Gå til innhold

Twinmos dårlig minne?

Zetec-S

Anbefalte innlegg

Heisann!

Satt sammen min nye pc i går og fikk litt trøbbel under installasjon av Win XP. Fikk blå-skjerm ett par ganger.. Kom fram til at det var ramen, kjører nå med en gammel pc2100-brikke.

Jeg har testet den andre brikken i memtest86 og fikk en hel haug med feil på den, som forøvrig er en Twinmos pc3200 512MB Cl 2.5.

Trodde Twinmos skulle være ok saker, men nå er jeg litt i tvil. Bør jeg gå for Apacer eller noe annet i stedet? Må handle hos mpx.no. Bør ikke koste altfor mykje heller...

Maskinen:

Shuttle SN45G

XP2800+

Radeon 9800 Pro

Seagate 160 GB

WD 100 GB

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

twinmos er kjempebrikker dem ja.

Grunnen til at du har problemer med minnet kan være at du har for høye ram timings

Prøv også å flytt litt rundt på rambrikkene i de ulike slottene, det hjalp hos meg (gjelder hvis du har to eller flere brikker) bruker slot 1 og 3...

En siste ting er jo å sjekke om du kan laste ned en nyere bios om alt ovenfor feiler

Lenke til kommentar

TwinMOS er ganske bra ram det, men jeg ville likevel holdt Apacer som et bedre merke generelt sett. Når det er sagt; om du allerede HAR TwinMOS, så ser jeg ikke stort poeng i å bytte...

Prøv å f.eks sette timingene til Automatisk (eller "By SPD"), evt å manuelt sette tregere timings for å se om det hjelper. Det at Memtest gir en hel masse feil er ikke nødvendigvis ensbetydende at det er masse feil på brikka, skjønt det virker ikke helt umulig med tanke på stabilitestproblemer.

Du kan f.eks prøve å få bytta brikka ... (og evt. mot et mellomlegg gått opp til f.eks Apacer, Crucial, Corsair, Kingston etc.. )

Lenke til kommentar

Har sendt tilbake Twinmos-brikka og skal prøve ei Apacer-brikke isteden.. Kjørte med "by spd" i bios.. så det kan vel ikke være timingsene heller som gjør dette.

Når det er sagt så kjører jeg som sagt med en No-name pc2100-brikke nå.. alt virket tilsynelatende ok.. Men når jeg prøver å installere ett program eller spill.. så får jeg beskjed om av f.eks data1.cab er korrupt.. dette er en feil "1335", har søkt litt på nettet, og prøvd de forskjellige løsninger som er sagt om dette problemet. Uten hell.. Dette gjelder altså filer fra harddisk.. prøvd fra to forskjellige hd'er også.. så det kan ikke være harddisk som er problemet... Kan også denne feilen være Ram-relatert?

Har også prøvd Ram-brikke i begge ram-slotene, uten hell.

Begynner å bli rimelig oppgitt. :grine:

Lenke til kommentar

Har sendt tilbake Twinmos-brikka og skal prøve ei Apacer-brikke isteden.. Kjørte med "by spd" i bios.. så det kan vel ikke være timingsene heller som gjør dette.

Når det er sagt så kjører jeg som sagt med en No-name pc2100-brikke nå.. alt virket tilsynelatende ok.. Men når jeg prøver å installere ett program eller spill.. så får jeg beskjed om av f.eks data1.cab er korrupt.. dette er en feil "1335", har søkt litt på nettet, og prøvd de forskjellige løsninger som er sagt om dette problemet. Uten hell.. Dette gjelder altså filer fra harddisk.. prøvd fra to forskjellige hd'er også.. så det kan ikke være harddisk som er problemet... Kan også denne feilen være Ram-relatert?

Har også prøvd Ram-brikke i begge ram-slotene, uten hell.

Begynner å bli rimelig oppgitt. :grine:

Lenke til kommentar

Har fått totalt 3 brikker fra komplett fra TWINMOS den siste tiden som IKKE er bra... PC 3200 brikker som ikke finnes stabile på 400 mhz. Det kan jo hende at det er noe galt men en batch fra TM ? Jeg begynner også å bli rimelig irritert....

Det tar jo sånn ekstra tid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...