Gå til innhold

Langhuset Veien kulturminnepark Hønefoss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fine utsnitt og komp på begge versjoner.

V2 blir nok kanskje mest dokumentarisk. Men V1 vitner jo om at fotografen plassert elementene i flata.

Skulle jeg pirke litt så ville jeg tatt et kutt i høyrekanten slik at siste bjørka til høyre heller går rent ut på høyre ramme med litt luft opp til hjørnet framfor å gå ut i hjørnet. Kanskje vil det også øke spenningen da alle de andre bjørkene går ut på øvre ramme.

Lys, skarphet, farger og detaljer er det ingenting å si på i noen av versjonene.

Roar

Lenke til kommentar

Hei, Ragnar.

For min del er dette interessant, og det kan være en fin søndagsutflukt for en familie med både små og store barn !

Jeg har ikke vært klar over at en slik kulturminne-park eksisterer rett ved Hønefoss.

Bildene gir et fint inntrykk, og følgeteksten gir nyttig og interessant informasjon, - takk, Ragnar ! :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Fine utsnitt og komp på begge versjoner.

V2 blir nok kanskje mest dokumentarisk. Men V1 vitner jo om at fotografen plassert elementene i flata.

Skulle jeg pirke litt så ville jeg tatt et kutt i høyrekanten slik at siste bjørka til høyre heller går rent ut på høyre ramme med litt luft opp til hjørnet framfor å gå ut i hjørnet. Kanskje vil det også øke spenningen da alle de andre bjørkene går ut på øvre ramme.

Lys, skarphet, farger og detaljer er det ingenting å si på i noen av versjonene.

Roar

Hei og takk for dine kommentarer og forslag til mulige endringer. Det er kuttet i venstre side, men ikke akkurat slik du kunne ønske deg. En grunn til at jeg lot det være slik det ble er at det skulle bli litt luft mellom siste gjerdestolpe og billedkant. Søppeldunken på høyre side der burde for øvrig vært klonet bort. Men det er mulig med kutt slik du forslår og fortsatt litt luft ved gjerdestolpen, og det vil som du nevner føre til en litt strammere komposisjon. Supert at du vil komme med dine tanker om forbedringer !

Skj

Lenke til kommentar

Hei, Ragnar.

For min del er dette interessant, og det kan være en fin søndagsutflukt for en familie med både små og store barn !

Jeg har ikke vært klar over at en slik kulturminne-park eksisterer rett ved Hønefoss.

Bildene gir et fint inntrykk, og følgeteksten gir nyttig og interessant informasjon, - takk, Ragnar ! :)

M v h Albert.

Takk for hyggelig kommentar. Jo, ta med familien på en Ringerikstur, det er mye å hente der (og dessuten ikke minst ved Kistefos-museet ved Jevnaker dersom du først er på tur i disse trakter. NB: Husk fotoapparatet !

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...