Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Led pærer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, canbus har ingenting med pæren å gjøre. De bruker denne benevningen for å fortelle at pæren har en innebygget motstand, noe som 'lurer' systemet i bilen som skal advare om utbrente lyspærer.

Problemet er at LED trekker mindre strøm enn glødelamper, og da tror bilen at pæra er gåen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

På hvilken måte ble den ødelagt?

Elektriske feil, bilen begynte og låse seg opp og igjen, opp og igjen ukontrollerbart var nødt til og ha av batteriet hele tiden når jeg ikke brukte bilen, endte opp med og selge bilen pga dyre kostnader og ingen kunnskaper.. Jeg kjøpte billigpærer fra skruvat.no, så kjøpte fetteren min dyre pærer, bagasjeluken hans begynte og låse seg opp av seg selv, vis det er trykk på bakluken så åpner den seg.. 2010modell Ford Mondeo, Min var en Volkswagen Passat 2000..

Lenke til kommentar
Du påstår at LED pærer forårsaker disse problemene. Men hvordan kan det skje? Finnes det en teknisk forklaring?

Elektriske feil i bil er jo ikke uvanlig, og det er mange kjente årsaker. Men jeg ser ikke hvordan det er teknisk mulig å få slike feil bare ved å bytte til LED pærer.

Er det mulig du forveksler korrelasjon og årsakssammenheng? https://no.wikipedia.org/wiki/Korrelasjon_medfører_kausalitet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du påstår at LED pærer forårsaker disse problemene. Men hvordan kan det skje? Finnes det en teknisk forklaring?
Elektriske feil i bil er jo ikke uvanlig, og det er mange kjente årsaker. Men jeg ser ikke hvordan det er teknisk mulig å få slike feil bare ved å bytte til LED pærer.
Er det mulig du forveksler korrelasjon og årsakssammenheng? https://no.wikipedia.org/wiki/Korrelasjon_medfører_kausalitet

Greien er det at, ved bruk av LED pærer, så krever jo LED pærene mindre strøm en det som  egentlig skal være der, da må den spenningen finne en plass og gå, det kan fungere en liten stund som det gjorde med fetteren min. Men tilslutt går det utover andre elektriske komponenter, fordi bilen er ikke laget for og gi mindre spenning i kontakten pga pæreforskjellen.. derfor bør man alltid velge rette pærer og ikke LED. Greit nok at bilen ser bra ut med LED, men vil helst ha en fungerende bil, jeg har lært at jeg skal holde meg unna LED til bil.

Lenke til kommentar

Greien er det at, ved bruk av LED pærer, så krever jo LED pærene mindre strøm en det som  egentlig skal være der, da må den spenningen finne en plass og gå, det kan fungere en liten stund som det gjorde med fetteren min. Men tilslutt går det utover andre elektriske komponenter, fordi bilen er ikke laget for og gi mindre spenning i kontakten pga pæreforskjellen.. derfor bør man alltid velge rette pærer og ikke LED. Greit nok at bilen ser bra ut med LED, men vil helst ha en fungerende bil, jeg har lært at jeg skal holde meg unna LED til bil.

Dette har jeg også lært av en bilmekaniker, han ga meg streng beskjed om og fjerne de, jeg hørte ikke etter. Dumt gjort av meg.

Lenke til kommentar

Hahah, du har virkelig ikke forstått hvordan strøm fungerer. Strøm dyttes ikke fra batteriet, det trekkes av det du kobler til.

Tipper heller de elektriske problemene kommer av en eller annen jallakobling dere har gjort på det elektriske. Jeg kjører led i parklysene på min bil, og jeg har flere venner som kjører led i baklys, parklys, tåkelys og kupèlys uten problemer. Dette er biler både med og uten can-bus. 

Endret av Mr. A
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...