Phrenicus Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Tviler egentlig på at du er medisinstudent. Du omtaler brystsmerter som smerter i hjertet, sier at blodet strømmer til hjernen i sjokkleie, kjenner ikke symptomene på panikkangst og kaller attpåtil spytt for væske. 5 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Jeg vil anta at du 1, Aldri kommer til å bli lege (du virker langt ifra smart nok) 2, Aldri kommer til å tjene mye penger (du har helt feil fokus) 3, Definitivt aldri kommer til å utvikle en ny medisin (se punkt 1) 4, Forhåpentligvis ikke gir noen en leksjon (uansett tema) 5, Ikke har snøring om hva du snakker om når du tror at leger har en "deilig" arbeidstid. 6, Trenger hjelp. Og sist men ikke minst. 7, ALLTID burde gå med en flaske vann i lommen fra nå av så du slipper at dette skjer igjen. 5 Lenke til kommentar
Mangelfull Skrevet 15. april 2015 Forfatter Del Skrevet 15. april 2015 Wamster, det spørs hvor du jobber. En (venn )av meg er lege. Det er ikke slik at det er stress hele tiden. De har PAUSER, de har ROLIGE dager. Jeg har til og med hvert der oppe og sett, på en rolig dag. Det spiller ingen rolle for meg, så lenge jeg tjener penger. D Det finnes mange medisiner på markedet. Det er alltid mulighet for å utvikle en ny, eller i det minste ta del i det Dere kan fortsette å leve det egoisitiske, person-sentralistiske livet. God natt ! Lenke til kommentar
Mangelfull Skrevet 15. april 2015 Forfatter Del Skrevet 15. april 2015 Jeg vil anta at du 1, Aldri kommer til å bli lege (du virker langt ifra smart nok) 2, Aldri kommer til å tjene mye penger (du har helt feil fokus) 3, Definitivt aldri kommer til å utvikle en ny medisin (se punkt 1) 4, Forhåpentligvis ikke gir noen en leksjon (uansett tema) 5, Ikke har snøring om hva du snakker om når du tror at leger har en "deilig" arbeidstid. 6, Trenger hjelp. Og sist men ikke minst. 7, ALLTID burde gå med en flaske vann i lommen fra nå av så du slipper at dette skjer igjen. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Wamster, det spørs hvor du jobber. En (venn )av meg er lege. Det er ikke slik at det er stress hele tiden. De har PAUSER, de har ROLIGE dager. Jeg har til og med hvert der oppe og sett, på en rolig dag. Det spiller ingen rolle for meg, så lenge jeg tjener penger. D Det finnes mange medisiner på markedet. Det er alltid mulighet for å utvikle en ny, eller i det minste ta del i det Dere kan fortsette å leve det egoisitiske, person-sentralistiske livet. God natt ! Faren min er Kirurg (2 grader) og har jobbet på Bærum/Asker/Ullevål etc og jobbet med diverse landslag (90 tallet). Av den grunn har han også mange bekjente/venner som er leger (både offentlig og privat). Du kan si at jeg derfor vet litt om hvordan arbeidstid og sånt er. Og nei, det er IKKE slik du tror. Og hvis du tror det å utvikle ny medisin er enkelt/lett/uproblematisk.. Da den første valiumpillen var ferdig testet/produsert etc hadde utviklingen kostet over en mrd. Det er ikke snakk om å utvikle en app til en smarttlf her, noe du gir inntrykk av at du tror. 3 Lenke til kommentar
Mangelfull Skrevet 16. april 2015 Forfatter Del Skrevet 16. april 2015 Wamster, det spørs hvor du jobber. En (venn )av meg er lege. Det er ikke slik at det er stress hele tiden. De har PAUSER, de har ROLIGE dager. Jeg har til og med hvert der oppe og sett, på en rolig dag. Det spiller ingen rolle for meg, så lenge jeg tjener penger. D Det finnes mange medisiner på markedet. Det er alltid mulighet for å utvikle en ny, eller i det minste ta del i det Dere kan fortsette å leve det egoisitiske, person-sentralistiske livet. God natt ! Faren min er Kirurg (2 grader) og har jobbet på Bærum/Asker/Ullevål etc og jobbet med diverse landslag (90 tallet). Av den grunn har han også mange bekjente/venner som er leger (både offentlig og privat). Du kan si at jeg derfor vet litt om hvordan arbeidstid og sånt er. Og nei, det er IKKE slik du tror. Og hvis du tror det å utvikle ny medisin er enkelt/lett/uproblematisk.. Da den første valiumpillen var ferdig testet/produsert etc hadde utviklingen kostet over en mrd. Det er ikke snakk om å utvikle en app til en smarttlf her, noe du gir inntrykk av at du tror. Trenger på ingen måte å gjøre revolusjon innenfor medisin. En kan fortsatt utvikle medisiner som er fungerbare, men trenger ikke å være en helt ny, revolusjonerende pille. Det kan være snakk om vitamin-type, og andre små ting. Så kan man sikkert prøve å gå lenger oppover. Jeg har absolutt ingen problem med arbeidstid. Det som betyr noe er penger, og utnytte de som har utnyttet meg. Når interessen for selve medisin er der, er areidsmengden ikke noe problem, så lenge jeg får jobbet med det jeg vil. Godt natt igjen Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Høres ut som panikkangst/angstanfall. Dramatisk for den som opplever det, men er egentlig ufarlig. Selvfølgelig får man høy puls når man har angst, det betyr ikke at det er farlig. Når man trener så får man jo også høy puls, dør ikke av den grunn. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Trenger på ingen måte å gjøre revolusjon innenfor medisin. En kan fortsatt utvikle medisiner som er fungerbare, men trenger ikke å være en helt ny, revolusjonerende pille. Det kan være snakk om vitamin-type, og andre små ting. Så kan man sikkert prøve å gå lenger oppover. Ja, vitamin-tabletter er det samme som medisiner. Dette, og en del andre formuleringer gjør at eg konkluderer med at du må tulle og kun prøver å trekke opp til idiotiske diskusjoner(evnt sympati). Lykke til. 2 Lenke til kommentar
Mangelfull Skrevet 16. april 2015 Forfatter Del Skrevet 16. april 2015 Trenger på ingen måte å gjøre revolusjon innenfor medisin. En kan fortsatt utvikle medisiner som er fungerbare, men trenger ikke å være en helt ny, revolusjonerende pille. Det kan være snakk om vitamin-type, og andre små ting. Så kan man sikkert prøve å gå lenger oppover. Ja, vitamin-tabletter er det samme som medisiner. Dette, og en del andre formuleringer gjør at eg konkluderer med at du må tulle og kun prøver å trekke opp til idiotiske diskusjoner(evnt sympati). Lykke til. Sympati? Se i tråden. 95% har gitt uttrykk for at min situasjon ikke var 'god' nok, at jeg ikke var i nødsituasjon, at dersom jeg skulle fått hjelp måtte jeg ha det vannskelig for å kommunisere eller skaden må være slik at man direkte på vei til dø. Jeg skaper på ingen måte noen sympati. Jeg fremmer mitt budskap etter erfaringer, at det ikke er noen menneskerett å være empatisk /hjelpe til. Det er tydeligvis slik samfunnet er. Det er en egosentrisitet i menneskene, og det er viktig å gjøre folk klare på dette. Ville du ofret din tid, interesser, ditt liv, på en som ikke ville gjort det samme for deg, hvis du led? Samtidig må man kun hjelpe noen hvis det er en absolutt NØDSITUASJON. Disse spillereglene kommer jeg til å følge fremover. Jeg fremmer bare budskapet, kanskje du bør gjøre det samme, følge disse spillereglene ? Og viktig at dere tar godt vare på dere selv, tenker selv, for hvis dere ikke er i direkte akutt nødsituasjon, vil de fleste ignorere dere. Fordi da er det uansett en plikt til å hjelpe, pga lovene, da øker sannsynligheten for at motparten ville gjort det samme Ellers er det viktig at hvert enkelt menneske tar vare på seg selv og sine verdier. Dette er politikk. Kan Navngi den for PIs Egosentrisme Lenke til kommentar
Mangelfull Skrevet 16. april 2015 Forfatter Del Skrevet 16. april 2015 Vi må sette oss selv og våre nærmeste i sentrum. For mest sannsynlig vil en fremmedoerson gjøre det samme. Det ligge i den naive, egoistiske menneskehetens natur. Da bør ikke folk være naive å tro at det er høy sans for få hjelp. Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Tror ikke lege er yrke for deg med dine syn og holdninger 1 Lenke til kommentar
Phrenicus Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Du er garantert ikke medisinstudent. 2 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 høres ut som du overdramatiserte og gjorde deg til, noe enhver butikkeier/ansatt misliker.... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Eg bruker all min tilgjengelig fritid til å hjelpe andre mennesker. Hva gjør du som sitter der på din høye hest og kommer med pekefingre i alle mulige retninger? Det er du som er egosentrisk her. Du hadde smerter, satte noen smuler i halsen og trengte vann. Værre var det ikke. Get over it and move on. Lenke til kommentar
Mangelfull Skrevet 16. april 2015 Forfatter Del Skrevet 16. april 2015 Eg bruker all min tilgjengelig fritid til å hjelpe andre mennesker. Hva gjør du som sitter der på din høye hest og kommer med pekefingre i alle mulige retninger? Det er du som er egosentrisk her. Du hadde smerter, satte noen smuler i halsen og trengte vann. Værre var det ikke. Get over it and move on. Mennesker som sikkert ikke vil hjelpe deg? Lykke til. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Hvis du tror at det å hjelpe mennesker betyr at de skylder deg noe (tid/tjeneste/penger/whatever) er du på feil vei. Da er det ikke snakk om hjelp.. 2 Lenke til kommentar
Mangelfull Skrevet 16. april 2015 Forfatter Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Hvis du tror at det å hjelpe mennesker betyr at de skylder deg noe (tid/tjeneste/penger/whatever) er du på feil vei. Da er det ikke snakk om hjelp.. Det skal kun bety tillit. Det at personen ville gjort det samme for deg. Det er det hjelp handler om, og gi tilbake hvis en annen person ville kommet i en krise, trenger ikke å være samme person, poenget er at man ikke skal forvente å få hjelp, hvis man ikke gir det tilbake til samfunnet. Endret 16. april 2015 av Pi314 Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Give up Pi314. Ingen her tror du her medisin student. Ingen her tror du kommer til å bli lege. Du er en bitter ung gutt som overdramatiserer å sette smuler i halsen. Den mest egoistiske i denne tråden er deg. 2 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Det 4. ordet i emnetittel sier vel egentlig alt... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Eg bruker all min tilgjengelig fritid til å hjelpe andre mennesker. Hva gjør du som sitter der på din høye hest og kommer med pekefingre i alle mulige retninger? Det er du som er egosentrisk her. Du hadde smerter, satte noen smuler i halsen og trengte vann. Værre var det ikke. Get over it and move on. Mennesker som sikkert ikke vil hjelpe deg? Lykke til. Nei, mennesker som trenger hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå