Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

 

Når skal FRP slutte å drite seg ut? Nå skal Sandberg ned å se hva som skjer i midtøsten, dette skjer etter at Christian Tybring-Gjedde latterlig gjorde Lysbakkens Hellas besøk. 

 

Forstå meg rett, jeg er glad Sandberg reiser, kanskje han kan få litt virkelighetsforståelse...

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/midtoesten/frp-sandberg-planlegger-flyktningbesoek-i-midtoesten/a/23518371/

 

En sårt trengt dose med virkelighet og man trenger ikke reise dit engang for å bli klok på situasjonen.

 

 

For en dust, her er oppsummeringen "Tyskland og andre deler av Europa skal ikke ta inn desperate mennesker fra andre deler av verden fordi de kan føre til at vi ikke kan kjøre rundt i ferrari." 

 

Det er faen meg bare penger i hodet på folk om dagen, hvor ble det av de menneskelige verdiene egentlig? Galskap. 

 

Prøv igjen, du kan umulig ha sett videoen om du tror den handler om penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Ja for de får jo skattepengene mine i tyskland ikke sant? Det er ikke til å stikke under en stol at disse "flyktningene" er grådige og kravstore, samme hvor mye du prøver å rettferdiggjøre kravene deres.

 

Enn å slippe unna bombene bare for å sultestreike når de ikke får viljen sin.

La de bare sulte til det går opp for dem hvor tåpelige de er.

 

Ingen skam whatsoever.

 

 

 

 

Mye prat fra deg, lite fakta. Gidder ikke lese det du skriver før du faktisk kan bevise det du prater om. Alt du skriver er jo tatt ut av rene luften og du formulerer det som om det er åpenbare fakta, rare greier. 

 

 

Hva som ikke var fakta med dette, at de sultestreiker? Det er jo ikke uvanlig å avfeie fakta som tøv når fakta er tungt fordøyelig.

 

 

 

 

 

Det er ikke til å stikke under en stol at disse "flyktningene" er grådige og kravstore, samme hvor mye du prøver å rettferdiggjøre kravene deres.

 

 

Skulle likt å sett deg etter noen år under lignende forhold i flyktningleir din usympatiske tufs

 

 

 

Diskuter sak, ikke person.

Lenke til kommentar

Prøv igjen, du kan umulig ha sett videoen om du tror den handler om penger.

 

 

 

Klart jeg ikke kaster bort tiden min på slike tullinger, så ca 10 minutter og det holdt i lange baner. Penger er jo  det første han snakker om, at alle i arbeiderklassen er i mot utlendinger for de presser ned prisen. Og nei det stemmer ikke, jeg kjenner drøssevis av folk som jobber i arbeiderklassen som ønsker de velkomne. Har også jobbet med mange innvandrere, de har like godt betalt som meg om ikke mer! Det er ikke innvandrere som presser ned prisen på arbeid, det er politikk som vi har i dag... 

 

Også kunne ikke tyskere ha barn plutselig, som også var ganske ubegrunnet. 

 

Nei slik tull har jeg ikke tid til.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Ja for de får jo skattepengene mine i tyskland ikke sant? Det er ikke til å stikke under en stol at disse "flyktningene" er grådige og kravstore, samme hvor mye du prøver å rettferdiggjøre kravene deres.

 

Enn å slippe unna bombene bare for å sultestreike når de ikke får viljen sin.

La de bare sulte til det går opp for dem hvor tåpelige de er.

 

Ingen skam whatsoever.

 

 

 

 

 

 

Hva som ikke var fakta med dette, at de sultestreiker? Det er jo ikke uvanlig å avfeie fakta som tøv når fakta er tungt fordøyelig.

 

 

 

 

 

Nei at de er grådige og kravstore som du om og om igjen påstår uten noen form for beviser. Du bare prater og prater. 

 

Og du er ikke alene.. 

Lenke til kommentar

Beviset er at de sultestreiker og krever å få komme til tyskland. Da er man per definisjon kravstor, når man som flykting bør være glad for å ikke måtte gjemme seg for bomber og drapsmenn hver dag.

 

Nå er det bare å ikke fire på kravene sånn de tror at det er bare å syte så får man viljen sin i europa.

Endret av Apox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beviset er at de sultestreiker og krever å få komme til tyskland. Da er man per definisjon kravstor, når man som flykting bør være glad for å ikke måtte gjemme seg for bomber og drapsmenn hver dag.

 

Nå er det bare å ikke fire på kravene sånn de tror at det er bare å syte så får man viljen sin i europa.

 

Så du mener de krever mye når de ønsker asyl? At de får komme til en plass som de har betalt for å komme seg til og som ønsker dem der, er det kravstort? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig jeg er trøtt og lite observant, men kan du sitere meg på at dette er alt jeg legger vekt på med liberalisme, ut fra det siterte innlegget? Jeg ser ikke at jeg sier at det er essensen, men du har hvertfall to ting: 1: fravær av reguleringer som legger unødvendige begrensninger på min frihet (f.eks. min frihet til å jobbe i 80 timer i uken om jeg vil det), og 2: fravær av tvangsinndriving av verdiskapning (typisk skatter og avgifter). Forøvrig trenger jeg ikke havne på 0% skatt og "null regler" før jeg er tålelig fornøyd, om vi landet på et totalt skatte/avgiftstrykk på 20% og et regelverk som f.eks. ikke vil begrense min frihet til å jobbe mye fordi andre har svakere innstilling/arbeidsevne vil jeg være tålelig fornøyd - det er jo en markant forbedring av dagens tilstand. Mitt eneste håp om å komme i en situasjon hvor man er, om ikke helt fri, så hvertfall betydelig nærmere enn i dag er via liberalismen - så får man heller se hvor langt det rekker. Jeg synes det er greit å forlange å få eie en TV uten at staten skal kreve inn avgift for drift av en kanal jeg ikke bruker, for eksempel, eller at jeg kan slippe å betale for noe så banalt som å bo i et hus på egen tomt. At jeg misliker søknadsprosesser i det vide og brede har jeg vel alt nevnt.

Nei, jeg kan ikke sitere deg på det. Det var derfor jeg spurte deg.

 

Du snakker mye om din frihet. Hva du vil og ikke vil ha. Hva du vil og ikke vil gjøre. Hva du vil og ikke vil betale for. De fleste liberalister jeg har snakket med prioriterer alle sin frihet, ikke bare sin egen. Gjelder det også for deg?

 

Det innebærer friheten til å bosette seg der man vil, og gjøre de avtaler man vil med andre som vil. Om Kiwi velger å selge Halal-kjøtt, fordi det er et marked for det blant muslimer, så er vel dette strålende? Om muslimer forhandler seg frem til bønnepauser med arbeidsgiveren sin, så er vel dette helt supert?

 

Om muslimer velger å "fornorske" seg, eller om de velger å beholde mest mulig av sin opprinnelige kultur, er ikke det deres frie valg?

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

 

Prøv igjen, du kan umulig ha sett videoen om du tror den handler om penger.

 

 

 

Klart jeg ikke kaster bort tiden min på slike tullinger, så ca 10 minutter og det holdt i lange baner. Penger er jo  det første han snakker om, at alle i arbeiderklassen er i mot utlendinger for de presser ned prisen. Og nei det stemmer ikke, jeg kjenner drøssevis av folk som jobber i arbeiderklassen som ønsker de velkomne. Har også jobbet med mange innvandrere, de har like godt betalt som meg om ikke mer! Det er ikke innvandrere som presser ned prisen på arbeid, det er politikk som vi har i dag... 

 

Også kunne ikke tyskere ha barn plutselig, som også var ganske ubegrunnet. 

 

Nei slik tull har jeg ikke tid til.

 

Ja uff tenk å måtte høre på en hel masse logikk og realistiske komentarer rundt en situasjon som berører millioner av mennesker.

Lenke til kommentar

Ja, de er ikke i en posisjon til å stille krav i det hele tatt.

Det er heller vi som må kreve av dem.

 

Og hvorfor har "vi", eller du rettere sagt noen rettigheter for å stille krav for disse menneskene? Hva har du gjort med livet ditt som gjør at du fortjener det? Hvorfor fortjener du i det hele tatt å bo i Norge? Har du noen gang tenkt over det? 

Lenke til kommentar

 

 

Ja uff tenk å måtte høre på en hel masse logikk og realistiske komentarer rundt en situasjon som berører millioner av mennesker.

 

 

For meg er det hverken logikk eller realistisk. Det er bare masse svada. Men du må gjerne rette på meg, vise til fakta. Altså at Tyskere ikke lengre kan føde barn for eksempel?  Den er jeg spent på! Entertain me! 

Lenke til kommentar

Utrolig bra bilde fra liveleak som oppsummerer hele greia.

 

Ironisk nok er det vi som blir omtalt som de grådige. Haha, jeg ler.

 

Nå ser bildet ut til å ikke ta hensyn til at det alt er 1,8 millioner i leire i Tyrkia. Pluss 1,2 millioner i Libanon, 600 000 i Jordan, + flere naboland, og at det er 7.6 millioner på flukt inne i Syria. De som lever i leirene i nabolandene sliter, FN har nemlig bare fått inn ca 1/4 av de pengene de trenger for å drive leirene i år, i tillegg til at de bare fikk inn halvparten i fjor. Det betyr at regningen faller på vertslandene. Som Libanon, hvor hver fjerde innbygger nå er flyktning.

 

Da er det kanskje ikke så rart at de som reiser fra disse leirene ikke har så lyst til at reisen skal ende i en tilsvarende leir i Ungarn...

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Utrolig bra bilde fra liveleak som oppsummerer hele greia.

 

Ironisk nok er det vi som blir omtalt som de grådige. Haha, jeg ler.

 

Nå ser bildet ut til å ikke ta hensyn til at det alt er 1,8 millioner i leire i Tyrkia. Pluss 1,2 millioner i Libanon, 600 000 i Jordan, + flere naboland, og at det er 7.6 millioner på flukt inne i Syria. De som lever i leirene i nabolandene sliter, FN har nemlig bare fått inn ca 1/4 av de pengene de trenger for å drive leirene i år, i tillegg til at de bare fikk inn halvparten i fjor. Det betyr at regningen faller på vertslandene. Som Libanon, hvor hver fjerde innbygger nå er flyktning.

 

Da er det kanskje ikke så rart at de som reiser fra disse leirene ikke har så lyst til at reisen skal ende i en tilsvarende leir i Ungarn...

 

Geir :)

 

 

godt skrevet, jeg gidder ikke diskutere slike dumme bilder engang så godt noen gjør det. Tydeligvis noen som ikke klarer å holde helt styr på nummer og slikt og ikke forstår at majoriteten faktisk holder seg i "nærområdene" som de så fin kalles om dagen. og at det bare er en pitteliten brøkdel som tar seg mot "den rike vesten" 

Lenke til kommentar

Ja, de er ikke i en posisjon til å stille krav i det hele tatt.

Det er heller vi som må kreve av dem.

 

Ditt formål er jo bare å trykke disse menneskene lengre ned i søla, siden du i utgangspunktet hverken bryr deg om nød og det atpåtil er muslimer det gjelder. Du bryr deg niks & nada, men bare boltrer deg verbalt i elendigheten bak en aura av dårlig skjult fremmedfiendtlighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...