Jarmo Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Allerede førstkommende vinter kan det omstridte dieselforbudet bli innført i Oslo. Det er ikke lenger et spørsmål om dieselbiler får kjøreforbud på de mest forurensede vinterdagene, men når. http://www.nrk.no/ostlandssendingen/na-kommer-dieselforbudet-1.12310236 Og byfolk løper til bilforhandler og kjøper seg bensinbil. Seriøst, hva med nytte-og nærings-biler, taxi osv. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Da viser det seg vel at andre partier enn Ap er like forbudskåte og hensynsløse med bilistene. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Her burde det vell nesten komme en eller annen form for konpensansjonsordning for de som valgte å følge oppfordringene fra politikerne for noen år siden? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Her burde det vell nesten komme en eller annen form for konpensansjonsordning for de som valgte å følge oppfordringene fra politikerne for noen år siden? Tja, men hvordan skal den finansieres? a) Ut fra personlige midler til de poltikerne som førte folk bak lyset, og som sitter på stortinget og skal bestemme hvem som skal betale b) Ved å beskatte de som var så dumme å tro på politikerne c) Ved å beskatte de som var så fornuftige at de ikke trodde på politikerne d) ... Lenke til kommentar
ozone Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Jeg kan gå med på å betale en avgift for å kjøre min dieselbil i spesifikke områder (som med piggdekkgebyr), men jeg nekter å gå med på et forbud mot å kjøre en lovlig innkjøpt kjøretøy godkjent av veimyndighetene der halve prisen er engangsavgift! 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Avgiftssone kommer neppe til å være effektivt. Det ender nok bare med at alle diesel-eiere surmuler og betaler, og alle kjører slik som de gjorde før, bare i dårligere humør. Kjøreforbud er etter min mening en svært dårlig løsning, og jeg stiller meg skeptisk til at det kommer til å settes til verks. Lenke til kommentar
Horge Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Tror vi det faktisk blir slik at diesel-forbudet ikke kommer til å gjelde biler som tilfredsstiller "Euro 6"?http://www.dagbladet.no/2015/04/15/tema/dinside/bil/aller/motor/38703925/ Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Her burde det vell nesten komme en eller annen form for konpensansjonsordning for de som valgte å følge oppfordringene fra politikerne for noen år siden?Kompensasjonen er jo der allerede i form av billigere drivstoff?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå