Gå til innhold

Galaxy S6 slår iPhone 6 i holdbarhetstest

Anbefalte innlegg

Jeg forstår fortsatt ikke hva du ønsker deg og hva MS eller Linux leverer som ikke Apple gjør. Er beefen at ikke KNX-leverandører har utvikla software for OSX?

Ja, for KNX sin del så er beefen at det ikke finnes ordentlig software ja.

AtW

Da kan du legge inn denne i Google: "knx software os x", det kommer opp en haug av muligheter og løsninger...

Du kan vel egentlig ikke skylde på Apple hvis det er noen produsenter som ikke har laget sine løsninger til Apple-produkter. Akkurat som man heller ikke kan skylde på Google hvis noen ikke lager sine løsninger til Android...

Som alle ser ut til å være for visualiseringsdelen, eller ikke til OSX. 

Du spurte meg hvor skoen trykket mest for min del, jeg svarte på det. Det var ikke endel av den generelle diskusjonen om interaksjon mellom enheter, og jeg har vel heller ikke "skyllt på apple", når det gjelder den delen? Men i praksis fungerer det dårlig. (du har vel også oppgitt grunner til å ikke velge alternativer som er løsbart i software om man ønsker, men er det ikke løst så er det ikke løst)

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... men er det ikke løst så er det ikke løst ...

AtW

Nettopp...

Hvis det er noen helt spesielle ønsker eller behov du ønsker at dine dingser skal løse, og dette er løst med kun en av plattformene, ja da er valget egentlig veldig enkelt. Da er kanskje dette såpass viktig at du velger den plattformen.

Men for de aller fleste praktiske behov, og for de aller fleste brukere, så løser både iOS og Android/Windows det aller meste helt fint. Dermed blir det for de fleste av oss et valg mellom to goder der det til slutt blir enten erfaring eller personlige preferanser som styrer valget. For noen av oss (rundt 20% av markedet, hvis man runder av litt), meg selv inkludert, har dette blitt Apple. For resten av markedet er det Windows, Android eller noen andre, litt særere, løsninger som har blitt valget. Håpet er jo at alle er fornøyd med det valget de har tatt, jeg vet at jeg er fornøyd med Apple som sentral plattform og den måten det kommuniserer med andre dingser fra andre produsenter...:-)

Lenke til kommentar

Jeg forstår fortsatt ikke hva du ønsker deg og hva MS eller Linux leverer som ikke Apple gjør. Er beefen at ikke KNX-leverandører har utvikla software for OSX?

Ja, for KNX sin del så er beefen at det ikke finnes ordentlig software ja.

AtW

Da kan du legge inn denne i Google: "knx software os x", det kommer opp en haug av muligheter og løsninger...

Du kan vel egentlig ikke skylde på Apple hvis det er noen produsenter som ikke har laget sine løsninger til Apple-produkter. Akkurat som man heller ikke kan skylde på Google hvis noen ikke lager sine løsninger til Android...

Som alle ser ut til å være for visualiseringsdelen, eller ikke til OSX. 

Du spurte meg hvor skoen trykket mest for min del, jeg svarte på det. Det var ikke endel av den generelle diskusjonen om interaksjon mellom enheter, og jeg har vel heller ikke "skyllt på apple", når det gjelder den delen? Men i praksis fungerer det dårlig. (du har vel også oppgitt grunner til å ikke velge alternativer som er løsbart i software om man ønsker, men er det ikke løst så er det ikke løst)

AtW

Hvis du kjøper deg en Apple Watch kan det se ut til at du kjøre hjemmeautomasjon fra klokka om ikke så lenge...

http://www.macrumors.com/2015/04/16/do-button-and-do-note-apple-watch/

...men da må du nok ha en iPhone også, så det er sikkert ikke aktuelt for deg...:-)))

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg pleier vanligvis å ignorere deg og dine svar, da jeg ærlig talt har lite tid til flagrende fanboy-fanatikere som maser og maser med kommentarer mot en; som en stikkmygg i sommeren som aldri lar en være i fred, og summer og suger blod til en selv har forsvunnet fra åstedet. Men når du evner å spy ut slikt selektivt vrøvl som det her, så skal jeg minne deg på hvorfor jeg ikke svarer deg til å begynne med.

Morsomt at du kommer frem til en såpass sterk konklusjon tatt i betraktning av at iPhone 6 faktisk legger seg midt i mellom Samsung
Galaxy S6 og S6 Edge, hvorav Galaxy S6 har samme pris og S6 Edge er dyrere. 

Først av alt blir det meningsløst å sammenligne prisene på Samsung Galaxy Edge med en iPhone – det samme gjelder for så vidt en S6. Disse telefonene har spesifikasjoner som berettiger den høye prisen: usedvanlig mye høyere oppløsning, en skjerm som knuser rekorder, mer minne, bedre prosessor, trådløs lading, supercharging, bedre batteritid (ifølge GSMArena -- Anandtech er enda ikke ferdig med anmeldelsen sin), osv. Så har vi det faktum at Galaxy Edge er en veldig spesiell telefon med tanke på dets design (og funksjoner), som den er ganske
ny med, og priser derfor utgaven ut etter dette.  

At en Android-flaggskip skulle koste mer enn en iPhone skulle bare mangle. Det er intet annet enn rasjonelt.

Så kommer vi til det mest gjennomgripende punktet: sammenligning av modellene. iPhone 6 er en mye mindre telefon enn Galaxy S6, og skal derfor være mye vanskeligere å bøye (dette er selvfølgelig en faktor du har sett fullstendig bort fra). Den er like mange tommer mindre enn en Galaxy S6 som S6 er en iPhone 6 Plus: 0,4".

Det stemmer vel ikke at Galaxy S6 / S6 Edge er tynnere heller? Her snakker vi vel 6,9 mm (iPhone 6) mot 7,0 mm (S6 Edge), med andre ord så er forskjellene i tykkelse helt minimale og tilnærmet ikke-eksisterende.

Uansett hvilke tilfeller det er, er det vanlig å sammenligne Galaxy S6, Samsungs ordinære Galaxy-telefon, med iPhone 6, ikke Galaxy S6 Edge. Men selektiv som du er, velger du å gå til angrep på argumentene mine ved å sammenligne med den Galaxy-modellene som passer deg best for å vinne fram i dine påstander. Så når jeg skriver at Galaxy S6 er tynnere enn iPhone 6, noe den faktisk også er (6,8" mot 6,9"), velger du selvfølgelig å sammenligne iPhone 6 med Galaxy S6 Edge for å kunne si bortforklare deg fram til en "sannhet".

På øvrig størrelse så kommer det jo litt an på hvilken modell du vil sammenligne med, iPhone 6 er noe mindre, mens iPhone 6 Plus er vesentlig større osv.

Du skriver “iPhone 6 er noe mindre, mens iPhone 6 Plus er vesentlig større". Begge er 0,4 tommer mindre (iPhone 6) og større (6 Plus) enn Galaxy S6. Men av en eller annen grunn blir iPhone 6 “noe mindre”, mens iPhone 6 Plus “vesentlig større”.  Er det i det hele tatt vits å kommentere en så fjollete fremstilling?

Hvorfor du konkluderer med at iPhone 6 er tilnærmet ubrukelig tatt i betraktning sin prisklasse

Pisspreik av høyklasse (til dine standarder, såklart). Ikke et eneste sted har jeg kalt iPhone 6 ubrukelig i dette kommentarfeltet.

med unntak av iPhone 6 Plus som scorer dårligere mye på grunn av fryktelig dårlig score i falltesten, men så er det jo da også en telefon med endel større skjerm, størrelse, vekt osv..

En Galaxy Note 4 med enda større skjerm bøyde seg ikke like enkelt i følge andre tester der ute, og både du og jeg vet veldig godt hvilke av de to som også gjør det bra. Uansett kan jo vi bruke argumentet ditt om iPhone 6 for Galaxy S6 mot iPhone 6. Den gjør jo det bedre enn iPhone 6, og den er egentlig "mye bedre" hvis vi legger til størrelsen som en handikap.

Konklusjonen må vel heller bli den at Galaxy S6, S6 Edge og iPhone 6 er mer eller mindre like hva gjelder "holdbarhet" og at hele bendgate farsen har vært kraftig overspilt

Konklusjonen er den at Galaxy S6 har bedre byggkvalitet enn iPhone 6. Tatt størrelsen i betraktning, er det snakk om en STOR forskjell i byggkvalitet (det er også dyrere å produsere en Galaxy S6 enn en iPhone). I realiteten er det ikke Galaxy S6 som er veldig bra, men heller iPhone som er ganske middelmådig i sin byggkvalitet; noe som stemmer dårlig overens med iPhones rykte om å være "kvalitet". Det er jammen meg lite til kvaliteter å finne i både spesifikasjoner og design på denne telefonen...
Endret av La Menthe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Først av alt blir det patetisk å sammenligne prisene på Samsung Galaxy Edge med en iPhone – det samme gjelder for så vidt en S6. Disse telefonene har spesifikasjoner som berettiger den høye prisen: usedvanlig mye høyere oppløsning, en skjerm som knuser rekorder, mer minne, bedre prosessor, trådløs lading, supercharging, bedre batteritid (ifølge GSMArena, Anandtech er enda ikke ferdig med anmeldelsen sin), osv. Så har vi det faktum at Galaxy Edge er en veldig spesiell telefon med tanke på dets design (og funksjoner), som den er ganske ny med, og priser derfor utgaven ut etter dette.  

At en Android-flaggskip skulle koste mer enn en iPhone skulle bare mangle. Det er intet annet enn rasjonelt.

Det må være deilig å tilpasse verden så totalt til sitt eget bilde. 

Det er to telefoner som fokuserer på design, begge er sin produsents toppmodeller, begge er ca. like raske, har ca. like spesifikasjoner og begge har sine fordeler og ulemper. Galaxy Edge er raskere og har noe bedre specs, men den er også et halvår nyere. Dette er modeller med mer til felles enn det som skiller dem, så at det er "patetisk" å sammenlikne dem er bare tull.

Det må være vondt å se at Samsung nå har modeller som er dyrere enn "overprisede Apple", og at de har droppa vanntetting, avtagbart batteri, minnekort og alle de andre fantastiske tingene Apple aldri har hatt. 

Galaxy Edge er en flott designtelefon jeg kunne kjøpt hadde den kommet i Nexus-versjon. Men den er ekstremt dyr, akkurat som man alltid har beskyldt iPhone for å være. 

(Her er forresten en benchmarking av iPhone 6 mot Galaxy S6. iPhone 6 vinner ikke bare litt, men formidabelt. So much for kjappere chipsett, når man i tillegg har dustete høy oppløsning på skjermen. I virkeligheten funker begge kjapt og fint, så det har ingenting å si, såklart).

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er to telefoner som fokuserer på design, begge er sin produsents toppmodeller, begge er ca. like raske, har ca. like spesifikasjoner og begge har sine fordeler og ulemper. Galaxy Edge er raskere og har noe bedre specs, men den er også et halvår nyere. Dette er modeller med mer til felles enn det som skiller dem, så at det er "patetisk" å sammenlikne dem er bare tull.

Ca. like spesifikasjoner? 750p og 1440p (LCD og OLED), er det "ca. samme spesifikasjoner"? Eller var det kanskje 1GB minne og 3GB minne det du mente som "ca. like spesifikasjoner"? 

Det må være vondt å se at Samsung nå har modeller som er dyrere enn "overprisede Apple", og at de har droppa vanntetting, avtagbart batteri, minnekort og alle de andre fantastiske tingene Apple aldri har hatt. 

Det som er vondt å se er den prisen man må betale for toppmodeller nå til dags. At en Samsung-telefon, eller noen andre Android-flaggskip, koster mer enn en iPhone, skulle derimot bare mangle. Tatt alt i betraktning har de bedre spesifikasjoner. At iPhone i følge mange tilbyr en "silkemyk" opplevelse er dårlig argument for overprising; da skulle vel HTC, Oneplus og Google kunne ha krevd 9000,- for sine toppmodeller. Og at det er byggkvaliteten som koster har vi vel også klart å avsløre som usant?

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ca. like spesifikasjoner? 750p og 1440p, er det "ca. samme spesifikasjoner"? Eller var det kanskje 1GB minne og 3GB minne det du mente som "ca. like spesifikasjoner"?

Nei, har ikke "slått fast" noe som helst. Både Apple og Samsung sine toppmodeller har topp byggekvalitet etter alle fornuftige skalaer. Byggekvalitet/presisjon koster, men det er nok litt forskjellig hva produsentene legger vekt på. Apple har ekstrem presisjon og tydeligvis ikke like stor bøyningssikkerhet. Samsung bygger litt mer solide telefoner, men føles mye billigere (bortsett fra Edge, men den klarer de jo ikke å lage mer enn noen få av). Alt i alt ganske likt. 

Når det gjelder spesifikasjoner er de uinteressante om man bare ser på tallene - det er hvor fort telefonen kan kjøre software og hvor bra skjermen ser ut som teller. Jeg mener Samsung har gjort noe totalt meningsløst med skjermene på S6 ved å få altfor langt og dermed fucke opp ytelsen på noe som ellers kunne vært et råskinn av en telefon. Mengde RAM er totalt irrelevant om man ikke benytter det, og gang etter gang viser det seg at iOs sin minnehåndtering mer enn veier opp for mer ram i Androidtelefoner. Da er det lite vits med mer.

Her er et bilde fra min datamaskin akkurat nå. Mer minne i denne maskinen hadde gitt eksakt én effekt, og det er å bruke litt mer strøm. That's it. 

5rbeaXq.png

Andre ting er Apple helt latterlig mye bedre på, som f.eks touchskjermer og kamera. Ikke i specs, men i bruk. En iPhone tar perfekt bilde på første forsøk hver eneste gang. Det er viktigere enn alle verdens specs. 

Men for all del, S6 har en del specs som går utenpå iPhone, som seg hør og bør når den kommer på markedet et halvår etterpå. Men at det er "patetisk" å sammenlikne blir bare tull fra en som liker å kalle andre for "fanboys" men ikke klarer å se bjelken i sitt eget øye. 

At en Samsung-telefon, eller noen andre Android-flaggskip, koster mer enn en iPhone, skulle derimot bare mangle.

Hvorfor det? Helt alvorlig? Er det plutselig ikke "overpriset" og "Apple-skatt" lenger når det er Androidprodusenter som gjør det?  Er det sånn at du kjører med litt forskjellige standarder for Apple og andre kanskje?

Endret av Audun_K
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er fint å lese dine balanserte og velfunderte kommentarer, Audun.

Dessverre er det like komisk å lese sånne som La Menthe sine totalt fjerne verdensbilder, det er liksom som om han og hans like rett og slett ikke evner å se...det finnes et ord får sånt, jeg kommer bare ikke på det. Hørte det på en dokumentar om Europas økonomiske krise der enkelte rett og slett ikke ville se fakta, ikke engang når de ble presentert av flere dyktige fagfolk.

Ordet jeg tenker på er ikke det fordummende ordet fanboy, det ordet tror jeg bør være forbeholdt såkalte "fjortiser"...:-)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når det gjelder spesifikasjoner er de uinteressante om man bare ser på tallene - det er hvor fort telefonen kan kjøre software og hvor bra skjermen ser ut som teller.

Og når det gjelder skjermen gruser Samsung iPhone. Ikke bare i oppløsning men også i skjermteknologi. Samsungs Galaxy S6 er 1-2 generasjon foran alle andre på dette området, og er best når det kommer til farger (som i tillegg til å være mer korrekte en alle andre telefoner også er varme og sterke), lysstyrke, visningsvinkler, prestasjon i sterkt lys, osv. Den har ekte sortfarger og har uendelig kontrastnivå. 

Mengde RAM er totalt irrelevant om man ikke benytter det, og gang etter gang viser det seg at iOs sin minnehåndtering mer enn veier opp for mer ram i Androidtelefoner. Da er det lite vits med mer.

iOS sin "minnehåndtering". En minnehåndtering som inkluderer det som i realiteten er "liksom-multitasking", der apper settes på pause i bakgrunnen, for at de skal tilpasse seg de begrensende kapabilitetene de har med 1GB minne. Er det denne minnehåndteringa du snakker om? Når du åpner mange applikasjoner på en gang, hvorav flere av dem tar mye minne, så vil du legge merke til hvor viktig det er med mer minne på Android-telefoner. 

Uansett er dette en helt unødvendig diskusjon, da det ikke var minne vi diskuterte. Jeg svarte din påstand om at de hadde ca. like spesifikasjoner. Og som det ble vist, så tok du helt feil.

ndre ting er Apple helt latterlig mye bedre på, som f.eks touchskjermer

Å, jasså? Fortell meg hvordan de har bedre touchskjermer?

Apple helt latterlig mye bedre på,...kamera.

Nei, det har de ikke. Allerede med Note 4, så var kameraet til iPhone og Samsungs toppmodeller på mer eller mindre samme nivå. Alle nyere anmeldelser viser også at Galaxy S6s kamera er lik iPhone 6 i kvalitet. "Latterlig mye bedre kamera" er rett og slett tull.

vorfor det? Helt alvorlig? Er det plutselig ikke "overpriset" og "Apple-skatt" lenger når det er Androidprodusenter som gjør det?  Er det sånn at du kjører med litt forskjellige standarder for Apple og andre kanskje?

Siden du har seriøse problemer med å lese det jeg skriver, skal jeg legge det inne med teskje.

Er det greit at mobiler koster mye? Nei. Er det greit at de flaggskipmodellene til Android, som HTC One, Xperia og Galaxy, koster mer enn iPhone? Helt klart. Og det var det siste vi diskuterte, da du opprinnelig skrev dette:

Det må være vondt å se at Samsung nå har modeller som er dyrere enn "overprisede Apple",
Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Når det gjelder spesifikasjoner er de uinteressante om man bare ser på tallene - det er hvor fort telefonen kan kjøre software og hvor bra skjermen ser ut som teller.

Og når det gjelder skjermen gruser Samsung iPhone. Ikke bare i oppløsning men også i skjermteknologi. Samsungs Galaxy S6 er 1-2 generasjon foran alle andre på dette området, og er best når det kommer til farger (som i tillegg til å være mest korrekte av dem alle også er varme og klare), lysstyrke, visningsvinkler, prestasjon i sterkt lys, osv. Den har ekte sortfarger og har uendelig kontrastnivå. 

Mengde RAM er totalt irrelevant om man ikke benytter det, og gang etter gang viser det seg at iOs sin minnehåndtering mer enn veier opp for mer ram i Androidtelefoner. Da er det lite vits med mer.

iOS sin "minnehåndtering". En minnehåndtering som inkluderer det som i realiteten er "liksom-multitasking", der apper settes på pause i bakgrunnen. Er det denne minnehåndteringa du snakker om? Når du åpner mange applikasjoner på en gang, hvorav flere av dem tar mye minne, så vil du legge merke til hvor viktig det er med mer minne.

ndre ting er Apple helt latterlig mye bedre på, som f.eks touchskjermer

Å, jasså? Fortell meg hvordan de har bedre touchskjermer?

Apple helt latterlig mye bedre på,...kamera.

Nei, det har de ikke. Allerede med Note 4, så var kameraet til iPhone og Samsungs toppmodeller på mer eller mindre samme nivå. Alle nyere anmeldelser viser også at Galaxy S6s kamera er lik iPhone 6 i kvalitet. "Latterlig mye bedre kamera" rett og slett tull.

Verden er ikke så svart-hvitt som du vil ha det til.

I min verden er det for øyeblikket ingen toppmodeller som "gruser" andre, selv om iPhone helt klart ikke er fremst på en god del områder. F.eks på skjerm. Den er veldig god, men ikke best. 

Men for å svare på et par spørsmål: 

Touch-skjerm: Apple har mye bedre detektering av ønsket treffpunkt. Om man bruker en iPhone og en hvilken som helst Android-telefon om hverandre vil iPhone så godt som alltid treffe bedre på å bedømme hvor man ønsket å klikke. Dette er viktig f.eks på små lenker når man surfer. 

Kamera: Alle toppmodeller tar gode bilder i godt lys. Der iPhone er klart best er i dårlig lys. Da kan man stort sett bare trykke med iPhone, mens konkurrentene krever mer konsentrasjon. I tester synes ikke dette så godt, da man forsøker å få det beste ut av kameraene. Så selve kameraene er kanskje like, men Apples software og DSP gjør en mye bedre jobb enn konkurrentene.

"Liksom-multitasking": Jeg ser ikke problemet. Dette funker helt topp, og programmer starter opp der de var uten at man merker lagg.

Skjerm: Galaxy S6 har en helt nydelig skjerm, men den har altfor høy oppløsning. Bare tull å gå så langt. Men kontrasten er god, og fargene ser bra ut. Har ikke sjekket kalibreringen, så den skal jeg ikke si noe om.

Alle toppmodellene har sine fordeler og ulemper, og Samsung har kommet med et sterkt telefonpar nå. Blir spennende å se hva Apple har på gang - regner med at du er i fyr og flamme om neste modell har 3gb ram og raskere CPU enn S6? ;)

(Selv bruker jeg Nexus 6, forresten, selv om jeg velger fritt og nylig hadde iPhone 6. Overrasket?)

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, har ikke "slått fast" noe som helst. Både Apple og Samsung sine toppmodeller har topp byggekvalitet etter alle fornuftige skalaer. 

Sa ikke du tidligere i denne tråden "Det som er verre er fallsikkerheten, som er for dårlig på nesten alle nye telefoner uten deksel.".

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kamera: Alle toppmodeller tar gode bilder i godt lys. Der iPhone er klart best er i dårlig lys. Da kan man stort sett bare trykke med iPhone, mens konkurrentene krever mer konsentrasjon. I tester synes ikke dette så godt, da man forsøker å få det beste ut av kameraene. Så selve kameraene er kanskje like, men Apples software og DSP gjør en mye bedre jobb enn konkurrentene.

Hva er det egentlig tenker på med "krever mer konsentrasjon"? At fokusen er tregere? At apples kamera er så mye bedre er vel å overdrive, men det er bedre i lite lys en mange konkurrenter, det er sant.

AtW

Lenke til kommentar

Jo. Der tok du meg gitt.

(Jeg mener "kvalitet" er et mangefasettert begrep. Noe kan helt fint være knallgodt bygget og ikke tåle store fall. Andre ting kan være elendig bygget og tåle kjempefall. Det kommer an på hva man prioriterer.)

Min gamle Nokia 6110 tålte et omtrent 20 meters fall (rettere sagt kast) fra broa på et supplyskip og ned i kaien uten nevneverdige defekter :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Verden er ikke så svart-hvitt som du vil ha det til.

"Verden er ikke så svart-hvitt", skriver du. Og så fortsetter du med å skrive setninger og påstander som tilhører fortiden og har ingen sannhet i dem i dag. Du har tydeligvis verken prøvd S6 eller sett noen anmeldelser, til tross for at jeg i flere anledninger har henvist deg til dem. Men siden du nekter å gjøre det skal jeg gjøre det enklere ved å kopiere inn konklusjonene fra GSMArena. Siden du regelrett prishøyer Apple for å være "klart best i dårlig lys", kan vi se hva de har å skrive om det:

Our general hands-on impression is that the Galaxy S6 is better suited for low light shooting than the iPhone 6. The Samsung Galaxy S6 camera is higher-res to begin with. Its wider aperture allows more light to reach the sensor, while the built-in optical stabilization makes it easy to shoot at lower speeds than the iPhone 6. Noise performance of the two is about the same. The Galaxy S6 almost invariably picked a much pleasant white balance setting, and it produced more natural and generally, better looking colors, while the iPhone 6 tends to desaturate low light shots.

Neimen har du sett? Alt du skrev viste seg å være feil! Ikke nok med det! Det fantastiske kameraet på iPhone 6, som du påstår du gir best bilder i farten, gir i følge GSMArena ikke bedre bilder enn S6 på nettopp dette området. Og siden du er så kresen på å ta bilder i farten; kameraet på Galaxy S6 starter på under ett sekund.

De kom til samme konklusjon av kameraytelse i dårlig lys, når det kommer til videokameraene til begge av dem. 

Jeg skrev forøvrig at S6 hadde like god kamera som iPhone 6, som er ganskje beskjedent om vi tar GSMArenas konklusjoner til betraktning.

Touch-skjerm: Apple har mye bedre detektering av ønsket treffpunkt. Om man bruker en iPhone og en hvilken som helst Android-telefon om hverandre vil iPhone så godt som alltid treffe bedre på å bedømme hvor man ønsket å klikke. Dette er viktig f.eks på små lenker når man surfer. 

Du får det til å virke som det er problemer med å trykke på mindre områder med en Android-telefon, noe som absolutt ikke er tilfelle. Uansett, så tror jeg på 0% av det du skriver her av den enkle grunn at du har kommet med så mye løgn i denne diskusjonen allerede. Du får gjøre jobben din og komme med noen seriøse referanser (helst anerkjente kilder) til det du skriver her.

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Løgn, faktisk.

Så bra at man endelig får en Android-fon med like bra kamera som iPhone - når jeg har testet S6 og edge har det vært for bra lys til å få en realistisk sjekk.

(For meg er det pga software og oppgraderinger uaktuelt å kjøpe noe annet enn iPhone/Nexus, så jeg bruker ikke masse tid å å lese tester av annet)

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

I dag døde Nexusen min.

Dermed trengte jeg en ny telefon jeg kan bruke mens den er på reparasjon, og hva var mer naturlig enn å kjøpe en S6 Edge? ;)

Rapport følger. 

(For meg er det pga software og oppgraderinger uaktuelt å kjøpe noe annet enn iPhone/Nexus, så jeg bruker ikke masse tid å å lese tester av annet) 

Så se bort fra dette, iallfall frem til det kommer en billig S6 Edge på bruktmarkedet ;) 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Nå har jeg brukt den siden klokka tre i dag. 

Samsung Galaxy S6 Edge er nydelig hardware, men Samsung har rota til programvaren. Dessverre. Bare det å låse den opp er irriterende hver gang, i forhold til Nexus-telefoner. Hver eneste endring de har gjort på programvaren de har gjort er til det verre. 

Men herregud for en nydelig klump hardware, det skal Samsung ha. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Touchwiz er Touchwiz. Det er en grunn til at det er så forhatt innad i Android-miljøet, fremfor for eks. HTC Sense eller Stock Android (på Nexus-enheter). Jeg er for eks. fortsatt i besittelse av en Nexus 7 (2013), som er det beste nettbrettet jeg noensinne har kjøpt; det skyldes delvis på grunn av den rene Android-programvaren.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Er jo kvitt nesten alt, men den jævla låseskjermen er helt ubrukelig og kan dessverre ikke tas bort om man vil bruke fingeravtrykssensoren (som er nesten like bra som Apple sin, endelig). 

Får se når jeg får tilbake Nexusen fra reparasjon - foreløpig har jeg på følelsen av Edgen ryker ut. 

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...