pal.carlsen Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hei, som topic sier, følger det med et adapter for serial ata hd med dette hovedkortet? Jeg skal hjem til en kompis og hjelpe han med å skru sammen en ny pc idag, men kom plutselig på at dette kan være et issue. Noen som vet? Husker desverre ikke hva slags hd vi kjøpte, men enten var det en 160g fra seagate el maxtor(kjøpte hos mpx). Følger det med slike adaptere til hd'er. trenger evnt alle s-ata disker de nye strøm kontaktene? Fint om noen vet. Kjipt å sitte der i kveld og ikke få skrudd på en gang fordi vi mangler en teit plugg. :grine: Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Skrudde sammen en PC med dette hovedkortet for min eldste nevø i sommer, og da så jeg ingen strømadaptere for S-ATA. De står heller ikke listet i manualen jeg har, kun S-ATA signalkabler. Føler også at det er mer logisk at slikt følger med nye kabinett/strømforsyninger i dag. Eller HD'n. Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 hmm, egentlig enig i det. Kabinettet er som følger: Aopen H600B sjekk link her Noen som vet om det legger ved en slik kabel da? det er jo relativt nytt, men tar ikke noe for gitt akkurat Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg måtte kjøpe strøm overgangen selv. Fulgte verken med harddisk eller hovedkort. Seagate Barracuda 80Gb Asus P4G8X Deluxe Så det er mulig dette kan bli et issue ja... Lenke til kommentar
Giganorm Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Kjøpte Western 250 sata og den tar begge strøm standarder Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Pålpot, mitt hovedkort hadde ikke med denne strømovergangen, så jeg tviler på at ditt har det. western digital har vært så lure å ha begge strømtilkoblingene, men hvis du sitter med en maxtor/seagate må du nok kjøpe en strømovergang i tillegg. Når man kjøper harddisk, som regel over internett, får man ikke noe annet enn selve harddisken. og jeg har fortsatt til gode å ha sett kabinetter/strømforsyninger med p-ata til s-ata. Så med mindre du har en western digital-disk, må du nok kjøpe strømovergangen. Passe kjipt men Lenke til kommentar
esk Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg vet at noen av maxtor diskene tar begge typer kontakter også Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Følge ikke med med mitt heller.. :grine: satt i 5 dager og ventet på en ny men uansett.. har du ny psu skulle den vert der.. Lenke til kommentar
joZa Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 MIn nye maxtor 120 gb s-ata har begge kontakter... Lenke til kommentar
Diggdigg Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg har H600B og Maxtor SATA 160 GB, kontakter passer direkte i HD uten overganger, ingen problem. Men husk å ha SATA drivere tilgjengelig på floppy, hvis ikke får du ikke installert Win (finner ikke HD). Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Har Maxtor 80gb S-ata trodde jeg måtte kjøpe strømovergang så jeg gjorde dette, men da jeg kom hjem fant jeg ut at dette ikke trenktes... Passa fint med de vanlige strøm kontaktene. Lenke til kommentar
ospenis Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Fortron/source 350W Strømforsyningen har en kabel for s-ata. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå