Rosa9 Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Hei! For 4 måneder siden begynte jeg på microgynon altså p piller, og nå har jeg fått mye mer uren hud, altså kviser.. Jeg snakket med helsesøster og hun rådet meg til å begynne med loette for å se om det var noe bedre. På fredag skal jeg da altså begynne med loette, men det jeg lurer på da er om jeg kan ha sex uten kondom den første uka? I og med at jeg skal begynne på nye p piller så lurer jeg på om jeg er trygg første uka jeg begynner eller om jeg må vente med å ha ubeskyttet sex i en uke før jeg er trygg? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 nok et spørsmål til helsesøster dette Ha en fin dag Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Så lenge du bare hopper over på loette og ikke tar mer enn en ukes fri for mensen så skal du vel kunne fortsette å ha sex uten beskyttelse. Hvis jeg var deg så hadde jeg brukt kondom i en uke etter at jeg begynte, bare for å være helt sikker, man vet jo aldri hehe.Forresten så er Microgynom en av de gamle og tryggeste p-pillene du kan gå på. Loette skjønner jeg ikke hvorfor de fremdeles gir ut.. ja, de er kjent for å gi deg ren hud, men også veldig uregelmessig mens, så håper at du slipper det, men hvis du begynner å ha mensen i 5 uker og er uten mens i kun 1 eller 2 uker så vet du hva som er årsaken ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg