Gå til innhold

s-ata strøm kontakt

pal.carlsen

Anbefalte innlegg

Hei, som topic sier, følger det med et adapter for serial ata hd med dette hovedkortet?

Jeg skal hjem til en kompis og hjelpe han med å skru sammen en ny pc idag, men kom plutselig på at dette kan være et issue. Noen som vet?

Husker desverre ikke hva slags hd vi kjøpte, men enten var det en 160g fra seagate el maxtor(kjøpte hos mpx). Følger det med slike adaptere til hd'er. trenger evnt alle s-ata disker de nye strøm kontaktene?

Fint om noen vet. Kjipt å sitte der i kveld og ikke få skrudd på en gang fordi vi mangler en teit plugg. :grine:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skrudde sammen en PC med dette hovedkortet for min eldste nevø i sommer, og da så jeg ingen strømadaptere for S-ATA. De står heller ikke listet i manualen jeg har, kun S-ATA signalkabler.

Føler også at det er mer logisk at slikt følger med nye kabinett/strømforsyninger i dag. Eller HD'n.

Lenke til kommentar

Pålpot, mitt hovedkort hadde ikke med denne strømovergangen, så jeg tviler på at ditt har det. western digital har vært så lure å ha begge strømtilkoblingene, men hvis du sitter med en maxtor/seagate må du nok kjøpe en strømovergang i tillegg. Når man kjøper harddisk, som regel over internett, får man ikke noe annet enn selve harddisken. og jeg har fortsatt til gode å ha sett kabinetter/strømforsyninger med p-ata til s-ata.

Så med mindre du har en western digital-disk, må du nok kjøpe strømovergangen.

Passe kjipt men :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...