Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så for å oppsummere. Brorparten av landet ønsker å sette av penger til flyktningene. Men den lille delen som ikke ønsker skal få bestemme at dette ikke skal skje.

Og brorparten kan da i et fritt samfunn fint gå sammen å finansiere akkurat det antallet flyktninger de selv ønsker å hjelpe, for den prisen de mener det er verd å sette av. Men de kan ikke true ev. motstandere til å finansiere det. Men altså, er det mer enn nok til å hjelpe, og de har rett til dette.

Så over til ett annet eksempel, det er mange som ønsker at det skal brukes penger til feks vei utbygging i indre troms, siden jeg(minoritet i saken) ikke ønsker dette skal vi ikke utføre det. Slik kan vi jo fortsette i evigheten helt til ingenting blir gjort.

Sånne ting ville ikke vært opp til hver enkelt individ etc, men ville blitt bygget ut etter behov.

Det ville vært behovsspørring etc. Og man hadde da bygget ut dersom det var et stort behov.

Med dine synspunkt må vi avskaffe velferdsstaten slik at "våre" penger faktisk kan gå til det vi ønsker. Det er ikke gjort i en vending...

Jeg er enig. Det er umulig å ha mye av begge deler, altså velferdsstat og mye innvandring, derfor må den begrenses innenfor de rammene. Altså begrenses fordi vi har velferdsstat. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ivertfall klar over at denne perioden med fred vi lever i nå skjedde ikke bare av seg selv og ser viktigheten med å ta vare på den så lenge som mulig.

Bra noen ser det da. Mens andre er mer opptatt av å rive ned hele systemet.

Helt enig, glad det bare er de få som har disse holdningene. 

Lenke til kommentar

Så for å oppsummere. Brorparten av landet ønsker å sette av penger til flyktningene. Men den lille delen som ikke ønsker skal få bestemme at dette ikke skal skje.

Og brorparten kan da i et fritt samfunn fint gå sammen å finansiere akkurat det antallet flyktninger de selv ønsker å hjelpe, for den prisen de mener det er verd å sette av. Men de kan ikke true ev. motstandere til å finansiere det. Men altså, er det mer enn nok til å hjelpe, og de har rett til dette.

Så over til ett annet eksempel, det er mange som ønsker at det skal brukes penger til feks vei utbygging i indre troms, siden jeg(minoritet i saken) ikke ønsker dette skal vi ikke utføre det. Slik kan vi jo fortsette i evigheten helt til ingenting blir gjort.

Sånne ting ville ikke vært opp til hver enkelt individ etc, men ville blitt bygget ut etter behov.

Det ville vært behovsspørring etc. Og man hadde da bygget ut dersom det var et stort behov.

Med dine synspunkt må vi avskaffe velferdsstaten slik at "våre" penger faktisk kan gå til det vi ønsker. Det er ikke gjort i en vending...

Jeg er enig. Det er umulig å ha mye av begge deler, altså velferdsstat og mye innvandring, derfor må den begrenses innenfor de rammene. Altså begrenses fordi vi har velferdsstat. :)

Men du snakker om ett samfunn som ikke eksisterer i dag, og det er strengt tatt ikke nødvendig å blande inn i en tråd som handler om hva som skal skje i de kommende 2-3 årene er det vell?

Og nei det er ikke umulig å kombinere innvandring og velferdsstat, det har vi ganske god empiri på da vi har hatt både innvandring og en velferdsstat i ganske mange år nå:)

Lenke til kommentar

Men du snakker om ett samfunn som ikke eksisterer i dag, og det er strengt tatt ikke nødvendig å blande inn i en tråd som handler om hva som skal skje i de kommende 2-3 årene er det vell?

Okei. Jeg må jo si det for å uttrykke mine meninger.

For min egen del har jeg ingen ting i mot innvandring så lenge de som finansierer det gjør dette frivillig.

Men innenfor det systemet vi har i dag mener jeg Høyre har en bra politikk.

Har ikke noe i mot FrPs politikk heller.

Jeg tror de vil holde innvandring på et bærekraftig nivå, ut i fra dagens situasjon.

Og nei det er ikke umulig å kombinere innvandring og velferdsstat, det har vi ganske god empiri på da vi har hatt både innvandring og en velferdsstat i ganske mange år nå :)

Hehe. Noe går jo an. Men jeg mente vel å si "fri innvandring".

Nå er vel ikke liberalistene helt for fri innvandring heller, fordi det er begrensninger. For eksempel er det kun fredelige innvandrere som kan komme inn. Kriminelle, eller mennesker med tilknytning til ekstreme politiske grupper/terrororganisasjoner etc. vil jo ikke komme inn. Men fri innvandring av fredelige. :) Det vil ikke fungere under dagens system, og derfor er jeg og mine meningsfeller heller ikke for dette under dagens system.

Lenke til kommentar

Det er slik flyktninglotteriet fungerer i EU og Norge i dag.  Noen FÅ får nesten alt, mens flertallet får nesten ikke noe.

estimert til rundt 400 000 mennesker som har flyktet til nærområdene 

Få tallene dine i orden først, 3,5 millioner mennesker http://www.theguardian.com/global-development/2015/mar/11/syrian-refugees-asylum-seekers-unhcr

Hvor mange er flyktninger og hvor mange er migranter? Bakmennene fortjener å dø, selv om jeg generelt er i mot dødsstraff.

Lenke til kommentar

Få tallene dine i orden først, 3,5 millioner mennesker http://www.theguardian.com/global-development/2015/mar/11/syrian-refugees-asylum-seekers-unhcr

estimert til rundt 400 000 mennesker som har flyktet til nærområdene 

Hvor mange er flyktninger og hvor mange er migranter? Bakmennene fortjener å dø, selv om jeg generelt er i mot dødsstraff.

Hva med å lese hva jeg skrev? Jeg skrev ikke at det bare var 400 000 som hadde flyktet til nærområdene. Men jeg sa at det er så mange av alle som har flyktet til nærområdene som ikke kan hjelpes der. Herregud, åpne øyene da mann. 

Lenke til kommentar

Bakmennene fortjener å dø, selv om jeg generelt er i mot dødsstraff.

Hvorfor fortjener bakmennene å dø? Hvem er disse bakmennene, og hva har de gjort galt?

De som tar alle pengene til en person for så å drukne hele hans familie, og så la mannen leve med skammen av å ha indirekte drept sin egen familie. De som gjør slikt fortjener å møte sin skaper heller før enn senere. Om du er uenig så får det være din sak.

Lenke til kommentar

De som tar alle pengene til en person for så å drukne hele hans familie, og så la mannen leve med skammen av å ha indirekte drept sin egen familie. De som gjør slikt fortjener å møte sin skaper heller før enn senere. Om du er uenig så får det være din sak.

Du mener de som redder disse menneskene i sitt livs siste kamp om overlevelse pga flyselskapene nekter dem å fly? 

Altså du mener flyselskapene og EU, eller er du bare ikke opplyst nok? 

Er forsåvidt enig i at fartøyene de drar med er forferdelige, men slik er det vell når det kreves ett slikt stort antall. Hoved bandittene her er jo reglene til EU og flyselskapene som er redde for å tape penger, men dette viste du vell ?

Lenke til kommentar

Nå ønsker jeg meg en grundig og seriøs begrunnelse på hvorfor det er sa mange som ikke kan få hjelp  i disse leirene som  er satt opp

det dere har hostet frem tidligere er jo bare påstander om at de ikke kan få hjelp der

Som nevnt flere ganger, mennesker som er så syke at de ikke kan få tilstrekkelig hjelp i en flyktningleir og mennesker som er forfulgt og må derfor rømme lengre enn bare nærområdene. Har oppfordret deg til å lese FN sin rapport flere ganger for detaljene, men det gidder du ikke såklart. Så da får du ta til takke med kortversjonen. 

edit: her er litt kortere lesestoff for deg om saken https://www.amnesty.org/en/latest/news/2015/02/untold-stories-syria-s-most-vulnerable-refugees/

Endret av Salvesen.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor fortjener bakmennene å dø? Hvem er disse bakmennene, og hva har de gjort galt?

Vel, og hvem gjør at det blir slik at de må gjøre det på denne måten? De kunne tatt Norwegian fly, bl.a. men det er reguleringer som Norwegian må forholde seg til som gjør dette svært vanskelig. Rosling forklarer det bedre enn meg på det videoklippet i linken her:

http://www.nrk.no/verden/slik-forklarer-hans-rosling-syria-krisen-1.12536072

Fant denne også:

Og denne.

Endret av тurbonєℓℓo
Lenke til kommentar

Nå ønsker jeg meg en grundig og seriøs begrunnelse på hvorfor det er sa mange som ikke kan få hjelp  i disse leirene som  er satt opp

det dere har hostet frem tidligere er jo bare påstander om at de ikke kan få hjelp der

Som nevnt flere ganger, mennesker som er så syke at de ikke kan få tilstrekkelig hjelp i en flyktningleir og mennesker som er forfulgt og må derfor rømme lengre enn bare nærområdene. Har oppfordret deg til å lese FN sin rapport flere ganger for detaljene, men det gidder du ikke såklart. Så da får du ta til takke med kortversjonen. 

nå prater du som det er umulig å operette et sykehus der.

man har klart det andre steder så hvorfor skal de være så umulig å få til der nede ?

Lenke til kommentar

Den grundige og seriøse begrunnelsen har FNs høykommisær for flyktninger kommet med. Om du føler at den ikke er god nok er det ditt problem. Om du ikke har lest den, så er det ditt problem. 

Geir :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Du mener de som redder disse menneskene i sitt livs siste kamp om overlevelse pga flyselskapene nekter dem å fly? 

Altså du mener flyselskapene og EU, eller er du bare ikke opplyst nok? 

Er forsåvidt enig i at fartøyene de drar med er forferdelige, men slik er det vell når det kreves ett slikt stort antall. Hoved bandittene her er jo reglene til EU og flyselskapene som er redde for å tape penger, men dette viste du vell ?

Så mafiaen "redder" disse rikeste av de fattige, helt fra kongo eller enda lenger sør. Selvbedrag kalles det du bedriver.

Endret av fjallur
Lenke til kommentar

nå prater du som det er umulig å operette et sykehus der.

man har klart det andre steder så hvorfor skal de være så umulig å få til der nede ?

Nå begynner du å legge dette over på meg igjen, når skal du forstå at det er FN!!!! som sier dette og ikke meg? Jeg er budbringeren. Og om du velger å ikke tro på FN, så flott for deg. Men jeg velger å tro dem, at disse menneskene trenger "re settlement". Dette diskuterte vi i går og kom ingen vei, og jeg har ikke tenkt å ha en slik tulle diskusjon med deg igjen. 

Du velger å ikke tro FN, fint for deg. Jeg velger å ikke høre på deg, fint for meg.

Lenke til kommentar

Vel, og hvem gjør at det blir slik at de må gjøre det på denne måten? De kunne tatt Norwegian fly, bl.a. men det er reguleringer som Norwegian må forholde seg til som gjør dette svært vanskelig. Rosling forklarer det bedre enn meg på det videoklippet i linken her:

http://www.nrk.no/verden/slik-forklarer-hans-rosling-syria-krisen-1.12536072

Fant denne også:

Og denne.

Fantastisk at du mener mafiaen gjør migrantene en tjeneste. Det er i så fall definisjonen på en bjørnetjeneste.

Lenke til kommentar

Vel, og hvem gjør at det blir slik at de må gjøre det på denne måten? De kunne tatt Norwegian fly, bl.a. men det er reguleringer som Norwegian må forholde seg til som gjør dette svært vanskelig. 

Det er helt korrekt at asylsystemet skaper disse problemene, men det unnskylder ikke de kriminelle drittsekkene som utnytter situasjonen og tar sparepengene fra folk for så å sende dem i døden. Nå er jeg prinsipiell motstander av dødsstraff, men om noen skulle fortjene det hadde ikke disse samvittighetsløse bastardene vært langt unna...

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...