Gå til innhold

Kom i en desperat helse- situasjon, mannen i kassen på Narvesen krevde betaling for vannet.


Mangelfull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å dele sine erfaringer er alltid greit, men å tro at andre drar samme konklusjon om hele menneskeheten av den grunn er å tro litt for mye. Tipper personen i kassa tolket situasjonen som noe helt annet enn du tolket det som, ut fra det du har sagt her må jeg si at jeg tror han i kassa tolket det riktig.

Var virkelig ikke en halvliter vann til rundt 20 kr verdt prisen i den situasjonen du var i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Innlegg med overdreven quoting, aka pyramidebonanza, er redigert for å forkorte lengden på posten. Quoting er bra for å vise hvem dere siterer men pass på at det ikke blir overdreven bruk av denne funksjonen. Det er ikke nødvendig at folk får slitasjeskader på scrollefingeren for å komme frem til det dere har skrevet.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

10/10, tror jeg ler meg ihjel

 

Jeg synes jeg ser for meg hendelsforløpet fra da du satt brødsmulen i halsen til da du kranglet med ekspeditøren (og du var garantert minst like melodramatisk der som det du er her når du fremstiller hva som skjedde). Jeg ser for meg en Harald Eia/Bård Tufte Johansen sketsj av beste sort brette seg ut over narvesenkiosken.

 

Hvis dette virkelig skjedde (99% sikkert at dette er et troll) hadde jeg betalt gode penger for å slippe inn på den kiosken og bivåne spetakkelet.

 

:laugh:

 

Never stop posting

Lenke til kommentar

10/10, tror jeg ler meg ihjel

 

Jeg synes jeg ser for meg hendelsforløpet fra da du satt brødsmulen i halsen til da du kranglet med ekspeditøren (og du var garantert minst like melodramatisk der som det du er her når du fremstiller hva som skjedde). Jeg ser for meg en Harald Eia/Bård Tufte Johansen sketsj av beste sort brette seg ut over narvesenkiosken.

 

Hvis dette virkelig skjedde (99% sikkert at dette er et troll) hadde jeg betalt gode penger for å slippe inn på den kiosken og bivåne spetakkelet.

 

:laugh:

 

Never stop posting

Nei, ble aldri noen stor diskusjon. Han ga med vannet, men det var ikke noe dramatikk på en måte. Det jeg er irritert over er hvordan han håndterte det. Jeg bare dro rett ut av butikken etter at jeg fikk vannet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Det betyr ikke det faktisk var noe galt med hjertet ditt vel.

Det at legen tar en test betyr ikke at du kan konkludere med noe. Med mindre legen spesifikt gir deg en hjertediagnose? Gjorde han det?

 

Alle symptomene høres ut som panikkangst. Og det hender alltid pga hyperventilering.

 

I know, har slitt med det selv. Og det er særdeles ubehagelig, frykten for å dø er stor, og reell. Blodet pumper og man blir ør i hodet og får gjerne smerter også. Men det er ikke farlig.

 

Du var sannsynligvis dehydrert og fikk et panikkanfall. Case closed. 

 

Jeg hadde panikkanfall i frykt om å få hjerneslag, etter en kompis hadde fått det rett før. Jeg hadde en situasjon hvor jeg hadde lest altfor mye om emnet og begynte å innbille meg symptomene selv.

 

Jeg begynte å få vondt i den ene armen, hodet kjentes ut som var pakket inn i bomull, og både syn og hørsel ble markant værre. Fullstendig panikk fulgte etter. 

 

Men saken var at jeg hadde bare kjent vondt i armen, konkludert umiddelbart med at det hadde med hjerneslag å gjøre, hyperventilert som resultat og psyket meg selv opp til at det var noe alvorlig galt. Noe det ikke var, jeg sitter her enda :)

Det var ikke det eneste.

 

Jeg hadde drukket en hel kaffe-kopp, kjøpt fra narvesen, med svart kaffe. Jeg drikker ikke kaffe til vanlig, men denne dagen skulle jeg lese, og da tenkte jeg det var like greit. Tror ikke kroppen tålte det. Hadde drukket sånn 90% dagen før, og de 10% på morningen, var forsinket. Hadde ikke spist eller drukket noen ting. Når kroppen min ikke er vann til så mye koffein ,så ja. Hjerte begynte å pumpe en ekstra gang liksom, samtidig var blodsukkeret lavt, og jeg led av vannmangel.

 

Men dette har egentlig ikke noe å si, poenget var at hun ikke tok intitativet. Det kunne gått alvorlig galt.

 

Tror du har truffet spikeren på hodet her. Jeg drikker heller ikke kaffe, men tok en kopp da jeg var veldig trøtt og måtte kjøre langt. Ble seriøst dårlig på samme måten som du beskriver.

 

Når det gjelder samfunnet rundt oss, så er det blitt veldig kaldt. Har opplevd at en passasjer i et fullt lokaltog besvimte på Asker stasjon og datt ut av toget og ned på perrongen. Da var en som så at det ble ledig ståplass og skritta over henne og tok hennes plass i toget.

 

Samfunnet er kaldt og bryr seg lite. Men det finnes mennesker som gjør det. Mange andre vil helst bare holde seg unna usikre situasjoner. Man møter på så mye rart at skepsis er anbefalt.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Nei, ble aldri noen stor diskusjon. Han ga med vannet, men det var ikke noe dramatikk på en måte. Det jeg er irritert over er hvordan han håndterte det. Jeg bare dro rett ut av butikken etter at jeg fikk vannet.

Utvilsomt det som skjedde  :wee:

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Du får ikke panikkanfall for du drikker den første kaffekoppen i ditt liv... (eller andre anfall for den saks skyld :))

Nei, men du kan havne i en eksistensiell krise, der du plutselig etter den første kaffekoppen risikerer å finne deg i å stille spørsmål rundt meningen om hele tilværelsen din.

 

Derfor jeg drikker koffeinfri kaffe

Lenke til kommentar

cff.png

 

Førstepost er ikke åpenbart troll, gjøker dukker jo opp her innimellom, men hvis dere leser de to siste postene hans på første side og utover så er det jo åpenbart troll hele veien til banken. Vet ikke hvem jeg rister mest på hodet over, han som faktisk gidder å la kødden vare så lenge, eller noen av dere som svarer helt alvorlig på dette våset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

cff.png

 

Førstepost er ikke åpenbart troll, gjøker dukker jo opp her innimellom, men hvis dere leser de to siste postene hans på første side og utover så er det jo åpenbart troll hele veien til banken. Vet ikke hvem jeg rister mest på hodet over, han som faktisk gidder å la kødden vare så lenge, eller noen av dere som svarer helt alvorlig på dette våset.

Hva er det som er troll i de to siste postene?

Lenke til kommentar

 

Det var da svært så melodramatisk du blei da ...

Det er vel slik samfunnet er.

Det var denne damen, på togholdeplassen. Ung i 28-30-årene, vet ikke.. Jeg holdt meg for hjertet, var redd for å besvime. Prøvde å legge meg ned på benken og heve føttene. Deretter forsøkte jeg å si til henne "Jeg har vondt i hjertet, det gjør skikkelig vondt". Det hun sa til meg var : "Oja, ok, da får du ha god bedring". Flaut, tenkte jeg, mens jeg fortsatt kunne å tenke klart. Og hev føttene mine opp igjen, slik at blodet fortsatt skulle strømme inn i hjernen, mens jeg la på benken. To sekunder senere, stod hun på andre siden av stasjonen(hun hadde liksom løpt avgårde, vet ikke). Jeg ser heller ikke ut som noen narkoman. Bruker skolesekk, skjorte, jeans.  Litt av en hjelpsom dame. Heldigvis kom jeg meg til legekontoret ved siden av, ganske fort, lå en stasjon unna.

 

Jeg har ikke lyst til å hjelpe menneskene på denne planeten lenger. Alle må klare seg selv, slik er verden blitt. Så lenge jeg kan få en utdannelse(medisin), hvor jeg har kunnskap om hvordan kroppen fungerer, har jeg ikke lenger interesse for å hjelpe dere fremmede mennesker. Det er tross alt tabu. 

 

 

Kanskje hun trodde du hadde hjertesorg, som andre gutter på din alder.

Lenke til kommentar

Alternativt viste hun at om man legger seg selv ned på en benk og selv løfter bena og klarer å snakke skikkelig så er det antagelig ikke så kritisk.

 

Har forøvrig besvimt en gang "offentlig", ble da satt i rullestol(aner ikke hvor den kom fra) og kjørt i all hast til sykestua og ble tatt hånd om der og lå til observasjon over natten.

Tydeligvis forskjell på folk, men jeg la meg ikke på gulvet å klagde heller da akkurat :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alternativt viste hun at om man legger seg selv ned på en benk og selv løfter bena og klarer å snakke skikkelig så er det antagelig ikke så kritisk.

 

Har forøvrig besvimt en gang "offentlig", ble da satt i rullestol(aner ikke hvor den kom fra) og kjørt i all hast til sykestua og ble tatt hånd om der og lå til observasjon over natten.

Tydeligvis forskjell på folk, men jeg la meg ikke på gulvet å klagde heller da akkurat :)

Grunnen til at du ikke gjorde det var vel fordi du ikke tenkte så langt. Hvis du hadde visst du holder på å besvime, ville du i all hast prøvd å unngå det. Utføre førstehjelp på deg selv. Nå var det bare denne damen som satt på benken ved siden av, og jeg måtte gjøre noe kvikt.
Lenke til kommentar

Grunnen er nok at jeg svimte av og falt i gulvet, uten mulighet til å verken tenke eller planlegge hva jeg skulle gjøre.

Jeg prøvde riktignok å ta tak i en stol, men klarte det ikke.

Var ikke snakk om sekunder engang fra jeg merket noe til jeg lå på bakken/ble tatt imot(vet ikke helt hva som skjedde).

 

For meg høres det ut som du overdriver kraftig og at andre merker det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...