Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

eldre russebil

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg og åtte andre kamerater er russ 2016. Vi har allerede begynt å se på russe bil slik at vi kan jobbe på den i sommer. Nå skal vi mest sannsynlig kjøpe en Ford transit 1991 mod 2.5d. Bilen har stått i ro i 4år, noe som gjør meg veldig skeptisk. I dag møtte vi eier og såg litt på den. Ser det er litt rust på hjulbuene, plata under batteriet (ubetydelig) eksosanlegg og noen andre plasser. vi måtte prøve ett par ganger for å få start på den, men det er nok på grunn av batteriet (varsellampen for batteri lyser i tillegg). eigeren sier at de har hatt noen små problemer med gir, noe vi må finne mer ut om. Det ble byttet hjullager, ett dekk, batteri, bærekule, tennpluggkabler, olje og oljefilter når de kjøpte den. husker ikke hvor langt den har gått, men var litt over 105000km. 

Hva burde vi sjekke før vi kjøper den? 
Tips til hva som burde gjøres?

Typiske feil siden den er så gammel og har stått i 4år?

Noe vi burde vere ops på?

Kom gjerne med gode råd!

Alt av informasjon jeg kan få blir satt pris på :)

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han burde ikke ha noe imot om dere tok den til et NAF-testsenter og fikk den sjekket før et evt kjøp. det vil jeg tro han også kan tjene på, da han får lagt klart frem hvilke ting som er feil og som bør fikses istedet for at han tror ditt og datt.

Jeg vet at NAF har brukt å ha tilbud om gratis kontroller av russebil.

Når varsellampen for batteri lyser da lader ikke dynamoen batteriet (eller batteriet er dårlig). Om dere setter i ett batteri dere vet er ok og den lampa fremdeles lyser, da er nok dynamoen defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...