Gå til innhold

Starte bedrift - Telemarketing

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tidligere jobbet med telemarketing (både markedsundersøkelser, privatpersonsalg, og bedriftssalg).

Grunnet dårlige lønnsvilkår som vanlig ansatt, stort sett uten fastlønn og med provisjonsordninger har jeg bestemt meg for å starte for meg selv.

Jeg har naturligvis en rekke spørsmål angående dette, og jeg har også lest mye om dette, det er alikevel en del ting jeg må ha avklart før jeg setter i gang:

- Ringelister, Hvor mye koster det? Er det nødvendig? lovpålagt?

- Utgifter

- Produkt, Hva skal jeg selge? hva ligger det penger i? Helst med ren samvittighet

- Selskapsform, ENK, NUF, AS?

- Ip-telefoni, hva er fordelen med dette, blir det mindre kostnader ut av dette?

Jeg er fortsatt i "idemyldringsfasen" og setter pris på alle innspill/kommentarer, kom gjerne med egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. 

Det kommer helt ann på hva du skal selge om du trenger ringelister, noen produkter kan det aktivt lønne seg å søke opp kunden. Du har lov til å ringe til alle bedrifter. 

Ringelister kan du kjøpe av disse: http://app.join.no/pris er jeg litt usikker på. 

Når det kommer til produkter må du vel selge et produkt du alt sitter på? Eller en tjeneste som bedrifter faktisk har bruk for. 

Du bør ha et AS syns jeg. Men dette er vel ikke et must. 

Mobil er vel greit å bruke i dag. Koble til et enkelt handsfree så er du i gang :-) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...