Gerber Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Hei, jeg bumper denne da jeg er i samme båt som trådstarter. Jeg har en bil jeg skal selge, jeg synes innbytteprisen var litt lav så jeg tenker jeg skal selge prøve å selge privat istedet. Jeg har også bestilt NAF salgstest for å få dokumentert tilstanden samt hjelp til å sette en pris. En ting jeg lurer på, hvordan gjennomfører man betalingen på tryggest mulig måte for begge parter? Som selger har ikke jeg lyst til å gi fra meg bilen før pengene er på konto og hadde jeg vært kjøper så hadde jeg ikke hatt lyst til å overføre penger uten å få bilen. Jeg ser mange sier at man overfører penger via nettbank mens begge parter ser på men dette kan vel stoppes i ettertid? Jeg ser også at bankremisse blir nevnt men det er vel ikke så vanlig lenger? Sist jeg solgte bil privat fikk jeg en bunke tusenlapper, men det var også et betydelig lavere beløp så det er vel ikke aktuelt i dette tilfellet. Så hvordan gjør man dette best mulig for begge parter? hva gjorde trådstarter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Jeg solgte nylig min bil, og skrev kontrakt etter visning og prøvekjøring, men beholdt bil og nøkler til penger var overført til min konto. Da ble bil og nøkler overlevert, og salgsmelding innlevert. Dersom kjøper skal ha lån med pant i bilen må den omregistreres før du får pengene fra kreditor, men du bør beholde bil og nøkler til hele beløpet er mottatt. Ryddig for begge parter om bilen blir parkert, og ikke brukt, fra kontrakt er skrevet til overlevering skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå