sampa Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hei. Jeg har satt i gang et "større" prosjekt nå. Jeg har begynt på en egen hjemmelagd kasse, og i samme slengen skal jeg oppgradere til vannkjøling, med 226 W peltier. Problemet mitt har etter hvert blitt PSU. Jeg har lest og lest om pelts, PSU, Watt, Volt, og Ampere i en tre-fire dager nå. Det jeg har kommet fram til er at pelten jeg skal kjøpe, drar 364W (Imax*Vmax). Jeg har og lest at peltieren yter best da Volt og Ampere er noenlunde riktig innstilt. Og (enda en gang sånn som jeg har forstått det) er at denne peltieren,(Imax=24A Vmax=15,2V), trenger en strømforsyning som gir 24A og 15V. Jeg vil jo forståelig nok ha dette så rimelig og stillegående som overhodet mulig. Er det enkelt å modifisere en strømforsyning, har noen eventuelle løsninger som er verdt å se på? Jeg har lest en del her på OK og sett at det er noen her som kan litt Om dere eventuelt vet om noen sider som forklarer på en litt "dum" måte hvordan jeg kan gjøre det selv? PS. Correct me if I'm wrong. Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 hehe er du ike elektriker så kommer du nok til å få et problem her ja ..det er ikke akurat lett å "voltmodde" .... Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Forslår at du kjøper et PSU som er "Justerbart" som er dedikert til peltier, et slik at PSU får du tak i hos et elektro verksted eller du kan lage et selv, jeg lagde et selv da jeg gikk på GK elektro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå