Gå til innhold

Grønnfink ....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legger merke til at fargen på grønnfinken nesten går i ett med grein og bakgrunn. Øyekontakten her jo perfekt !

Vennlig hilsen Ragnar

Hei, Ragnar.

Ja, grønnfink har farger som ofte matcher vegetasjonen så godt at det kan være vanskelig å få øye på dem i den perioden da trær og planter er grønne.

De to grønnfinkene som kom i går, var nok ekstra vaktsomme, og holdt blikket på meg nesten kontinuerlig.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! ;)

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Dette synes jeg ble eksepsjonelt fint. Finken er så til de grader skarp og tilstedeværende at en får følelsen av at den er på vei ut av bildet. Nesten 3D effekt.

Hvis jeg skal pirke på noe, så må det bli ett ørlite kutt oppe, rett under den lyse flekken på trestammen.

Det for å få hodet nærmere det rette snittet og samtidig eliminere nevnte flekk, som trekker blikket mot seg.

Mvh. Rolf

Lenke til kommentar

Dette synes jeg ble eksepsjonelt fint. Finken er så til de grader skarp og tilstedeværende at en får følelsen av at den er på vei ut av bildet. Nesten 3D effekt.

Hvis jeg skal pirke på noe, så må det bli ett ørlite kutt oppe, rett under den lyse flekken på trestammen.

Det for å få hodet nærmere det rette snittet og samtidig eliminere nevnte flekk, som trekker blikket mot seg.

Mvh. Rolf

Hei, Rolf.

Det er fint å få hyggelige, konstruktive tilbake-meldinger slik som denne,- jeg har faktisk ikke sett den hvite flekken før nå, - så takk, Rolf ! :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Ja, grønnfinken er tilbake. Jeg har observert den hos meg også. Gjenstår å se om de blir der og formerer seg som i fjor.

Særs god skarphet her. Fint lys og refleks i det mørke øyet er viktig.

Plasseringen i flata er det heller ingenting å si på.

Roar

Hei, Roar.

Så grønnfinkene er så pass urbane, - da har jeg lært noe i dag, også !

Stor takk for hyggelig tilbakemelding ! :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Flott portrettert Grønnfink , fin komposisjon skarphet og fargepalett.

Ellers vil jeg ikke begi meg ut på den faglige biten om fugl, til det er jeg nok knapt amatør.

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Flott portrettert Grønnfink , fin komposisjon skarphet og fargepalett.

Ellers vil jeg ikke begi meg ut på den faglige biten om fugl, til det er jeg nok knapt amatør.

Mvh

Alec

Hei, Alec.

Jeg kan underskrive på det med amatør, - jeg har ikke inngående kjennskap til fugler, men det er artig og interessant å fotografere dem !

Takk for hyggelig tilbakemelding, Alec ! :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...