sinnaelgen Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 (endret) at det settes regler slik at de ikke kan hjelpes i leirene i områdene utenfor krigsområdet Det er ikke satt noen regler for det? Det finnes noen mennesker som er der i dag som ikke kan hjelpes der da de enten er så syke at det ikke er mulig eller at de er forfulgt. Da må de flykte. Det anslås til å være i underkant av 400 000 mennesker. Resten, rundt 4millioner om jeg ikke tar feil oppholder seg i nærområdene. du poengter jo nettop at det var regler som gjorde at de ikke kunne få hjelp. de fikk ikke asyl i gullstatene , og da kan de ikke hjelpes andre steder enten er det regelen eller så er det tolkningen av dem som er feil Endret 4. september 2015 av den andre elgen Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 (endret) Ja, det er kø, men det er fordi det er treghet i systemet. Det hjelper heller ikke på gjennomføringen at Siv Jensen aktivt motarbeider utfasing til kommunene rundt omkring, ved å oppfordre sine partifeller i kommunene å sabotere å ta imot flyktninger. Endret 4. september 2015 av Mr.M Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 du poengter jo nettop at det var regler som gjorde at de ikke kunne få hjelp. de fikk ikke asyl i gullstatene , og da kan de ikke hjelpes andre steder enten er der reglen eller så er det tolkningen av dem som er feil Jeg poengterte at det var regler som gjør det slik at de ikke kan fly til Europa? Og det er det. Derfor må de ta sjø veien. Gullstatene tar ikke inn innvandrere nei, og siden det nå fylles opp i de andre nærområdene må noe skje med akkurat det. Usikker på hva du mener med det siste her. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 To vidt forskjellige reaksjoner om bildet av den døde gutten på stranda. Christian Tybring-Gjedde (FrP) kaller det "kvalmende propaganda" mens RBK-kaptein Tore Reginiussen (Rosenborg Fotballklubb) har gått ut med appell til alle nordmenn om å hjelpe flyktningene. Den kliniske definisjonen på en psykopat er mangel på empati. Tybring-Gjedde begynner å nærme seg dette punktet etter hans mange uttalelser. Fremfor å sitte på Stortinget, bør han muligens undersøkes. Dette barnet var jo ikke engang på vei til Norge, det er ikke innenfor hans jurisdiksjon og har ingenting med Tybring-Gjedde å gjøre. Forøvrig, fint sagt og gjort av Reginiussen. 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 (endret) Sa TG noe om akkurat det bildet? Når det er sagt, stusser jeg litt på Nazi looken hans. Endret 4. september 2015 av Delvis Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 du poengter jo nettop at det var regler som gjorde at de ikke kunne få hjelp. de fikk ikke asyl i gullstatene , og da kan de ikke hjelpes andre steder enten er der reglen eller så er det tolkningen av dem som er feil Jeg poengterte at det var regler som gjør det slik at de ikke kan fly til Europa? Og det er det. Derfor må de ta sjø veien. Gullstatene tar ikke inn innvandrere nei, og siden det nå fylles opp i de andre nærområdene må noe skje med akkurat det. Usikker på hva du mener med det siste her. det jeg mente var at reglen skal hindere hjelp blir bare tull det er kun viljen det står på , reglene bruker de bare som unnskyldning for at de ikke vil hjelpe Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 http://www.dailymail.co.uk/news/article-3222045/Hungary-s-PM-says-influx-Muslim-migrants-leave-Europeans-minority-continent-threaten-Christian-roots-duped-travelling-refugee-camp-continue-protest.html Vil man virkelig bli en minoritet i sitt eget land? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 det jeg mente var at reglen skal hindere hjelp blir bare tull det er kun viljen det står på , reglene bruker de bare som unnskyldning for at de ikke vil hjelpe Hvilken regel og hvem står viljen på? Hvem vill ikke hjelpe? Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Sa TG noe om akkurat det bildet? Når det er sagt, stusser jeg litt på Nazi looken hans. Jeg forholder meg til det Mr. M skrev. Det hadde i hvert fall ikke forundret meg at han hadde sagt noe sånt. Jeg gjenkjenner et mønster. Svært unødvendig involvering og viser total mangel på empati. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 http://www.dailymail.co.uk/news/article-3222045/Hungary-s-PM-says-influx-Muslim-migrants-leave-Europeans-minority-continent-threaten-Christian-roots-duped-travelling-refugee-camp-continue-protest.html Vil man virkelig bli en minoritet i sitt eget land? Mener du Norge har dette som en overhengende fare, eller refererer du til ett annet land?(Ser det er Ungarn sin PM som har kommet med denne uttalelsen) Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 (endret) Fordi om de registreres der får de ikke komme til Tyskland som har lovet dem asyl. Det har ikke Ungarn og de vill mest sannsynlig putte dem i en forferdelig flyktningleir. Det er egentlig ikke så rart de ikke ønsker det om en tenker seg om. De må jo registrer seg til det første schengen landet de kommer seg til sånn er det i Dublin avtalen. Men ja ok hvis Hungaren neketer å ta imot sin del, da må EU og FN sanksjonere landet. Penger er jo ingen hindring for de fleste EU land nå. Da Norge skal sende disse "stakkars" EU landene milliarder av kroner. Endret 4. september 2015 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 (endret) http://www.dailymail.co.uk/news/article-3222045/Hungary-s-PM-says-influx-Muslim-migrants-leave-Europeans-minority-continent-threaten-Christian-roots-duped-travelling-refugee-camp-continue-protest.html Vil man virkelig bli en minoritet i sitt eget land? Mener du Norge har dette som en overhengende fare, eller refererer du til ett annet land?(Ser det er Ungarn sin PM som har kommet med denne uttalelsen) Kan man bare handle når problemet er for stort for å ignoreres? I dag består London av bare 44.9% hvite og da er det allerede for sent å ombestemme seg for om dette var en situasjon man ville befinne seg i. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2246288/Census-2011-UK-immigrant-population-jumps-THREE-MILLION-10-years.html Som denne damen sa: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1229643/This-isnt-Britain-fought-say-unknown-warriors-WWII.html Endret 4. september 2015 av geita_ Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Sa TG noe om akkurat det bildet? Når det er sagt, stusser jeg litt på Nazi looken hans. Jeg forholder meg til det Mr. M skrev. Det hadde i hvert fall ikke forundret meg at han hadde sagt noe sånt. Jeg gjenkjenner et mønster. Svært unødvendig involvering og viser total mangel på empati. Vil ikke være for snar å dømme sånn. Jeg klarer heller ikke få inn empati på noe så fremmed langt borte. Det betyr ikke at man mangler det totalt. Hodet tenker lenger enn å la det rasjonelle forkludre av et bilde. Vi må se dette i et viere perspektiv, og forsøke komme fram til løsninger. Tenk på alle barn som må bøte med livet i framtiden om vi ikke gjør det. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Det er helt normalt, men du klarer det vel når du ser en død treåring ligge med hodet ned i sanden? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Hvis det var en Norsk eller noen jeg kjente. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Det er helt normalt, men du klarer det vel når du ser en død treåring ligge med hodet ned i sanden? Derfor skal Europa bare ha åpne grenser og slippe inn alle sammen uten å tenke på konsekvensene? http://www.express.co.uk/news/world/555434/Islamic-State-ISIS-Smuggler-THOUSANDS-Extremists-into-Europe-Refugees 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Fordi om de registreres der får de ikke komme til Tyskland som har lovet dem asyl. Det har ikke Ungarn og de vill mest sannsynlig putte dem i en forferdelig flyktningleir. Det er egentlig ikke så rart de ikke ønsker det om en tenker seg om. De må jo registrer seg til det første schengen landet de kommer seg til sånn er det i Dublin avtalen. Men ja ok hvis Hungaren neketer å ta imot sin del, da må EU og FN sanksjonere landet. Penger er jo ingen hindring for de fleste EU land nå. Da Norge skal sende disse "stakkars" EU landene milliarder av kroner. Ungarn har midlertidig meldt seg ut av Dublin avtalen :S Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Kan man bare handle når problemet er for stort for å ignoreres? I dag består London av bare 44.9% hvite og da er det allerede for sent å ombestemme seg for om dette var en situasjon man ville befinne seg i. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2246288/Census-2011-UK-immigrant-population-jumps-THREE-MILLION-10-years.html Som denne damen sa: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1229643/This-isnt-Britain-fought-say-unknown-warriors-WWII.html London er da en oppegående by uavhengig av hvilke farger som er i overvekt? Forøvrig er det langt i fra slike tilstander her til lands og ingenting tyder på at vi vill ha slike problemer med det første. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Sa TG noe om akkurat det bildet? Når det er sagt, stusser jeg litt på Nazi looken hans. Jeg forholder meg til det Mr. M skrev. Det hadde i hvert fall ikke forundret meg at han hadde sagt noe sånt. Jeg gjenkjenner et mønster. Svært unødvendig involvering og viser total mangel på empati. Vil ikke være for snar å dømme sånn. Jeg klarer heller ikke få inn empati på noe så fremmed langt borte. Det betyr ikke at man mangler det totalt. Hodet tenker lenger enn å la det rasjonelle forkludre av et bilde. Vi må se dette i et viere perspektiv, og forsøke komme fram til løsninger. Tenk på alle barn som må bøte med livet i framtiden om vi ikke gjør det. Hvis det var en Norsk eller noen jeg kjente. Så vi snakker bare distanse her da... Hva hvis du bor i Karasjok og en slik hendelse foregår i Kristiansand (bør vel omtrent den samme distansen som fra Oslo til Bodrum)? Skal man ikke ha empati da? Jeg tror at du på mange måter har motsagt deg selv i to påfølgende innlegg. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Derfor skal Europa bare ha åpne grenser og slippe inn alle sammen uten å tenke på konsekvensene? http://www.express.co.uk/news/world/555434/Islamic-State-ISIS-Smuggler-THOUSANDS-Extremists-into-Europe-Refugees Jeg er ganske sikker på at jeg ikke skrev det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå