Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden etnisk norske voldtar så er det greit liksom ?

 

Det er et importert problem når migranter er over-representert på visse statistikker som feks overfallsvoldtekter.

Ok. Her har vi et problem. Tror du jeg synes det er greit at folk voldtar? Tror du jeg er en psykopat?

 

Hvis svarene på noen av disse spørsmålene er ja, da vet jeg ikke hva jeg skal si. Hvis de er nei, så kan du slutte med det der med en gang. Jeg har aldri skrevet at voldtekt er greit, uansett hvem som gjør det. Jeg har heller aldri insinuert noe sånt.

Lenke til kommentar

Folk som ikke har skjønt mer at barn blir døde av krig, sult osv hele tiden, uten at de får et sånt bilde forat de

skal "reagere og bidra" er ikke særlig tilregnelige og noe å legge vekt på.

Kanskje de ikke vil at folk bare skal vite om at barn dør, men at de også skal bry seg om at barn dør?

Lenke til kommentar

 

Siden etnisk norske voldtar så er det greit liksom ?

 

Det er et importert problem når migranter er over-representert på visse statistikker som feks overfallsvoldtekter.

Ok. Her har vi et problem. Tror du jeg synes det er greit at folk voldtar? Tror du jeg er en psykopat?

 

Hvis svarene på noen av disse spørsmålene er ja, da vet jeg ikke hva jeg skal si. Hvis de er nei, så kan du slutte med det der med en gang. Jeg har aldri skrevet at voldtekt er greit, uansett hvem som gjør det. Jeg har heller aldri insinuert noe sånt.

 

 

Du er veldig rask til å glatte over at migranter voldtar, du har jo faktisk ikke nevnt noe om den stakkars 14-åringen som ble offret til et flerkulturelt felleskap mot sin vilje og gikk direkte over til at etniske norske voldtar mer enn migrantene selv gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke glattet over noe. Overfallsvoldtekter er forferdelige. Men, de er heldigvis ganske uvanlige, og bare en liten andel av fjorårets 1 127 anmeldte voldtekter. Voldtekt er forferdelig, punktum. Jeg spurte hvorfor du valgte å fokusere på en så liten andel av landets voldtekter, det sier absolutt ingenting om mitt syn på voldtekt.

 

Hvis du fortsetter å insinuere at jeg unnskylder voldtekt så blir du min nummer to på listen over ignorerte brukere.

Lenke til kommentar

 

To vidt forskjellige reaksjoner om bildet av den døde gutten på stranda.

 

Christian Tybring-Gjedde (FrP) kaller det "kvalmende propaganda"

 

mens RBK-kaptein Tore Reginiussen (Rosenborg Fotballklubb) har gått ut med appell til alle nordmenn om å hjelpe flyktningene.

 

Bildet er grusomt og tragisk. Det som er den "kvalmende propaganda" er at det blir misbrukt til å fjerne rasjonelle tanker fra folks hoder så de agerer 100% emosjonelt og går inn for tiltak som ikke virker eller i verste fall er farlige eller virker mot sin hensikt.

 

Vinklingen har vært "se på det døde barnet, vi må hente dem hit" (med det resultat at enda flere prøver seg, og enda flere dør). Den kunne f.eks. vært "se på det døde barnet, vi må stenge grensene og gjørde det klart og tydelig for flyktningene" (så de slutter å prøve seg, og færre dør).

 

Dette stemmer vel ikke helt. Poenget er ikke at folk sier: se på det døde barnet, vi må hente dem hit. 

 

Poenget er at mens folk flest ser et 3-årig barn som har druknet fordi familien forsøkte desperat å flykte fra en konflikt og en elendig tilværelse, så tenker Tybring-Gjedde at det er kvalmende propaganda som blir brukt for å få flere muslimer til Norge. Det tyder på Tybring-Gjedde mangler evnen til empati. Hvis du legger til mange andre uttalelser han har, er det et mønster. Tybring-Gjedde bør bli undersøkt for om han er psykopat eller ikke. Han oppfyller i hvert fall betingelsene som skal til for å klassifiseres som det. 

 

Du forsøker også å framstille det som at det er rasjonelt å stenge grenser for flyktninger og at man forsøker derav å fjerne rasjonalitet ved å appellere til patos. Igjen en stor majoritet av menneskene i Norge er ikke enige i din form for rasjonallitet. I tillegg bruker du et annet virkemiddel, nemlig det at du er i mot at den andre parten tyr til argumentative virkemidler som patos, mens du forsøker å fremstille det som du om du benytter deg av logos og etos. Igjen, så stemmer det ikke. Tybring-Gjedde og hans likesinnede er de som benytter seg av patos-argumentet mest. De har lite etos og ser glatt bort fra logos.

 

Det er synd at Tybring-Gjedde ikke er så intelligent til å forklare seg som du er, men hans intensjon var ganske åpenbar slik jeg ser det. Og jeg tror du er enig i hans opprinnelige intensjon, men siden du forsøker å argumentere deg bort fra, så er vi vel egentlig begge enige om hva som er rett og ikke rett i dette tilfellet. 

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke glattet over noe. Overfallsvoldtekter er forferdelige. Men, de er heldigvis ganske uvanlige, og bare en liten andel av fjorårets 1 127 anmeldte voldtekter. Voldtekt er forferdelig, punktum. Jeg spurte hvorfor du valgte å fokusere på en så liten andel av landets voldtekter, det sier absolutt ingenting om mitt syn på voldtekt.

 

Hvis du fortsetter å insinuere at jeg unnskylder voldtekt så blir du min nummer to på listen over ignorerte brukere.

Okey.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/45-av-48-voldtektsmistenkte-av-utenlandsk-opprinnelse-6681203.html

 

Derfor.

 

Du møter deg selv i døra med innleggene dine. Du viser til statistikk der overfallsvoldtekter er under-representert i det store bildet uvitende om at de tallene du selv henviser til er forbrytelser gjort av migranter.

Endret av geita_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg møter ikke meg selv i døren. Jeg vet utmerket godt at "ikke-norske" er overrepresentert i generell voldtektsstatistikk også. Jeg har ikke sagt noe annet. Flott om du kan forholde deg til det som faktisk blir skrevet.

 

 

 

Skal du komme med slike utsagn bør du ha en link til kilde.

 

Og mørketallene er skremmende høye for noe så ødeleggende for samfunnet, for ikke å nevne at dette er et importert problem man kunne ha unngått hadde man hatt politikere som hadde jobbet for det norske folk.

Tallene er fra SSB. Det er ganske innlysende at mørketallene for "vanlig" voldtekt er mye høyere enn for overfallsvoldtekter, og her er det plenty av nordmenn representert. Voldtekt er ikke et importert problem, det er et problem. Men, det er lyspunkt. 10 færre voldtekter og 15 færre voldtektsforsøk i 2014 enn i 2013. Dette med en høyere befolkning i 2014 enn i 2013.

 

Det er vanskelig å forholde seg til så mange vage utsagn samtidig men jeg gjør så godt jeg kan.

 

Så når du sier "plenty med nordmenn" så mente du egentlig bare en minoritet i det hele og store?

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Jeg ser du redigerte inn et spørsmål over. Med "plenty av nordmenn" så mente jeg mange. Som i hundrevis. Ikke en minoritet heller, det ser jeg gjerne at du viser til en kilde for.

 

Ironisk nok så synes jeg din kritikk om at jeg er vag i seg selv er ganske vag. Flere ting jeg har skrevet er beviselig ikke vage, som i konkrete tall over hvor mange voldtekter som ble anmeldt i Norge. Hva har jeg skrevet om migranter i vår utveksling?

Lenke til kommentar

Jeg ser du redigerte inn et spørsmål over. Med "plenty av nordmenn" så mente jeg mange. Som i hundrevis. Ikke en minoritet heller, det ser jeg gjerne at du viser til en kilde for.

 

Ironisk nok så synes jeg din kritikk om at jeg er vag i seg selv er ganske vag. Flere ting jeg har skrevet er beviselig ikke vage, som i konkrete tall over hvor mange voldtekter som ble anmeldt i Norge. Hva har jeg skrevet om migranter i vår utveksling?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/45-av-48-voldtektsmistenkte-av-utenlandsk-opprinnelse-6681203.html

 

Så 93%~ av antall mistenkte voldteksforbrytere er migranter og du bare gjetter deg fram til "noen ekstra hundrevis av etnisk norske voldtekts mistenkte"  uten noen kilder å søtte opp utsagnet ditt med.

Lenke til kommentar

Nei? Artikkelen du linker til sier at 35 % av voldtektene er utført av etniske nordmenn, ikke 7 %. Men, dette er i Oslo. Vi snakker ikke om Oslo, vi snakker om Norge. Oslo er en del av Norge, men ikke Norge.

 

Edit: Her er en rapport fra politiet, 2012. De oppgir ikke nasjonalitet, men av de 605 gjerningsmennene som de hadde nok informasjon om var over 2/3 fra Nord-Europa.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

 

Jeg ønsker selvsagt at andre har den samme friheten som jeg har. Fatter ikke at jeg må nevne det ekslisitt, engang.

 

Bosett deg der du vil, men betal for oppholdet av egen lomme - det er slik en liberalist vil tenke. Dette må skje i riktig rekkefølge - du slipper ikke inn flyktninger og refererer til liberalismen før innbetaling til støtteordninger er gjort frivillig. Muslimer må GJERNE la være å fornorske seg, men de får skaffe til livets opphold gjennom andre kanaler enn tvangsinndrevne midler hvis de velger å sette seg i en posisjon hvor det er vanskelig å få jobb pga mangel på integrering/tilpasning. Sålenge JEG betaler setter JEG krav. Det må være min rett som tvungen bidragsyter.

Hvorfor alt pratet om "skikk og bruk" da, hvis du ikke mener det? "Tilpass dere, eller flytt".

 

 

Ser ikke relevansen til svaret ditt.

Lenke til kommentar

Nei? Artikkelen du linker til sier at 35 % av voldtektene er utført av etniske nordmenn, ikke 7 %. Men, dette er i Oslo. Vi snakker ikke om Oslo, vi snakker om Norge. Oslo er en del av Norge, men ikke Norge.

 

Edit: Her er en rapport fra politiet, 2012. De oppgir ikke nasjonalitet, men av de 605 gjerningsmennene som de hadde nok informasjon om var over 2/3 fra Nord-Europa.

Resultatet er forsatt importert voldtekt vi kunne gjort foruten og der er kjernen i problemstillingen.

Lenke til kommentar

Du kan i det minste anerkjenne at du bommet grovt på tallene. I alle fall når du går så hardt ut. Du har kommet med beskyldninger i omtrent hvert innlegg. Jeg unnskylder voldtekt, jeg har ikke kilder som underbygget påstandene mine. Nei, det gjør jeg ikke, og jo, det har jeg.

 

Jeg har vist til kilder fra politiet og SSB. Du har vist til en artikkel fra Aftenposten, som ikke engang sa det du påstår. Enten leser du ikke dine egne kilder, eller så lyver du.

 

Vet du hva, nå er det nok. Jeg sier meg ferdig her, og kommer ikke til å svare. Hvis du vil ha siste ord er dette tidspunktet. Til slutt: Ja, voldtekt er et problem. Ja, innvandrere er overrepresenterte. Så ikke prøv deg med flere løgner om at jeg prøver å skjule det.

Lenke til kommentar

Du kan i det minste anerkjenne at du bommet grovt på tallene. I alle fall når du går så hardt ut. Du har kommet med beskyldninger i omtrent hvert innlegg. Jeg unnskylder voldtekt, jeg har ikke kilder som underbygget påstandene mine. Nei, det gjør jeg ikke, og jo, det har jeg.

 

Jeg har vist til kilder fra politiet og SSB. Du har vist til en artikkel fra Aftenposten, som ikke engang sa det du påstår. Enten leser du ikke dine egne kilder, eller så lyver du.

 

Vet du hva, nå er det nok. Jeg sier meg ferdig her, og kommer ikke til å svare. Hvis du vil ha siste ord er dette tidspunktet. Til slutt: Ja, voldtekt er et problem. Ja, innvandrere er overrepresenterte. Så ikke prøv deg med flere løgner om at jeg prøver å skjule det.

Ja, flott!

 

Godt å høre at fornuften endelig seiret, man kan bare håpe at flere kommer fram til en mer realistisk forståelse om hva innvandring faktisk er og hva det kommer til å føre til i framtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...