hør og bør.

Lenke til kommentar

Videre skal det vel påpekes at de da som oftest har gått på sosialen i årevis pga at de har blitt forhindret fra å jobbe, og har mentalt tilpasset seg sin tildelte rolle som sosialklient. Det kan være vanskelig å komme seg inn i jobb igjen etter noen år som sosialklient ser du.

Og i Sverige så får man lov til å jobbe mens søknaden pågår. Det har ikke ført til noen høyere yrkesdeltagelse.

Å gi asylsøkere rett til å jobbe er meningsløst, fordi nesten ingen vil klare å få en jobb uansett. De kan kanskje klare å få en drittjobb ute i gokk, men slike jobber er de ikke interessert i.

Som sagt, asylsøkere er ikke kjent for deres vilje til å ta drittjobber, og de er ikke spesielt kvalifiserte heller. Dermed så er det ren idioti å ta imot asylsøkere for å løse en demografisk krise. De kommer bare til å gjøre den demografiske krisen enda verre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen kommuner vil jo ha dem. Har ikke sosialistene tenkt over det?

Dette er direkte feil. Det var 21 kommuner som i første omgang sa nei til å ta imot flere flyktninger. I Troms var det bare to kommuner og begge disse kommunene har nå snudd og sier dem vil ta imot flere flyktninger. Etter kommunevalget i dag så tyder valgdagsmålingene på at det vil bli en mer sosialistisk sammensettning av kommunestyrene og da forventer jeg at vi vil ende opp med bortimot null kommuner som sier blankt NEI. Tallet på 8000 flyktninger inn til Norge vil nok også bli økt som en følge av at omfanget krisen har økt (flere flyktninger har kommet seg til Norden) og at internasjonale ledere nå begynner å vise nødvendig handlekraft for å kunne håndtere denne krisen som vi er inne i. Fortsatt sliter vi med at mange Nordmenn lider av en ekstrem fremmedfrykt, men andelen synes å være dalende. Sevfølgelig finnes det også rasister og ekstremister blant disse. Dem er det nok værre å få gjort noe med og dem vil nok repressentere den største utfordringen for Norge i framtiden.

Endret av Professor Balthazar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og i Sverige så får man lov til å jobbe mens søknaden pågår. Det har ikke ført til noen høyere yrkesdeltagelse.

Å gi asylsøkere rett til å jobbe er meningsløst, fordi nesten ingen vil klare å få en jobb uansett. De kan kanskje klare å få en drittjobb ute i gokk, men slike jobber er de ikke interessert i.

Som sagt, asylsøkere er ikke kjent for deres vilje til å ta drittjobber, og de er ikke spesielt kvalifiserte heller. Dermed så er det ren idioti å ta imot asylsøkere for å løse en demografisk krise. De kommer bare til å gjøre den demografiske krisen enda verre.

Nå er arbeidsmarkedet i Norge endel bedre enn i Sverige da, ref alle svenske servitører og bartendere i hele Oslo....

Dette er ingen krise for Norge, tror det er dags å slutte og male fanden på vegg og heller brette opp erma og gjøre noe mer konstruktivt enn å sitte å grine over egne ubekreftede hypoteser.

Lenke til kommentar

Nå er arbeidsmarkedet i Norge endel bedre enn i Sverige da, ref alle svenske servitører og bartendere i hele Oslo....

Dette er ingen krise for Norge, tror det er dags å slutte og male fanden på vegg og heller brette opp erma og gjøre noe mer konstruktivt enn å sitte å grine over egne ubekreftede hypoteser.

Jo, det går dårlig i det norske arbeidsmarkedet. I nesten alle sektorer så er det kamp om noen få stillinger. De svenskene du prater om, har utkonkurrert hundrevis av norske søkere, så det er ikke et spesielt godt argument.

Så hvorfor har vi forsatt lavere arbeidsledighet enn Sverige? Sverige har skapt mange jobber de siste årene, men Sveriges har også ekstremt høy innvandring, og et boligmarked som ikke fungerer. Det finnes mange jobber i f.eks. Stockholm, men det finnes ikke boliger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

.... det går på bevilgninger og vilje til å hjelpe mennesker som tross alt flykter ifra vår felles fiende.

Hvem er den "felles fienden"?

Siden det kommer ifra deg er det sikkert ett lurespørsmål.. :) Men det jeg pekte på i denne sammenhengen er jo IS. Jeg er fullstendig klar over at det trengs mer enn én part for å skape en borgerkrig, men det er altså IS og ikke noen av de andre partene Norge offisielt er i krig med.

Når ærklærte Norge krig mot den Islamske Stat?

http://www.dagsavisen.no/innenriks/regjeringen-vil-trappe-opp-norges-bidrag-i-krigen-mot-is-1.290834

Så lenge vi er medlem av NATO som er i krig med IS så trenger ikke Norge selv å erklære krig i tillegg.

Såvidt meg bekjent er ikke Nato heller i krig med den Islamske Stat.

(Og nyhetsartikkelen du linker til ser heller ikke ut til å si noe slikt).

Lenke til kommentar

Geir, Hvorfor skal de jobbe når de ikke trenger det?

Kanskje systemet burde forandres slik at de trengte det.

Geir :)

Kanskje vi bare skal bygge 10 millioner hus og lage 10 millioner nye arbeidsplasser. Skjønner ikke hvorfor folk diskuterer dette når løsningen er så enkel.

Det er ikke så enkelt som du og andre innvandringsukritiske tror det er. Grensene til Europa kommer derfor til å stenges hvis innvandringen fortsetter i et tempo som ikke er bærekraftig.

Hvis vi gjør vårt beste klarer vi å hjelpe en brøkdel, men langt ifra alle sammen. Spørsmålet nå er hvordan vi kan avvise resten uten å gå til krig mot dem, eller om vi blir nødt til det.

Det som skjer vil skje, ingen av oss kan stoppe det eller påvirke utfallet. Jeg er med i diskusjonen fordi jeg syntes det er interessant å pusle sammen ting og se hva som skjer eller kommer til å skje.

Innvandringen kommer til å stanse, det er helt sikkert, spørsmålet er på hvilken måte det skjer.

Lenke til kommentar

Problemet er at som i de fleste konflikter blir den store majoriteten enten værende i krigsområdet eller naboland. Da synes jeg det er bedre om vi kan hjelpe flere (om mulig) med økonomisk bistand i land som Tyrkia og Libanon. Velstående land i regionen som Qatar, UAE, Saudi Arabia, Kuwait og Bahrain nekter å ta imot syriske flyktninger. Hvorfor rettes ikke mer søkelys mot dette?

http://edition.cnn.com/2015/09/08/world/gulf-states-syrian-refugee-crisis/

Dette med flyktningskvote ser derfor for meg ut som en kostbar symbolsak. Skulle det virkelig hjulpet må Europa ta inn mangfoldige millioner mennesker, ikke en utvalgt brøkdel. Men i og med at det blir til at vi skal ta imot lurer jeg på hvor godt planlagt det er med tanke på boplass og oppfølging ut i samfunnet.

Lenke til kommentar

Problemet er at som i de fleste konflikter blir den store majoriteten enten værende i krigsområdet eller naboland. Da synes jeg det er bedre om vi kan hjelpe flere (om mulig) med økonomisk bistand i land som Tyrkia og Libanon. Velstående land i regionen som Qatar, UAE, Saudi Arabia, Kuwait og Bahrain nekter å ta imot syriske flyktninger. Hvorfor rettes ikke mer søkelys mot dette?

http://edition.cnn.com/2015/09/08/world/gulf-states-syrian-refugee-crisis/

Dette med flyktningskvote ser derfor for meg ut som en kostbar symbolsak. Skulle det virkelig hjulpet må Europa ta inn mangfoldige millioner mennesker, ikke en utvalgt brøkdel. Men i og med at det blir til at vi skal ta imot lurer jeg på hvor godt planlagt det er med tanke på boplass og oppfølging ut i samfunnet.

Men det er jo dette som er planen, de som kan hjelpes der får hjelp der. Mens de som ikke kan få tilstrekkelig hjelp der får hjelp som kvoteflyktning.

Lenke til kommentar

Men det er jo dette som er planen, de som kan hjelpes der får hjelp der. Mens de som ikke kan få tilstrekkelig hjelp der får hjelp som kvoteflyktning.

Og de millionene som smugler seg over grensen til Europa, er det også en del av planen?

De er ikke en del av de 8000 kvoteflyktningene, nei. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

De er ikke en del av de 8000 kvoteflyktningene, nei.

De 8000 er irrelevant, det som kommer til å føre til problemer, er de som smugler seg over grensen. Her er det ikke snakk om 2300 per år, men 1 million som kommer til Tyskland og 90000 som kommer til Sverige.

Og jeg ser ingen plan fra innvandringsliberale utenom å ta imot flere og flere til økonomien kollapser.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...