Ensemble Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Hei! Jeg er 22 år og har funnet ut at det er ambulansearbeider jeg vil bli. Jeg har forhørt meg litt rundt om voksenopplæring, og tror det er mulig at de kan ta meg inn på en videregående skole for dette. Men de er treige på å svare på mail, så jeg må spørre litt her. Jeg gikk generell studiekompetanse på Vgs og fullførte det, men har ingen helseerfaring eller praksis og har ikke gått den biten på vgs. Hvordan blir løpet for meg nå da? Hva må jeg ta? Håper på svar. Lenke til kommentar
Hasselnøtta Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Hei! Jeg er 22 år og har funnet ut at det er ambulansearbeider jeg vil bli. Jeg har forhørt meg litt rundt om voksenopplæring, og tror det er mulig at de kan ta meg inn på en videregående skole for dette. Men de er treige på å svare på mail, så jeg må spørre litt her. Jeg gikk generell studiekompetanse på Vgs og fullførte det, men har ingen helseerfaring eller praksis og har ikke gått den biten på vgs. Hvordan blir løpet for meg nå da? Hva må jeg ta? Håper på svar. Du har generell studiekompetanse? Sjekk ut http://www.hioa.no/Studier-og-kurs/HF/Bachelor/Prehospitalt-arbeid-paramedic Søknadsfrist i dag Lenke til kommentar
Ensemble Skrevet 16. april 2015 Forfatter Del Skrevet 16. april 2015 Har sett litt på det studiet, men jeg har nok ikke gode nok karakterer Var 600 søkere i fjor til 30 plasser, så er hard kamp... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Du burde uansett ha søkt sjølv om sjangsane for å komme inn ikkje er så store. Ellers så er utdanningsvegen enten å søke seg inn som paramedic, alternativt å gå vegen om sjukepleiarutdanninga og deretter søke om autorisasjon. Det andre alternativet er å søke seg inn som ambulansefagarbeidar på vidaregåande nivå. Det er mulig du må ta enkelte av faga frå helse og sosial før du får gå inn på ambulansefagarbeidar som ligger på VG2 nivå, men mesteparten av faga har du frå før. Ein anna ting du kan gjere er å melde deg som frivillig i røde kors eller norsk folkehjelp. Mange stadar i landet har desse organisasjonane ein frivillig ambulanseberedskap som kan bidra ved større ulykker og liknande. Om ikkje anna så vil ei slik tjeneste gi deg kursing og øvelser, samt at du opparbeider deg litt erfaring. I tillegg kan vegen om brannvesenet være ein fin måte å skaffe seg yrkeserfaring på, brannvesenet er langt meir enn berre brannslukkning. Særlig i mindre kommunar der ein har deltidsbrannvesen burde det være forholdsvis lett å få ein fot innanfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå