Gå til innhold

Du kan betale for å lettere utføre dødstøtene i Mortal Kombat X

Anbefalte innlegg

Sukk og akk. Dette må være det verste lavmålet jeg har sett fra spillbransjen hittil. Hva blir det neste? Utviklere som selger seg på gata? :roll:

Var det ikke det gamergate originalt handlet om? Utviklere som gikk til sengs med spilljournalister for å få mer publisitet og høyere karakter? We are already there my friend.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det ikke det gamergate originalt handlet om? Utviklere som gikk til sengs med spilljournalister for å få mer publisitet og høyere karakter? We are already there my friend.

Nei, det var ikke det GG verken handlet om eller handler om. Det var aldri snakk om at noen hadde gått til sengs med noen for å få noen gjenytelse.

Det som det derimot handlet om var at spilljournalister og dommere i kåringer verken erklærte seg inhabil eller opplyste om at de hadde, eller hadde hatt, forhold med utviklere de enten skreiv om eller bedømte.

Pluss en del ekstra "snacks" man oppdaget etterhvert.

Lenke til kommentar

..kart i Call of Duty.., det er helt valgfritt.

Så man blir ikke litt ekskludert fra alle andre som har kartene og spiller på dem?

Nå er det DLC på lanseringsdagen som irriterer vannet av meg, ikke det at det kommer ekstra innhold etter at spillet er sluppet.

Lenke til kommentar
Nei vel? Det er 110% balansert? Alle folk spiller akkurat like godt med alle chars? Det har jeg liten tro på.

AtW

Det er ikke snakk om superkarakterer man kan kjøpe,

det er ikke sånn at de som har de 2 karakterene kommer til å vinne mer i gjennomsnitt enn de som ikke har de.

Man har 25 karakterer til å begynne med,

det er ikke sånn at man går glipp av mye pga. at man ikke har de 2 DLC karakterene.

Poenget mitt er at det ikke er P2W,

viss jeg betaler 200,- for Kombat Pack,

kommer ikke vinnestatistikken min til å endres i det hele tatt,

i værste fall veldig lite.

Pay to win betyr jo at viss man betaler har man en større fordel enn de som ikke betaler,

noe som ikke er tilfelle i MKX. :)

Endret av Malmern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei vel? Det er 110% balansert? Alle folk spiller akkurat like godt med alle chars? Det har jeg liten tro på.

AtW

Det er ikke snakk om superkarakterer man kan kjøpe,

det er ikke sånn at de som har de 2 karakterene kommer til å vinne mer i gjennomsnitt enn de som ikke har de.

Man har 25 karakterer til å begynne med,

det er ikke sånn at man går glipp av mye pga. at man ikke har de 2 DLC karakterene.

Superkarakterer eller ikke, noen karakterer er statistisk sett bedre i alle slike spill, og for noen vil disse to karakterene være de de spiller best med.

Og jo, de som har de 2 karakterene vil derfor antakelig i snitt vinne (litt) mer i gjennomsnitt.

Derfor, per def, pay2win, selv om fordelen er liten.

AtW

Lenke til kommentar
Superkarakterer eller ikke, noen karakterer er statistisk sett bedre i alle slike spill, og for noen vil disse to karakterene være de de spiller best med.

Og jo, de som har de 2 karakterene vil derfor antakelig i snitt vinne (litt) mer i gjennomsnitt.

AtW

Det er ikke noe som helst som tilsier at de 2 karakterene er statistisk bedre enn noen av de medfølgende karakterene,

at det koster 100,- per karakter sier nada og nix om de er bra eller ikke.

Og hvordan vet du at de som har de 2 karakterene kommer til å vinne mer i gjennomsnitt enn de som ikke har de,

sitter du på noen statistikker kanskje? :)

Endret av Malmern
  • Liker 3
Lenke til kommentar

AtW

Det er ikke noe som helst som tilsier at de 2 karakterene er statistisk bedre enn noen av de medfølgende karakterene,

Og hvordan vet du at de som har de 2 karakterene kommer til å vinne mer i gjennomsnitt enn de som ikke har de,

Er du enig i at ikke alle er like gode med alle karakterer, ja eller nei? Er du enig i at slike spill aldri er 100% balansert, ja eller nei? Om ja på disse, så følger det naturlig at et visst utvalg av folk er bedre med disse to karakterene, disse vil gjøre det bedre med disse opplåst, og da vil også gruppa som har de opplåst gjøre det bedre når alt annet er likt.

Leste du hva jeg skrev? Jeg skrev antakelig bedre, og jeg skrev hvorfor. Forøvrig som et svar til din påstand om det motsatte, som ikke er underbygd og hva mye mer skråsikkert formulert, så klager du over at jeg ikke har statistikker?

AtW

Lenke til kommentar

Er du enig i at ikke alle er like gode med alle karakterer, ja eller nei? Er du enig i at slike spill aldri er 100% balansert, ja eller nei? Om ja på disse, så følger det naturlig at et visst utvalg av folk er bedre med disse to karakterene, disse vil gjøre det bedre med disse opplåst, og da vil også gruppa som har de opplåst gjøre det bedre når alt annet er likt.

Leste du hva jeg skrev? Jeg skrev antakelig bedre, og jeg skrev hvorfor. Forøvrig som et svar til din påstand om det motsatte, som ikke er underbygd og hva mye mer skråsikkert formulert, så klager du over at jeg ikke har statistikker?

AtW

Ok,

noen er sikkert bedre med de 2 enn uten,

men å spekulere i det uten noe info er litt prematurt,

noe som jeg også gjorde,

det skal jeg innrømme,

det ble gjort i "kampens hete". ;)

Strengt talt så er det P2W for X antall personer,

hvor mange aner jeg ikke,

men vil allikevel påstå at det ikke er å regne som P2W,

da veldig mange vil klare seg like bra uten,

kanskje P2M(aybe)W er ett bedre begrep i dette tilfelle? :p

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Aaah, jeg gleder meg uansett til å bli gjenforent med gærningene i MK verden. Jeg tror uansett dette spillet er bra og kanskje bedre enn forgjengerene,

Når jeg på 90 tallet fikk MK 2 på SNES, så var det ingen hint om hvordan fitalities, babyalities, friendship osv ble utført, men jammen kom Nintendo Magasinet på banen :) Det ble en mang en kveld med rullende hoder, utdragne armer og mye annet gørr.

Lenke til kommentar

Aaah, jeg gleder meg uansett til å bli gjenforent med gærningene i MK verden. Jeg tror uansett dette spillet er bra og kanskje bedre enn forgjengerene,

Når jeg på 90 tallet fikk MK 2 på SNES, så var det ingen hint om hvordan fitalities, babyalities, friendship osv ble utført, men jammen kom Nintendo Magasinet på banen :) Det ble en mang en kveld med rullende hoder, utdragne armer og mye annet gørr.

Jeg kan forsikre deg om at det er like bra eller enda bedre enn forgjengeren :)

Historien er crap, men det er jo ikke derfor man kjøper spillet.

Gled deg :)

Lenke til kommentar

Å ha tilgang til flere karakterer i et spill der balanse er ekstremt viktig og ekstremt vanskelig kan sammenlignes med å kjøpe flere lodd kontra å bare kjøpe ett. Nei, man er ikke garantert å sitte på et vinnerlodd selv om man har veldig mange, men sjansen er defintiivt høyere

Og det synes jeg ikke er greit når spillet allerede koster 400 kroner

Lenke til kommentar

På Steam kan man også kjøpe en pakke til 200,- for å aktivere noen karakterer man kan spille med. Hva skjedde med god gammeldags trening og å ta bosser for å låse opp ting??

Gratulerer Netherrealm så mye med å ha ødelagt sjelen til den fantastiske Mortal Kombata serien.

De har ikke ødelagt noe som helst, slutt og tull. :)

PS: Ganske tåpelig å se voksne folk misforstå "pay-to-win", LoL er pay-2-win da man kan få tak i ting andre ikke har, kan sammenligned mes kharacters i MKX, men fatalities gjøres når man har vunnet uansett så DET Er ikke pay-to-win, skjerp dere.

Det er heller ikke værre en å gå i fatality practice så får du de uten "easy" versjonen, "SO DIFFICULTZ"

Har 10 timer spilt allerede, elsker det. :D

Hvordan er å kjøpe karakterer ikke pay to win?

AtW

Det å kjøpe characters ER pay to win, men det å kjøpe en easy fatality som IKKE har noe å si da de kan bare brukes ETTER at man har vunnet uansett, har ingenting å si.

Les det jeg skrev så ser du at jeg til og med skrev "kan sammenligned med karahcters i MKX".

Lenke til kommentar

For å være litt sentimental: Jeg husker da vi spilte MK2 på SNES og hvor mye vi eksperimenterte og knotet for å oppdage forskjellige fatalities og andre hemmeligheter. Når man først oppdaget noe, som fatalities det bare var mulig å utføre på spesifikke baner eller den hemmelige kampen mot Noob Saibot, så var det en ekstatisk opplevelse og det var utrolig tilfredsstillende å vise frem hva man hadde funnet til kamerater som satt der med store øyne. Hvis vi hadde kunne betalt for å låse opp disse hemmelighetene ville noen av oss garantert ha falt for fristelsen, men gud så mye fattigere vår opplevelse av spillet ville blitt og vi ville ikke hatt noen av disse gode minnene.

Lenke til kommentar

På Steam kan man også kjøpe en pakke til 200,- for å aktivere noen karakterer man kan spille med. Hva skjedde med god gammeldags trening og å ta bosser for å låse opp ting??

Gratulerer Netherrealm så mye med å ha ødelagt sjelen til den fantastiske Mortal Kombata serien.

De har ikke ødelagt noe som helst, slutt og tull. :)

PS: Ganske tåpelig å se voksne folk misforstå "pay-to-win", LoL er pay-2-win da man kan få tak i ting andre ikke har, kan sammenligned mes kharacters i MKX, men fatalities gjøres når man har vunnet uansett så DET Er ikke pay-to-win, skjerp dere.

Det er heller ikke værre en å gå i fatality practice så får du de uten "easy" versjonen, "SO DIFFICULTZ"

Har 10 timer spilt allerede, elsker det. :D

Hvordan er å kjøpe karakterer ikke pay to win?

AtW

Det å kjøpe characters ER pay to win, men det å kjøpe en easy fatality som IKKE har noe å si da de kan bare brukes ETTER at man har vunnet uansett, har ingenting å si.

Les det jeg skrev så ser du at jeg til og med skrev "kan sammenligned med karahcters i MKX".

Dantes innlegg som du svarte på er om å låse opp karakterer, men joda, det er ikke pay2 win med fatalities men å kjøpe karakterer er som du sier pay2win. Så MKX er et pay2win-spill.

AtW

Lenke til kommentar

Hva skjedde med god gammeldags trening og å ta bosser for å låse opp ting??

Spillet sparker ræv da, så 'ødelagt sjela' er å ta litt i. Kan unlocke en char ved å spille igjennom story, alle andre non-dlc characters er ferdig unlocked.

Easy-fatalities greia her er tullete, men har jo ingenting å si, bare et nett for å fange inn pengene til dumme forbrukere. En Fatality er så lett som <><>1 eller lignende allerede.

Lenke til kommentar

Om man bare har råd til å kjøpe base-game så får man bli god med base-game characters. Det var ikke akkurat lagt skjul på at det kom til å bli DLC-chars i MKX, som det har vært i de fleste andre fighters nå om dagen.

Et spills fulle pris, med alt innhold, er base-game-pris + prisen for alle dlc'er. Heldigvis kan vi velge hvilken av DLC'ene vi må kjøpe så vi ikke trenger å betale for alt.

Du fikk jo også pre-order packs med Kombat Pack (dlc-karakterene og endel skins++). Prisen på den preorderen er da prisen for spillet med alt innhold, og base-game er den billigere versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...