Gå til innhold

Oppgradere/kjøpe nye komponenter

Anbefalte innlegg

Hei.

(Edit: Skulle egentlig stått oppgradere eller kjøpe ny PC i tittel)

Har en eldre PC som jeg bygde for ca 6-7 år siden, som nå virkelig trenger en oppgradering. Merker at det fryser litt når jeg spiller til tider. Spiller som regel bare enkle spill (Dota 2 og CS GO). Ettersom dette oppsettet er så gammelt så vurderer jeg å starte fra scratch, med nytt kabinett og hovedkort, men lurer på om HK jeg har fortsatt kan fungerer greit?

Målet med Pc'en er egentlig å få den noe roligere, og selvfølgelig noe raskere. En SSD er ønskelig.
Kommer da evt til å oppgradere fra dette nye oppsette fortløpende etter hvert som jeg føler behov/får ny lønning.

• Kabinettet er nokså slitent, men burde være mulig å viderebygge på, er Antec 900 ATX Mid tower. Men ikke støydempende, det kan jeg nok fikse ved hjelp av ny PSU (tror den jeg har lager mye støy).
  • MOBO: Asus m4a78t-e
  • CPU: QuadCore AMD Phenom II X4 Black Edition 965, 3400 MHz
  • RAM: 6 GB Corsair (1333 mh/z sikkert)
  • Har 2.5 TB lagring, men ingen SSD.
  • GPU: ATI Radeon 4870
  • PSU: Corsair CX 500M, W500

Noen med forslag til oppgraderinger? Ny CPU, GPU, SSD, MOBO og PSU? Eller er det noe jeg kan beholde og bytte seinere?

Så på dette som en mulighet: https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1537956&su=E1D3A8E9-8967-4D1E-9A87-B8A4B65BCA31

For å deretter kunne lettere oppgradere enkelte komponenter. Men litt dyrt for øyeblikket :(

På forhånd takk for hjelpen, og for tiden deres
MvH Bjarte

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg å kjøpe GPU først og fremst, sitter med nesten samme CPU som deg (jeg har Phenom II 955), og jeg byttet akkurat ut mitt gamle skjermkort (ATI 5850BE) til et Asus 970. Kjører nå BFH på ultra, uten problemer :)
Forstår ikke helt hva du mener med "fryser litt", vil det si at det fryser? Eller at det er graphics-lag?

SSD er også en veldig kjekk ting, men utenom oppstart og programmene du har på den, vil du ikke merke så veldig mye.

Har også veldig lik PSU som deg (430W versjonen), og denne bråker litt ja. Har vurdert å bytte den ut selv 

Lenke til kommentar

Driver å lurer på om jeg skal kjøpe en SSD, en ny GPU og PSU.

Også formatere etc for at maskinen skal føles som "ny".

SSD tenker jeg 240 GB Samsung EVO
PSU kanskje cooler master G550 eller noe sånt.
Eneste jeg da er usikker på er GPU'en, er 2gb R7 ok? Eller kanskje GTX 750ti 2gb?

Lenke til kommentar

Tenkte ikke å overstige 4000, men det jeg er redd for er jo at det hadde vært lurt å starte i bunn. Altså med en MOBO upgrade og så videre der ifra. Men med ny GPU, PSU og evt en SSD hadde jeg nok merka en stor forbedring, sammen med en reformatering

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...