Mangelfull Skrevet 16. april 2015 Forfatter Del Skrevet 16. april 2015 Give up Pi314. Ingen her tror du her medisin student. Ingen her tror du kommer til å bli lege. Du er en bitter ung gutt som overdramatiserer å sette smuler i halsen. Den mest egoistiske i denne tråden er deg. Jeg har prøvd å la vær å kommentere dette, for å gi dere muligheten til og forstå det selv. Men like egoistiske, som dumme er mennesket, at de trenger assistanse til å forstå også. Søk i tråden, og se om jeg noe sted har skrevet at jeg medisinstudent. Jeg er det til neste år. Selvom man har interesse for medisin, betyr det nødvendigvis ikke at man MÅ ha interesse for mennesker. Det er vel altfor mange som tror dette. Du kan ha interesse i det du driver med, i molekyler, formler, kroppens funksjoner, uten at du har interesse for andre mennesker rundt. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Hvis du tror at det å hjelpe mennesker betyr at de skylder deg noe (tid/tjeneste/penger/whatever) er du på feil vei. Da er det ikke snakk om hjelp.. Det at personen ville gjort det samme for deg. Det er det hjelp handler om, og gi tilbake hvis en annen person ville kommet i en krise, Nei... Det er absolutt ikke det hjelp handler om. Hjelp er noe man gjør uavhengig om personen (eller noen andre) ville gjort det samme tilbake. edit: http://no.wikipedia.org/wiki/Psykopati "inkluderer egosentrert tankegang, manipulerende atferd, overfladisk følelsesliv, manglende empati og ansvarsfølelse, dårlig atferdskontroll" Just sayin'... Endret 16. april 2015 av wampster Lenke til kommentar
Mangelfull Skrevet 16. april 2015 Forfatter Del Skrevet 16. april 2015 Hvis du tror at det å hjelpe mennesker betyr at de skylder deg noe (tid/tjeneste/penger/whatever) er du på feil vei. Da er det ikke snakk om hjelp.. Det at personen ville gjort det samme for deg. Det er det hjelp handler om, og gi tilbake hvis en annen person ville kommet i en krise, Nei... Det er absolutt ikke det hjelp handler om. Hjelp er noe man gjør uavhengig om personen (eller noen andre) ville gjort det samme tilbake. Vel, da har vi to vidt forskjellige definisjoner. Hjelp er og skal være det jeg har utdypt over. Det er som man sier: "Ingenting kommer gratis her i verden". Noe må utfylle noe annet, slik at det skapes en balanse. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Hjelp er og skal være det jeg har utdypt over. Det er som man sier: "Ingenting kommer gratis her i verden". Noe må utfylle noe annet, slik at det skapes en balanse. Vann er gratis... Luft er gratis... Kjærlighet er gratis... Du skjønner sikkert hvor jeg vil hen her.. Det at DU sier hvordan hjelp skal defineres betyr ikke at det er sånn. "inkluderer egosentrert tankegang, manipulerende atferd..." DU har rett. Det er slik DU sier at det skal være. Punktum. Endret 16. april 2015 av wampster Lenke til kommentar
Espp Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Du var ikke i nød. Du hadde et ubehag. Stor forskjell. Men hva hvis det ikke var det? Det er veldig veldig vanskelig for en person med panikkanfall (panikkangst) å vite om kroppen slutter å fungere eller om det bare er urasjonelle følelser. Spesielt (umulig) for en person som opplever det for første gang. Jeg sier absolutt ikke at noen skal gi ut noe som helst gratis, men litt medmenneskelighet må vel gå an å forlange. Et spørsmål om en person har det bra eller ikke er faen meg gratis. Folk i dag er så forbanna redd for å ta ansvar at det blir flaut. 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Det er da ikke vanskeligere enn å ta en flaske fra hylla, ta seg en slurk og betale i kassen etterpå heller. Jeg vet hva jeg ville gjort hvis jeg var desp og trodde jeg MÅTTE ha vann/drikke asap. Og det inkluderer definitivt ikke å spørre om å få noe gratis/kverulere med noen over noe så latterlig som 20kr. 1 Lenke til kommentar
Mangelfull Skrevet 16. april 2015 Forfatter Del Skrevet 16. april 2015 (endret) *snip* *snip* Tror du det er jeg som sitter her å bestemmer definisjoner? Det er samfunnet. Se deg rundt, kapitlisme og utnyttelse overalt. Menneskets egoisme styrer deres handlinger. Penger er sentralt. Hva så om den flasken kostet 20kr? Det ren utnyttelse, jeg ville aldri kjøpt vann på flaske, for det er rent vann mot rent vann.Jeg velger å ikke å kjøpe noe som er fritt i naturen, og godt tilgjengelig. Eneste grunnen var at jeg løp til feil sted, skulle dratt til toalettet noen 15 meter unna, og grunnen var at jeg hadde en lojalitet til mennesket, at noen kanskje ville tatt hånd om meg i butikken. Men egoismen og kapitlasimen var det som drev denne personen i kassen. Så tilbake til definisjonen min; Det er jo helt klart nå at vi ønsker en fordel i de tjenestene vi gjør. Det er sånn vi tenker, og mange lar seg være naive, i stedenfor å sette opp moraliteten og etikken ved det. Et liv kunne stått på spill. Jeg visste ikke hva som feilet meg, og det kunne vært noe alvorlig. Mannen bak kassen krevde betaling for en (gratis)tjeneste, og på den måten byttet han liv mot penger. i følge samfunnet skal det v'ære sånn, utnyttelse overalt, tjenester må betales, ingenting er gratis. Et liv er viktigere er bare blitt pyntetet på, i realiteten er alle egositiske og vil ha penger til sin fordel. ## sitatbonanza fjernet av ilpostino ## Endret 16. april 2015 av ilpostino Lenke til kommentar
wampster Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Så tilbake til definisjonen min; Det er jo helt klart nå at vi ønsker en fordel i de tjenestene vi gjør. Det er sånn vi tenker, Føkk off. Ikke dra meg inn i DIN latterlige tenkemåte og DINE definisjoner. Det er definitivt ikke slik JEG tenker. edit. Du er tydeligvis fubar (fucked up beyond any reason). Du har et latterlig snevert syn på mennesker/verden og andres meninger. Du som 19 åring tror (tydeligvis) du vet alt/kan alt.. -MIN definisjon... -MIN tankegang... -etc etc. La meg være den første til å poengtere at det er så langt fra sannheten som det går ann å komme. Endret 16. april 2015 av wampster 1 Lenke til kommentar
Mangelfull Skrevet 16. april 2015 Forfatter Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Så tilbake til definisjonen min; Det er jo helt klart nå at vi ønsker en fordel i de tjenestene vi gjør. Det er sånn vi tenker, Føkk off. Ikke dra meg inn i DIN latterlige tenkemåte og DINE definisjoner. Det er definitivt ikke slik JEG tenker. Definisjonen markerte jeg som "min" fordi du tenker feil. Med min mente jeg ikke at den hadde et personlig preg for meg, men heller at den er forskjellig fra din. Hvis du henger med? Den er absolutt generell for samfunnet. Det er bare at mange lar seg styre, de har ikke insett det ennå. Endret 16. april 2015 av Pi314 Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Tror du det er jeg som sitter her å bestemmer definisjoner? Det er samfunnet. Se deg rundt, kapitlisme og utnyttelse overalt. Menneskets egoisme styrer deres handlinger. Penger er sentralt. Hva så om den flasken kostet 20kr? Det ren utnyttelse, jeg ville aldri kjøpt vann på flaske, for det er rent vann mot rent vann.Jeg velger å ikke å kjøpe noe som er fritt i naturen, og godt tilgjengelig. Eneste grunnen var at jeg løp til feil sted, skulle dratt til toalettet noen 15 meter unna, og grunnen var at jeg hadde en lojalitet til mennesket, at noen kanskje ville tatt hånd om meg i butikken. Men egoismen og kapitlasimen var det som drev denne personen i kassen. Så tilbake til definisjonen min; Det er jo helt klart nå at vi ønsker en fordel i de tjenestene vi gjør. Det er sånn vi tenker, og mange lar seg være naive, i stedenfor å sette opp moraliteten og etikken ved det. Et liv kunne stått på spill. Jeg visste ikke hva som feilet meg, og det kunne vært noe alvorlig. Mannen bak kassen krevde betaling for en (gratis)tjeneste, og på den måten byttet han liv mot penger. i følge samfunnet skal det v'ære sånn, utnyttelse overalt, tjenester må betales, ingenting er gratis. Et liv er viktigere er bare blitt pyntetet på, i realiteten er alle egositiske og vil ha penger til sin fordel. Men når du står på ditt prinsipp om å ikke kjøpe vann til 20 kr; når du tror livet ditt står på spill, var det kanskje ikke så desperat helse- situasjon som du vil ha det til.... ## sitatbonanza fjernet av ilpostino ## Endret 16. april 2015 av ilpostino 1 Lenke til kommentar
Mangelfull Skrevet 16. april 2015 Forfatter Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Men når du står på ditt prinsipp om å ikke kjøpe vann til 20 kr; når du tror livet ditt står på spill, var det kanskje ikke så desperat helse- situasjon som du vil ha det til.... Vann er gratis fra springen. Jeg innså senere at jeg må endre min tenkemåte til samfunnet. Døra var åpen tilbakrommet, jeg så springen. ## sitatbonanza fjernet av ilpostino ## Endret 16. april 2015 av ilpostino Lenke til kommentar
wampster Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Definisjonen markerte jeg som "min" fordi du tenker feil. Med min mente jeg ikke at den hadde et personlig preg for meg, men heller at den er forskjellig fra din. Hvis du henger med? Den er absolutt generell for samfunnet. Det er bare at mange lar seg styre, de har ikke insett det ennå. Nei det gjør jeg ikke Nei det er den ikke. Det at du fortsetter å påstå noe gjør ikke at du tilslutt får rett når det du påstår er feil... Uansett hvor mange ganger du gjentar det. ## sitatbonanza fjernet av ilpostino ## Endret 16. april 2015 av ilpostino Lenke til kommentar
Mangelfull Skrevet 16. april 2015 Forfatter Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Nei, mennesker som trenger hjelp. Skulle ønsket samfunnet var sånn, nå må vi bare leve etter de eksisterende levereglene alle sammen. Frorsvar ditt levebrød, så lenge det er sikkert, bryr vi oss ikke om andre. ## sitatbonanza fjernet av ilpostino ## Endret 16. april 2015 av ilpostino Lenke til kommentar
Mangelfull Skrevet 16. april 2015 Forfatter Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Nei det gjør jeg ikke Nei det er den ikke. Det at du fortsetter å påstå noe gjør ikke at du tilslutt får rett når det du påstår er feil... Uansett hvor mange ganger du gjentar det. Du er ikke opplyst enda. Umoden. Men slapp av, etterhvert som du selv kommer i helesituasjoner, kriser, eller andre former hvor du trenger hjelp av samfunnet, vil du nok vende til Pisentralisme. ## sitatbonanza fjernet av ilpostino ## Endret 16. april 2015 av ilpostino Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Hahahaha, fy faen Pi314 du blir bare mer og mer tragisk. Tror denne tråden kan stenges nå ^^..... 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Du er ikke opplyst enda. Umoden. Men slapp av, etterhvert som du selv kommer i helesituasjoner, kriser, eller andre former hvor du trenger hjelp av samfunnet, vil du nok vende til Pisentralisme. Glimrende.. Det er jeg (vi andre) som ikke slenger rundt med latterlige "beskyldninger" og antakelser som er umodene her. Jeg har vært i flere helse og krisesituasjoner enn du noen gang kommer til å være i, så slapp av. Jeg kan håndtere det meste selv. Og i motsetning til deg lar jeg ikke hvordan samfunnet er diktere hvordan jeg skal være. Jeg er slik jeg vil være av en enkel grunn... Det er fordi det er JEG som vil det. Du kommer til å nå langt i livet. Ser etter deg i kassa på Rimi fremover. Jeg vil ha pose, men trenger ikke kvittering. ## sitatbonanza fjernet av ilpostino ## Endret 16. april 2015 av ilpostino Lenke til kommentar
Mangelfull Skrevet 16. april 2015 Forfatter Del Skrevet 16. april 2015 Det kan den helt sikkert. Det er bra informasjon til dere andre, anbefaler dere å lese gjennom. Lenke til kommentar
Mangelfull Skrevet 16. april 2015 Forfatter Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Glimrende.. Det er jeg (vi andre) som ikke slenger rundt med latterlige "beskyldninger" og antakelser som er umodene her. Jeg har vært i flere helse og krisesituasjoner enn du noen gang kommer til å være i, så slapp av. Jeg kan håndtere det meste selv. Og i motsetning til deg lar jeg ikke hvordan samfunnet er diktere hvordan jeg skal være. Jeg er slik jeg vil være av en enkel grunn... Det er fordi det er JEG som vil det. Du kommer til å nå langt i livet. Ser etter deg i kassa på Rimi fremover. Jeg vil ha pose, men trenger ikke kvittering. Hehe, sitter å leser på medisin, selvom jeg ikke studerer det før til høsten. Kjøpte bøkene ifjor sommer, og har lest en god del Så tror neppe det . ## sitatbonanza fjernet av ilpostino ## Endret 16. april 2015 av ilpostino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå