Gå til innhold

Bygge musikk PC

Anbefalte innlegg

Hei
jeg ønsker å kovertere alle mine musikk  CD-plater over til FLAC og lagre og spille disse fra PC

via stereo anlegget. Slipper da cd spilleren.

Er der noen forsla på hva jeg trenger.

Regner med at prossessor  - 5 kjerner er godt nok

Hovedkort - forslag??

En SSD disk 250 GB
2 stk SATA `a 1TB  ( 2TB)  250 cd plater

8 GB ram

Lyd kort - er det godt nok det som er på HK - eller må jeg ha dette i tilleg , forslag...

NB: har en en CD konverter 

Strømforsyning CA 700 w

Ett lydløst kabinett

Mvh

Cocac Ola

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha gjort ein reknefeil. Ein CD i flac er 450 MB - eller mindre dersom under 75 min, enkel intrumentering, mono osv. Uansett blir det i praksis plass til godt over 5000 CDar på 2TB.

Du må ikkje tenkje på opptak av platene, dei må rippast. Det tek nokre få minuttar. Best om du kontrollerer rippinga med AccurateRip (samanliknar med andre rippingar av same plata, via Internett). Det er nemleg oftare enn ein trur at rippinga blir feil.

Det er fordel med mange kjerner ved konvertering frå .wav til .flac dersom du brukar eit program med støtte for det (frå dBPoweramp, t.d.). Då arbeider kvar kjerne med kvar si fil, og konverteringa går mange gonger så fort.

Endret av Vox_populi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget må være å ikke konvertere signalet/musikken digital-analog-digital. Får du det til om du kjører gjennom anlegget? Jeg ville sett det som absolutt enklest å ha en intern CD-spiller, da vil jo rippeprogrammet selv kunne kontrollere stopp-start av spilleren også. Eller tenker du noe helt annet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...