Gå til innhold

New York 2014

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

Dette ble kult med en original "innramming". Likte plasseringen av personen. Ble god dybde, noe som forsterker at han sitter på et tog/undergrunn. Du har klart og isolere personen fra eventuelt andre, noe som gir en "ensomhets følelse" hos personen. Knallbra Henning:-)

Lenke til kommentar

Dette likte jeg veldig godt. Er enig med Pentaxen angående følelsen av ensomhet. "Rammen" er med på å forsterke denne følelsen fordi vi ser at han sitter alene i egen vogn. At den er litt skjev og tilsynelatende "tilfeldig" komponert gjør at bildet oppleves som et mer ekte øyeblikk fra bylivet og ikke en nøye oppstilt fotografering. (selv om mange av slike "tilfedige" bilder ofte er særdeles nøye planlagt)

Rammen er en del av fortellingen og jeg synes derfor at det er helt topp at den ikke er perfekt. Den fungerer likevel utmerket til å fremhevet motivet og gi dybde, uten at det oppleves som en tom fotografisk "gimmick"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette ble kult med en original "innramming". Likte plasseringen av personen. Ble god dybde, noe som forsterker at han sitter på et tog/undergrunn. Du har klart og isolere personen fra eventuelt andre, noe som gir en "ensomhets følelse" hos personen. Knallbra Henning:-)

Bra skudd - kanskje ditt beste i det siste.

Jeg ville fjerna den sorte trekanten i bånn - kanskje det hvite over også. Scroll ned, dekk til og vurder selv.

Ellers fint utsnitt.

Roar

Dette likte jeg veldig godt. Er enig med Pentaxen angående følelsen av ensomhet. "Rammen" er med på å forsterke denne følelsen fordi vi ser at han sitter alene i egen vogn. At den er litt skjev og tilsynelatende "tilfeldig" komponert gjør at bildet oppleves som et mer ekte øyeblikk fra bylivet og ikke en nøye oppstilt fotografering. (selv om mange av slike "tilfedige" bilder ofte er særdeles nøye planlagt)

Rammen er en del av fortellingen og jeg synes derfor at det er helt topp at den ikke er perfekt. Den fungerer likevel utmerket til å fremhevet motivet og gi dybde, uten at det oppleves som en tom fotografisk "gimmick"

Flott utsnitt, spennende uttrykk.

Vennlig hilsen Ragnar

Takk for gode tilbakemeldinger og forslag. Et tilfeldig bildet jeg tok mens jeg satt på banen i mai i fjor, det var noe med uttrykket hans som fasinerte meg. Mye risting og sånt på de skranglete vognene de har der borte, så jeg lot det være litt skeivt, for slik var det, men kuttforslagene til Roar skal jeg teste, kan være at det gir enda mer fokus på hovedelementet i bildet.

Henning

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...