Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Av/På knappen på laptopen har begynt å bli sliten og innsunken. Er det mulig å sette opp en annen knapp til å fungere på samme måten, altså som en av/på-knapp? Kjører Windows 8.1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Ikke det enkleste å bytte av/på bryter på en laptop. Må eventuelt åpne laptopen og bytte bryter for så å route den et annet sted, kan nok bli litt harry. Lenke til kommentar
Kvist92 Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Det er av min forståelse at knappene er satt av biosen, eller selve laptoppen om du vil. Det er altså en slags mellomstasjon mellom tastene og Windows. Dermed blir det vanskelig å endre den uten å lage en hevlette til løsning som han over meg nevner. Men det kan fort hende at du finner en knapp på ebay e.l. som lar seg bytte hvis du kan skru litt. Hvilken maskin er det snakk om? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Ok, da fortsetter jeg med hvilemodus når jeg lukker lokket og har stilt hvilemodus til å vare lenger. Restart kan tas manuelt en gang i blant. På denne måten slipper jeg å bruke av/på-knappen unødvendig. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Hvilken laptop er det? I en periode var det ofte egen knapp for å starte direkte til en mediaspiller eller nettleser uten å starte windows, Et annet alternativ kan være å konfigurere maskinen til å skru seg på når du kobler i laderen. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Du kan også se om du finner ny knapp på ebay og bytte selv! Litt skruing, men kjekt å få det til Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Hvilken laptop er det? I en periode var det ofte egen knapp for å starte direkte til en mediaspiller eller nettleser uten å starte windows, Et annet alternativ kan være å konfigurere maskinen til å skru seg på når du kobler i laderen. En Packard Bell, uten cd/dvd-spiller. Hvordan konfigurerer man til å skru seg på når man kobler til laderen? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Hvis det er mulig, så er er det i BIOS du må konfigurere dette. Jeg testet på en gammel Packard Bell laptop fra xp-tider, og den hadde ikke mulighet for dette. På min maskin var det f2 jeg måtte trykke for å komme inn i BIOS, andre vanlige taster for dette kan være delete, f10 eller f1. Trykk noen ganger under oppstart i tiden før windows-logoen normalt dukker opp. Kommer du inn i instilligene så må du lete etter en innstilling for hva som skjer når du plugger i strømmen, eller når strømmen kommer tilbake etter strømbrudd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå