Gjest Slettet+9817324 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Er det noen her som har erfaring med å ta illustrasjonsbilder? Jeg ønsker å lage en samling som jeg kan bruke, men hva slags bilder er anvendelige å bruke i mange sammenhenger? Jeg ønsker situasjonsbilder, miljøbilder, uttrykk osv. Men jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte. Jeg tenkte å ha en fotosamling med ulike bilder som jeg kan bruke til f.eks. artikler, saker, eller eventuelt sende til andre som er interessert i å ha illustrasjonsbilder til sakene sine. Følger dere noen "temaer" når dere starter å ta illustrasjonsbilder, f.eks. glede, tristhet, oppstemthet, osv.? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Det er så mye rart folk kan spørre om. Det beste er vel å ta bilde av alt du ser. En hund, en mann på sykkel. En dame på sykkel. Et tog, eller en trikk. Kansje en buss. Politibil er lurt, er masse saker om Politiet. En politimann.. eller -dame. Lyn. Bølger mot stranden. Store bølger for å vise uvær, små for å vise fint vær. En mann med paraply, eller dame.. for å vise at det regner. OSV. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Det er så mye rart folk kan spørre om. Det beste er vel å ta bilde av alt du ser. En hund, en mann på sykkel. En dame på sykkel. Et tog, eller en trikk. Kansje en buss. Politibil er lurt, er masse saker om Politiet. En politimann.. eller -dame. Lyn. Bølger mot stranden. Store bølger for å vise uvær, små for å vise fint vær. En mann med paraply, eller dame.. for å vise at det regner. OSV. Det kunne jo være at noen hadde mer peiling enn deg, f.eks. folk som har erfaring med å ta illustrasjonsbilder, og har noen gode tips til hvilke bilder som er lett anvendelige i mange situasjoner. Tviler at en mann som holder en paraply kan brukes i noen særlig grad. Da lurer en jo bare på hvorfor mannen er på bildet, og hvem han er. Da er jo ikke akkurat været en har i fokus. Skjønner heller ikke helt koblingen mellom små bølger og fint være, det er jo ikke en noen god illustrasjon på at det er fint vær. Og hva skal en bruke bilde av en dame på sykkel til? Det er jo ikke mange som skriver om damer som sykler akkurat. Høres ikke så effektivt å ta bilder av "alt mulig rart". Det tar jo også tid å etterarbeide bildene, og bildene tar også en del plass, så da er det jo hensiktmessig å gå for motiver som kan brukes i mange sammenhenger, og jeg tviler på at en "dame i sykkel" gjør det. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 (endret) Du bør vel være glad for at noen i det hele tatt svarer i tråden din. Du vet det er lov å tenke litt selv også. Endret 15. april 2015 av pybalto 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Du bør vel være glad for at noen i det hele tatt svarer i tråden din. Du vet det er lov å tenke litt selv også. Du trenger ikke å svare når du opplagt ikke aner hva du snakker om. Illustrasjonsbilder er ikke det samme som "vanlige bilder." Du ser med en gang når det skal fremstå som illustrasjonsbilder, det gjelder både utsnitt, belysning, valg av motiver, at det kan tas i ulike utsnitt osv. Men desverre er noen som deg så "smarte" at de ikke en gang gidder å sette seg inn i ting. Ikke rart dere blir noen tapere av noen sofagriser. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Med den tonen blir det nok mange svar... 7 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Du bør vel være glad for at noen i det hele tatt svarer i tråden din. Du vet det er lov å tenke litt selv også. Du trenger ikke å svare når du opplagt ikke aner hva du snakker om. Illustrasjonsbilder er ikke det samme som "vanlige bilder." Du ser med en gang når det skal fremstå som illustrasjonsbilder, det gjelder både utsnitt, belysning, valg av motiver, at det kan tas i ulike utsnitt osv. Men desverre er noen som deg så "smarte" at de ikke en gang gidder å sette seg inn i ting. Ikke rart dere blir noen tapere av noen sofagriser. Jøss.. hvorfor spør du på et forum når du har alle svarene? Hvorfor skal jeg sette meg inn i ting du ikke gidder selv? Skal folk liksom fortelle deg hva som selger eller ikke? Hvem er taperen? Den som må spørre om de enkleste ting, eller den som svarer "det er nå mye rart folk spør om"? Du kan gjøre som jeg nå gjorde om du ikke likte svaret mitt. 4 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Ble dårlig tone i denne tråden. Stenges. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg