Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Ja, flott!

 

Godt å høre at fornuften endelig seiret, man kan bare håpe at flere kommer fram til en mer realistisk forståelse om hva innvandring faktisk er og hva det kommer til å føre til i framtiden.

Jeg vet jeg sa det forrige innlegget var mitt siste, men jeg er vist like lite nøye med å snakke sant som det du er.

 

Jeg sa ikke noe annet i det innlegget enn jeg har sagt hele tiden, så ikke prøv å få det til å se ut som at du har overbevist meg om noe. Og vårt syn på både innvandrere og fremtiden er radikalt forskjellig, så ikke prøv å få det til å se ut som om vi er meningsfeller heller. Du lurer ingen.

 

Sånn. Ferdig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut i fra videoen ser de ut til å være stort sett tenåringer. De har jo vært i en religiøs konflikt mellom alawitter og sunni-muslimer de siste 4 årene. De er vant til dette og kan ikke noe bedre. 

 

Disse menneskene bør bli tatt inn fordi de har mistet alt (5 av de 10 største byene i Syria er utbombet og umulige å bo i som en følge av ISIS og teppebombing fra Assad). De blir ikke tatt inn fordi de er atomfysikere eller leger, deres oppførsel bærer preg av at de har bodd i en krigssone en stor del av sitt liv. 

 

Deres ferd til å bli mer avanserte mennesker som ikke tyr til religion og pøbelvirksomhet bør komme i Europa og jeg er helt sikker på at den kommer. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

det jeg mente var at reglen skal hindere hjelp blir bare tull

 

 

det er kun viljen det står på , reglene bruker de bare som unnskyldning for at de ikke vil hjelpe

 

Hvilken regel og hvem står viljen på? Hvem vill ikke hjelpe?

Nå bør du slutt med å snakke i sirkel , du vert hva jeg mener

Nei elgen, du er uforståelig som vanlig... Forklar!!

Lenke til kommentar

 

Er mer skeptisk til denne gjengen her:

 

Jeg forstår dem godt. Mange har allerede sittet måneder og år i flyktningleiere der de tok seg fra. Så blir de møtt av enda verre forhold i leire med piggtråd og politi med tåregass som prøver å sperre dem inne, når de omsider var overbevist at de hadde kommet til reell frihet.

 

Men slik nyansering passer selvsagt ikke inn i bildet for de med agenda om å spre mest mulig mistro. Den samme kanalen/opplasteren har forøvrig også en annen virkelig perle i samme sjanger:

 

Syrian migrants in Macedonia deny help of the Red Cross because of the Cross?

 

https://www.youtube.com/watch?v=V8FwM79XwZw

 

Det mangler med andre ord ikke kreativitet for å oppkonstruere tøvete fremstillinger.

Lenke til kommentar

 

 

Nå ser bildet ut til å ikke ta hensyn til at det alt er 1,8 millioner i leire i Tyrkia. Pluss 1,2 millioner i Libanon, 600 000 i Jordan, + flere naboland, og at det er 7.6 millioner på flukt inne i Syria. De som lever i leirene i nabolandene sliter, FN har nemlig bare fått inn ca 1/4 av de pengene de trenger for å drive leirene i år, i tillegg til at de bare fikk inn halvparten i fjor.

Da gir det jo stor mening å kaste bort store summer på å hente flyktninger til vestlige land i stedet for å bruke penger der det faktisk vil hjelpe mange: Der flyktningene er, og der man desperat trenger forbedringer.

 

De som vil bruke store summer på å hjelpe noen få (stort sett mannlige flyktninger, virker det som) argumenterer i realiteten for at de ressurssvake som er igjen i leirene får et bedre liv.

Herregud jeg er så lei av å lese at alle skal hjelpes i nærområdene. Tomme ord fra uvitende mennesker. Les noen FN rapporter, opplys dere. Det finnes mange mennesker som ikke kan hjelpes der. Disse må flykte. Og vi hjelper i nærområdene. Med milliarder, og vi er ikke de eneste.

 

Så slutt med dette tullet...

Lenke til kommentar

Knopflerbruce, Når du kjøper en tomt så kjøper du eneretten til å leie den av staten. I praksis er det de som eier tomten og kan ekspropriere den til å bygge for eksempel ny vei.

Leien til tomten betaler du for gjennom flere avgifter på den.

 

Det må være slik for at staten skal kunne bygge veier, jernbane, kraftlinjer, bredbånd og vannrør.

Med unntak av "leien"/avgiftene som kan reduseres dersom staten effektivisere og sløser mindre.

Lenke til kommentar

 

 

Nå ser bildet ut til å ikke ta hensyn til at det alt er 1,8 millioner i leire i Tyrkia. Pluss 1,2 millioner i Libanon, 600 000 i Jordan, + flere naboland, og at det er 7.6 millioner på flukt inne i Syria. De som lever i leirene i nabolandene sliter, FN har nemlig bare fått inn ca 1/4 av de pengene de trenger for å drive leirene i år, i tillegg til at de bare fikk inn halvparten i fjor.

Da gir det jo stor mening å kaste bort store summer på å hente flyktninger til vestlige land i stedet for å bruke penger der det faktisk vil hjelpe mange: Der flyktningene er, og der man desperat trenger forbedringer.

 

De som vil bruke store summer på å hjelpe noen få (stort sett mannlige flyktninger, virker det som) argumenterer i realiteten for at de ressurssvake som er igjen i leirene får et bedre liv.

Herregud jeg er så lei av å lese at alle skal hjelpes i nærområdene. Tomme ord fra uvitende mennesker. Les noen FN rapporter, opplys dere. Det finnes mange mennesker som ikke kan hjelpes der. Disse må flykte. Og vi hjelper i nærområdene. Med milliarder, og vi er ikke de eneste.

 

Så slutt med dette tullet...

 

På tide med en illustrasjon som viser hvor feil det utsagnet er:

 

 

Innvandring vil aldri fungere i praksis og ødelegger mer enn det hjelper for begge parter, sikkert en fin fanesak man kan ha og skryte av på facebook veggen sin men realiteten er det vi må forholde oss til.

Lenke til kommentar

 

På tide med en illustrasjon som viser hvor feil det utsagnet er:

 

 

 

Innvandring vil aldri fungere i praksis og ødelegger mer enn det hjelper for begge parter, sikkert en fin fanesak man kan ha og skryte av på facebook veggen sin men realiteten er det vi må forholde oss til.

 

 

Så du mener at FN lyger, at det ikke er i underkant av 400 000 som oppholder seg i nærområdene som ikke får den hjelpen de trenger? 

 

Og hvorfor linker du til en video om USA og fattigdom? Hvorfor linker du alltid til ting som har ingenting med denne saken å gjøre, prøver du bevist å sløse tiden vår? 

 

Her er litt aktuelt fakta stoff til en forandring... http://www.amnesty.no/aktuelt/ta-ti-prosent-av-syrias-flyktninger

 

Vi snakker ikke om fattigdom her, det er krig det er snakk om. Og vi hjelper i nærområdene, men det betyr ikke at vi skal stoppe med immigrasjon av de som faktisk trenger det. 

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

På tide med en illustrasjon som viser hvor feil det utsagnet er:

 

 

 

Innvandring vil aldri fungere i praksis og ødelegger mer enn det hjelper for begge parter, sikkert en fin fanesak man kan ha og skryte av på facebook veggen sin men realiteten er det vi må forholde oss til.

 

 

Så du mener at FN lyger, at det ikke er i underkant av 400 000 som oppholder seg i nærområdene som ikke får den hjelpen de trenger? 

 

Og hvorfor linker du til en video om USA og fattigdom? Hvorfor linker du alltid til ting som har ingenting med denne saken å gjøre, prøver du bevist å sløse tiden vår? 

 

Her er litt aktuelt fakta stoff til en forandring... http://www.amnesty.no/aktuelt/ta-ti-prosent-av-syrias-flyktninger

 

Vi snakker ikke om fattigdom her, det er krig det er snakk om. Og vi hjelper i nærområdene, men det betyr ikke at vi skal stoppe med immigrasjon av de som faktisk trenger det. 

 

Å neida, vi har politikere som har sagt vi burde fokusere på å hjelpe folk der dem er i stedet for å sløse bort skattepengene på en liten heldig promille med folk som har ressurser nok fra før til å reise tusenvis av kilometer for å utnytte seg av et sløvete regelverk i vestlige land.

 

Du er den eneste som sløser med tid her når du må vrenge og vri på så mye som mulig så det passer inn med ditt mildt sagt forstyrrende verdensyn.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

 

 

Å neida, vi har politikere som har sagt vi burde fokusere på å hjelpe folk der dem er i stedet for å sløse bort skattepengene på en liten heldig promille med folk som har ressurser nok fra før til å reise tusenvis av kilometer for å utnytte seg av et sløvete regelverk i vestlige land.

 

Du er den eneste som sløser med tid her når du må vrenge og vri på så mye som mulig så det passer inn med ditt mildt sagt forstyrrende verdensyn.

 

 

Vrenge? Det er FN's høykomissær som kommer med disse tallene. Ikke jeg. At du velger å ikke tro på dette viser jo ditt mildt sagt forstyrrende verdenssyn. 

 

Du vill hjelpe de som kan hjelpes der med disse pengene også vill du la de andre dø. Jeg vill hjelpe noen der nede og hjelpe de som ikke kan hjelpes her. Det er snakk om 380 000 mennesker, hva tror du skjer om vi plutselig ikke hjelper til, hva gjør resten av EU landene da tror du? 

 

Og det er ikke snakk om de som kommer nå, det er mennesker som er stuck der borte! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Å neida, vi har politikere som har sagt vi burde fokusere på å hjelpe folk der dem er i stedet for å sløse bort skattepengene på en liten heldig promille med folk som har ressurser nok fra før til å reise tusenvis av kilometer for å utnytte seg av et sløvete regelverk i vestlige land.

 

Du er den eneste som sløser med tid her når du må vrenge og vri på så mye som mulig så det passer inn med ditt mildt sagt forstyrrende verdensyn.

 

 

Vrenge? Det er FN's høykomissær som kommer med disse tallene. Ikke jeg. At du velger å ikke tro på dette viser jo ditt mildt sagt forstyrrende verdenssyn. 

 

Du vill hjelpe de som kan hjelpes der med disse pengene også vill du la de andre dø. Jeg vill hjelpe noen der nede og hjelpe de som ikke kan hjelpes her. Det er snakk om 380 000 mennesker, hva tror du skjer om vi plutselig ikke hjelper til, hva gjør resten av EU landene da tror du? 

 

Og det er ikke snakk om de som kommer nå, det er mennesker som er stuck der borte! 

 

 

Du må gjerne sitere disse komentarene du henviser til nå, skulle likt å sett dem selv.

 

Eller kansje det bare er fantasien din som begynner å løpe løpsk.

Lenke til kommentar

På tide med en illustrasjon som viser hvor feil det utsagnet er:

 

 

Innvandring vil aldri fungere i praksis og ødelegger mer enn det hjelper for begge parter, sikkert en fin fanesak man kan ha og skryte av på facebook veggen sin men realiteten er det vi må forholde oss til.

 

Gjenganger på forumet denne. Jeg svarer som sist den ble postet i denne tråden, tilbake i juni:

 

Dette er en stråmann fra Roy Becks side. Det er ingen som tror at innvandring - spesielt til et lite land som Norge - påvirker fattigdommen i verden.

 
Vi har ikke innvandring fra den tredje verden for å hjelpe dem økonomisk, vi har det for å hjelpe folk på flukt. Det hjelper ikke dem som er igjen i fattigdommen, men det hjelper flyktningen. Og det er hensikten, hverken mer eller mindre.
 
Så er det noen som kommer for å søke lykken. Det synes jeg personlig er helt greit også. Det betyr ikke at de har krav på å finne den, eller på at vi skal subsidiere letingen.
 
Geir :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Du må gjerne sitere disse komentarene du henviser til nå, skulle likt å sett dem selv.

 

Eller kansje det bare er fantasien din som begynner å løpe løpsk.

 

 

Ja dette er min fantasi...

 

http://www.unhcr.org/cgi-bin/texis/vtx/refdaily?pass=52fc6fbd5&id=54d47ebe5

 

http://auf.no/syriske-flyktninger-myter-og-fakta/

 

 

 

Det er unødvendig å diskutere om vi skal ta imot flyktninger, eller bare hjelpe i nærområdene. Vi skal gjøre begge deler. De aller fleste flyktningene vil uansett befinne seg i Syrias naboland, og må hjelpes der. Likevel er det et mindretall av flyktningene som er ekstra sårbare, og må hjelpes ut. Dette sier FNs høykommissær for flyktninger (UNHCR), som nok må sies å bære litt større tyngde enn akkurat Frp på flyktningefeltet.

 

Fornøyd nå? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

På tide med en illustrasjon som viser hvor feil det utsagnet er:

 

 

Innvandring vil aldri fungere i praksis og ødelegger mer enn det hjelper for begge parter, sikkert en fin fanesak man kan ha og skryte av på facebook veggen sin men realiteten er det vi må forholde oss til.

 

Gjenganger på forumet denne. Jeg svarer som sist den ble postet i denne tråden, tilbake i juni:

 

Dette er en stråmann fra Roy Becks side. Det er ingen som tror at innvandring - spesielt til et lite land som Norge - påvirker fattigdommen i verden.

 
Vi har ikke innvandring fra den tredje verden for å hjelpe dem økonomisk, vi har det for å hjelpe folk på flukt. Det hjelper ikke dem som er igjen i fattigdommen, men det hjelper flyktningen. Og det er hensikten, hverken mer eller mindre.
 
Så er det noen som kommer for å søke lykken. Det synes jeg personlig er helt greit også. Det betyr ikke at de har krav på å finne den, eller på at vi skal subsidiere letingen.
 
Geir :)

 

Nei for folk er jo stort sett ærlige av seg, ingen ville vell ha funnet på å lyve på søknaden sin eller å kvitte seg med diverse papirer man burde ha for identifikasjon når man reiser.

 

Eller ha gjennomgått trening på hvordan man skal svare på spm. når man blir intervjuet angående asylsøknaden sin og ofte nok er det kriminelle som står bak denne hjelpen.

Lenke til kommentar

 

Innvandring vil aldri fungere i praksis og ødelegger mer enn det hjelper for begge parter

 

 

Hvorfor har da emigrasjon og innvandring eksistert i tusener av år på kryss og tvers? Hvis var ødeleggende for begge parter ville man vel skjønt det for lenge siden?

 

Altså, nok en historieløs påstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nei for folk er jo stort sett ærlige av seg, ingen ville vell ha funnet på å lyve på søknaden sin eller å kvitte seg med diverse papirer man burde ha for identifikasjon når man reiser.

 

Eller ha gjennomgått trening på hvordan man skal svare på spm. når man blir intervjuet angående asylsøknaden sin og ofte nok er det kriminelle som står bak denne hjelpen.

 

 

Og du har da dokumentasjon som støtter opp om dine anklager? Altså at majoriteten av flyktninger/innvandrere lyger på søknaden sin? kvitter seg med papirer og har gjennomgått trening ift spørsmål?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

du mener at FN lyger, at det ikke er i underkant av 400 000 som oppholder seg i nærområdene som ikke får den hjelpen de trenger? 

 

 

Vrenge? Det er FN's høykomissær som kommer med disse tallene. Ikke jeg. At du velger å ikke tro på dette viser jo ditt mildt sagt forstyrrende verdenssyn. 

 

Du vill hjelpe de som kan hjelpes der med disse pengene også vill du la de andre dø. Jeg vill hjelpe noen der nede og hjelpe de som ikke kan hjelpes her. Det er snakk om 380 000 mennesker, hva tror du skjer om vi plutselig ikke hjelper til, hva gjør resten av EU landene da tror du? 

 

Prøv igjen, siter meg om du kan.

Lenke til kommentar

 

 

 

Herregud jeg er så lei av å lese at alle skal hjelpes i nærområdene. Tomme ord fra uvitende mennesker. Les noen FN rapporter, opplys dere. Det finnes mange mennesker som ikke kan hjelpes der. Disse må flykte. Og vi hjelper i nærområdene. Med milliarder, og vi er ikke de eneste.

 

Så slutt med dette tullet...

 

På tide med en illustrasjon som viser hvor feil det utsagnet er:

 

 

 

Jo det var jo temmelig greit.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...