Gå til innhold

Grand Theft Auto 5 Video Editor Filmer

Anbefalte innlegg

Noe sier meg at det vil bli mye artig laget med video editoren til GTA5. Så det kan kanskje være på sin plass med en egen tråd for dette.

Del det du har laget eller videoer du har kommet over som du vil dele.

Jeg hopper i det å deler 2stk jeg har lekt litt med idag :)

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om noen vet om et program som er enten gratis eller veldig billig til å redigere video så si ifra. Er spesielt voice overs jeg tenker på. Hadde jo vært gøy å kunne lagt på stemmer i filmer en lager i GTA5.

For det er vel ikke mulighet til å gjøre det i editoren i spillet?

Lenke til kommentar

@LarZen:

Jeg synes video nr. 1 var litt vel ordinær for min smak. Hoppet i video nr. 2 falt bedre i smak. Men, det var dine første videoer, så jeg forstår det vil komme mange gode fra deg etterhvert.  :wee:

Lenke til kommentar

@LarZen:

Jeg synes video nr. 1 var litt vel ordinær for min smak. Hoppet i video nr. 2 falt bedre i smak. Men, det var dine første videoer, så jeg forstår det vil komme mange gode fra deg etterhvert.  :wee:

En må jo starte en plass :) Du får sette igang du også. Er spent på å se hva folket på forumet her vil lage i tiden fremover.

Om noen vet om et program som er enten gratis eller veldig billig til å redigere video så si ifra. Er spesielt voice overs jeg tenker på. Hadde jo vært gøy å kunne lagt på stemmer i filmer en lager i GTA5.

For det er vel ikke mulighet til å gjøre det i editoren i spillet?

https://www.youtube.com/watch?v=te9HFQVaSUE

Sjekket litt rundt Blender. Men finner deg ingen plass?

Lenke til kommentar

Du kan riktig nok ikke ta opp voice over direkte i programmet, men du kan bruke DaVinci Resolve til å klippe. Professjonelt verktøy til kroner null.

https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve

Det er forøvrig Resolve Lite du eventuelt er interessert i. Resolve er i utgangspunktet et $1000 program uten begrensninger. Lite har noen få og ubetydelige begrensninger dersom du ikke jobber primært med film/TV.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Første resultat ved Google-søk 'blender':

http://www.blender.org

Ellers et spørsmål: Hvor på harddisken lagrer ferdige filmer seg? Samme med selfie-bilder? Er de kun på Social Club? Jeg har laget en film, men vil gjerne redigere den med annen musikk og slikt først.

Jeg og fant den siden. Virker bare på meg som det var en 3D modellerings programvare...

Filmene finner du her: C:\Users\Brukernavn\AppData\Local\Rockstar Games\GTA V\videos\rendered

For å få frem AppData så må du velge å vise skjulte filer i den mappen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Første resultat ved Google-søk 'blender':

http://www.blender.org

Ellers et spørsmål: Hvor på harddisken lagrer ferdige filmer seg? Samme med selfie-bilder? Er de kun på Social Club? Jeg har laget en film, men vil gjerne redigere den med annen musikk og slikt først.

Jeg og fant den siden. Virker bare på meg som det var en 3D modellerings programvare...

Filmene finner du her: C:\Users\Brukernavn\AppData\Local\Rockstar Games\GTA V\videos\rendered

For å få frem AppData så må du velge å vise skjulte filer i den mappen. 

Den gjør begge deler.

Takker. AppData, ja. Flott de legger store filer i obskure mapper slik at det er lett å finne ut hvorfor boot driven blir full :p

Lenke til kommentar

Så her er min første film laget i editoren. Postet denne oppbrinnelig i PC -spill -> GTA PC tråden, men den passer nok bedre her. Takk til Orwandel for gode tips i den andre tråden, og for å ha opplyst meg om at denne tråden eksisterer.

Franklins Birthday Present:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da var min første GTA V film også ferdig, gitt!

Det meste er gjort i GTA V editoren, inkludert eksportering av videoen. Jeg brukte en ekstern video editor til å forandre rekkefølgen på en del klipp, samt litt lys/kontrast/fargejustering (kunne sikkert justert ennå litt på det), samt at jeg la til musikken og noen effekter der (tekst hovedsaklig). Bildekvaliteten ble ikke helt topp, så spørs om det er best å lagre videoen med FRAPS eller noe.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får jevn panorering? Slik som det er nå så begynner det fra stillestående, øker gradvis til midten av panoreringen, for så og sakte ned til slutten. Man kan jo selvsagt redigere det til utenom GTA, men rart de ikke har tenkt på det. 
Det bør også komme en mod hvor man kan ha større avstand til karakter under filming, gjør meg sprø..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...